Ervaringen Azoren, Tenerife, Gran Canaria gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 15:57

Poeh, de keuze is reuze zien we maar weer :P het word er niet gemakkelijker op haha

ingvdh: nog meer opties dus! Opzich kun je ons een huurauto geven en een kaart en dan vermaken we ons wel, maar we willen ook wel wat excursies doen. Ik denk dat dan vooral voor een paar dagen een huurauto leuk is :)

Djaikha: wauw, dat klinkt erg goed! Een mooie ervaring dus! Mij lijken de Azoren erg mooi :)

Brilletje: Ik zit wel met het feit dat ik al eens op Tenerife ben geweest. Opzich niet erg om nog eens te gaan, maar zoals Loro Parque en jeepsafari heb ik al gedaan. Ik vind het eigenlijk ook wel leuk om dan naar een ander eiland te gaan.
Ik hoor dus al van meerdere mensen dat Gran Canaria best dor is en minder mooie natuur heeft, maar er is wel weer veel te doen op het eiland en minder touristisch als Tenerife...oeeehh keuzes :P
Ibiza lijkt me nou helemaal niks, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dan op 538 hoor: ibiza 'partyeiland'. Heb het gevoel dat het daar echt enorm touristisch is, maar ik kan ook een vertekent beeld ervan hebben hoor!

Sentigo: ja een huurauto lijkt me ook wel leuk voor een paar dagen. Wij houden wel van kleine weggetjes uitproberen en dat kan niet met zo'n bus inderdaad. Hmm ook maar eens naar Madeira kijken.

MariekeS_: klinkt als een heerlijke vakantie! Ik ben eigenlijk zo benieuwd naar de natuur daar. Je kan dus gewoon met een boot naar een ander eiland toe? Dan is het ook leuk om een dagje naar een ander eiland te gaan. Bijvoorbeeld op Sao Miguel slapen en dan met de boot naar Pico. Hoop trouwens dat ze ook andere dingen dan vis te eten hebben, want anders wordt het vasten :')

Boras: dat is duidelijk :) vond je er weinig te doen of te touristisch?

CKR: oehh paardrijden op Gran Canaria lijkt me wel vet :) Ik krijg steeds beter een beeld van de eilanden zo, leuk!

Joolien: We hebben Mallorca wel een paar keer voorbij zien komen, maar het sprong er voor ons toen niet echt uit, maargoed je verzand er ook wel een beetje in, dus misschien nog even naar kijken :) De Azoren vielen mij erg mee! Last minute heb je het goedkoper dan Gran Canaria, dus opzich valt dat mee. Daarnaast gaan wij in het voorseizoen, dus dat scheelt al wat.

LadyMadonna

Re: Ervaringen Azoren, Tenerife, Gran Canaria gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:39

Mallorca is ook schitterend qua natuur

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:45

Ballard_L schreef:
Djaikha: wauw, dat klinkt erg goed! Een mooie ervaring dus! Mij lijken de Azoren erg mooi :)
Zeer zeker een mooie ervaring! Wij vonden het erg mooie eilanden.

Ballard_L schreef:
Je kan dus gewoon met een boot naar een ander eiland toe? Dan is het ook leuk om een dagje naar een ander eiland te gaan. Bijvoorbeeld op Sao Miguel slapen en dan met de boot naar Pico. Hoop trouwens dat ze ook andere dingen dan vis te eten hebben, want anders wordt het vasten :')
Je kan in theorie met de boot heel de Azoren af, maar dan ben je wel veel langer dan die 8 dagen bezig.. De boot tussen Faial en Pico is een half uur en van Pico/Faial naar Sao Jorge is ook goed te doen, maar om met de boot van Sao Miquel naar een ander eiland te gaan ben je volgens mij al snel uuren bezig. Die 'oversteekjes' gaan een stuk sneller met het vliegtuig, de locals gebruiken daar ook het vliegtuigje voor.

Restaurantjes zijn inderdaad even zoeken, maar wij vleeseters hebben het ook gered ;). Wij hebben de site van tripadvisor gebruikt om restaurantjes te vinden daar. Werkt erg goed, maar dan heb je inderdaad zeker een huurauto nodig. Ook kan je bij je hotel eten, maar lokale restaurantjes zijn wel zo leuk en veel goedkoper!

En kleine weggetjes om te rijden zijn er trouwens genoeg en ze zijn avontuurlijk ook (sommige zijn erg steil!)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:47

Je kan de Azoren een beetje indelen in 2 delen met Sao Miguel en Terceira als grootste eilanden van elk deel. Sao Miguel-Pico is dan weer net niet te doen met de boot (dacht ik...) Vliegen tussen de eilanden is vrij duur maar ik heb even snel voor je gekeken en Pico-Faial kost enkeltje €24,-

Even wat eigen vakantieshots ter inspiratie:
Dit is op Sao Jorge en zie je Pico aan de horizon. Die oversteek was 45min.
Afbeelding

Nog 2 shots op Sao Jorge. Dan zie je goed het verschil in natuur op zo'n eiland ter grootte van Texel.
Afbeelding

Afbeelding

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:49

Terceira - Sao Jorge was inderdaad al een uurtje of 4 op de boot kan ik me herinneren en veel verder is eigenlijk zonde als je maar een weekje gaat :)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 20:21

hmm op dit moment gaat onze voorkeur wel naar de Azoren uit :)

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:38

Ik ben een paar jaar terug naar tenerife geweest, en ik ben absoluut verliefd geworden op dat eiland. Wát is het daar mooi zeg! We hebben daar een boottocht gemaakt met een catamaran, en het was heerlijk. Onder de boot door zwommen de walvissen met jongen en de dolfijnen sprongen met de boot mee. Zo'n geweldige ervaring. De natuur daar is ook echt prachtig, vooral als je richting het hoogste punt van de el teide gaat. En ook de boulevard langs het strand is erg leuk en gezellig. Ik voelde mij er meteen erg thuis. Wij hebben geen auto gehuurd maar wel fietsen, en als we ergens heen moesten belden we de taxi. We waren ook all in in het park waarin we verbleven, dus hebben ook veel tijd daar door gebracht. Ik heb er echt hele goeie herinneringen aan!

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar volgens mijn opa en oma ( die er meerdere keren zijn geweest) moeten Gran Canaria en Lanzarote ook erg mooi zijn. Maar ook hun verkozen tenerife als nummer een, gewoon omdat het eiland meer veelzijdiger is. Maar ook vooral Gran Canaria moet ook heel zijn, maar lijkt heel veel op tenerife, alleen de natuur is iets anders maar dit zijn niet grote verschillen.

Edit: Oh en als je van water en glijbanen etc. houd, kan ik je het Siam Park (in tenerife) ook aanraden! Dat is een heel groot waterpark, echt heel leuk! Er is ook een glijbaan (tower of power), deze is 28 meter hoog en eerst ga je stijl naar beneden, en daarna ga je door een aquarium heen waar de haaien en roggen om je heen zwemmen! Zo gaaf! Er zijn ook allemaal andere leuke waterattracties en glijbanen. Dus als je van een beetje spanning houd kan ik je dit park ook echt aanraden!