Vreemde reactie hotel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Vreemde reactie hotel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:20

Reviews zijn goed kwa service ed. dat maakt deze reactie ook zo vreemd. Maar ja als je een kamer boekt en gewoon gaat zul je van dit soort dingen niks merken denk ik.

Gewoon niet klantvriendelijk en voor ons ook de laatste keer op deze manier geboekt, voor conferenties is dit wel gebruikelijk maar voortaan ieder voor zich maar.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:21

Ik vraag me lichtelijk af waarom je nu al boekt voor in September terwijl (correct me if i'm wrong) je nog geen zekerheid had dat voorlopig iedereen mee kon.

Daarnaast is het trouwens vaak goedkoper om het hotel persoonlijk te benaderen, geven ze je soms nog wel een betere aanbieding. Behalve dit hotel dan wss :')

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:23

Als je met een grote groep komt ivm conferentie snap ik dat je zover van te voren boekt en dan met het idee dat je kosteloos kan annuleren..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:25

Bij conferenties zitten hotels in recordtijd vol is de ervaring. Wil je nog een beetje in de buurt kunnen slapen fatsoenlijk moet je snel boeken. Het is al eerder gebeurt dat er te laat geboekt was en alles in de straal van 20 km eromheen de meeste betere hotels vol zaten al.

Het maximale aantal mensen dat meegaat normaal is 6, vandaar de 6 kamers ook. Daarvan haakten er twee meteen af nadat de datum en het programma van de conferentie bekend waren.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:30

Wij boeken altijd een maand van tevoren, nog nooit problemen gehad.
Zijn wij weliswaar klein bedrijf maar toch wel vaak 4 tot 6 kamers.

Edit;
Op die fiets. Echt enorme conferenties dus.

Tip voor volgende keer misschien gewoon via booking hotel zoeken en dan hotel persoonlijk contacten.
9 van de 10 keer zijn ze dan schappelijker.
Wij boeken nooit via trivago of booking of wat dan ook.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:51

Misschien eens de media contacteren hierover. Radar of iets dergelijks...
Vind dit echt niet klantvriendelijk klinken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:56

als het via creditcard is afgeboekt kan je het toch gewoon terug laten halen? Zeker als ze geen toestemming hebben om het af te boeken toch?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:05

Ja daar zou ik zeker achteraan gaan hoor.
Je zegt dat jullie geen zin hebben in verder gezeur, maar het hotel houd zich niet aan de regels... (Eigenlijk booking.com niet, die mag die gegevens niet zomaar doorspelen) en dan is het zo dat dat hotel aan moet kloppen bij booking.com.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:36

Sommige hotels stellen de gast verplicht de creditcard gegevens te vermelden dan mag Booking.com ze wel doorgeven.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:47

Gewoon even contact opnemen met booking.com. Ik heb een soortgelijk iets aan de hand gehad en hun hebben het keurig afgehandeld.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:55

Krijg je bij booking ook nul op request? Wij hebben ook wel eens problemen gehad met een boeking en dat is toen door hun heel netjes opgelost.
Wel een vervelende situatie zo =S

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:00

Al contact gehad met Booking? En zij kunnen wel zeggen dat er uitzonderingen zijn.........maar je boekt bij hen! En niet ergens anders.
Zij moeten het dus oplossen.

En verder zou ik met de credit card maatschappij bellen en het bedrag terug laten storten en een blokkade op dat specifieke hotel laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:09

LadyMadonna schreef:
Schiet mij maar de feestverlichting in... Linksom of rechtsom, je betaald dus om te kunnen annuleren.... Toch?

Wat boeit dit nu. Als dit de regels zijn, dan is dat zo. Linksom of rechtsom.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:30

Neem ook even contact op met het Juridisch Loket. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit zomaar mogen doen en ik zou het er niet bij laten zitten totdat je duidelijkheid hebt. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat het geld direct wordt afgeschreven, dat vind ik al heel raar. En als je kan boeken met kosteloos annuleren, en daar nog voor betaalt ook, dan kan het hotel echt niet zomaar eenzijdig die voorwaarde negeren. En als het hotel inderdaad afwijkende voorwaardes hanteert bij het boeken van meer dan 3 kamers, dan heeft booking.com dus een fout gemaakt in de boekingsprocedure door tóch die optie aan te bieden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:58

Heb je boekingsbevestiging? Wat staat daar precies op?

