Vakantie Egypte 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silversomali

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:09

Ik weet niet of je het hotel uitstapt en dan in een rif zit maar je zit vlakbij de zee en daar zit wel rif

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:21

Ik zie dat je wel echt DIRECT naast Colona Divers zit +:)+

En ik vond dit nog over het hotel:

"The sandy, shallow lagoon beach at the hotel is perfect for swimming. Towels, chaise lounge and umbrellas are free of charge. The Sea Beach for Rihana Resort is situated in the Mangroovy area, which is a protected area with beautiful coral reefs. It is a children friendly beach with shallow water.
On the right side of the beach are a Kite Surf Centers, where you can learn the skills of Kite Surfing.
At the beach is also a Beach Bar & Restaurant, where you will be served with soft drinks and water, at lunch time there is a small cold buffet, containing a variety of salads, sandwiches & pasta.
The shuttle bus takes 10 minutes and runs every 1 hour to the beach and back for free.
At both pools children have their own swimming pool and area. What's more one of the pools is equipped with two junior slides where the kids (and their parents) can splash as much as they like."

Het lijkt er dus op dat je de lagoon hebt, daar zit het inderdaad aan, maar dan ook nog een apart strandje aan de zee waar dus wel een rif zit. Beetje onduidelijk wel...

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:28

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:42

De three corners waar ik ben geweest had geen huisrif. Eerder ben ik naar Beach Albatros resort geweest, daar hadden ze er wel een. Ook een prachtig resort

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:59

Ik heb even opgezocht waar we destijds zijn geweest en dat was in het volgende hotel :Arabia Azur Beach Resort. Erg goed en met een prachtig huis rif. Neckerman bied diverse goede hotels aan in Egypte.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 19:29

Gisteren geboekt! We gaan naar Hurghada naar het hotel; Pickalbatros Palace Resort. Half april gaan we :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:42

Wij zijn in El Gouna geweest, in Tree corners Rihana hotel.
Was een impulsieve last minute, je kunt met een bootje de rode zee op om te duiken en snorkelen. Das vonden andere gasten erg mooi. Wij zijn zelf niet geweest, zeeziek en koud water is no-no voor ons ;)

Ik vond Egypte verder echt ruk, vervelende mentaliteit, vies als je het resort afging iedereen trekt aan je om oliebol te verkopen en vond het eten in het hotel echt niet denderend. Animatie was echt tenenkrommend we gingen maar aan de drank werd iedereen een stuk leuker van! Tot slot ging het personeel om half 8 staan bleren in de gang waardoor mijn vriend die 6 dagen twee keer heeft verzocht "to shut up" all in is echt niet aan ons besteed, wij vinden het leuk om wat te zien van het land maar een taxi naar Hurgada levert hetzelfde beeld op als waar we waren, "special price because you my friend"

Kortom eens maar nooit meer Egypte voor ons...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:47

Ik ben in 2012 in Marsa Alam geweest, het hotel heette iets van Tulip Resort nogwattes :') Super mooi gesnorkeld daar en quad ritten door de woestijn gedaan :D

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:28

Fred_Kroket schreef:
Wij zijn in El Gouna geweest, in Tree corners Rihana hotel.
Was een impulsieve last minute, je kunt met een bootje de rode zee op om te duiken en snorkelen. Das vonden andere gasten erg mooi. Wij zijn zelf niet geweest, zeeziek en koud water is no-no voor ons ;)

Ik vond Egypte verder echt ruk, vervelende mentaliteit, vies als je het resort afging iedereen trekt aan je om oliebol te verkopen en vond het eten in het hotel echt niet denderend. Animatie was echt tenenkrommend we gingen maar aan de drank werd iedereen een stuk leuker van! Tot slot ging het personeel om half 8 staan bleren in de gang waardoor mijn vriend die 6 dagen twee keer heeft verzocht "to shut up" all in is echt niet aan ons besteed, wij vinden het leuk om wat te zien van het land maar een taxi naar Hurgada levert hetzelfde beeld op als waar we waren, "special price because you my friend"

Kortom eens maar nooit meer Egypte voor ons...

O vervelende ervaring! Op de dominicaanse republiek waren de verkopers ook allemaal (te) vriendelijke voor je. Inderdaad erg opdringerig. niet aankijken scheelt al een boel. Volgens mij is dit in iedere toeristische plaats!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:14

Die mentaliteit heb ik ook een hekel aan en waardering voor vrouwen is er echt niet. Als jij dan ook zegt dat je iets niet wil en je vriend gaat daar mee akkoord heb je zowat ruzie met die gasten.

Ik vond het erg jammer dat je niet lekker even over de markt ofzo kan zonder dat ze je overal heen trekken en kwaad worden als je als vrouw nee zegt.

Eten vond ik ook niks maar ik ben dan ook niet de makkelijkste eter, ligt echt aan het hotel hoe het eten is en je moet oppassen met alles wat je eet anders zit je aan de diarree..

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:16

Bij ons werd er gewaarschuwd voor bijv. Fruit en sla wat was afgewassen met kraanwater! Daar word je namelijk ziek van. Dus even goed om denken! (Hoeft niet in elk resort zo te zijn)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:20

Beau_Myrthe schreef:
Die mentaliteit heb ik ook een hekel aan en waardering voor vrouwen is er echt niet. Als jij dan ook zegt dat je iets niet wil en je vriend gaat daar mee akkoord heb je zowat ruzie met die gasten.

Ik vond het erg jammer dat je niet lekker even over de markt ofzo kan zonder dat ze je overal heen trekken en kwaad worden als je als vrouw nee zegt.

