Hoevaak reizen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:32

Ik mag elke dag een rot-eind heen en terug reizen naar stage.. ;(
Verder, niet vaak, niet veel en niet ver.. Ben in de zomer van 2014 naar Terschelling geweest.
In 2013 een dikke week naar Malta en een weekendje Terschelling.
En dit jaar wil ik graag afstuderen en een eigen huisje, dus zal ook niet heel ver worden denk ik.
Maar ik heb het ook helemaal niet nodig, heb een prima leventje thuis en geniet er ook van om in mijn vakantie lekker te luieren en alles te doen waar ik normaal niet aan toe kom.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:33

Elk weekend van Brabant naar Noord Holland en terug :7.
Toen ik nog een fulltime baan had reisde ik echt heel veel.. Afgelopen jaar maar 2x weg geweest (Berlijn en Israël), en deze maand weer naar Berlijn met school :).

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:33

Ik reis ongeveeer twee keer per drie maanden tussen Berlijn en Amsterdam.
Echt op vakantie meestal maar één keer per jaar, al hebben mijn vriend en ik voor de pasen nu ook een weekendje weg geboekt :)

MaartJ

Re: Hoevaak reizen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:39

Vorig jaar niet op vakantie geweest (behalve wat festivals :)).. Maar dat had een goede reden..
September 2014 ben ik naar Toulouse afgereisd om daar een jaar te studeren :)
Vanuit Toulouse zijn we in de herfstvakantie met een groepje naar Barcelona geweest.
Verder staat het reizen nu dus even op een laag pitje, denk ook dat er dit jaar niet veel inzit in verband met het feit dat dit echt wel een dure grap is :x

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:40

Ik hou wel echt van reizen en wissel het een beetje af soms blijven we een jaar in Nederland, maar ik wil er wel altijd even tussenuit. Ik kan ook heel erg naar reizen uitkijken. Ik ben tot nu toe in de volgende landen geweest

Amerika 3x (de staten new york, pennsylvania, florida, new jersey, Virginia)
Hawaii valt ook onder amerika, maar zit niet aan al de andere staten vast
Bonaire
Griekenland
Turkije
Frankrijk
Engeland
Duitsland
Belgie

Op mn verlanglijstje staat onder andere nog ijsland, schotland en Australië.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:02

Goof schreef:
Nooit genoeg.

Dit! 8-)

Gelukkig reizen we vrij veel, vorig jaar: uitstapje naar Florida, 3 weken Hawaii, 3 dagen Rolex SGW in Kentucky, 2x een week strandvakantie in North Carolina, en een 9-daagse rondreis door het zuid-westen.

Dit jaar eerst een 7-daagse cruise door het Caribisch gebied met een paar dagen Puerto Rico erbij. De rest staat nog niet vast, maar waarschijnlijk: city trips naar New York en Chicago, een kampeervakantie ergens in het midden van de VS, weer 2x een week North Carolina en dan nog een grote reis van een paar weken ergens buiten de VS (misschien Australie *\o/* ).

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:02

Vooral het liefst zo vaak mogelijk!
Afgelopen jaar ben ik naar Cambodja, Thailand, Moskou, Valencia, Lissabon, tsjechie, oostenrijk, oekraine, slowakije, Oman, Londen en de efteling : D , geweest

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:23

Ik probeer 2x per jaar te gaan. Oktober 2013, januari 2014 en oktober 2014 ben ik naar Florida geweest

In juni ga ik naar Barbados en wil eigenlijk eind van het jaar nog ergens heen.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:36

Ik ga elke zomervakantie. Ik studeer nu nog en had tot afgelopen zaterdag ook een bijbaan. Dus meestal in de vakantie werken. Als ik ben afgestudeerd wil ik veel gaan reizen! Gelukkig is vriendje ook reislustig!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:59

