Hoeveel geld meenemen op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:02

@xmarijn. all in is afhankelijk howvswl jw daar bent.

voor een avondje stappen in nl reken ik altijd 50 euro. en dan heb ik meestal genoeg.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:04

100 euro per dag is ook wat ik zou zeggen :j
En als het meevalt is dat mooi meegenomen, maar niks vervelender dan op de laatste dag geen geld meer hebben ;)

Myca

Re: Hoeveel geld meenemen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:07

Ik ben ook wel eens geskimmed op vakantie, dus teveel cash is niet handig, maar alles op 1 rekening ook niet.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:16

In ga wel mee met die 100 per dag voor twee personen minimaal. Als je ook nog dingen wel ondernemen overdag dan moet je voor zo dag soms al wel rekenen op 100 euro per persoon Geld op vakantie gaat altijd harder. En je kunt tussen de middag wel een broodje halen en s avonds iets goedkoops. Maar je gaat ook niet elke dag het zelfde eten of langs de Mac. Een uitgebreidere diner kost vaak ook iets meer. Als je overdag nog een keer ergens op het terras zit en s avonds nog een keer een wijntje/biertje/cocktail wil drinken tikt dat ook zo aan. Ben je nog van plan uit te gaan daar? Dat kost ook zo weer een paar tientjes per persoon per avond. Souvenirs zijn ook vaak weer duurder dan je denkt. En ik weet niet wat je overdag wil doen? Maar een dagje uit naar een waterpark of iets actiefs doen of naar een stad kost ook alweer geld. Als je op vakantie gaat naar een badplaats kan je zelfs geld uitgeven op het strand. Een parasol verhuren ze daar meestal en in warme landen wil je die het wel gebruiken in de middag. Je kan ook vaak bedjes huren. Maar persoonlijk vind ik mijn eigen handdoekje meer dan genoeg.
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 19-05-15 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:17

500,- voor hele vakantie op rekening.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:23

Ik kampeer altijd, en ik ben voor uitstapjes en boodschappen wat minder kwijt.
Maar wij gaan dan ook niet uit eten ofzo, maar pakken wel een terrasje of halen een ijsje.
Dingen doen wij ook, maar ik kon in Verdun bijna overal met mijn Saxion pas gratis naar binnen :+.

Wij rekenen (voor 2 personen, zonder uiteten & camping betalen) 20,- per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:09

Wij zijn tien dagen in Valencia geweest. 100 euro pp per dag vind ik ook erg veel. Wij hadden zelfs met de benzine van de huurauto erbij dat bij lange na niet. :n We hadden wel dat als dagbedrag 'vastgezet' dus was mooi dat er nog een flink deel van over was :D

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:56

Wij gaan uit van 50 euro p.p.p.d. dus 100 euro met z'n tweeën en komen daar mooi mee uit.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:59

Lestria schreef:
Wij gaan uit van 50 euro p.p.p.d. dus 100 euro met z'n tweeën en komen daar mooi mee uit.

Zo doen wij dat binnen europa ook! Azie is bijv een stuk goedkoper :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:02

Wauw dan zie je wel weer hoeveel goedkoper all inclusive eigenlijk is. Mensen zeggen ons altijd: het kan veel goedkoper als je niet all inclusive doet. In the end niet dus. :D

Kan geen goede schatting voor je maken want het is inderdaad erg afhankelijk aan wat jullie willen en wat voor types jullie zijn.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:05

Ik zou ook zeker contant geld meenemen. Mijn ouders hadden vorig jaar dat hun bankpas spontaan werd ingeslikt door het apparaat. En uiteraard was dat op een vrijdagmiddag, was de bankdirecteur al naar huis en konden ze pas 's maandags naar de bank alwaar ze gelukkig hun bankpas weer terugkregen.
Gelukkig hadden ze nog een tweede bankpas, maar je staat wel even heel raar te kijken als je contanten wilt opnemen en je dus én geen contanten krijgt, én je je bankpas kwijt bent waardoor je dus ook niet meer kunt pinnen...

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:12

Lunch 15 euroPP
Tussendoortje/terrasje 15 euro pp
avondeten 30 euro pp
60 euro voor alleen eten en drinken heb ik het nog niet over stappen of aankopen.
100 euro pp per dag is denk ik wel minimaal. Zeker omdat je vaak wel onvoorziene kosten hebt.
Cocktailtje kost zo 6 euro.. en je wilt toch ook beetje genieten? Neem aan dat je niet op vakantie gaat om in de supermarkt te lopen. Supermarkten in het buitenland kunnen trouwens duurder zijn dan in NL, zeker in toeristische steden gooien ze graag even de prijzen omhoog.

