Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Re: Japan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 11:31

Dat was inderdaad ons plan, 300 euro beide pinnen om de 3 dagen :j maar dan houden we er even ook rekening mee dat dit via de creditcard gaat.

Bedankt allemaal! Zou willen dat het al september was :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:49

Goede tips. Ik zal ze aan mijn zoon geven. Hij gaat overc2 weken naar japan backpacken met de trein. Hij ia vorif jaar met EF talen reis geweest om Japans te leren en nu rondtrekken met een vriend.
spannend voor de mamma :o

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 09:11

Wat leuk! maar lijkt me helemaal lekker als je de taal al een beetje spreekt :)
Ben benieuwd hoe hij het vind!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:26

Ik ga eind oktober met school 10 dagen naar Tokyo, daar heb ik ook extreem veel zin in. Wil al zo'n 8 jaar naar Tokyo en heb al genoeg research gedaan in principe maar ja. Informatie kan je nooit genoeg hebben :+

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 09:33

Heerlijk Courses, lekker Tokyo verkennen. Ben je helemaal vrij of heeft school een bepaald schema van dingen die je gaat bezoeken?

Wij zijn met internet en de lonely planet in hand aan het uitzoeken wat we waar allemaal willen doen. We hebben ook nog een behoorlijke (trein)reis ergens tussen zitten (Kyosan naar Takayama- 6 uur) maar dan is het wel lekker dat we sowieso overal een extra nachtje zijn. Dat het niet 1 grote doorreis wordt.

Vind het wel spannend dat we op sommige stukken 3 keer moeten overstappen :+ maar ik ga er van uit dat het redelijk overzichtelijk is daar. Hyperdia is wel een handige app!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:40

Heb je al een Japanse Rail Pass geregeld, Sicayes?
Als nog niet, zeker doen. Scheelt klauwen met geld :) http://www.japanrailpass.net/en/

Je mag trouwens ook met andere dingen die eigendom zijn van JR, niet alleen de Shinkansens (uitgezonderd die twee top-speed lijnen). De meeste lokale treinen kan je ook gratis mee, en hier en daar ook pondjes, zoals bijvoorbeeld die naar Mijayima.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:06

Je hoeft je echt niet veel zorgen te maken om de treinreizen. Japan is er op ingericht dat je niet heel veel zelf hoeft na te denken. Alles staat superduidelijk aangegeven. Het kan bijna niet mis gaan.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:30

Ja we hebben een JRP :j zonder hadden we echt veels te veel geld moeten uitgeven := nu kosten de meeste treinreizen ons misschien net aan 10-15 euro als deze niet onder de JR dienst vallen. (wat ik ook bizar weinig vind eigenlijk, als je het vergelijkt met de prijzen van het OV hier)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:43

Als het meezit gaan we in maart weer :D twee weken tussen Osaka en Tokyo reizen :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:54

Leuk!
Wij gaan de laatste jaren (sinds de grote verre vakanties) niet terug naar hetzelfde land, we gaan liever ergens anders heen. Wat betreft Japan is dat wel jammer, voor mijn gevoel hebben we voornamelijk steden gezien, en ik houd juist altijd wel van platteland / wildernis, wat we nu dus weinig hebben gezien. We hadden een plan om vanuit Kyoto een stuk naar het noorden te reizen voor een dagwandeling door bergachtig gebied, maar het was zo achterlijk warm en vochtig dat we daar van af hebben gezien. Heel jammer maar wel de beste keuze op dat moment.

Hmmmm nu krijg ik zin in okonomiyaki :9 Misschien toch eens een receptje van opzoeken.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:22

Leuke plannen Jans!

Snap dat je niet zo snel terug gaat naar eenzelfde land als je nog zoveel van de wereld kan zien. Een aantal landen die ik op jou blog zag spreken mij ook nog heel erg aan (NZ, Canada en Zweden).

Wij zijn niet ontzettend geoefende wandelaars- dat merkte ik in de USA wel toen we door Yosemite heen gingen. Dit zorgt er dus voor dat dingen ietsje langer duren bij ons :') maar neemt de pret niet weg.
Maar lijkt me inderdaad niet te doen als het zo ontzettend warm en vochtig is :=

Okonomiyaki? Even gegoogled, japanse pannekoek dus! Klinkt lekker.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:57

Voor Okonomiyaki kan je in Hiroshima naar Okonomimura. :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 14:19

Haha thanks Anoeska, die heb ik bij ons lijstje gezet. Leuk!
Wij twijfelen op het moment heel erg om ook nog een bezoekje te brengen aan Ōkunoshima. We gaan vanuit Hiroshima sowieso naar Miyajima op de volle dag die we hebben maar zou stiekem al die konijntjes ook wel willen zien. :+ twijfel alleen of het in het schema past.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:45

Ōkunoshima was wel echt heel leuk (stiekem een van de leukste dingen die we hebben gedaan :o) en zeker de moeite waard, maar het is wel een eindje uit de richting dus je moet er wel tijd voor hebben of willen maken.
Je moet in Osaka Mihara een lokale trein nemen, die doet er een ruim uur over naar het dorpje waar de pont zit. Pontje doet er vervolgens ook bijna een kwartier over. Dan wil je voldoende konijnentijd hebben op het eiland zelf, en "omdat we echt niet alleen voor de konijnen kwamen" ook wat tijd inruimen om het museum en de ruïnes van de gifgas installaties te bekijken.
Wij hebben er een dag voor uit getrokken en die makkelijk gebruikt.

