Eurodisney

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Eurodisney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 01:09

Als ik het zo lees, hebben jullie net te kort aan twee dagen en misschien teveel aan 3 dagen. Dan is het een financiele afweging die je moet maken.
Zelf ga ik liever 3 dagen. Dan hebben wij in die tijd nog niet alles gedaan, maar dan vinden we dat we nog eens terug mogen komen ....

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:04

Ik ga in februari ook weer naar Disneyland! Wij gaan 3 nachtjes. Dan heb je 2 volle dagen park, en 2 halve dagen (aankomst/vertrekdagen).
Dat deden we vorige keer ook en was prima!
Op de vertrekdag deden we dan de leukste dingen nog een keer :P

Je zegt zelf al dat zo'n dag best lang is, dus ik zou dat extra nachtje zeker doen, dan kan je op de volle dag ook eerder stoppen/vaker pauze nemen zonder gehaast.

Wij gaan trouwens wel altijd in een hotel dichterbij (Newport Bay Club), soms is het best een gedoe met die bussen, lange wachtrijen etc. Dus wij nemen een hotel waarbij je ook lopend naar het park kan, dan zijn we niet van de bus afhankelijk. En als je goed de acties in de gaten houdt dan valt de prijs ook mee.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 12:16

We hebben geboekt!
Uiteindelijk gaan mijn moeder en tante ook mee! (Mijn moeder wil al heel lang weer eens daarheen, maar ze wil niet de 3e persoon zijn, dus heeft ze dr zusje uitgenodig!)
We gaan dus in Davy Crockett Ranch, zo'n 6 persoonshuisje met z'n 4tjes. We gaan uiteindelijk toch maar wel 3 dagen, 2 nachten. Zo hoeven we de eerste dag niet mega vroeg op en kunnen we de laatste dag nog redelijk op tijd weg, hopelijk. De volgende dag moeten we gewoon weer aan het werk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:20

Wij zijn een paar jaar terug ook 3 dagen en 2 nachten gegaan en hadden dat echt wel nodig, we lagen meestal om 8u s avonds alweer diep in slaap, haha zo druk waren die dagen. Maar 3 dagen is prima, hoef je je nergens voor te haasten, gewoon mooi je eigen tempo ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:19

De eerste keer hadden wij dat ook echt wel nodig. Maar goed, de ene is de andere niet hoor. Sommige mensen zijn in 1 dag al klaar.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 15:20

Maar leuk dat je geboekt hebt ts. Wanneer gaan jullie?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:13

Hey een Eurodisney topic! Waar Bokt toch niet goed voor is 8-)

Hm ik lees dat 1 dag niet genoeg zal zijn.
Mijn vriend en ik willen 1 dag gaan, we zijn er nog nooit geweest en weten dan ook totaal niks van het park. Is er genoeg te doen voor iemand die niet in achtbanen oid gaat?
Wat móeten we echt gezien hebben van Eurodisney?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 14:15

Als je alleen naar het hoofdpark gaat is daar meer dan genoeg te doen voor iemand die niet in Achtbanen gaat :) daar zijn er maar 2 namelijk :) Verder heel veel attracties.
Ligt beetje aan de drukte in het park of je aan 1 dag genoeg hebt. Ik meestal wel :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:42

Er is zeker genoeg te doen als je niet van achtbanen houdt. Ik krijg mijn vriend ook nergens in.
Mijn eerste bezoekje was ook 1 dag en ik vond dat (lang niet) genoeg. Maar dat is heel erg afhankelijk van jullie persoonlijkheid. Wij doen graag rustig aan (het is tenslotte vakantie) en dan doe je niet zo heel veel op 1 dag, maar het kan natuurlijk wel.

