Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saddledancer

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:46

Hallo allemaal! :)
nagini pb'de (is dat een woord) me net, en hier ben ik :p

Ik woon nu tijdelijk met vriendlief in Surrey, maar maandag verhuizen we terug naar London voor mijn nieuwe Baan :) de huizenprijzen zijn idd helaas wel vrij hoog (al weet ik eigenlijk niet hoe hoog dat in nl is) maar ik krijg gelukkig een appartement bij mijn Baan, dus dat is mooi meegenomen :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 17:51

Wat leuk die leerkrachten hier :p
Valt het wat mee Nagini?

Ik weet dat Craig een £500 betaalt voor zijn flat. Hij heeft een gigantische slaapkamer en gigantische woonkamer, maar keuken en badkamer zijn mini. Zo'n oud herenhuisachtig iets verdeeld in appartementjes.

Dribbel, studeer jij ook nog dan?

Saddledance: tuurlijk is dat een woord ;)
Oh, dat appartement bij je baan is inderdaad super handig!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:51

Ik studeer idd.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:54

Wij betalen £825 per maand kale huur :P Komt al snel nog zo'n £300 voor g/w/l, tv, internet en council tax etc bij. Het is een basement flat met 1 slaapkamer en een study/inloopkast, open plan keuken/woonkamer (keuken is wel ruim) en een redelijk kleine badkamer, wel met bad, en een tuintje/terrasje. We zullen vooral voor de locatie betalen want we zitten heel centraal en we hebben eigen parkeergelegenheid. Bovendien was het voordat wij erin kwamen net helemaal opgeknapt dus vrijwel alles is nieuw. Maar toch :+

De vraag naar appartementen is hier belachelijk, alles is binnen een dag van de markt. Met koophuizen is dat blijkbaar hetzelfde. Echt, het is zo frustrerend om iets te vinden :P

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 18:02

Dat kan ik me voorstellen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:09

Ik woon in een oud cottage uit de 1800's. :o Zo cute <3

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:33

Ik betaal £265 voor een kamertje van 7 m2 :+

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:39

Hey allemaal! Hier nog iemand die nu alweer bijna 2 jaar in Engeland woon. Ik woon in Coventry waar ik ook naar de universiteit ga. Coventry ligt ongeveer 15 minuten weg van leamington spa, 20min van stratford upon avon en 25min van Birmingham. Ik woon samen met mijn vriend, wie ook de reden is dat ik woon in engeland. Volgend jaar hopen we wat te gaan kopen richting milton keynes aangezien ik ergens anders mijn masters wil gaan doen.
Leuk dat er nu een topic is voor mensen uit Engeland! :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:44

Oh echt Tivara? Ik dacht altijd dat het Noorden wel echt stukken goedkoper was! Misschien is Newcastle nog best populair?

Lotte_Wessel, toen ik in birmingham woonde kwam ik best vaak bij Coventry in de buurt, we hadden daar heel veel klanten :D Bevalt het? Ik hoorde altijd dat mensen Coventry zelf niks vonden maar dat de omgeving wel erg fijn was, haha.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:32

Eulogy: Jeetje, ik dacht dan weer dat Bristol ook al een stuk goedkoper was. :')

Ik betaal 600 per maand.. en dan komen er elke 3? maanden rekeningen boven op..
Voor een slaapkamer en een badkamer die ik deel met 1 persoon.. en dan deel ik de woonkwamer en keuken met nog 4 anderen. :')

Ben onlangs overigens verhuisd.. daarvoor betaalde ik 1000.. voor en GROTE slaapkamer met ensuite en een gedeelde keuken en woonkamer met slechts één ander persoon. Station letterlijk 30 stappen van de uitgang.

Oh.. London..

@Saddledancer: wat voor werk doe jij?

@Bumblehorse; ach het heeft zijn voors en tegens.. ;) ben niet ongelukkig met het werk.. maar zie mezelf echt niet jaren lesgeven. :')

@Tivara; jemig! Dat is echt heul klein!

Veel studenten nog hier. :j

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:40

Jammer! Dit komt net te laat. Ik ben net 2 weken terug uit Engeland. Ik zat in East Horsley, Surrey voor 8 maanden. Vlak bij London (40 min. trein naar Waterloo) en Guildford. Ik vind het erg jammer dat ik weer in Nederland zit, wat een fantastisch land is Engeland! Nu eerst weer studeren en daarna emigreren.

