Avontuurlijke reizigers, welke bestemming?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:41

Als je eens wat anders wilt in Europa zou ik zeker de Balkan opzoeken, Albanie, Macedonie etc. Mooi, goedkoop en weer eens wat anders dan Spanje of Frankrijk. Ik hou van de Balkan.

edit; overigens is Azie een stuk goedkoper dan midden/zuid Amerika, daar kun je incl vlucht voor ruim onder de 2.000 euro prima een maand verblijven.
edit 2; controleer trouwens even op je groene kaart of je auto wel in alle landen verzekerd is, als ik het goed heb zijn er uitzonderingen voor Servie namelijk maar ik weet niet of dat nog zo is.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 12-01-15 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Re: Avontuurlijke reizigers, welke bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:47

Het zuiden van Kroatië is als je van de kust af gaat nog vrij onbekend bij toeristen en wel prachtig qua natuur!

Dan heb ik het over het gedeelte onder Split en dan richting Dubrovnik.
Aan de kust is daar wel het toeristme steeds meer in opkomst maar de binnenlanden zijn minstens zo mooi, erg rustig en nog vrij authentiek.

Tussenstop in Slovenië en bv in Kroatië in Zadar zijn aanraders als je met de auto gaat. Zadar staat op de Cultureel Erfgoedlijst van Unesco.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:57

Avontuurlijk als in, niet de toeristische dingen volgen? Dan zou ik ook eens kijken naar een roadtrip in Scandinavië. In ons geval was het vooral een avontuur omdat de auto verschillende keren kapot ging, maar je kan er redelijk vrij kamperen en de natuur is prachtig! Vriendje wil graag met de kano daar op pad...

Ook Macedonië hoor ik hele goede dingen over!
Mijn vriend is vorig jaar in z'n eentje naar midden amerika geweest (panama, costa rica en Nicaragua) wat zeker avontuurlijk en best betaalbaar is als je het bij hostels houdt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:00

_Summerly_ schreef:
Lielle schreef:
en dat is precies wat ik bedoelde. Voor mij is dat nog steeds 'gewoon Europa' en niet erg avontuurlijk.
Het is ook wat je er zelf van maakt; drie weken op een resort in India vind ik minder avontuurlijk dan een liftvakantie door Duitsland, om maar wat te noemen. :P

zeker, maar dan nog verschillen de opvattingen.

wij zitten voor dit jaar ook naar Polen te kijken, en Berlijn op de heen- en Praag op de terugweg.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:03

Hier stille meelezer.

Ook iemand hier die in Macedonië is geweest. Het is daar echt prachtig.!! Heel groen en als je aan het meer van Ohrid zit, zit je heel mooi. Ik ben er nu twee keer geweest en was net zo geweldig.
Je kan er heerlijk zwemmen, bergwandelen en allerlei activiteiten zoals paragliden, ezel rijden, jeepsafari en ook excursies naar Albanië. Al moet ik zeggen dat Albanië wel weer minder mooi is.

De mensen zijn ook heel vriendelijk in Macedonië. Eten is ook super en het klimaat ook.!! In de zomer lekker warm en in de winter winters koud. Haha

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:15

Cuba! Veilig en schitterend mooi! Midden/zuid amerika en afrika zou ik uit veiligheidsoverwegingen niet alleen rond gaan rijden.. cuba kan je prima zelf ontdekken. Ik ben 3 jaar terug geweest voor 500 per ticket. Daar voor 3 weken een auto gehuurd voor 200. Dus de reis zelf koste me 1200 (2 personen). Daar in totaal 500 uitgegeve en de beste vakantie ooit gehad..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:48

Ymediem schreef:
Ook iemand hier die in Macedonië is geweest. Het is daar echt prachtig.!! Heel groen en als je aan het meer van Ohrid zit, zit je heel mooi. .

Maar ga, vooral als je wat meer avontuur wil, vooral ook de rest van het land ontdekken. Het meer van Ohrid is mooi maar toeristisch, als is toeristisch natuurlijk relatief. Trek je meer de oostkant in dan kom je in gebieden waar Engels niet vanzelfsprekend is en waar de verkeersborden alleen in Cyrilisch schrift zijn ipv de ondertiteling in Latijns schrift.

Het is zo'n mooi, leuk en veelzijdig land. Ik zeg gaan hoor. :)) :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:57

Ik ben afgelopen jaar in Slowakije geweest en zeker de hoofdstad Bratislava is een bezoekje waard. Erg avontuurlijk is het niet, wel goedkoop en lekker weer. Er worden hier meer landen aangegeven, misschien een roadtrip langs diverse landen? Zoals bijv. Bosnie, macedonie, slowakije, enz? Hoeft niet alleen met de auto, je kan ook per trein heleboel steden in een korte tijd bezoeken, elk land heeft weer zijn eigen cultuur en ook dat kan je als avontuurlijk opvatten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:29

rapunzelx schreef:
Kenia al eens gehad? Ik ga in de zomer weer 2/3 maanden, Zo fantastisch! In Mei is het volgens mij rond de 500 euro per ticket.

De tickets zijn dan wel goedkoper, maar dat heeft ook een reden. Als de TS graag in de regentijd reist is dat uiteraard geen probleem.

Lielle schreef:
west Afrika? Alleen zou ik daar niet zelf autorijden als je niet heel veel ervaring hebt (plus dat een auto huren voor selfdrive binjna onmogelijk is).

Het hangt er een beetje vanaf waar in West-Afrika je heen wilt, maar ik zou momenteel wel twee keer nadenken voordat ik naar Mali, (Noord-)Nigeria of een van de drie ebolalanden zou gaan.
Misschien ben ik niet zo heel avontuurlijk aangelegd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:41

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:45

oomens schreef:
Het hangt er een beetje vanaf waar in West-Afrika je heen wilt, maar ik zou momenteel wel twee keer nadenken voordat ik naar Mali, (Noord-)Nigeria of een van de drie ebolalanden zou gaan.
Misschien ben ik niet zo heel avontuurlijk aangelegd.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:17

Ik ben echt fan van Oeganda, heb geen auto gehuurd maar de bus genomen. Fantastisch land, heel vriendelijke mensen.
Alleen is mei inderdaad wel het regenseizoen...

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:52

@oomens, ben ook in april/mei geweest. De regenval is elk jaar weer anders, je moet maar net geluk hebben.