Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:44

Wat doen jullie wb de aanslagen vandaag en de dreiging met nieuwe aanslagen? Vind het toch wel een beetje eng..

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:50

Helemaal vergeten om nog wat te posten!

Ben inmiddels veilig en wel terug.

Wij hebben meerdere excursies gedaan die wij voor veel goedkoper dan de dure touroperators via internet hebben geboekt.

We zijn op en neer naar Caïro gevlogen en heb mij geen moment onveilig gevoeld. ( Ja in het vliegtuig toen het personeel wat nalatig was met de veiligheidsregels, en ik nog snel alle bagage vakken moest sluiten ) Verder was het prima geregeld. Overal moet je door veiligheidspoortjes en gaat je tas door een Xray. Er werd mij zelfs verteld dat ik beter niet mijn telefoon in me zak kan houden, gewoon voor de zekerheid.

De agressieve verkopers werd ik wel helemaal gek van. De bazaar zijn we dan ook niet lang gebleven.
De piramides waren geweldig, het museum en de moskee ook.

We zijn ook een dag naar Sharm el Nagga geweest om te snorkelen. Wauw wat was het daar mooi zeg.
Ook nog gewoon met een boottrip mee naar plekken waar dolfijnen zitten wauw ook geweldig om in het wild met zo een mooi beest te snorkelen.

Het hotel was super.

Wij hopen daar snel weer eens heen te gaan! *\o/*

De aanslagen vindt ik heel erg zeker voor de mensen die zijn omgekomen. niet verkeerd bedoeld, maar bekijk het ook zo, de prijzen van de vakanties daar zakken wel meteen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:55

Ik heb mijn vakantie naar Hurghada geannuleerd. Ook ivm de zeer opdringerige bevolking die je blijven achtervolgen totdat je een belachelijk hoge fooi hebt gegeven. dit uit ervaringen van anderen die echt wel wat gewend zijn, maar die zich uiterst comfortabel voelde in de situatie. Daarna zijn ze het resort niet meer afgeweest.

bloementje3

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 18:59

Dat ze achter me aanrennen heb ik niet meegemaakt.

En ze bedankten me voor elke fooi die zij kregen.

en veel mensen gaven ook geen fooien.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:02

zij werden bij een excursie gedwongen tot fooi geven van minimaal 20 euro omdat ze even een foto mochten maken op een plek die niet op de wandelroute zat.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:50

Wij gaan in sept, maar boeken pas eind aug, hopelijk is het dan weer rustiger.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:50

martine0503 schreef:
Ik heb mijn vakantie naar Hurghada geannuleerd. Ook ivm de zeer opdringerige bevolking die je blijven achtervolgen totdat je een belachelijk hoge fooi hebt gegeven. dit uit ervaringen van anderen die echt wel wat gewend zijn, maar die zich uiterst comfortabel voelde in de situatie. Daarna zijn ze het resort niet meer afgeweest.

Kreeg jij met die reden je geld nog terug?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:36

Rienn schreef:
martine0503 schreef:

Kreeg jij met die reden je geld nog terug?

Mocht binnen 6 dagen gratis annuleren. Daar bleven we binnen :o

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:53

Tsja goedkoper.. ten eerste hebben we al geboekt en ten tweede vind ik mijn eigen leven wel wat meer waard dan korting op vakantie in een land waar veel aanslagen zijn :+

Wij gaan ook in september, Marsa Alam. Geen toeristische trekpleisters in de wijde omtrek behalve de hotels. Dat stelt me aan de ene kant gerust, aan de andere kant weet IS wel meteen waar ze moeten zijn als ze daar een aanslag willen plegen :')

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 21:00

Ik snap de angsten wel.
ik moest ook even slikken toen ze in het vliegtuig ( egypt air ) Het gebed met zijn alle gingen opzeggen.
Maar dit hoort bij de cultuur.

ik vraag me af of toeristen een doelwit zijn. Aan de ene kant denk ik van niet, maar aan de andere kant als er geen toerisme is is Egypte failliet.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:09

In principe is het niet tegen toeristen gericht volgens mij, maar met name tegen de regering.

