Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:uggy schreef:Reizen met de trein hoeft niet duur te zijn.
Ns heeft nu vanaf elk station in Nl naar Londen.
Voor dezelfde prijzen.
Dan sta je in London. En dan? Wales is dan nog bijna 100mijl rijden.......
uggy schreef:ikke schreef:Dan sta je in London. En dan? Wales is dan nog bijna 100mijl rijden.......
Gaat daar geen trein heen dan? Of anders huur je daar een auto.
Het is ook maar een idee, ik probeer alleen te helpen
uggy schreef:Je moet dan wel vrij ruim van tevoren boeken en de mazzel hebben dat de treinen met de meest gunstige prijzen op elkaar aansluiten, want anders betaal je voor een enkeltje meer dan 100 pond p.p. Qua tijd valt het mee - twee uurtjes - maar ik kan me voorstellen dat als je net met de trein van Nederland naar Londen bent gereisd, je er niet echt op zit te wachten om vervolgens nog naar London Paddington te moeten komen (althans, ik neem aan dat de NL-trein stopt op Victoria) en vanaf daar nog twee uur te moeten treinen naar Cardiff. Het is dus mogelijk, maar wel héél omslachtig.Gaat daar geen trein heen dan? Of anders huur je daar een auto.
Het is ook maar een idee, ik probeer alleen te helpen
Suzann3 schreef:Ach, ik woon in Mid-Wales en heb een paar jaar in een 998cc Nissan Micra rond gescheurt (zeer populaire autotjes hier, vooral die van zo'n 10-15 jaar oud). Je moet alleen geen haast hebben!
In dit deel van Wales kun je het qua openbaar vervoer eigenlijk wel vergeten als je iets op een zondag wil doen.... dan rijden er namelijk geen bussen en ook de trein is erg beperkt, maar dat is geen groot geheim en dus ook gewoon op de online tijdschemas terug te vinden.
chocobroodje schreef:In ierland is het juist andersom. Als toerist is het zoveel fijner een kleiner autootje te hebben, zeker als je maar met 2en bent. Wij huren meestal een volkswagen Up! Super zuinig, sterke motor en makkelijk te draaien op kleinere achteraf weggetjes. Ik verwacht dat Wales veel lijkt op het stuk Ierland waar wij veel komen en dan wil je echt geen dikke passat onder de kont hebben.. Zoo onhandig! Zeker als het je eerste keer links rijden is
yarrah schreef:wij gaan naar zuidwest engeland op de bonnefooi het kan best zo maar zijn dat we ook jn wales terecht komen
. We nemen de caravan mee. We gaan met de boot vanaf duinkerken voor 183 euro 2 pers, caravan dikke auto en incl hond. Overtochtje van twee uur.
Durante schreef:Yehaaa, onze vakantie staat vast!
We gaan binnenkort een midweek naar Wales, hotelletjes moeten we nog even uitzoeken.
Gaan met trein van Groningen naar Schiphol,dan met vliegtuig naar Bristol, en dat is ongeveer 1.20min. vliegen.
In Bristol staat een huurauto klaar, en dan gaan we meteen richting het Noorden. Nog even bekijken waar we dan gaan slapen.
Zo gaan we dan wat rondtoeren en slapen we steeds 2 nachten en dan op 't laatst nog 1 nachtje ergens in een hotel.
Heb er wel zin in, maar zie wel erg tegen het vliegen op.
Maarja....laat 't maar gewoon over me heenkomen
Apple schreef:Vanaf Bristol is het nog best een eindje naar Wales inderdaadJe kunt ook onderweg Gloucester bezoeken
![]()
Hay-on-wye is inderdaad een aanrader, ligt precies op de grens met Wales![]()
Bij Huntington (ook op de grens) heb ik ooit meegereden met een Hunt. Meer in Engeland, rond Leominster ken ik de omgeving best goed![]()
Mijn paard komt ook uit die buurt, net over de grens Engeland/Wales.
Als je echt 'het wilde Wales' wilt bezoeken dan moet je verder naar het noorden rijden, dan kom je uit bij Conwy en bij Snowdonia National park![]()
Wij hebben het plan om ergens in het voorjaar naar Snowdonia te gaan, wij vliegen dan op Birnmingham
Eulogy schreef:De Severn Bridge (van Bristol naar Newport) is een tolbrug, west bound althans. Zowel de oude als de nieuwe. Als je eerst richting het Noorden rijdt, dus Gloucester, Cheltenham, Shrewsbury, dan betaal je geen tol. Maar ja, of je je druk wil maken om die £6? Snowdonia is goed te doen vanuit Bristol hoor, ik heb dat laatst nog gedaan, gewoon voor een weekendje. Alleen vrijwel geen snelwegen daar.
Wat daar overigens echt een aanrader is, als je van dat soort dingen houdt, is Go Below: http://www.go-below.co.uk/. Is in een oude, verlaten mijn in heel mooi gebied en de hele ervaring zelf is onwijs gaaf. De Shropshire Hills zijn ook heel mooi (was voor mij een verrassing tot we er doorheen reden!), is wel Engeland en niet Wales.
Ik weet ook niet of ik wel naar Noord Wales zou gaan als ik jou was, is in verhouding ver weg en inderdaad de Brecon Beacons zijn ook prachtig. Als je daarheen gaat: vooral Pen-Y-Fan beklimmen! Cardiff is geweldig, maar ik ben lichtelijk bevooroordeeld. Pembrokeshire is ook prachtig in de zomer, ik ben alleen in Fishguard geweest (voor een dagje) maar de kust daar is geweldig.
Eulogy schreef:Betws-y-coed is goed te doen met een TomTom hoor, ook als je de weg niet weetBedoelde overigens niet via Gloucester als je naar het zuiden of westen gaat, maar als je toch naar het noorden moet. Dan hoef je dus absoluut niet over de Severn bridge