Vakantie Thailand/Malaysia, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:49

Voor Thailand wordt door de GGD Hepatitis A en DTP vaccinatie aangeraden. Niet verplicht maar wel zo verstandig. Waarom zou je bewust een risico lopen terwijl het zo makkelijk en relatief goedkoop (wellicht vergoed je zorgverzekering nog wat) is om het te voorkomen. Gele koorts vaccinatie is verplicht als je uit een hoogrisicoland komt. Nederland is dat niet en als je niet via een gele koorts land vliegt hoeft dit dus niet.

Als je zowel stad als jungle en dieren wil zou ik Chiang Mai aanraden. Is een redelijk formaat stad maar wel goed te overzien en gemoedelijk. Ligt in de natuur. Je kan daar ook naar een olifantenopvang. Leuke avond markt. Het Amora Hotel heeft een mooi zwembad. Ook wel lekker. Je kan met het vliegtuig door vanaf Bangkok of met de nachttrein. Schijnt ook wel een beleving op zich te zijn.

Ylvy

Re: Vakantie Thailand/Malaysia, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 20:02

Blijkbaar heeft mijn vriend besloten om toch minimaal 12/13 dagen te gaan. Het liefste 15. Bleek toch niet veel duurder te zijn :')
dat opent perspectieven.

Hij wil het liefste 2 dagen de stad in, maar zowiezo in de buurt van de stad zitten. Ook wilt hij 1 keer olifant rijden en een zoo bezoeken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:15

Ik zeg 2 dagen bangkok, 3 dagen chiang mai, en de rest aan het strand op koh samui. :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 09:44

Dat klinkt goed, ik ga daar eens even informatie over opzoeken.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:50

Ik zou ook kijken bij Greenwood Travel. Ze hebben enkel hotel, maar ook complete rondreizen en alles daar tussenin.

Wij hebben daar destijds onze vakantie geregeld voor 16 dagen. we zijn toen 4 dagen in Bangkok geweest (incl. aankomstdag) en daarna doorgereisd naar Koh Chang (het olifanteneiland). Leuk eiland, maar niet te toeristisch. Vervolgens weer terug naar Bangkok voor 1 overnachting voordat we weer naar huis vlogen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:24

Ik zou de Super Thailand Tour, je ziet heel veel en ook olifanten rijden bij Chiang Mai...zou alleen de laatste dagen van Pattaya omzetten naar een ander strand.....(Greenwood Travel)
Hotel in Chiang Mai omzetten voor weinig naar een ander hotel, die in het pakket zit was niet zo.

Je kunt bij hun zoveel aanpassen wat je wilt en wij hebben twee reizen gedaan met ze en alles was heel goed geregeld en kwa ptrijs erg goed.
Laatst bijgewerkt door kally op 27-02-15 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 10:33

Maar is dat geen rondreis?
Want dat willen we juist niet.

We zijn inmiddels ook aan het kijken bij greenwood travel :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:34

Je zou eventueel ook een reis zelf kunnen opbouwen met bouwstenen. Dat hebben wij gedaan in Thailand rn beviel zo goed dat we het voor Maleisië en Indonesië weer hebben gedaan. Je kiest gewoon blokken uit van dingen die je graag wilt zien, en dan kies je type vervoer en accomodatie uit een lijstje.

Thailand hebben wij helemaal rondgereisd. Chiang Mai en Bangkok zou ik sowieso doen. Daarna naar 1 vd eilanden, koh samet (rustig). Of phuket (toeristisch).

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:37

Kijk eens op ticketspy.nl of Vakantiepiraten.nl of holidayguru. Daar staan vaak aanbiedingen op, ik kom vaak genoeg aanbiedingen van Thailand tegen

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:29

Idd wat NOa zegt je kunt bij hun ook meerdaagse tours aan mekaar plakken en zo samenstellen....

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:37

Wij zijn vorig jaar augustus 10 dagen naar Phuket geweest.
Zelf ticket en hotel geboekt. Excursies had ik ook al van te voren geregeld via internet.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:42

Olifant rijden???
Enig idee hoeveel dierenleed daarmee gepaard gaat? Ga dan liever naar een olifanten sanctuary, waar je mag kijken hoe de kleintjes gewassen worden enzo.
Serieus, olifant rijden is zo'n beetje het minst verantwoorde wat je kunt doen in Thailand e.o

http://www.thailandblog.nl/bezienswaard ... olifanten/

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:49

Kukkie schreef:
Olifant rijden???
Enig idee hoeveel dierenleed daarmee gepaard gaat? Ga dan liever naar een olifanten sanctuary, waar je mag kijken hoe de kleintjes gewassen worden enzo.
Serieus, olifant rijden is zo'n beetje het minst verantwoorde wat je kunt doen in Thailand e.o

http://www.thailandblog.nl/bezienswaard ... olifanten/

Ik ben hier mee eens.
Verder veel plezier :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 09:39

Om een reactie te geven op wat het geworden is,
Ik heb zelf niet meer gekeken omdat mijn vriend aardig wat wensen had waar mijn locaties niet aan voldeden :')

Ondertussen hadden we 3 locaties gevonden die ons aansprak, 1 ergens aan de kust, 1 midden in een oerwoud, en 1 in Pattaya. Die laatste is het geworden, voor 12 dagen dus we hebben er toch maar 2 dagen langer aan vast geplakt :)

We gaan zowiezo naar een olifanten sanctuary, een (goede) dierentuin, en 1/2 dagen gaan we Bankok bezoeken. Verder weet ik niet wat mijn vriend voor plannen heeft want dit waren de keuzes die ik gemaakt heb en zeker wilde doen.