Die aanslagen van vandaag waren echter wel bij toeristische plaatsen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:26

Aranel schreef:
Tsja goedkoper.. ten eerste hebben we al geboekt en ten tweede vind ik mijn eigen leven wel wat meer waard dan korting op vakantie in een land waar veel aanslagen zijn :+

Wij gaan ook in september, Marsa Alam. Geen toeristische trekpleisters in de wijde omtrek behalve de hotels. Dat stelt me aan de ene kant gerust, aan de andere kant weet IS wel meteen waar ze moeten zijn als ze daar een aanslag willen plegen :')

Ik neem aan dat je weet waar Marsa Alam ligt in Egypte? :')

Volgens mij is Egypte niets in prijs gezakt vergeleken met vorig jaar.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:49

Ja dat weet ik, hoezo? :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:02

Dan weet je ook dat het aan die kant van de grens niet helemaal lekker loopt. :D
(al zit je er nog best wat van vandaan. :)) )

Welk hotel ga je? Wij zijn er vorig jaar geweest en willen dit jaar weer.

Edit: zie niet dat het hotel waar wij vorig jaar geweest zijn, behoorlijk duurder is dan afgelopen jaar. -O-

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:19

Ik vind de prijzen in Egypte erg hoog in verhouding met het risico, ik ben voor een andere bestemming gegaan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:22

4 jaar geleden was de prijs 400 euro goedkoper dan dat het nu is.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 17:01

Ik mag over 2 weken weer heeerlijk naar Egypte voor 2 maanden! :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:11

Wij hebben uiteindelijk toch omgeboekt. Nu IS het specifiek over aanslagen op Egyptische resorts vond ik het echt een te groot risico.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:57

Waar heb je die informatie weg?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:12

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:54

martine0503 schreef:
zij werden bij een excursie gedwongen tot fooi geven van minimaal 20 euro omdat ze even een foto mochten maken op een plek die niet op de wandelroute zat.

Dat is toch algemeen bekend? Bevolking wijst je iets aan.. logisch dat ze een fooi verwachten. Maar 20 euro is wel heel erg veel. Bedoel je niet 20 Egyptische Pond.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:12

Aranel schreef:
Waarschuwing voor gevaar Egyptereizen http://www.telegraaf.nl/wm/24286458

Dat was er vorig jaar ook al en het jaar er voor ook.
Jammer dat je hebt om geboekt. Waar ga je nu heen?

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:50

Sammie schreef:
martine0503 schreef:

Dat is toch algemeen bekend? Bevolking wijst je iets aan.. logisch dat ze een fooi verwachten. Maar 20 euro is wel heel erg veel. Bedoel je niet 20 Egyptische Pond.

Helaas niet. Echt euro's. Iets geven is geen probleem, maar je achtervolgen/stalken/intimideren wel.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 10:37

Bij ons waren ze gelukkig niet opdringerig met de fooien.
Toen wij een dag naar Caïro waren, en wij vonden het heel er goed.
Hebben wij de gids 20 euro en de chauffeur 20 euro gegeven. Dit was geheel ons eigen keuze!
De gids zei ook dit is egt teveel jullie maken ons rijk. Dit was de gids die al onze excursies heeft geregeld. Wanneer wij iets heeeel goed vinden krijgen zij bij ons wel een redelijke fooi. het verschilt wel een beetje gewoon de snorkel gidsen een kleine fooi van max €4,-
omgerekend dan want die geven we gewoon ponden.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:54

Wij geven ook altijd redelijk veel fooi. Elke dag leggen wij 2 tot 4 euro neer voor de gene die onze kamer weer heerlijk schoonmaakt, en geloof dat dat erg veel is, hoor vaak mensen zeggen dat ze niks of max 2 euro voor het hele verblijf geven.

De laatste paar weken voor onze vakantie sparen we klein geld. :))