Auschwitz-Birkenau

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvelynZ

Re: Auschwitz-Birkenau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:50

Mooie foto's!
Ik zou er ook graag eens heen gaan, maar vind het wel ver weg. Wat is een 'aanrader' wat meer in de buurt van Nederland?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:08

Ik ben er 6 jaar geleden geweest met school. Wij mochten ook bij de ovens kijken, ik ben daar bijna out gegaan ik kon dat echt niet handelen. Ik vind de sfeer die daar hangt echt heel apart, je voelt heel goed wat er daar voor verschrikkelijke dingen zijn gebeurd..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:44

EvelynZ schreef:
Mooie foto's!
Ik zou er ook graag eens heen gaan, maar vind het wel ver weg. Wat is een 'aanrader' wat meer in de buurt van Nederland?

In Nederland vind ik Kamp Vucht een echte aanrader, als je dat zo mag zeggen. Vond ik heel indrukwekkend met de slaapzaal en de asput. Ook is daar een monument voor kinderen, heel mooi.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:11

Ik zie je topic nu pas. Ik ben vorige week naar Sachsenhausen geweest, 35 km buiten Berlijn. Ik vond het ook een hele indrukwekkende dag. Ik heb d'r ook een topic van gemaakt. Ik zit op mijn mobiel dus ik kan de link niet plaatsen.

Ik wil Zeker nog een keer in mijn leven naar Auschwitz. Je hebt mooie foto's gemaakt.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:19

Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest met school. Jouw foto's geven goed weer hoe het daar is.

Ik weet nog zo goed, dat een docent ons willekeurig is twee groepen verdeelde. Iedereen boos, want we zaten niet bij onze vrienden en vriendinnen in de groep. "Zo ging dat vroeger ook, met hele gezinnen.. De ene groep ging aan het werk en de andere groep kon meteen door.." Dat was wat de docent zei, en iedereen was enorm onder de indruk..

Ik zal er graag nog eens heen willen met mijn vriend..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:27

Ik ben er drie jaar geleden met school geweest, het laat inderdaad een grote indruk op je na. Ik zal het nooit vergeten toen we de gaskamers ingingen, het voelde echt alsof iemand me bij de keel greep, ik voelde ook een ontzettend zware druk op mijn borstkas, een heel benauwd gevoel. Het was pas over toen we er terug weg waren. De gids die we hadden vertelde ook bijzondere verhalen van mensen die waren omgekomen. Eentje was van een 9-jarig meisje dat ze voor die muur hadden geëxecuteerd omdat ze dachten dat ze een spion was. De andere was van een oude vrouw die haar kind aan een wildvreemde had meegegeven bij de verdeling van de groepen, want ze wist dat zij in de groep zat die vergast zou worden. Echt verschrikkelijk, wat zullen die mensen daar afgezien hebben.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:27

EvelynZ schreef:
Mooie foto's!

Ik vond kamp Vught erg indrukwekkend...

TS je hebt je bezoek prachtig vast gelegd, kan me goed voorstellen dat het een heftige ervaring was.