3 weken rondreizen in Canada, wat moeten we zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: 3 weken rondreizen in Canada, wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:47

Beren kom je indd wel tegen, zeker september, wij zijn in mei geweest en hebben ze ook gespot

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 18:17

Ja ben ik ook niet bang voor. Komt vast goed!

Lake Louise willen we ook zeker heen. Op foto's al zo prachtig, hoe moet dat in het echt wel niet zijn. :D

Bedankt voor de tips allemaal! Ga er zeker wat mee doen. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:11

Fee_ schreef:
Ja ben ik ook niet bang voor. Komt vast goed!

Lake Louise willen we ook zeker heen. Op foto's al zo prachtig, hoe moet dat in het echt wel niet zijn. :D

Bedankt voor de tips allemaal! Ga er zeker wat mee doen. :)

Weet je, ik laat je foto's zien van Niagara Falls dat je daar per onmiddellijk naar toe wil. Dat is wat ik eerder zei: let erop dat je je niet gek laat maken en beperk je gebied zodat je datgene wat daar te zien is ook echt kunt bekijken en beleven.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 22:13

Is zeker zo en we kijken ook echt dat we het niet te gek maken. Niet te lang rijden op een dag bijvoorbeeld.
Maar park Jasper willen we sowieso heen, en dan is het niet gek ver naar Banff.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:30

Jasper en Banff gaan wij ook heen. Verder zijn we druk bezig met een ronde te maken

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:30

Baff en jasper ligt toch wel een stukje uit elkaar hoor.. Wij hebben destijds halverwege gekampeerd bij Johnston canyon, meen ik. De icefield parkway heeft wel een goede kans om wild te zien. Is sowieso een aanrader! En net ten noorden van Jasper heb je nog zo een bekende plek voor beren, kan er even niet opkomen, de weg naar spirit lake geloof ik..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:33

Fee_ schreef:
Is zeker zo en we kijken ook echt dat we het niet te gek maken. Niet te lang rijden op een dag bijvoorbeeld.
Maar park Jasper willen we sowieso heen, en dan is het niet gek ver naar Banff.

Wordt door veel mensen soort van op die manier gedaan. Dat is ook goed te doen.
Wil je echter naar Niagara Falls, moet je 3500km naar het oosten :D

eponine schreef:
Baff en jasper ligt toch wel een stukje uit elkaar hoor.. Wij hebben destijds halverwege gekampeerd bij Johnston canyon, meen ik. De icefield parkway heeft wel een goede kans om wild te zien. Is sowieso een aanrader! En net ten noorden van Jasper heb je nog zo een bekende plek voor beren, kan er even niet opkomen, de weg naar spirit lake geloof ik..

Joh, goed 300km, dat is een peuleschilletje in Canada.

Ik ben aan de noordkant van Ontario Lake geweest (ik heb familie in New Market) en van daaruit naar 1000-eilanden was bijna 400km. Dat deden we even, in een dag op-en-neer.
Laatst bijgewerkt door ikke op 10-01-15 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 22:36

Maar ik bedoel, dat we sowieso naar Jasper willen en we moeten vanaf daar ook weer terug naar Vancouver. Dan kan je toch beter die kilometers omrijden als je daar graag heen wil. Ik bedoel ermee dat het vanaf Jasper niet zo ver is als je toch weer richting Vancouver moet.

Bedankt, eponine. Schrijf het allemaal op. Haha. :D

De Niagara Falls bewaren we wel voor de volgende reis. :))

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:54

Lake Louise is zeker mooi, bij ons lag er nog ijs op

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:59

Vorig jaar in Canada en Amerika geweest, prachtig!
Hoewel de wegen prima zijn en je veel kunt rijden op een dag, wil ik je wel de tip meegeven niet teveel km's per dag te maken. Wij hebben ons er een beetje op verkeken en hadden achteraf toch wel wat meer stops in willen lassen.

Wij hebben de volgende ronde gemaakt met overnachtingen in:
Calgary - Bow Valley - Banff - Jasper - Whistler - Wells Grey - Grand Forks - Creston - (Amerika) Trout Creek - Finley Point - Fish Creek - St Mary - Cardston - Dinosaur - Calgary

Kijk vooral wat je graag wilt zien. Er is zoveel keuze dat je voor jezelf de tops eruit moet halen. Wij gingen met 11 personen en ieder heeft een inbreng gehad in de route. Mocht ik zelf kiezen dat zou ik bijvoorbeeld niet naar Dinosaur zijn gegaan. Wells Grey vond ik ook niet zo bijzonder (kwam net uit het mooie Jasper).

Houdt ook rekening met de drukte in de seizoenen. Lake Louise is een heel bekende trekpleister, rijdt je een klein stukje door dan heb je daar Moraine Lake, minstens zo mooi en veel minder mensen ;)

Mocht je een mooie tocht willen gaan doen, bij Jasper is het zeker aan te raden. Hele mooie uitzichten daar (wel commercieel, want ze willen maar al te graag dat je tips geeft en een foto koopt van 15 dollar, maar de rit zelf was prachtig). We hebben ook een rit in Wells Grey gemaakt, zag er leuk uit op internet, maar is niks anders dan een opgebouwde ranch alleen voor toeristen en de rit was alleen door het bos, zonder hele bijzondere uitzichten.

