Vakantie zoeken toch moeilijker dan gedacht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Vakantie zoeken toch moeilijker dan gedacht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:29

Weet er iemand toevallig ook of er Nederlandse hotels in Mallorca Alcudia zijn?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:34

Voor dat geld zou ik lekker naar Jamaica vliegen!
Super fijn weer, prachtige stranden, geweldige rum, super raggea muziek en top mensen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:34

janouk schreef:
Voor dat geld zou ik lekker naar Jamaica vliegen!
Super fijn weer, prachtige stranden, geweldige rum en top mensen.

Zo denk ik er dus ook over. Voor dat geld ben ik niet van plan om naar Mallorca te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:40

Kaapverdië? Gambia?
Beide prachtige bestemmingen en net even iets anders.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:54

Kijk eens in de plaatsen : Can pastilla en El Arenal op Mallorca.
Daar zitten ook goede hotels, daar zit je vlak bij de boulevard.
En jullie gevraagde strand met wit zand.
In de avond overal wat te doen, en gezellig druk.
De meeste hotels werken nederlands sprekende mensen.
Naar Palma gaan is zeer goed te doen met openbaar vervoer, of met een gehuurde auto of scooter.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 07:47

El Arenal word hem sowieso niet. Ga niet tussen al die dronken jongeren zitten. :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 07:57

Maar als ik het zo lees heb je helemaal geen zin om naar Mallorca te gaan. Weet niet of je er wel eens geweest bent maar als ik het zo lees heb je niet helemaal een juist beeld ervan. Her is zo'n veelzijdig eiland. Voor iedereen is er wel wat te vinden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 08:00

Ik wil best naar Mallorca maar niet voor 1300 euro. Dan ga ik liever voor 1600 euro naar de Bahamas.

Plaatsen zoals El Arenal is echt helemaal niets voor ons. Wij zoeken wel gezelligheid maar geen dronken jongeren etc.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:08

Ik heb twee jaar in de stad Palma gezeten. Heerlijk dak terras met zwembad bij het hotel. Met de fiets zaten we in 5 min op het strand. Dan heb je de ruring en gezelligheid van de stad en de zee vlak bij. En op de fiets ben je overal zo. Dit jaar zitten we aan het stand maar op 5 min fietsen van de stad. Of er echt Nederlandse hotels zijn weet ik niet. Wel spreekt iedereen Engels.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:40

Wij gaan dit jaar ook naar Mallorca. Wij hebben wel een all-inclusive geboekt, maar wij hebben daarnaast ook een huurauto omdat we over het hele eiland willen gaan rondkijken :-)
Er is veel te zien op Mallorca :-)
Wij zitten op 600 meter van het strand voor 500 euro per persoon per week.

Als je, zoals Jennyj ook zegt, eigenlijk zelf liever niet Mallorca wilt, dan kun je beter op zoek gaan naar iets anders :-). Voor dat geld is er meer dan genoeg te vinden.

Groepen dronken jongeren trekken mij ook niet zo, maar die kun je ontlopen :)) Op elk Middelandse Zee eiland heb je wel groepen dronken jongeren. Wij zijn zo ook naar Lanzarote en Kreta gegaan en niets aan de hand (en naar Madeira, maar daar moet je meer de bejaarde Engelsen ontlopen :+ :)) )

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:42

Kijk eens op ferien.de
Dat is online boeken via Duitsland maar het kan echt honderden euro's per persoon schelen. Bij mijn vriend en mij scheelde dat in totaal bijna 400 euro op een reis. :j

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:48

Hotel Mitsis Ramira Beach op Kos (Griekenland).
Geweldig, gastvrij hotel. All-in. Niet duur.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:50

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:01

Wanneer gaan jullie op vakantie, TS? Dat is natuurlijk heel erg van invloed op de prijs.
Zelf zijn wij vorig jaar in C'an Picafort geweest. Alcudia en C'an Picafort hebben prachtige stranden en dat maakt het daar aantrekkelijk. Al zou ik wel heel erg opletten waar je gaat zitten, met name Alcudia trekt heel veel Engelsen en Scandinaviers van het soort dat veel drinkt.
Zeker in all-inclusive hotels. Dat was voor ons een reden om juist geen all-inclusive te boeken, maar uit te gaan lunchen of eten in de nabijgelegen supermarkt te halen.
Daarnaast zijn we vaak met de auto op pad geweest naar andere mooie stranden en prachtige plekken op het eiland.
Mallorca is een eiland waar verhoudingsgewijs niet zoveel NL komen. Dat merk je wel, maar ik heb dat zeker niet als onprettig ervaren.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:03

Cyprus is een echte aanrader, veel all inclusives, aan het strand en goed betaalbaar. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 11:23

Wat is dan echt een leuk deel van Mallorca? :)

Wij gaan in de week voor de bouwvak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:28

Ik zou zeggen: Gran Canaria! :P Wij zijn net terug van 10 dagen (inclusief ticket, vervoer naar en van hotel, en ontbijt) en betaalden bijna 800 euro. (Hotel resort Lopesan Costa Meloneras).
Ik las dat je er al eens bent geweest. Misschien dan Tenerife of een ander eiland in die omgeving?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:30