Tja wat moet je gezien hebben ..... er is zoveel te zien en te doen. Wat hele leuke attracties zijn is Haunted Mansion, Buzz Lightyear, Pirates of the Caribean, Peter Pann en nog veel meer waar ik nu even niet op kom.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:44

Alles is leuk!!
En ik zou aan 1 dag nooit genoeg hebben :')

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:56

Inderdaad. Als je rustig aan doe, ontdek je steeds meer.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:35

hahaha misschien toch maar minstens 2 dagen aan mn vriend voorstellen :)) bedankt!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 19:33

Ik ga altijd minimaal 4 nachtjes _O- En dan vind ik het nog te kort :))
Maar ik ben echt een disney fan :+

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:45

Ik ben inmiddels geweest :)
Was weer erg leuk!
Wij hadden 3 nachtjes maar hadden op vrijdag eind van de dag eigenlijk alles wel gezien. Dus zaterdag (de vierde dag), was niet echt meer nodig.
Wel altijd leuk natuurlijk.
Dit keer hebben we minder tijd doorgebracht in de studio's. De shows waren nog voornamelijk hetzelfde en we hadden allebei niet zo'n zin om die weer te zien. Dus vooral in attracties geweest!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:01

Ben in de Studio's wel benieuwd naar Ratatouille. Ben je daar nog in geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:03

Loretteeee schreef:
Ik krijg gewoon trek van al het eten wat voorbij komt. En Disney is Disney niet als de prijzen ook niet zo gigantisch zijn.

Het lijkt mij gaaf om eens in het Disney hotel op het park te slapen.. maar dat is niet normaal meer, die prijs. :=

Been there, done that. Doe je niet voor je lol :') er lopen dan continu Donald duck, Mickey mouse, knabbel en babbel en consorten langs.... Verschrikkelijk.... Werd er niet goed van, die beesten willen vanalles van je en menen dat iedereen met ze op de foto wil :\
Neem gewoon een hotel buiten t park, daar komen die beesten niet :)

Het park verder is heel erg leuk! En daar kun je ze gewoon ontwijken :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:49

Nooit last van gehad in een van de Disney hotels. Ik vind het wel iets extra's geven, in een Disney hotel slapen. Je blijft lekker in de sfeer. Maar ik ben nooit lastig gevallen door Disneyfiguren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:59

Wij hebben wel een keer in een Disney hotel overnacht maar niet het hotel in het park. Ons hotel had je ook geen last van figuren. Foto s konden alleen op bepaalde tijdstippen. Wij zijn toen in het park een keer met goofy op de foto geweest mijn zusje en ik. Achteraf zat goofys hand op een heel andere plek bij mn zusje als bij mij haha. Foei goofy.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:01

park verkijk je je op, het is groot genoeg voor 3 dagen vermaak..

wijzelf gaan het liefst 3 nachten 4 dagen..

anderhalve dag voor het hoofdpark, waarbij je dan je favoriete atracties een paar keer doet
3/4 dag voor studio's, ook daar kun je dan enkele attracties dubbel doen (als je in het laagseizoen gaat)
1/2 dag winkeltjes kijken, want in tegenstelling tot bijvoorbeeld de efteling, verkopen ze niet in ieder winkeltje hetzelfde alleen met een ander plaatje.. er zijn verschillende soorten winkeltjes (ohh dear en wat kwijl ik altijd bij dat kristallen kasteel.. als iemand nog een ton heeft slingeren dan weten jullie wat je mij cadeau kunt doen (en dan houd je nog wat over ook)..
1/2 dag om rustig alle shows te bekijken.
1/2 dag om op je gemak door village te slenteren, hapjes te eten en te drinken etc

de bovengenoemde delen hoeven natuurlijk niet aaneengesloten te zijn.. maar dat zijn wij ongeveer kwijt met rondhuppelen alles bij elkaar opgeteld.

Mijn zusje en ik hebben ook nog een 'extraatje' ingebouwd. Wij hebben altijd een gezamelijke pot als we op vakantie gaan.. Uit die pot krijgen we ieder 100 euro.. 50 euro mag je dan aan jezelf besteden aan kadootjes, voor de andere 50 euro moet je kadootjes vinden voor de ander..