Inentingen gaan we komende week voor naar de GGD, en paspoorten worden ook deze week nog aangevraagd. Ik laat jullie verder nog weten wat mijn vriend voor plannen heeft :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:52

Oef, of all places zou ik dus niet naar Pattaya gaan. := Hoerenstad op en top, en weinig in de buurt. Na 3 dagen totaal uitgekeken (en dan hebben we ons nog best vermaakt met travestieten bekijken, want veel meer kun je daar niet).
Vergis je ook niet in de afstanden, dagtripjes zijn het namelijk niet, naar Bangkok gaan kun je al bijna een hele dag voor uittrekken alleen voor het reizen er naar toe.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 10:55

We hebben gelukkig nog niks echt vast staan, ook nog niet geboekt.
Ik had ook eerder gehoopt de andere richting in te gaan.
Ik zie wel hoe het loopt, wie weet veranderd dat nog :)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:57

Ylvy schreef:
Om een reactie te geven op wat het geworden is,
Ik heb zelf niet meer gekeken omdat mijn vriend aardig wat wensen had waar mijn locaties niet aan voldeden :')

Ondertussen hadden we 3 locaties gevonden die ons aansprak, 1 ergens aan de kust, 1 midden in een oerwoud, en 1 in Pattaya. Die laatste is het geworden, voor 12 dagen dus we hebben er toch maar 2 dagen langer aan vast geplakt :)

We gaan zowiezo naar een olifanten sanctuary, een (goede) dierentuin, en 1/2 dagen gaan we Bankok bezoeken. Verder weet ik niet wat mijn vriend voor plannen heeft want dit waren de keuzes die ik gemaakt heb en zeker wilde doen.

Inentingen gaan we komende week voor naar de GGD, en paspoorten worden ook deze week nog aangevraagd. Ik laat jullie verder nog weten wat mijn vriend voor plannen heeft :)

Zelf 3 jaar terug bijna een maand in Thailand geweest en als ik 1 plek nooit meer zou bezoeken is het pattaya wel.
het vieste, lelijkste, slechtste stuk thailand..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:59

Wordt het zeker Thailand?
Kuala Lumpur vond ik een veel leukere stad dan Bangkok, en vanuit KL zijn best wel wat dagtripjes te doen, ook naar meer verscheidenheid. Laatste dagen even naar Langkawi, lekker strand meepikken.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 11:00

Ja, het word zowiezo Thailand, die keuze mag ik niet meer veranderen.
Maar als ik dit hoor, ga ik mijn best doen om dat Pattaya te veranderen

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:05

Ja echt zonde om naar Pattaya te gaan! Heel veel ellende daar hoor..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:11

Inderdaad. Ik raad je absoluut af om naar Pattaya te gaan.

Heb je geen research gedaan? Wellicht ben ik daar wat overdreven in maar ik kijk altijd bij zoover, ervaringen van het land/stad etc. Dan was je ook tegen gekomen dat het daar afschuwelijk is. Tenzij je er van houdt natuurlijk.. Nachtleven etc. Als een plaats wordt beschreven als 'grootste toeristische badplaats' gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen en de nekharen overeind staan. Het is zo zonde als je helemaal naar Thailand vliegt om vervolgens gewoon in Blanes of Salou terecht te komen :+ Maar dan met veel engelsen en russen.

Dan zie je alsnog niks van het prachtige Thailand.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 12:14

Ik wel, hij niet :')
Als hij toeristische badplaats ziet staan dan is het oehh, veel mensen vinden het daar leuk.
Ofwel: goeie vakantieplek.

Ikzelf wou meer aan de linkerkant van thailand gaan, leek me leuker.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:20

Ylvy schreef:
Als hij toeristische badplaats ziet staan dan is het oehh, veel mensen vinden het daar leuk.

Je kan er wel in de buurt gaan zitten Cha Am bijvoorbeeld. Minder toeristisch en wat rustiger. Wel dichtbij Pattaya, dan kun je bijvoorbeeld met de bus daarheen als dat je trekt.

Chiang mai is zo mooi, dat is echt een aanrader. Maar dan zit je niet bij het strand :)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:30

Ylvy schreef:

Ik geloof dat de gemiddelde mens wel weet dat je in Pattaya aleen ( Kind) hoertjes ziet..

Hebben jullie je wel al beetje verdiept in Thailand uberhaupt? of verre reizen? Snap dat je hier een topic opent voor info maar krijg sterk het idee dat je vriend meer de gemiddelede all inclusive Turkije ganger is.
No hard feelings

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 12:32

nelis schreef:
Ylvy schreef:

krijg sterk het idee dat je vriend meer de gemiddelede all inclusive Turkije ganger is.
No hard feelings

You just made my day _O-