De Wadden , hoe en waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Re: De Wadden , hoe en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:39

Ik ben groot Terschelling fan!!! Je kunt daar heerlijk fietsen, uren wandelen en in die periode zijn er ook super leuke strandtenten open. Leuke dorpjes, práchtig strand en ook nog de waddenzee zelf.
En dan de slome boot nemen maakt het extra bijzonder vind ik.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:47

Alle eilanden zijn inderdaad een prima bestemming. Allemaal hebben ze hun eigen dingetjes, waardoor ze allemaal uniek zijn.
Ik ben op alle eilanden geweest en nu woonachtig op Texel. Zoals hierboven al gezegd is is Texel wel het minst eiland van allemaal. Met mijn ouders ben ik jarenlang naar Ameland op vakantie geweest en vind het nog steeds een geweldig eiland. Ze hebben er hele mooie fietspaden en qua drukte vind ik het ook wel meevallen. Wel zou ik dan Ballum of anders Hollum aanraden.
Schiermonnikoog ben ik vaak met studie geweest en is ook erg leuk. Wel relatief klein, dus dat heb je wel snel gezien. Ditzelfde geldt voor Vlieland.
Terschelling ben ik zelf minder over te spreken, maar dat komt omdat ik er twee keer ben geweest toen het vreselijk slecht weer was en ik daar de hele week met knallende kiespijn heb rondgelopen. Ik heb van andere mensen gehoord dat het zeker ook een leuk en gezellig eiland is. Beetje vergelijkbaar met Ameland wat betreft grootte en mogelijkheden.
Terschelling is dan voor jullie denk ik wel de beste optie!

Nog een tip: Mocht je fietsen willen huren, dan kun je dat beter bij de wat kleinere fietsenverhuren in de dorpjes zelf doen ipv bij de boot. Scheelt een hoop qua prijs!

Veel plezier alvast!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:42

Kan iemand van jullie me vertellen of het zinvol is om in het november naar Ameland te gaan?
Of in het voorjaar, bijvoorbeeld maart?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:23

Tja net wat je wil natuurlijk. Het is herfst, goed omlekker uit te waaien. Lijkt me wel dat het dan erg rustig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:24

Maart heb je kans op sneeuw , kan ook mooi zijn :)

Mam en ik gaan de andere kant op , wadden was gewoon duur dus uitgeweken en ruim binnen budget gaan we weekje weg volgende week

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:42

Ik was begin april op Ameland en toen was het echt uitgestorven.
Als je echt van stilte en weinig volk houdt dan is het prachtig, maar ik wilde er zo snel mogelijk weer weg.
Alles was dicht of heel kort open. Niets voor mij. O:)

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:11

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:51

Ik zeg ook Terschelling. Maar wat zoek je precies?

Want je schrijft:
-Huisje/hotel , kamperen vinden we niks