Het gevolg is dus dat we de eerste 3 dagen continue lopen te hinten, of gekkigheid maken dat we zo'n ronddraaiend kinderlichtje willen hebben. of aanwijzen wat we absoluut niet zien zitten..

op dag 3 of 4 splitsen we dan regelmatig op, waarbij we elkaar proberen te bespieden rofl (ja echt we zijn boven de 30) en schielijk onze aankopen aan kassa's proberen af te schermen.. of het ineens op een lopen zetten om de ander af te schudden om niet te laten zien in welk winkeltje we wat kopen. (ik zweer dat we ooit nog eens een toegangsverbod gaan krijgen vanwege te kinderachtig gedrag haha). Hier zijn we dan ook rustig een halve dag mee zoet.

--------

ohh ja en wij gaan tig rondjes bloedfanatiek in de buzz lightyear, want we moeten en zullen winnen natuurlijk.. van 1x naar 2 van de 3 keer.. waarop de verliezer dan voorsteld om er 3 van de 5 keer van te maken etc.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:06

Cemlys schreef:
Wij hebben wel een keer in een Disney hotel overnacht maar niet het hotel in het park. Ons hotel had je ook geen last van figuren. Foto s konden alleen op bepaalde tijdstippen. Wij zijn toen in het park een keer met goofy op de foto geweest mijn zusje en ik. Achteraf zat goofys hand op een heel andere plek bij mn zusje als bij mij haha. Foei goofy.

mbkaatje schreef:
Nooit last van gehad in een van de Disney hotels. Ik vind het wel iets extra's geven, in een Disney hotel slapen. Je blijft lekker in de sfeer. Maar ik ben nooit lastig gevallen door Disneyfiguren.

Is ook alleen in hét Disney hotel. In de andere ben ik ook geweest, newport bay, sequoia logde, Santa fe, maar daar waren geen beesten :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:18

verootjoo schreef:
Is ook alleen in hét Disney hotel. In de andere ben ik ook geweest, newport bay, sequoia logde, Santa fe, maar daar waren geen beesten :)

nee hoor, ze lopen ook op de andere hotels, zelfs op daveys..
alleen in veel mindere getallen en niet continue.

disneyland hotel zelf, daar ga je heen om onder gedompeld te worden, maar op de andere hotels kun je struikelen over een disneybeest. Maar je hebt er geen echte overlast van en je kunt ze gemakkelijk omzeilen (wat in het disneyhotel minder makkelijk is, immers je hebt er dan specifiek voor gekozen om belaagd te worden :') )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:38

Gelukkig maar dat ik ze daar heb gemist dan :')
Ik vond ze in het disneyhotel zeer irritant :+ was er als klein kind en heb nu nog een trauma aan die dingen :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:04

Ik hoorde dat het park erg goed bewaakt wordt na alle toestanden in en rond Parijs die geweest zijn.
Bewaking in de vorm van fouilleren ( door mensen die duidelijk , zichtbaar bewapend zijn) beslist geen eigen eten en drinken mee het park in.
Ook dat het eten en drinken exorbitant duur geworden is.
Is dit waar? Is dit nog?
Ik hoorde dit van kennissen die er dit jaar geweest zijn.
Onze kinderen zouden er graag heen gaan, maar door deze berichten hadden ze er een stuk minder zin in.
Dus vandaar mijn vraag :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:08

Eurodisney is altijd relatief goed bewaakt geweest mirim..

eten en drinken daar kun je niemand mee opblazen.. dus dat staat buiten de 'gewapende bewaking' (die niet van eurodisney is, waarschijnlijk is dat een overheidsbeslissing omdat disney misschien tijdelijk een verhoogd 'risico' was). Ze waren er ook net na 9/11..

eten en drinken kun je gewoon meeslepen hoor.. ze checken al sinds 9/11 de rugzakken van iedereen die binnenkomt, maar drinken en eten wordt er niet uitgegooid of zo.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:10

Bij onze kennissen dus wel. Flesjes water...alles moest eruit.
Zij hadden kleine kinderen mee en die waren helemaal van de rel door alles.
Misschien scheelt het ook wie er de bewaking op zich heeft die dag/ dat moment?