niet volledige naam op vliegticket.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:12

Jo_vales schreef:
Ik gebruik altijd mijn eerste naam van mijn 2 officiele namen (die overigens heel anders is als mijn roepnaam). De tweede staat dus wel in mijn paspoort maar geef ik niet op.
Gaat altijd goed :)

Fijn dat het gratis geregeld is!

Je eerste naam is ook voldoende :j

beatje

Re: niet volledige naam op vliegticket.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:17

Dat is niet waar vuurneon,mijn moeder heeft veel problemen gehad toen ze naar Amerika wilde.Haar broer had het ticket geboekt en alleen de eerste naam op het ticket laten zetten.Hij is haar jongere broer en wist niet dat ze nog andere namen had :-).
Heeft 1 1/2 uur vertraging opgelevert voor alles in orde was,blijkbaar ben je met 2 namen minder ineens iemand anders >;) Het koste wat... maar dan heb je wel 2 namen meer op je paspoort.
Sindsdien ben ik heel precies met mijn namen op de tickets,want ook ik heb een andere roepnaam dan als er op mijn paspoort staat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:19

Apart, in de VS mocht ik alleen 1 naam op het ticket zetten, de eerste officiële naam. Bij elke vlucht heb ik dat advies gekregen. Ze vragen alleen om je eerste voornaam.

Had haar broer niet per ongeluk de roepnaam erop laten zetten?

Hier is het ook uitgelegd:
Antwoord
De naam op het ticket moet exact overeenkomen met de naam zoals deze in het paspoort staat vermeld. Bij "Eerste voornaam" vult u uw eerste volledige voornaam in volgens uw paspoort. Heet een passagier Hendrik Abraham Martinus Jansen dan vult u bij eerste voornaam in Hendrik.

Bij "Familienaam" vult u uw volledige achternaam in volgens paspoort. Voor getrouwde passagiers is het NIET toegestaan om te reizen met uw getrouwde achternaam of EV op het ticket. De meisjesnaam dient ten aller tijden op het ticket te staan.

Enkele voorbeelden:

De heer Henk Jacob Willemse
Eerste voornaam: Henk
Familienaam: Willemse
Mevrouw Karin Maria Jansen ev. Willemse
Eerste voornaam: Karin
Familienaam: Jansen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:35

Fijn dat het gelukt is, Fenne, en nog zonder kosten ook!

Wanneer ga je?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:37

Fenneeee schreef:
Op mijn paspoort staat Fennechien en ik vlieg naar Menorca met een overstap op Barcelona
Ik vlieg met vueling

Ik vloog vanaf Eindhoven naar Barcelona en daar mochten we doorlopen zonder paspoorten te laten zien.. Wel fijn dat het wel is gelukt inmiddels!

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:45

Fijn dat het geregeld is. Ik heb twee officiële voornamen die compleet anders zijn dan mijn eigen voornaam. (alleen de beginletter is hetzelfde). Bij de meeste tickets vragen ze alleen om je eerste voornaam. Nu was het in Australië zo dat door mijn lange achternaam de laatste twee letters van mijn eerste officiële voornaam van het ticket afvielen. Hier ook geen problemen mee gehad. Dus anders was het misschien wel goed gegaan bij jou ook. Maar toch wel een prettig idee dat het nu geregeld is en je straks niet voor verassingen staat

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:51

Shirley schreef:
Fijn dat het gelukt is, Fenne, en nog zonder kosten ook!

Wanneer ga je?

12 mei !

Ja ik denk dat ze er in Nederland niet heel moeilijk over doen. Maar ik vlieg vanaf Schiphol ( daar zijn ze altijd wel wat strenger ) en vanwege de overstap in Barcelona.. Ik wilde het risico liever niet nemen. Nu heb ik dit ook weer is meegemaakt en weet ik zeker dat ik het niet nog een keer zal doen :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:58

KoudbloedKim schreef:
Hier was een tijd terug ook een topic over, als ik het me goed herinner.
Je kunt het laten wijzigen geloof ik, maar dat kost je een hoop geld.
Volgens mij maakte het wel degelijk uit!

jep. Die was van mij. Risico om te proberen zal ik niet nemen want ze laten je er niet door. Naam veranderen kost 125,-

heel zuur, maar helaas pindakaas.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:58

Zie dat het geregeld is, top. :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:16

LZP >> BEU