Ligt er echt totaal aan! Meestal ging ik sowieso 1 keer per jaar voor een week of 3.
Ben nu al 3 jaar niet geweest, al had ik heeeeel graag gewild (huis kopen waar 10 mdn aan verbouwd moest worden, jaar erop gedoe met ex en vervolgens als vrijgezellie een koophuis zonder werk. Jaja dat is erg fijn :') ). Maarrr de laatste keer was wel goed: 6 weken Zuid Afrika én een week IJsland en NY. Voor september dit jaar heb ik een dikke week IJsland geboekt :+: . Week naar Spanje of Turkije is niks voor mij :n. Dat had qua geld wel gelukt, maar vind ik gewoon zonde van het geld. Dan wacht ik liever wat langer tot ik weer echt een leuke reis kan maken.

Weekendjes weg heb ik wel zat gehad de afgelopen 3 jaar, maar dat tel ik eigenlijk niet als vakantie. Ook midweekjes weg met de vriendengroep, maar vind ik ook geen vakantie :').

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:02

Hier verschilt het heel erg! Sowieso 1x per jaar maar meestal 2x?
Vorig jaar ben ik op wintersport geweest en naar Italie, dat was een rustig jaartje.
In 2015 ga ik naar Curacao, Texel, New York en IJsland. Maar dat is wel uitzonderlijk hoor :')

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:04

2/3x per jaar wil ik altijd wel graag :)
1x in maart naar de zon, en rond september graag nog een keer.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:46

Ik reis fulltime langzaam de hele wereld rond. Wel werk ik af en toe ergens in het land waar ik dan ben een maand of 2 om de pot even wat te vullen. Over het algemeen werk ik 2 maand en reis 10 maand.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:01

Ik reis redelijk veel als ik de reacties zo lees. :)
Meestal 1x skiën met het gezin, 1x met het gezin in de zomer. Dan meestal nog 1 a 2 keer met vriendinnen en nog wat stedentripjes.

Afgelopen jaar, skiën in Duitsland, week Athene met mams, weekend Londen met vriendinnen, roadtrip in Engeland met het gezin, weekend Londen met vriendinnen en een weekend Londen met mams.
Dit jaar staan er ook al weer wat reisjes op de planning, maar ik werk er dan ook hard voor. :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:09

Zou zo graag meer willen, maar mijn portemonnee vind het nu al te veel :')
Afgelopen jaar Londen en Chersonissos. Komend jaar Rome en nog iets wat nog niet geboekt is :')

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:31

Ik reis deze zomer een weekje naar Boedapest met mijn zus en een weekje naar Chersonissos met een goeie vriendin! :D Volgende winter willen we ook naar de sneeuw op vakantie.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:49

vorige jaar ben ik naar New Castle, Zakyntos en Rosas ( vlakbij barcelona, zeilen met een jongen die in ik zakyntos had ontmoet). Maar dat is voor mij wel heel veel hoor. Normaal is het 1 weekje vakantie in het buitenland. Dit jaar ga ik denk ik niet want volgend jaar staat australie op de planning!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:24

Interessante vraag. Ik had er eigenlijk nog nooit bewust over nagedacht, maar nu ik het op een rijtje heb gezet, kom ik er pas achter hoeveel studiegerelateerde tripjes ik de afgelopen jaren heb gemaakt. :))

2012:
vijf maanden Edinburgh (voor studie)
paar dagen Dublin (vanuit Edinburgh)
paar dagen Londen (voor studie) (vanuit Edinburgh)
paar dagen Glasgow/Isle of Islay (vanuit Edinburgh)
week Rome (vriendin opzoeken)
twee weken Israël/Palestina (studiereis)

2013:
paar dagen Parijs
paar dagen Edinburgh (vriendin opzoeken)
drie weken road trip Italië
paar dagen Londen

2014:
paar dagen Lille
anderhalve week Zweden
tweeënhalve week Thailand/Cambodja (studiereis)

2015:
paar dagen Noord-Ierland (verplichte excursie voor studie)
vier maanden Milaan (voor studie)

Misschien moet ik toch nog maar wat langer blijven studeren... :)) Maar goed, om antwoord te geven op de vraag: de afgelopen jaren ben ik tussen de drie en zes keer weg geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:30

Niet :+ we houden daar niet van.
Wel jaarlijks op wintersport en kamperen in zuid Europa, maar dat noem ik geen reizen.