Eten vond ik ook niks maar ik ben dan ook niet de makkelijkste eter, ligt echt aan het hotel hoe het eten is en je moet oppassen met alles wat je eet anders zit je aan de diarree..

Hoezo is er geen waardering voor vrouwen? Daar heb ik echt nooit wat van gemerkt :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:07

In de plek waar wij zaten hadden vrouwen echt niks te zeggen. Regelmatig als ik tegen mijn ex zei "we gaan want ik hoef dit toch niet" dan werden ze toch boos hoe hij nou naar mij kon luisteren. Sommigen waren erg aardig hoor maar je hebt ze er bij, als in niet eens zelf mag bepalen of ik iets koop of niet kunnen ze het echt vergeten..

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:16

Cultuur verschillen heb je overal. Eten moet je ook overal op letten, in welk land je ook bent. Ik ben 3 weken in Oeganda geweest, dus ik ben wel wat gewend haha. En dat was vrijwilligerswerk en dus een 5 sterren hotel.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:20

Mijn tante is reisadviseur (personal touch travel) en heeft Egypte ons op dit moment afgeraden. Je kan er wel heen, maar dan kun je geen excursies doen, maar moet je alleen op je hotel en terrein blijven. Alles is onbetrouwbaar op het moment.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:22

Loei schreef:
Mijn tante is reisadviseur (personal touch travel) en heeft Egypte ons op dit moment afgeraden. Je kan er wel heen, maar dan kun je geen excursies doen, maar moet je alleen op je hotel en terrein blijven. Alles is onbetrouwbaar op het moment.

Dan ben je de eerste waar ik dit van hoor nu.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:39

Suzan_v_h schreef:
Loei schreef:

Dan ben je echt niet op de hoogte van de actualiteiten. Caïro heeft een negatief reisadvies. Check altijd wat ministerie van buitenlandse zaken wat het reisadvies is. Zeker met landen in Afrika waar ebola heerst, de politieke onrust in veel landen en wat al niet meer.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:22

Dat is wel aan de andere kant van Egypte he.
Excursies kun je best doen, maar bij ons werd wel afgeraden om echt de binnenstad in te gaan of rii Cairo enzo.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 18:53

Suzan_v_h schreef:
Loei schreef:

Dan ben je echt niet op de hoogte van de actualiteiten. Caïro heeft een negatief reisadvies. Check altijd wat ministerie van buitenlandse zaken wat het reisadvies is. Zeker met landen in Afrika waar ebola heerst, de politieke onrust in veel landen en wat al niet meer.[/quote]

Ik wist wel dat het onrustig was, maar niet in de streek waar ik heen ga. Aan de andere kant van egypte is het onrustig.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 20:15

Ook touroperators organiseren gewoon trips naar Cairo hoor op dit moment :).
en ook andere excursies naar woestijn en dergelijke worden gewoon georganiseerd dooe touroperators en lokale excursie bureau's.
Met uitzondering van de omgeving Sinai (sharm el sheik).
jammer dat er altijd veel geroepen worden zonder enige kennis en klakkeloos overgenomen wordt, doet het land en het toerisme niet ten goede.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:14

Ik ga van het weekend maar heb daar nog niets over vernomen hoor via de reisorganisatie, je zou toch zeggen dat als ze het niet veilig achten ze je dat wel zouden laten weten is het niet?

Ik heb meteen maar even gekeken en dit is wat er vandaag over gezegd word
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... zen/egypte

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:05

Bambino schreef:
Ook touroperators organiseren gewoon trips naar Cairo hoor op dit moment :).
en ook andere excursies naar woestijn en dergelijke worden gewoon georganiseerd dooe touroperators en lokale excursie bureau's.
Met uitzondering van de omgeving Sinai (sharm el sheik).
jammer dat er altijd veel geroepen worden zonder enige kennis en klakkeloos overgenomen wordt, doet het land en het toerisme niet ten goede.

Personeel die familie in Caïro heeft wonen raden ons af om naar Caïro te gaan. Nederlandse maatschappijen vliegen niet naar sharm El sheik en de vliegroute ging ook om een bocht om Caïro vanwege de onrust.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:03

Touroperators als o.a Neckermann bieden gewoon excursies aan naar zowel Cairo als Luxor vanuit de badplaatsen.
Ook is er helemaal niks aan de hand op het moment in Cairo ( waar ik mijzelf op dit moment bevind ;) ), dus spreek uit eigen ervaring :+
Betreffende Sharm El Sheik en Sinai dit is waar en daar zou ik mijzelf op dit moment ook niet willen bevinden, sharm opzich wel maar niet de omgeving van Sharm ( Sinai ), zijn ook geen excursies etc te doen op dit moment.
Verder gaan er geen vluchten over de Sinai, maar vluchten wel gewoon over Cairo.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:11

Ik volg dit topic. Samen met mijn vriend ben ik naar een vakantie voor mei ongeveer aan het zoeken 8 tot 10 dagen, all inclusive en het moet warm zijn. Ga later de tips van hier eens even online opzoeken. :j

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:45

Het Hilton Nubian Resort in Masar Alam is een echte aanrader, zeer schoon goed eten en mensen kinderen wat een prachtig huisrif! Van meters grote schilpadden tot gitaarhaaien ,octopussen, murenen en roggen van enorme doorsnee ik heb mijn ogen uitgekeken.Heb gesnorkeld in Thailand,cyprus,Turkije en Griekenland maar dat haalt het niet bij dit hoor.