Foto's en reisverslag aub
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gelukkig verder niets aan de hand) checken idd elke ochtend het weer en worden onderweg ook door locals op de hoogte gehouden (supermarkten, cafetjes, slaapplekken). Dus gelukkig helemaal heel hier! En ontzettend naar ons zin, ondanks het weer!

!
(en het noorderlicht (2x!!) gezien, we hadden echt waanzinnig veel geluk wbt weer etc, de hele vakantie lang)
)
Je hebt wel een stevige tent nodig (liefst niet te hoog) ivm de wind.

Gelukkig waren we verzekerd! Weten overigens wel waar het door kwam, we waren aan de oostkust wat uitgelopen op ons 'schema' dus reden een stukje in het donker en er waren vrij grote stenen op de weg terechtgekomen. Nu is mijn moeder een beetje nachtblind en had ze de eerste dus niet gezien en die hadden we dus met de binnenkant van een voorwiel geraakt waarna hij omhoog gesprongen was, maar er lekte niets en dus gewoon doorgereden en er daarna niet meer aan gedacht, oeps!
Maar het is wel allemaal zo bijzonder en mooi dat ik niet echt plekjes heb waarvan ik denk, 'als je dat niet ziet ..!' Maar wel wat dingen die misschien wat minder bekend zijn maar net zo gaaf. Een museumpje (/huis) aan de oostkust bijvoorbeeld, Steinasafn Petru heet het, vonden wij heel bijzonder. De waterval Selfoss bij Dettifoss in de buurt van Myvatn, we vonden Dettifoss niet zo heel bijzonder (is misschien in de zomer anders, maar wij konden vrij weinig zien) en zijn daarna doorgelopen naar Selfoss wat we echt heel gaaf vonden! Reykjanes is ook niet zo heel veel bezocht (behalve de Blue Lagoon dan) volgens mij, maar dat vonden we echt ontzettend mooi, vooral de kliffen, het geothermische veld daarbij in de buurt en het meer Kleivatn maar ook alle vuurtorens en de kust in het algemeen. Oh en een uitkijkje bij een vuurtoren in Stykkisholmur (achter de haven) en 'de weg kwijt raken' in de buurt van 'de' straat van Reykjavik, heeele mooie (en schattige) huizen.
)
Colorado schreef:De weg aan de oostkant was dicht bij ons dus waren aan de westkant, maar konden niet dichterbij komen door de sneeuw, was allemaal afgezet (en nu luisteren we daar niet altijd naar, maar dit leek ons toch vrij gevaarlijk haha). Ik denk dat wij iets links van jullie stonden en een stuk hoger.