IJsland 2015!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:51

Veel plezier!!

Foto's en reisverslag aub :D

Prrrr

Re: IJsland 2015!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:54

:j :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:02

Ik hoop dat de TS de waarschuwingen in dit topic ter harte heeft genomen, er raast storm na storm over dit eiland de laatste dagen. En als ik zeg storm dan bedoel ik storm, bussen die van de weg worden geblazen, geen zicht, vele auto´s gestrand, wegen afgesloten etc.
De westelijke kant van IJsland is het ergst getroffen, benieuwd waar ze nu zit...

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 00:18

Wij zitten in Höfn (reizen met de klok mee) en zijn wel flink wat verschillende soorten weer tegengekomen (ook behoorlijk slecht idd!) maar hebben nergens last van gehad (wel iemand anders met geklapte band tegengekomen in de stromende regen :oo gelukkig verder niets aan de hand) checken idd elke ochtend het weer en worden onderweg ook door locals op de hoogte gehouden (supermarkten, cafetjes, slaapplekken). Dus gelukkig helemaal heel hier! En ontzettend naar ons zin, ondanks het weer!

Hoop dat jullie er niet te veel last van hebben Kuggur!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:30

Leuk dat je zo snel reageert. Geen slechte locatie gezien het weer van vandaag.

Wij hebben hier niet zoveel last gehad omdat we in de Noord Oost hoek wonen, tegen de tijd dat dergelijke lage druk gebieden ons bereiken hebben ze hun kruit al aardig verschoten.

Het was vandaag bijvoorbeeld bij ons prima weer , hebben een paar mooie ritjes gemaakt, terwijl in Reykjavik de kinderen niet naar huis kwamen van school vanwege de storm. Het zou hier vannacht wat moeten gaan waaien.

Nog veel plezier (en goed weer) gewenst.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 16:22

Wij zijn veilig thuis (ik wil nu alweer terug haha!), nu druk aan de slag met de foto's :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:26

Had jij ook dat je, toen je boven Nederland aan kwam vliegen, dacht: "wat moeten al die mensen daar?" :D

Heel benieuwd naar je foto's, en wat je uiteindelijk allemaal gedaan hebt!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:34

Ben heel benieuwd naar je foto's en ervaringen Colorado!!

Fijn dat er weer een recent topic over ijsland is.

Ik vlieg 31 aug naar ijsland, de start van mijn wereld reis :D
Ik wil een auto huren en de ringweg rijden, mijn planning staat nog niet vast maar ik heb al wel het een en ander op mijn lijst staan. Ik wil ong 2,5 week hiervoor uittrekken. Daarna vlieg ik door naar Canada.

Tips en fijne weetjes zijn van harte welkom! Ik heb alleen nog de vlucht geboekt aangezien ik nog aan het afstuderen ben en iets meer zekerheid wil dat ik ook echt klaar ben in juli :P

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:42

Ik ben benieuwd naar de foto's TS :D!

Gaaf Zoetje! Waar ga je allemaal heen op je wereldreis?

IJsland staat hier ook op de lijst, maar eerst een slachtoffer vinden die mee wil :))

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:52

Eydis schreef:
Ik lees ook mee. Nog goedkope slaaptips?

IJsland is prachtig, indrukwekkend, mooi, bijzonder etc, maar er is een ding dat IJsland niet is: goedkoop. Betaalbaar overnachten is goed te doen in jeugdherbergen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:32

Of gewoon een tentje mee :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 20:04

@Prrr; Nou in Nederland viel dat wel mee, de avond voor we vlogen was er namelijk een hele goede voorspelling voor het Noorderlicht (en we hadden die dag de Blue Lagoon even bezocht (bekeken)), dus we hadden die shock al gehad :') (en het noorderlicht (2x!!) gezien, we hadden echt waanzinnig veel geluk wbt weer etc, de hele vakantie lang)

Ben ook nieuwsgierig Zoetje! (ik ga eind Augustus denk ik ook weer <3 )

Wbt foto's en verslag, die komen eraan! Maar eerst even een avondje niks doen haha.

@Eydis; Ik zou ook een tentje meenemen idd, wij hebben niet gekampeerd en kwamen inderdaad niet heel goedkoop uit, zelfs hostels zijn vrij duur (goedkoopste waar wij hebben geslapen was 23 euro pp). Maar moet zeggen dat we het wel over hadden voor de warmte van een bed haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:45

Het is nu ook nog best fris natuurlijk, maar als je in de zomer gaat is kamperen echt wel te doen imo :j Je hebt wel een stevige tent nodig (liefst niet te hoog) ivm de wind.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:40

En een waterdichte tent ook geen overbodige luxe ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:01

Dat leek me bij een tent vrij vanzelfsprekend, maar inderdaad :P

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:35

Wat gaaf dat je het noorderlicht 2x gezien hebt! Je zat wat dat betreft op een prima tijd daar er werd super veel activiteit gemeld!

Ben je onderweg nog dingen tegen gekomen waarvan je zegt daar moet je echt naar toe? :D
En waar hadden jullie je auto gehuurd?

Voor degene die het vroegen, ik start in ijsland, dan vlieg ik naar Canada, Calgary om vandaaruit in 2 weken naar Vancouver te rijden met een huurauto. Van daaruit vlieg ik naar nieuw zeeland om 2 maanden te backpacken. Heel misschien plak ik er nog een trip in australië aan maar daar ben ik nog niet helemaal over uit..