Als je gaan overnachten op campings/campgrounds kan het handig zijn van tevoren te boeken. We zagen onderweg veel campgrounds die al vol waren. Ook van tevoren even goed op maps kijken is handig. Treinen daar maken een kabaal bij elke overgang, wij sliepen tussen 2 overgangen in ... nouja, sliepen :')

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:49

Ook ik ben een trip naar Canada aan het plannen, alleen dan naar de oostkust. Iemand nog tips of no-go's voor daar, teller staat nu op bijna 4000km :=

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:53

Lake Louise echt prachtig.
Wild horse (natuurcamping dicht bij Jasper aan een meer echt heel mooi)
En weet de naam ff niet meer. Kun je met een bus een glatjer (sorry schrijf het fout) op. Ook erg indrukwekkend

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 02:47

Denk dat jij Whistler bedoeld, blokje? Daar kan je met een express de gletsjer op inderdaad. :)

Leuk, nacho_lein! Hoe lang ga je?

Dankjewel, Soez. Het is inderdaad erg lastig om te bepalen hoe lang je kan rijden. Je weet natuurlijk ook niet wat voor wegen je treft. De ene dag zal het veel berg zijn, terwijl de andere dag het wat minder berg kan zijn, haha. Dus daar moeten we inderdaad even goed voor gaan zitten.

Als het goed is (moeten nog even uitzoeken hoe het precies zit met rijbewijs etc.) hebben wij 4 personen die kunnen rijden. We hebben namelijk allemaal een rijbewijs, dus dat is wel fijn.

We hebben de route even aan kant gezet. Zijn iets te fanatiek begonnen.
Zijn nu eerst aan het uitzoeken hoe en wat qua camper, campings, verkeersregels, etc. De route komt wel.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:26

Fee de meeste camper verhuurders hebben een minimum leeftijd ik dacht 21 ik was 20 dus mocht niet rijden. Wel gedaan op de grindpaden maar ik ben dan officieel niet verzekerd.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:29

Je kunt trouwens beter een pick-up met camperdeel er op huren dan een volledige camper. Die pick-ups zijn luxer en rijden veel fijner. Wij hadden 3 pick-up s en 1 camper. Me pa reed de camper en vpnd het verschrikkelijk rijden. De stellen hadden een pick-up en die genoten van het rijden in zo'n bak beest.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:30

11 keer in canada geweest.
zie mijn profiel een link van onze website voor een aantal verslagen van onze reizen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:36

blokje schreef:
Je kunt trouwens beter een pick-up met camperdeel er op huren dan een volledige camper. Die pick-ups zijn luxer en rijden veel fijner. Wij hadden 3 pick-up s en 1 camper. Me pa reed de camper en vpnd het verschrikkelijk rijden. De stellen hadden een pick-up en die genoten van het rijden in zo'n bak beest.

Ideaal voor 2 personen, maar niet voor een gezin. Ze zijn echt te klein.
Campers zijn met meerdere personen geschikt, en het rijden vond ik reuze meevallen. De laatste truckcamper die we hadden gehuurd had te weinig druk op de voorwielen en dat was met veel wind niet heel fijn rijden.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:57

Wij waren in hoog seizoen werkelijl geen beer gezien... 3 weken natuur. ..
Wel prachtige herten met jongen etc.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:59

Mijn zus en zwager plus kind hadden een pickup mijn man, toen nog vriendje sliep bij mijn andere zus en zwager in de camper en ik bij me ouders in de camper.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 13:36

Wij nemen inderdaad een gewone camper waarschijnlijk. Die zien er toch wat groter uit. Wij zijn allemaal erg lang dus denk dat het in een pick-up niet gaat passen.

Ja dacht ik al. Nouja, dan hebben we drie mensen die kunnen rijden. Kan ik op mijn luie gat zitten en genieten van het uitzicht. :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:31

Mijn vader is ook erg lang. Die kon dus niet met zijn stoel naar achter in de camper. Die zat dus dubbel achter het stuur.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:38

Als je op Vancouver wilt vliegen, waar kan je dan het beste een pick-up huren, of waar hebben jullie het gedaan? Ik zou heel graag samen met mijn vriend die kant op willen. Weten jullie een indicatie qua kosten voor een reis van 3 weken? Mag ook via PB..

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:46

Je kunt het beste op Calgary vliegen ivm belastingen is daar alles goedkoper.
Bij Fraserway kun je de truckcamper huren bij Fraserway,........ Fraserway heeft nog en broetje die verhuren de campers heel voordelig en die zijn veel beter dan Cruise Canada campers.
Huren doen wij de laatste tijd bij travelhome.nl een onderdeel van de ANWB en zijn echt niet duur.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:48

Thx voor de goede info Yarrah! Daar hebben we wat aan :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:53

Riaa_ schreef:
Als je op Vancouver wilt vliegen, waar kan je dan het beste een pick-up huren, of waar hebben jullie het gedaan? Ik zou heel graag samen met mijn vriend die kant op willen. Weten jullie een indicatie qua kosten voor een reis van 3 weken? Mag ook via PB..

Natuurlijk heel afhankelijk wanneer je gaat en ook met welke maatschappij je vliegt en waar je je camper huurt.

Maar als je nu boekt bij de klm in juni zit je rond de 650 pp. Ga je later dan zit je gauw op 880 euro.
Een camper kan in juni rond de 3000 euro zijn en uiteraard veel duurder als je later gaat.
Alleen voor vliegen en camper zit je in juni rond de 4300 euro. Reken voor boodschappen, benzine en campings 500 dollar per week.

Wij vliegen altijd rechtstreeks je kunt goedkoper bij andere maatschappij maar dan zit je met een overstap. En als je pech hebt in Amerika..... en daar wordt je van douane niet bijster vrolijk. Probeer dat te vermijden. Dan maar een beetje duurder.