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:11

Je kunt het 'wereldkundig' maken via Facebook of Twitter (laatste zou ik zelf doen, en dan richting Booking.com en ook het hotel zelf, of allebei) ook zien als waarschuwing voor andere potentiële boekers daar. Dan voelt het misschien minder als met modder gooien. Zeker als je je bericht feitelijk houdt. Ik zou er persoonlijk niet veel moeite mee hebben... na zoiets. Dit soort kleine lettertjes zijn echt instinkers, en vlgs. mij bedoeld om geld aan over te houden. Gewoon niet netjes, laten ze dat dan duidelijk bij de annuleringsinfo zetten op de pagina waar je boekt.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:29

Als 3 kamers maar onder de special vielen. Dan kan je die andere 3 kamers toch gewoon annuleren? Bovendien is het pas in september, dan mogen zij dus niet het totaal bedrag vragen voor de kamers. Dat is echt onzin.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 13:12

Waar we ook proberen het op te lossen, ze wijzen allemaal naar de onduidelijke kleine lettertjes. Zowel booking.com als het hotel blijven stug volhouden dat het bij meer als 3 kamers altijd special is. nooit eerder aan de hand gehad trouwens. We hebben nu zo iets, laat het voor ons een wijze les zijn. Boek voortaan telefonisch bij het hotel zelf en vraag door over annuleren.

En de twee overbodige kamers zijn inmiddels al vergeven, we hebben twee personen gevonden die graag er twee dagen vakantie van maken. Wel tegelijk met de conferentie maar de plaats zal er niet minder gezellug om zijn.

We zouden idd creditcard maatschappij, juridisch loket en internet kunnen gaan gebruiken maar dat is eigenlijk zonde van de energie. Dat is het hele hotel niet waard.

Ben wel benieuwd of meer zulke dingen gehad hebben met boekingen en zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:19

karuna schreef:
Waar we ook proberen het op te lossen, ze wijzen allemaal naar de onduidelijke kleine lettertjes. Zowel booking.com als het hotel blijven stug volhouden dat het bij meer als 3 kamers altijd special is. nooit eerder aan de hand gehad trouwens. We hebben nu zo iets, laat het voor ons een wijze les zijn. Boek voortaan telefonisch bij het hotel zelf en vraag door over annuleren.

En de twee overbodige kamers zijn inmiddels al vergeven, we hebben twee personen gevonden die graag er twee dagen vakantie van maken. Wel tegelijk met de conferentie maar de plaats zal er niet minder gezellug om zijn.

We zouden idd creditcard maatschappij, juridisch loket en internet kunnen gaan gebruiken maar dat is eigenlijk zonde van de energie. Dat is het hele hotel niet waard.

Ben wel benieuwd of meer zulke dingen gehad hebben met boekingen en zo.

Wat zeggen de algemene voorwaarden van booking.com? Heb je die al eens gelezen?

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:21

Vorige week nog op reis geweest met booking.com en geen problemen gehad behalve dat de klantenservice van booking.com hartstikke slecht is. Hadden een probleem ivm een kamer die vergeven was van de schimmel en vocht geur etc... wouden hun wat dingen vragen maar na 30 minuten nog niemand aan de telefoon gehad.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:29

Hier alleen maar goede ervaring met Booking. Zelfs tijdens onze reis naar Spanje hebben ze daar op de achtergrond van alles geregeld. Echt super.

Maar idd........een wijze les en fijn dat het opgelost is met de 2 overige kamers. Ik zou wel een review achter laten ná bezoek hotel met de kritische punten.
Tevens ook erg kritisch zijn tijdens je bezoek en alles direct melden. Zij zeiken.........jij zeiken. :D

Is het een keten of los hotel zeg maar?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:30

Ik heb in new York een hostel en hotel geboekt via booking.com en geen problemen gehad maar dit is wel heel poedersuiker. Fijn dat je iig mensen hebt gevonden due de kamers willen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:31

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 13:34

WoW boete voor slechte recensies. Waar is de vrijheid van meningsuiting gebleven?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 13:44

Daarom zijn wij er ook erg voorzichtig mee, voor je het weet haal je je een hoop ellende op de hals. Had al vaker gehoord dat een slechte recentie je flink in de problemen kan helpen. Aan de ene kant vreemd aan de andere kant logisch want je kunt ook een concurent zijn die de anderen zo zwart maakt in de hoop dat iedereen daarna naar hun rent.

Het hotel lijkt een los hotel maar er zijn in meerdere europese landen hotels met de zelfde niet standaard naam. Of dat is toeval of toch een soort miniketen, geen idee wel lijkt de eigenaar een nederlander te zijn als je hem zo hoort en geen vlaming. Dat zou misschien de starre houding kunnen verklaren.

De algemene voorwaarden staan hierboven ergens, boven de drie kamers schijnt het een special boeking te zijn die nooit annuleerbaar zijn. Alleen kom je daar dus te laat achter.

We boeken vaker via booking, com en niet eerder problemen gehad, ook niet met annuleren trouwens. Voor aankomende maart in eerste instantie via booking gedaan maar daarna rechtstreeks via het hotel. Daardoor hebben we nu een betere kamer voor hetzelfde geld. En nog steeds annuleerbaar.