Trip naar Rusland. Tips en trics?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:48

Lins_Vetra schreef:
@ Jeaulijn, haha is je enthousiasme inmiddels getemperd door de reacties? := De mijne wel haha

Haha ja ik ook, maar wij hadden geen plannen om dit jaar al te gaan, dus we wachten het nog wel even af.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:08

Lins_Vetra schreef:
Dank je wel Siep! Route weet ik (nog) niet. M'n vriend vindt het leuk dat allemaal uit te zoeken. Als we de route daadwerkelijk hebben bepaald, kom er bij je op terug!

@Lins_Vetra mijn moeder heeft toen volgens mij gebeld/mail contact gehad, dat weet ik niet precies. Op deze site: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... en/rusland staan vooral als je naar onderen scrollt ook wat waarschuwingen!

Set_Elkol

Re: Trip naar Rusland. Tips en trics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:26

Nee wij hebben echt helemaal niks gemerkt, Sint Petersburg zit vol toeristen in de zomer en ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Wij reisden per metro (afzetten/oplichten kon niet want we kochten muntjes in een automaat, met een muntje kon je door de poortjes). Ook zijn we 1 dag met de trein random een kant op gegaan de stad uit, daar waren helemaal geen toeristen maar hebben we rustig rond kunnen lopen, geen rijke stad eerder arm maar ook daar werden we vriendelijk behandeld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:14

Ik ben in September 2013 in Rusland geweest. Ik ben met de trein van Moskou naar Beijing gereisd en 4x uitgestapt in Rusland.

Eerste wat ik je wil meegeven is: Leer het Alfabet!
Ik werk voor een Russisch bedrijf, dus kon vooraf al wat Russisch. Dit is echt heel handig als je naar Rusland gaat.

Wat ideeen voor Moskou:
- de bruine lijn in de metro, echt schitterend!
- het Tretyakov musuem
- Armoury in het Kremlin
- het orthodoxe kerkje links vsn de ingang van het rode plein

Helaas heb ik St Petersburg niet gezien, ivm mijn visum icm de treinreis.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 10:58

Bedankt voor de berichtjes! We hebben toch besloten het idee een jaartje in de koelkast te zetten -O-

Het alternatief is nog niet bekend. Ik wil wel heel graag de baltische landen bezoeken; mijn vriend had het nu weer over kroatie, bosnie, hongarije :+

We schuiven de datum ook op; naar de zomer.

Ehhh, we zijn dus weer waar we begonnen waren _O- Kan alle kanten op

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:25

Haha succes ;) Wij zijn twee jaar geleden op de bonnefooi (in de bouwvak) naar Tsjechie, Oostenrijk, Hongarije en Kroatie geweest. Op de terugweg van Kroatie nog naar Bled geweest in Slovenie. Wij vonden het super! Alleen het Balatonmeer in Hongarije vonden we niets. We hebben in Kroatie in Senj gezeten, dit was best een leuk dorpje/stadje, niet super toeristisch. Daarna zijn we doorgereden naar Umag, hier was het minder mooi dan Senj, waar wij zaten bij het strand waren heel veel waterplanten, dus leuk snorkelen kon je hier niet. We willen nog wel een keer terug naar Slovenie, daarvan hebben we te weinig gezien.

We hebben aan de grens gestaan bij Bosnië toen we terugkwamen van de Plitvice Meren, maar we durfden toch de grens niet over :D Natuurlijk hadden we dat wel moeten doen, maar het was niet voorbereid en we hadden geen idee hoe Bosnie zou zijn.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 13:44

Mijn vriend is in Bosnie geweest. Mooiste land waar hij ooit geweest is zegt hij :D Gesprongen van de Mostar brug :D

Klinkt als een leuk tochtje Jeaulijn! Ga ik eens opperen :D
We gaan misschien naar Balatonsound... een festival aan het Balatonmeer dus :D

Waarom vond je het niets? Te landelijk?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:55

Lins_Vetra schreef:
Mijn vriend is in Bosnie geweest. Mooiste land waar hij ooit geweest is zegt hij :D Gesprongen van de Mostar brug :D

Klinkt als een leuk tochtje Jeaulijn! Ga ik eens opperen :D
We gaan misschien naar Balatonsound... een festival aan het Balatonmeer dus :D

Waarom vond je het niets? Te landelijk?

Gaaf! Ja wie weet komen wij er nog wel een keertje :)

Wij vonden het Balatonmeer niet wat, omdat het er veeeeeel te druk was. We konden geen camping vinden, alle super-megacampings waren al vol, dus we zijn toen op een aftandse Hongaarse camping gekomen. We waren de enige NL'ers, maar dat was niet erg. De aftandse camping ook niet hoor trouwens. Het Balatonmeer zelf viel tegen, misschien hadden we te hoge verwachtingen :+ Waar wij hebben gezwommen was het heel erg druk, daar houden we gewoon niet zo van haha. Dus toen zijn we de volgende ochtend doorgereden naar de Kroatische kust.

Edit: We zaten btw in het westen van het Balatonmeer, de noordelijke route hebben we gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:56

Even een schopje!
Ik ga in oktober naar St. Petersburg...
Wat zijn de do's en don'ts daar?