Het grote topic voor wereldreizigers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:33

Ojah Brighton is leuk! Ja ik ben op dit moment thuis in NL voor 2 weken, gisteravond aangekomen en mn ouders verrast :D
4 julie ga ik weer terug voor in ieder geval nog 9 maanden.

Babeth

Re: Het grote topic voor wereldreizigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 15:21

Ik ben inmiddels afgelopen woensdag in Mexico aangekomen. Eerst 3 dagen Cancun en nu zit ik op isla Mujeres.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:14

NieneWiep schreef:
Ik studeer over een paar weken af en sta alweer te trappelen om weg te gaan! Ik vertrek eind september naar Australië op een WHV, ik ga eerst 6-9 maanden als au pair in Melbourne werken waarna ik nog een maand of drie door het land wil reizen. Ik ben nog helemaal blanco op het gebied van Aus dus hou me graag aanbevolen voor tips. :D

Mij lijkt dit ook altijd onwijs gaaf om te doen. Maar waar Azië gemiddeld zo'n 1000 euro p.m. kost, heb ik het idee dat Australië, ook al ga je werken daar, toch een heel stuk duurder is in totaal. := Of valt dat mee?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:17

Ik kom mij melden!
Momenteel voor 6 maand in Londen, heb afgelopen zomer 3 maand in Spanje gewoond, en als alles goed is vertrek ik eind november voor 5 maand naar Nieuw Zeeland.

Daarna klaar met mijn opleiding, en ik zou daarna dolgraag willen backpacken/werken over de hele wereld. Maar ik heb geen idee hoe realistisch dat is, en hoe ik dat ooit voor elkaar ga krijgen.
Tips voor het vinden van tijdelijk werk in het buitenland, en alles wat betreft visa zijn meer dan welkom :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:22

Mareska schreef:
NieneWiep schreef:
Ik studeer over een paar weken af en sta alweer te trappelen om weg te gaan! Ik vertrek eind september naar Australië op een WHV, ik ga eerst 6-9 maanden als au pair in Melbourne werken waarna ik nog een maand of drie door het land wil reizen. Ik ben nog helemaal blanco op het gebied van Aus dus hou me graag aanbevolen voor tips. :D

Mij lijkt dit ook altijd onwijs gaaf om te doen. Maar waar Azië gemiddeld zo'n 1000 euro p.m. kost, heb ik het idee dat Australië, ook al ga je werken daar, toch een heel stuk duurder is in totaal. := Of valt dat mee?

Reizen door Aus met 1000 per maand ga je bij lange na niet redden nee. Reken op zeker 2000 euro pm.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:12

SpikkelFire schreef:
Ojah Brighton is leuk! Ja ik ben op dit moment thuis in NL voor 2 weken, gisteravond aangekomen en mn ouders verrast :D
4 julie ga ik weer terug voor in ieder geval nog 9 maanden.

Wat leuk!! Hoe reageerden je ouders? Lijkt me super vreemd om opeens zo voor je eigen huis te staan en je ouders te zien. Ga je terug op een tweede WHV of een ander visum?

@ Mareska: Australie is idd niet te vergelijken met Azie, ik heb in 7 weken Laos, Cambodja en Thailand zo'n 1500 euro uitgegeven volgens mij en dat had prima nog goedkoper gekund. Ik hoop het geld om te reizen door Australie ook daar bij elkaar te sparen zodat ik mijn spaargeld niet aan hoef te breken. Het scheelt sowieso al veel dat ik kost en inwoning krijg en dat er daarnaast nog een prima salaris betaald wordt.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 21:16

Ik ga dit topic even volgen! :) Heb al heel veel gereisd en mijn droom 'wereld-reis' al gemaakt (Australië, Nieuw Zeeland, Thailand, Hong Kong). Momenteel studeer ik weer, maar wil na mijn studie weer gaan reizen. En misschien komend jaar nog tijdens mijn stage periode!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:22

Ze waren heel verbaasd en geloven het nog steeds niet helemaal haha. Ik zit nu al op mb 2e Whv, heb daar nog 9 maanden op dus die ga ik lekker opmaken.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:16

Dat kan ik me voorstellen dat ze het niet geloven! :D Vond je het moeilijk om aan dagen je komen voor je tweede jaar WHV of viel dat wel mee?

TammyVN, klinkt inderdaad als een droomreis die je gemaakt hebt. Hoe lang ben je in totaal weggeweest?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:48

Voor mij was het heel makkelijk aangezien het baantje waarmee ik mn dagen kreeg, de aanleiding was dat ik naar Australië ging. Ik was in NL al daarvoor aangenomen. Op dat moment was ik nog niet eens van plan om zo lang te blijven. Dus toen ik besloot om voor mn 2e jaar te gaan was het makkelijk want ik had mn dagen al :D

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:52

Oh ideaal! Was dat het baantje in een lunch cafe? Dat klonk echt geweldig maar de plek was niet zo leuk toch?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:01

Ja dat was die! De plek is.. apart :') prachtige omgeving maar erg verlaten. 6 maanden was lang genoeg.