Voor mezelf houd ik rekening met 150 per dag (bij een week) bij meer dan 2 weken 120 euro per dag. Als vrouw zijnde shop ik graag eventjes:)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:16

Citaat:
Zo doen wij dat binnen europa ook! Azie is bijv een stuk goedkoper :)

Dat klopt. Dan heb ik het ook over Europa. In Azië krijg je geen honderd euro per dag op. Dan moet je wel hele gekke dingen gaan doen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:22

Wij hanteren zo'n 100,- per dag

Voor de lunch zelf even broodjes halen, in de avond zelf koken of uit eten... Maar overdag er wel op uit: Excursie, sportactiviteiten, shoppen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:31

Stephanie_M schreef:
Voor mezelf houd ik rekening met 150 per dag (bij een week) bij meer dan 2 weken 120 euro per dag. Als vrouw zijnde shop ik graag eventjes:)

Dus bij 14 dagen x 120 euro ben je sowieso €1680 kwijt aan extra's? Dus naast het geld voor het ticket en het verblijf? Allemachtig als ik dat had ging ik twee keer per jaar ipv nooit. :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:42

Jildau schreef:
Stephanie_M schreef:

Dus bij 14 dagen x 120 euro ben je sowieso €1680 kwijt aan extra's? Dus naast het geld voor het ticket en het verblijf? Allemachtig als ik dat had ging ik twee keer per jaar ipv nooit. :D

Als ik 2 weken weg ben dan gaan er wel een paar keer 'savonds cocktailtjes of een keertje goed shoppen dus dan komt dat wel op ja :') Lekker flesje wijn bij het eten, inslaan bij de goedkopere zara in spanje of mooie leren laarzen in Italie.

Shop ook meestal 2 maanden niet voor ik ga hahaha

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:44

Jildau schreef:
Stephanie_M schreef:

My goodness, op die manier is vakantie niet eens leuk meer zeg. Onvoorstelbaar.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:48

Zeg ook niet dat ik het allemaal kwijt ben, neem het alleen wel mee.
100 euro per dag kom je ook al op 1400 euro dus zo groot is het verschil niet. Ik heb liever teveel mee dan te weinig;) En soms shop ik voor 500 euro op vakantie en soms kom ik alleen met een souvenir terug van 15 euro.

Ster_Quinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:53

Meningen verschillen nogal dus laat iedereen in zn waarde zou ik zeggen.
Ik wil ook niet op mijn geld letten hoor op vakantie.
Ben met mn vriend 2.5 week naar colombia geweest vorig jaar met Kerstkadoos (voor zijn familie daar en mijn familie om mee terug te nemen ) en binnelandse vluchten, excursies etc. €1500 met zn 2en opgemaakt. Voor Spanje (Ik woon er) toch wel €50 per dag aanhouden hoor pp lunchen supermarkten zijn hier niet heel goedkoop helemaal in de toeristische plaatsen niet. Als je het allemaal goedkoop doet dan red je het wel met €50 voor met zn 2en maar naar mijn ervaring ben je de ene dag €20 kwijt en de andere €100. Niet teveel over nadenken en gewoon genieten van de vakantie daarvoor is vakantie toch.
Gewoon genoeg op je rekening hebben min. €500 voor die 8 dagen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:02

Goof schreef:
Stephanie_M schreef:

Stephanie_M zegt toch uitdrukkelijk niet dat dat moet, maar dat zij daar voor zichzelf rekening mee houdt. Zal ook liggen aan je normale uitgave patroon/verdeling van uitgaven over het jaar. Beetje vreemd om dat 'niet leuk' en 'onvoorstelbaar' te noemen toch? :o

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:04

Ik reken op 150,00 met z'n 2 ongeveer. Ik hou er zelf niet van om in die bistro achtige tentjes te eten en zoek liever sfeervolle tentjes op dus dan betaal je ook meer. Drankje hier, drankje daar, etc. Dan is 150 zo op

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:05

turtlelito schreef:
Goof schreef:

Stephanie_M zegt toch uitdrukkelijk niet dat dat moet, maar dat zij daar voor zichzelf rekening mee houdt. Zal ook liggen aan je normale uitgave patroon/verdeling van uitgaven over het jaar. Beetje vreemd om dat 'niet leuk' en 'onvoorstelbaar' te noemen toch? :o

:')
Ik kan prima lezen en ik zie dat zij nergens zegt dat dit moet, maar dat dit enkel voor haar zelf geldt, dank u ;)

Voor mij zelf geldt dat op deze manier vakanties helemaal niet leuk zouden zijn en dat ik het voor mij zelf onvoorstelbaar zou vinden om zoveel geld mee te nemen/ te spenderen tijdens een vakantie.
Ik neem aan dat die reactie (die mijn mening bevat) heel normaal is, maar ik zal voortaan nog duidelijker formuleren wat ik exact bedoel, zodat daar geen vragen over ontstaan.

Vjestagirl

Hou er ook rekening mee dat zelf koken leuk klinkt, maar natuurlijk niet gaat op een hotelkamer, en 8 dagen pizza gaat ook vervelen :/

Jildau

Is toch niet vreemd dat veel mensen zich dat niet kunnen voorstellen? Ben er jaloers op joh wilde dat ik zoveel geld had om uit te geven op vakantie! ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:09

Poeh. Ik denk tussen de 50-100 per dag. Je wil s avonds ook wel eens ergens heen of juist in je kamer met wat drinken en snaai. Daarbij heb je je maaltijden, zonder ontbijt maar tussendoor heb je ook wel trek. Je let niet altijd op het goedkoopst want je bent immers op vakantie. Bjj het zwembad een cocktailtje en hier nog is wat.
Van mezelf weet ik dat ik daar dan vrij makkelijk jn ben haha
Uitstapjes niet mee gerekent.