Sri Lanka, Do's en Don't? (6 weken, stage + vakantie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:33

Horton Plains ben ik geweest, toen het heeeeeel erg mistte. Weinig van gezien dus :+
Yala vond ik zelf niet zo leuk, ik heb niks met 'safari's' en zeker niet als het op ienieminie-schaal is en ook nog eens stervensdruk.
Lions Rock / Sigiriya heeft ook indruk gemaakt.
Kandy en Galle ook, hoewel erg toeristisch, maar ach. Tegenwoordig til ik daar niet meer zo zwaar aan. Als het mooi is, is het mooi.

Ik vond Sri Lanka in ieder geval een prachtig land en ik ben ontzettend blij dat ik er een keer geweest ben.

Judith68

Re: Sri Lanka, Do's en Don't? (6 weken, stage + vakantie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:47

Prachtig land met super aardige mensen. Ben er meerdere keren geweest, heb bijna alle bezienswaardigheden wel gezien....Die kan je in iedere reisgids vinden. Mijn tip is, laat je lekker meeslepen in de cultuur en vraag aan de mensen ter plekke wat de plaatsen zijn waar je geweest moet zijn. Grote kans dat je op prachtige plaatsen komt waar nog zelden een toerist geweest is. Nou ja, en verder een beetje oppassen dat ze je niet onnodig veel geld laten betalen voor dingen die voor hunzelf ook weinig kosten, maar geef ook lekker wat centen uit als je die hebt. Dat is fijn voor de mensen en goed voor de economie daar. Geniet er maar van!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 12:48

Aah das balen bij de Horton Plains, dat het zo mistig was! Wij gaan denk ik gewoon kijken wanneer het daar minder mistig is, dan gaan we daar wel heen :P Hadden dat voor na ons project gepland.

Ik ben echt heeel benieuwd!! Hoor er indd hele goede ervaringen over. Ben blij dat ik voor Sri Lanka heb gekozen voor het project :D Denk trouwens dat we van die contactpersoon van ons project, de staffleden en de mensen waarbij we in het gastgezin gaan slapen, ook een hoop kunnen laten zien/aanbevelen. Dus dat is wel leuk!!