En ik heb Dribbel daar ook ontmoet :D Ik ging naar Cambridge en zij kwam naar Guildford :)

Oh, en over 5 weken ga ik weer terug voor 2 weekjes. Lekker naar Cornwall. Een week voor een archeologische opgraving en nog een week rondreizen met een vriendin :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:44

Wat verdienen jullie dan om zoiets te kunnen betalen :wow:
Of is het leven verder dan heel goedkoop? (wat ik mij dan ook niet voor kan stellen)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:47

Het loon ligt wel een stuk hoger dan in NL .. juist zodat je de huur kunt betalen. :')

Verder heb ik geen auto o.i.d. alleen m'n oystercard als vaste last zodat ik op m'n werk kom.
Eten kun je zo duur maken als je wilt en evenals dingen zoals shoppen e.d.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:04

Ah, dat verklaard een hoop. Zat inderdaad aan Nederlands loon te denken.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:05

Nagini schreef:
Het loon ligt wel een stuk hoger dan in NL .. juist zodat je de huur kunt betalen. :')

Verder heb ik geen auto o.i.d. alleen m'n oystercard als vaste last zodat ik op m'n werk kom.
Eten kun je zo duur maken als je wilt en evenals dingen zoals shoppen e.d.

Nou dat ligt er ook maar net aan vind ik, dat loon. Ik word op het moment veel geheadhunt maar voor een salaris van 25.000 per jaar ga ik écht niet naar Londen verhuizen... Dan hou ik minder over dan ik nu onderaan de streep overhou c.q. moet ik er dingen voor laten die ik nu wel kan doen.

Nee, ik zit hier goed in Shropshire. Morgen werk ik alweer een jaar bij het bedrijf. Net de taart in de koelkast gezet. :D

Overigens huur ik mijn cottage voor 350 per maand (excl. rekeningen) en daar heb ik onwijs veel mazzel mee. Het begint hier voor een flatje ongeveer vanaf 400. :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:15

Het scheelt ook enorm dat je niet €100+ per maand aan de verzekering kwijt bent.

Ik verdien trouwens ook goed, maar ik zou voor minder dan 30k per jaar niet naar Londen verhuizen, zeker het centrum niet. Of je moet heel veel mazzel hebben en voor een redelijke prijs iets kunnen vinden, maar dat is dan ook binnen 5 minuten weer weg.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:22

Ik geloof dat je voor hetzelfde werk als mijn vriend doet, maar dan voor hun kantoor in London, £2k per jaar meer verdient (dan in Bristol dus) en dat dekt de meerkosten inderdaad echt niet, ben ik bang. Heb het idee dat het prijspeil hier sowieso wel hoger ligt hoor, ook eten en dat soort dingen. Wijn is hier helaas veel duurder, ik heb een voorraad uit Nederland meegenomen de laatste keer dat ik er was :')
Omdat ik m'n salaris ook in ponden krijg natuurlijk, ben ik nooit echt gaan omrekenen of zo en heb ik nu het idee dat alles in Nederland heel duur is. Maar inderdaad, salarissen zijn hier ook wel iets hoger geloof ik.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:28

Voor minder dan 30k ga ik inderdaad ook niet naar Londen. Ik heb laatst eens zitten rekenen en zou op 35-40k zitten, minimaal. Kortom: grote kans dat ik voorlopig hier blijf en probeer door te groeien bij dit bedrijf. Ik heb het hartstikke naar mijn zin, dus zie niet in waarom niet. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:29

Hoii!!

Na twee pb's van bokkers kom ik me ook melden!
Ik ben Sanne, 19 (bijna 20) en woon momenteel in centraal Londen. Ik ben hier voor mijn Front Office stage en woon godzijdank in het hotel. Dus geen gedoe met huurprijzen voor mij :D

Ik ben hier nou sinds 2,5 week, en eigenlijk bevalt alles prima. Enige wat ik zo zonde vind is dat álles zo duur is. En dan vooral boodschappen.. Mijn hemel ik schrok me dood toen ik voor de eerste keer wat spullen kocht waar je in NL pakweg 7/8 euro voor zou betalen en ik hier 16 pond neer moest leggen..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:58

Serieus? Als ik vergelijk valt het volgens mij wel mee... of ik ben heel handig in winkelen. :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:07

Ik ga nu voortaan iig naar Camden Town als ik boodschappen moet hebben. Lang leven de 1 pound store en de aldi/lidl whatever ze daar hebben :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:12

Maar Tesco is toch niet veel duurder dan Nederlandse supermarkten? Merk wel dat het iets duurder is en dat ze sommige hele normale dingen niet hebben :') Shampoo en zo koop ik inderdaad altijd bij Poundland.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:13

Ik ging naar de food co-orperative ofzoiets. Doe ik dus ook nooit weer. De tesco die we hier hebben is niet zo groot.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:22

Aldi is er ook gewoon in Engeland. Ik ga naar Tesco of Asda (of de Spar hier om de hoek) omdat het voor mij qua route het handigste is.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 00:22

Voor mij is het co-op, Tesco express, asda en af en toe Sainsbury's. Grote Tesco/Aldi/etc. zit te ver weg. En M&S als ik iets speciaals nodig heb.