Alle eilanden zijn inderdaad een prima bestemming. Allemaal hebben ze hun eigen dingetjes, waardoor ze allemaal uniek zijn.
Ik ben op alle eilanden geweest en nu woonachtig op Texel. Zoals hierboven al gezegd is is Texel wel het minst eiland van allemaal. Met mijn ouders ben ik jarenlang naar Ameland op vakantie geweest en vind het nog steeds een geweldig eiland. Ze hebben er hele mooie fietspaden en qua drukte vind ik het ook wel meevallen. Wel zou ik dan Ballum of anders Hollum aanraden.
Schiermonnikoog ben ik vaak met studie geweest en is ook erg leuk. Wel relatief klein, dus dat heb je wel snel gezien. Ditzelfde geldt voor Vlieland.
Terschelling ben ik zelf minder over te spreken, maar dat komt omdat ik er twee keer ben geweest toen het vreselijk slecht weer was en ik daar de hele week met knallende kiespijn heb rondgelopen. Ik heb van andere mensen gehoord dat het zeker ook een leuk en gezellig eiland is. Beetje vergelijkbaar met Ameland wat betreft grootte en mogelijkheden.
Terschelling is dan voor jullie denk ik wel de beste optie!
Nog een tip: Mocht je fietsen willen huren, dan kun je dat beter bij de wat kleinere fietsenverhuren in de dorpjes zelf doen ipv bij de boot. Scheelt een hoop qua prijs!
Veel plezier alvast!