Maar het is zo leuk :o

In Kyoto hebben wij okonomiyaki gegeten bij dit restaurant, leuk plekje aan de keuken-bar. Het schijnt een keten te zijn dus wellicht zijn ze ook op andere plaatsen te vinden: http://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g298564-d3790037-Reviews-Kyo_Chabana_Kyotoekimae-Kyoto_Kyoto_Prefecture_Kinki.html

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 15:40

Ja het lijkt me gewoon een fantastisch moment tussen al die konijnen :')
We komen waarschijnlijk rond een uur of 11 in Hiroshima aan en willen dan s'middags wel naar Peace memorial e.d., de volgende dag naar Miyajima en de dag daarna vertrekken we naar Kyosan waar we ook weer niet al te laat kunnen aankomen vanwege het diner en de 'lights out' . Dus denk dat we het niet gaan redden.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 15:54

Miyajima ben je ook wel een dag zoet (en pas op voor de herten! Die ondieren vreten alles op wat op voer lijkt en enigszins bereikbaar is!), zeker als je ook nog een beetje wilt wandelen ofzo.
Ik kan niet zo goed inschatten hoe lang je reis naar Kyosan zou duren, afhankelijk daar van zou je inderdaad kunnen kijken of je smorgens op tijd vertrekt uit Hiroshima, je grote bagage achterlaat in een locker op Mihara station en de ochtend / begin vd middag neemt voor een uitstapje naar Okunoshima. Wij hebben daar vrij rustig aan gedaan en een eind gewandeld, maar de meest interessante dingen liggen toch wel dicht bij de boot, en konijnen zijn overal :o Dus je kan best af met een halve dag, als je graag wilt.

Maar zoals elke vakantie, als het niet past, past het niet. En dat verblijf bij de monniken klinkt ook wel erg goed! Wat ik me herinner van het maken van plannen moet de omgeving daar ook schitterend zijn. Die kant zijn wij weer niet op gegaan omdat het niet zo goed in de planning paste.

edit: net even gekeken op googlemaps/hyperdia trouwens, en die wees me terecht in de tijd van Mihara naar Tadanoumi. Ik zei eerder ruim een uur (was in mijn hoofd ook echt waar) maar volgens hen is het maar 25 minuten :) Scheelt toch een uur heen en weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 16:40

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:51

Ik heb vanuit Osaka een trip met het OV gemaakt naar Hiroshima en Miyajima, en terug naar Osaka. Als je in Hiroshima alleen voor de peace memorial /museum gaat, is dat wel te doen in een dag. De shinkansen maakt de afstanden toch wel makkelijk overbrugbaar. :-)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:23

Het schoot me ineens te binnen, de Tainai-meguri (shrine) in Kyoto, naast/bij/onder de Kiyomizu-dera tempel is ook leuk.

Op de site van Lonely Planet staat dit:
Citaat:
Before you enter the actual temple precincts, check out the Tainai-meguri , the entrance to which is just to the left (north) of the pagoda that is located in front of the main entrance to the temple (there is no English sign). We won't tell you too much about it as it will ruin the experience. Suffice to say that by entering the Tainai-meguri, you are symbolically entering the womb of a female bodhi­sattva. When you get to the rock in the darkness, spin it in either direction to make a wish.

Read more: http://www.lonelyplanet.com/japan/kansai/kyoto/sights/religious/kiyomizu-dera#ixzz3fmjIazS8

Wellicht had je op ons blog toch al spoilers gelezen :D

Als je de trappen op loopt naar Kiyomizu-dera is de ingang rechtdoor, links in het gebouwtje waar je dan tegenaan loopt. De ingang naar Kiyomizu-dera is vanaf daar rechtsaf.
:o Streetview linkje!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 17:07

Ik had het in mijn lonely planet gelezen ja en die staat ook op de planning. Lijkt me heel interessant!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:12

Mijn zoon is nu in Kyoto. Hij is deze maand aan het rondtrekken met de trein.
Morgen komt de supertyphoon aan land. Brrrr eng als je kind zo ver weg is :o
hij stuurt geweldige foto's. Hij is in Nikko en Tokyo geweest en nu op weg naar Himij castle

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:00

Nikko, oh wat zou ik daar graag nog eens naartoe gaan! Toendertijd voor mij was het op doorreis van Osaka naar Hirosaki (helemaal in het noorden van Honshu), dus een nachtje in een ryokan overnacht. Helaas was het eind november, korte dagen dus, en toen wij daar aankwamen te laat om echt veel te zien (er schijnen hele mooie watervallen te zijn?). Het weinige wat ik ervan heb gezien was super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:25

Nikko vond ik zo-zo :+

Himeji al uit de steigers?

Ik scout vliegtickets voor maart :#

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:16

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 14:21

Hemji Castle ziet er ontzettend mooi uit zeg :wow: ongeloofelijk.