3 weken zomer, ver weg. Waar naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:05

La Paz ligt inderdaad hoog, maar je kunt ook via Sucre of Santa Cruz het land binnen komen, daar zijn ook vliegvelden en dat ligt een stuk lager. In een paar dagen kun je het rustig opbouwen naar die 4000 meter. Is 3 weken echt niet te kort voor. Wij zijn in 4 weken door Brazilie, Bolivia en Peru gereisd, zijn dus veel korter in Bolivia geweest en dat was prima te doen, totaal geen last van hoogteziekte gehad. Mits je het maar goed opbouwd. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 00:12

We zijn er wel uit dat we iets willen wat niet zo standaard is. Alles in Europa valt daarom eigenlijk al af. Op dit moment neigen we erg naar Zuid-Amerika: Peru en omringende landen, voornamelijk omdat het daar dan zo'n beetje winter is, en wij niet van die enorme hittemensen zijn. 20-25 graden is prima. Strandvakantie wordt t dus ook niet, hoogstens 1 dagje maar misschien dat niet eens. Waar we wel van houden is mooie natuur en bijzondere plekken. Grote steden ook een paar dagen bezoeken. We hebben liever wel actief, maar niet allemaal veel wandelen oid. Bijv. bij Machu Picchu heb ik vernomen dat je ook kan splitsen: een met de trein & ander de trail. Iemand enig idee hoe getraind je voor die trail moet zijn eigenlijk? De tip van hoogteziekte is een héle goede, daar gaan we even rekening mee houden ja :=

Cuba hebben we ook op het lijstje staan als optie, maar daar schijnen al weer vrij veel Nederlanders naartoe te gaan hoorde ik? Thailand wil ik héél graag een keer doen, maar ik denk dat dat beter in december ofzo kan, qua temperaturen etc.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:10

De inca-trail is best pittig als je hem helemaal loopt, maar je kunt ook later inspringen geloof ik, dus maar een gedeelte lopen. Het moet wel prachtig zijn, en toch ook redelijk te doen voor minder geoefende lopers (van horen zeggen is dit).

Anoniem

Re: 3 weken zomer, ver weg. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:19

Cuba is door de opheffing van de boycot dit jaar wel een hele populaire vakantiebestemming gok ik. Misschien niet per se heel veel Nederlanders (al zal je overal waar je naartoe gaat Nederlanders tegenkomen) maar wel veel meer Amerikanen.

Vliegen op Sucre of Santa Cruz kan inderdaad ook, maar dan moet je wel weer rekening houden met het budget. Volgens mij is vliegen op Santa Cruz een stuk duurder dan op La Paz. Zou je even uit moeten zoeken. Weet in ieder geval dat een aantal van mijn vrienden de 'fout' gemaakt hebben en dat die echt een week plat hebben gelegen van de hoogteziekte.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:57

Collega van me is naar argentinie geweest was daar vol lof over.

Costa Rica lijkt mij ook heel mooi

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:03

Collie2008 schreef:
Bali voor 3 weken raad ik dan weer af. Weekje was genoeg.

Ik vond 3 weken anders niet te lang hoor. Wij zijn ook 3 weken geweest en we hebben nog niet eens alles gezien. We hebben eerst een huisje in het noorden gehad en daarna een huisje in het zuiden. Dan valt er echt genoeg te zien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:05

Voor mensen die niet op een zonvakantie willen en liever niet naar een mega toeristisch oord (als ik dat goed heb begrepen) zou ik Bali dus écht niet aanraden := Mooi eiland hoor, maar zoooooo toeristisch.. En ook nog eens snikheet.

Nee ik zou Bolivia/Peru doen. Als je alleen de highlights pakt (grote steden en een stukje van de Inca Trail/Macchu Piccu) kan je makkelijk in drie weken allebei meepakken. Als het nou echt gigantisch bevalt kan je altijd later nog eens terug om langer te gaan :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:48

brechtje122 schreef:
Collie2008 schreef:
Bali voor 3 weken raad ik dan weer af. Weekje was genoeg.