We gaan wel deze zomer voor het eerst echt op reis: naar kenya :+ ben benieuwd... Misschien krijgen we de smaak wel te pakken :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:36

Wisselt per jaar, maar iig altijd wintersport en zomervakantie in t buitenland. Vaak nog wel extra reisje.

2014: Oostenrijk, Indonesie, nog een keer Oostenrijk en Tunesie.

2015: tot nu alleen oostenrijk, Denemarken nog op de planning en nog een lang weekend weg. Van t zomer 2 of 3 wk maar weten nog niet waarheen. Wil heeeeel graag naar Afrika :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 15:41

Tot ongeveer 2 jaar geleden gingen we vaak 2x per jaar op vakantie naar het buitenland. Zomervakantie dan 3/4 weken en andere vakantie 1 weekje ofzo. Nu ik ouder ben ga ik toch niet meer mee en m'n broertje is toch alleen maar aan t gamen, dus gaan m'n ouders vaak weekje/ weekendjes weg zonder ons :j Maar echt reizen zijn dat dus niet.. Noem ik meer vakanties
Buiten Europa ben ik nog nooit geweest, wordt over ongeveer 6 weken voor het eerst. Ga voor een jaar naar Canada toe :D :D

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:16

Sowieso 2 keer per jaar; wintersport en een zomervakantie :)
Vaak nog wel een weekend + paar dagen weg (last minute)

2012 - Wintersport Oostenrijk, Stedentrip Parijs, Malediven

2013 - Wintersport Oostenrijk, Tunesië, Roadtrip West USA

2014 - Wintersport Italië, Thailand, Weekend Londen

2015 - Wintersport Italië & nu op de planning voor augustus/september
Canada & deel Noord West USA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 03:35

De afgelopen twee jaren veel geluk gehad!

2013:
4 dagen Ierland
lange week Tenerife
maand backpacken Estland, Letland, Finland en Zweden

2014
Lange week Noorwegen
2x een week Duitsland
Week Luxemburg met uitstapjes naar Duitsland en Frankrijk
5 Maand Nieuw-Zeeland
2 Week Australië

2015
1 maand Nieuw-Zeeland
Drie dagen Parijs

Dit jaar hoop ik nog korte uitstapjes te maken naar een plek met een mooie bergachtige omgeving :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:41

ik ben met n boer getrouwd :') .....niet, dus. :+

Maar voor de mensen die veel reizen ( pik Kriel er even uit), : is dat puur voor de fun, of af en toe combi reizen/wat werken?

was nooit zo reislustig hoor, van huis uit niet gewend . Vakanties waren altijd in de Benelux en n beetje Frankrijk ( overigens heb ik me er altijd prima vermaakt), en met school gingen we dan naar Parijs en Brussel :P .
Verder zelf Spanje, Engeland,Duitsland, Frankrijk en 1 keer echt gek gedaan en naar Thailand geweest.

rijd wel 1 x per maand dik 300 km naar Nl om ouders en vriendinnen op te zoeken...andere mensen noemen deze afstand rijden ook n reisje :D

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 23:35

Ik heb vrij veel vakantie door mn studie dus ik probeer wel 2x per jaar er tussenuit te gaan! Vorig jaar ben ik 3x op vakantie geweest (een weekje naar de Alpen, 3 weken interrailen door Oost-Europa en liften naar Budapest) en begin dit jaar naar Marrakech geweest.

Dit jaar hoop ik van de zomer langere tijd naar Zuid-Afrika te gaan. Heb laatst ook een weekendje weg gewonnen bij 3fm dus dat zit ook nog ergens in de planning :)