Ik ben ook op Mallorca geweest afgelopen zomer, in de bouwvak 800 pp voor 7 dagen. Wij zaten in Hotel Club Tonga in Ca'n Picafort! All inclusive en serieus maar 5 minuten lopen bij het strand vandaan! Ook heb je nog een fiks zwembad bij het hotel en een animatieteam, ook voor de volwassenen. 's Avonds elke avond een andere show en bingo! De helft van het animatieteam was uit België dus super gezellig! Ook kun je vanuit het hotel heel veel doen (Mountainbiken, paardrijden, duiken, etc.) Een echte aanrader!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:34

Week voor de bouwvak is in juli? Volop hoogseizoen dus. Zelf zou ik dan nooit gaan, maar dat is niet voor iedereen een keuze. Vind het dan zelf vaak te druk en buiten het seizoen is het veel relaxter en fijner publiek.
Ik moet zo weg, maar kan straks even kijken wat wij leuk vonden.
Als je een week in die periode gaat, veel in het hotel en op het strand wilt zijn dan kan het zijn dat andere bestemmingen betaalbaar zijn. Wij gaan altijd om en om, nemen een huurauto en verkennen de omgeving. Hebben heel veel van het eiland gezien, maar nog lang niet alles.

Club Tonga hebben wij ook gezien. Niet aan het strand (zou ik in dat gedeelte van Can Picafort niet doen), maar ook niet ver lopen.

Lopesan Costa Meloneras ken ik ook, maar in het hoogseizoen is dat volgens mij ook niet te betalen. En het is halfpension. Gran Canaria vind ik een perfecte bestemming in de wintermaanden, maar daarbuiten zijn er naar mijn smaak mooiere bestemmingen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:45

Petrichor schreef:
Wat is dan echt een leuk deel van Mallorca? :)

Wij gaan in de week voor de bouwvak.

Ik vind het stuk rond palma het leukst. Overal dicht bij. Links van palma heb je veel kleine baaitjes met strandjes en rechts lange stranden. Volgens mijn surf leraar (geboren en getogen) heeft colonia sant jordie het mooiste strand van mallorca. Hij zegt dat het daar is alsof je in de Caraïben bent. Spierwit zand en fel blauw water. Ga ik dit jaar dus maar eens checken.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:31

Colonia Sant Jordi is idd. een prachtig strand, wel erg duur. Je betaalt er voor het parkeren en dure strandtenten en ligbedden. En het is in het zuiden zo'n 5 graden warmer dan in het noorden. Midden in de zomer is dat voor mij wel een overweging waard ;-).

Wij vliegen trouwens geregeld vanuit Düsseldorf of Brussel - dat is ook iets om in de naar te kijken, afhankelijk van waar je woont.

En mijn geheugen...we zaten tegen C'an Picafort aan, officieel heeft het daar Playa de Muro.
Laatst bijgewerkt door Emma_s_girl op 04-02-15 14:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:34

Cyprus en Malta is ook errug gaaf :j

evie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:40

Om veel geld te besparen kun je boeken met vertrek vanaf Duitsland, bijvoorbeeld vliegveld Düsseldorf. Uiteraard ligt het eraan waar jij zelf in Nederland woont. Het scheelt echt veel geld! Tip: karstadt-reisen.de!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 19:44

Wij vonden qua landschap de westkant van Mallorca het mooist, ruig, bergen, mooie dorpen om te bekijken, zoals Valdemossa, Sollér en Port de Sollér. Die laatste is een mooie badplaats met (voor Mallorca) kleinschalig toerisme. Op zijn minst de moeite om te bezoeken als je een dag een auto huurt.

Het stuk tussen Palma en Paguera hebben we niet gezien.

Langs de Oostkust is Cala d'Or wel aardig als je van kleine baaien houdt, Calla Millor had een paar leuke hotels, Cala Mesquida heeft een mooi strand, maar buiten hotels is er eigenlijk niets. Colonia de Sant Pere vonden we een leuk autentiek dorp, vlakbij Can Picafort, leuke terrasjes ook, maar niet spectaculair. Tussen Alcudia en en Cala d'Or heb je dusnog wat leuke plekken, maar wij vonden het Noordoosten eigenlijk wel het leukst om te verblijven. Van daaruit kun je prima dagtochten maken. Mallorca heeft veel verschillende gezichten en dat maakt het voor ons leuk.

Colonia de Sant Jordi, veel toerisme, verder niet zoveel. En dat mooie strand dus.

Als ik hotels zoek dan kijk ik meestal op holidaycheck. Daar kun je ook de ligging van de hotels zien.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 19:41

Zo net even bij het reisbureau geweest. :)

Voor 100 euro meer kunnen we 9 dagen naar een super luxe hotel op de Dominicaanse Republiek en dan hebben we keuze uit meerdere hotels. En voor het zelfde geld kunnen we naar het Touareg hotel op Boa Vista. :)

Nu morgen alles aan mijn vriend laten zien.