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 16:06

We hadden onze auto bij Procar gehuurd! Kregen net trouwens een mailtje dat er schade bij de auto gevonden was aan de onderkant, schade 400 euro := Gelukkig waren we verzekerd! Weten overigens wel waar het door kwam, we waren aan de oostkust wat uitgelopen op ons 'schema' dus reden een stukje in het donker en er waren vrij grote stenen op de weg terechtgekomen. Nu is mijn moeder een beetje nachtblind en had ze de eerste dus niet gezien en die hadden we dus met de binnenkant van een voorwiel geraakt waarna hij omhoog gesprongen was, maar er lekte niets en dus gewoon doorgereden en er daarna niet meer aan gedacht, oeps!

Ja wat het noorderlicht betreft zaten we inderdaad goed! Schijnt dat het tijdens onze eerste dagen ook heel goed te zien moet zijn geweest, maar wij hadden geen idee en waren met heele andere dingen bezig (slapen) haha.

Alles! Haha, nee geintje :)) Maar het is wel allemaal zo bijzonder en mooi dat ik niet echt plekjes heb waarvan ik denk, 'als je dat niet ziet ..!' Maar wel wat dingen die misschien wat minder bekend zijn maar net zo gaaf. Een museumpje (/huis) aan de oostkust bijvoorbeeld, Steinasafn Petru heet het, vonden wij heel bijzonder. De waterval Selfoss bij Dettifoss in de buurt van Myvatn, we vonden Dettifoss niet zo heel bijzonder (is misschien in de zomer anders, maar wij konden vrij weinig zien) en zijn daarna doorgelopen naar Selfoss wat we echt heel gaaf vonden! Reykjanes is ook niet zo heel veel bezocht (behalve de Blue Lagoon dan) volgens mij, maar dat vonden we echt ontzettend mooi, vooral de kliffen, het geothermische veld daarbij in de buurt en het meer Kleivatn maar ook alle vuurtorens en de kust in het algemeen. Oh en een uitkijkje bij een vuurtoren in Stykkisholmur (achter de haven) en 'de weg kwijt raken' in de buurt van 'de' straat van Reykjavik, heeele mooie (en schattige) huizen.

Ben druk bezig met de foto's! Maar heb eventueel vast deze schattige paardjes (foto van facebook geplukt, kwaliteit om van te huilen, zoals we gewend zijn :)) )
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 3582052392

Oh en deze:
Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:32

Jammer dat je de Dettifoss in volle glorie hebt gemist...:
Afbeelding

Maar jullie hadden noorderlicht! WAUW!

Meer plaatjes!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 16:38

Nice! Ja bij ons zag het er wel wat anders uit haha, konden jullie ook de onderkant van de waterval zien of niet?
Zo dichtbij konden wij trouwens niet eens komen volgens mij, wij stonden veel hoger!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 16:46

Als je de weg aan de oostkant hebt gehad kom je er niet heel dichtbij, via de westelijke kant kan je bovenop de waterval staan. Ook bij de Selfoss, trouwens. De onderkant van de Dettifoss konden we niet zien door de wolken water die er van de waterval zelf afkomen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 16:59

De weg aan de oostkant was dicht bij ons dus waren aan de westkant, maar konden niet dichterbij komen door de sneeuw, was allemaal afgezet (en nu luisteren we daar niet altijd naar, maar dit leek ons toch vrij gevaarlijk haha). Ik denk dat wij iets links van jullie stonden en een stuk hoger.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:12

Wow, wat gaaf! Ik was ook op IJsland van 1 tm 8 maart. hoop Nederlanders tegen gekomen.
maar wat een weer! De van de weg geblazen bussen heb ik ook gezien. Dagen dat ik een meter zicht voor mijn auto had en zo door de sneeuw een bergpas probeerde over te kruipen... unieke ervaring! helaas zijn de orca's waarvoor ik eigenlijk heen was niet gezien! Ben benieuwd naar jouw foto's colorado! ik vond vooraal de stranden zeer fotogeniek! woeste witte schuimkoppen met een zwart strand.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 17:40

Zijn de Orca's en walvissen niet meer iets van de zomer? Wij wilden misschien ook nog de boot op maar uiteindelijk niet gegaan.

Blijft ook bizar dat ik niet zo heel veel van dat weer mee heb gemaakt haha, wel soms bizar weinig zicht door de wind die sneeuw van de grond oppikte (en over de weg blies, leken net slangen zoals dat kronkelde).

Zodra ze af zijn zal ik meteen een topic openen :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:47

Topic? O:)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:38

Colorado schreef:
De weg aan de oostkant was dicht bij ons dus waren aan de westkant, maar konden niet dichterbij komen door de sneeuw, was allemaal afgezet (en nu luisteren we daar niet altijd naar, maar dit leek ons toch vrij gevaarlijk haha). Ik denk dat wij iets links van jullie stonden en een stuk hoger.

Er komen hier jaarlijks een aantal toeristen om die daar óók niet altijd naar luisterden....
Het komt hier regelmatig in het nieuws, mensen die waarschuwingsborden/afzettingen negeren omdat ze het beter menen te weten, en zich in levensgevaar begeven zonder zich daarvan bewust te zijn. Loopt meestal goed af, maar geregeld niet.