Ik vond 3 weken anders niet te lang hoor. Wij zijn ook 3 weken geweest en we hebben nog niet eens alles gezien. We hebben eerst een huisje in het noorden gehad en daarna een huisje in het zuiden. Dan valt er echt genoeg te zien ;)

Vond het veel van hetzelfde allemaal. Wel erg mooi hoor en ik had het er ook wel 10 dagen uitgehouden als ik wat meer geluierd had, maar 3 weken no thnx (al is alles beter dan werken hoor, tis een mooi en vriendelijk eiland, maar dan ga ik liever meer delen van indonesie bekijken.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:49

Brazilië/Peru/Chili

Oke ik had Brazilië al genoemd maar ja :')

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:34

imd schreef:
We zijn er wel uit dat we iets willen wat niet zo standaard is. Alles in Europa valt daarom eigenlijk al af. Op dit moment neigen we erg naar Zuid-Amerika: Peru en omringende landen, voornamelijk omdat het daar dan zo'n beetje winter is, en wij niet van die enorme hittemensen zijn. 20-25 graden is prima. Strandvakantie wordt t dus ook niet, hoogstens 1 dagje maar misschien dat niet eens. Waar we wel van houden is mooie natuur en bijzondere plekken. Grote steden ook een paar dagen bezoeken. We hebben liever wel actief, maar niet allemaal veel wandelen oid. Bijv. bij Machu Picchu heb ik vernomen dat je ook kan splitsen: een met de trein & ander de trail. Iemand enig idee hoe getraind je voor die trail moet zijn eigenlijk? De tip van hoogteziekte is een héle goede, daar gaan we even rekening mee houden ja :=

Cuba hebben we ook op het lijstje staan als optie, maar daar schijnen al weer vrij veel Nederlanders naartoe te gaan hoorde ik? Thailand wil ik héél graag een keer doen, maar ik denk dat dat beter in december ofzo kan, qua temperaturen etc.

Ik ben begin november naar Peru geweest. Het weer was toen perfect. Als je in de zomer gaat zou het weer nog beter moeten zijn omdat dan het regen seizoen nog niet begonnen is. Ik heb de one-day Inca Trail gedaan. Je doet er dan ongeveer 6/7 uur over om bij de Sun Gate te komen. Je hoeft niet heel getraind te zijn ervoor maar je moet er wel rekening mee houden dat het je het niet "even" doet. De hele trail moet je trappen op lopen waarvan er een aantal best wel pittig zijn. Maar ik vond het het absoluut waard. Mocht je meer info willen over Peru, let me know :)

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 22:38

Ik ben een paar jaar geleden naar zuid-Amerika geweest voor 4 weken. Wij zijn toen op Buenos aires gevlogen, daarna naar Salta gereisd en daar ergens de grens overgestoken naar Bolivia en een jeeptour van een paar dagen gedaan naar de Zoutvlaktes. Erg leuk en kon toen meteen aan de hoogte wennen. In totaal 1,5 week in Bolivia geweest en daarna door naar Peru. Geloof via Arequipa naar Cusco gereisd en vanuit daar opgepikt om de Salkantaytrail naar de Machu Picchu te lopen. Variant op de Inca trail, maar andere route en een dag langer. Echt geweldig! Daarna met de trein terug naar Cusco. Vond het echt een fantastische reis en vooral Bolivia heeft mij positief verrast. Wist niet goed wat ik daar van moest verwachten. Maar een aanrader dus!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 01:03

Ik kan Enny's post alleen maar beamen. Bolivia heeft mij ook gigantisch verrast. De zoutvlaktes waar ze het over heeft (Uyuni) is de mooiste plek ter wereld waar wij zijn geweest, en we zijn al op veel plekken geweest, maar Uyuni heeft gewoon enorme indruk gemaakt.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:16

Inmiddels is de reis geboekt en het is toch Peru geworden. Voornamelijk het zuiden met oa Lima, Nazca-woestijn, Titicameer, Cusco en Macchu Picchu :) We moeten alleen nog even kijken, volgensmij wordt het kiezen tussen het regenwoud in of de inca-trail deels lopen.. Maar de voorpret, info zoeken en voorbereidingen treffen kan nu beginnen dus :D

Bedankt allemaal voor het meedenken in ieder geval!!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:42

Leuk!!! Hele goede keuze :j
Wanneer gaan jullie? Veel plezier alvast met de voorpret!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:00

Douraque schreef:
Ik kies tegenwoordig waar de aanbiedingen zijn, dus via ticketspy/VakantieVeilingen/holidayguru.

Wij gaan bijv nu in juni naar Barbados doordat de ticket slechts 389 euro was. En zo zie ik wel meer aanbiedingen voor verre bestemmingen waar ik in de toekomst heen wil

Holidayguru is een goede inderdaad! Staan regelmatig reizen naar verre bestemmingen op voor weinig. Nadeel is wel dat je een beperkte keuze hebt in vertrekdata.