Zachte of harde koffer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:19

Ik heb het liefst zachte koffers, mede omdat die bij auto- of camperrondreizen veel beter blijven liggen in de kofferbak of opbergruimte. Bovendien vlieg ik vaak van Nederland naar Spanje of v.v. Prop ik in Spanje mijn jas voor in de koffer en in Nederland trek ik die er makkelijk uit, hoef ik er niet steeds mee te sjouwen op mijn arm.

Onlangs zelfs met twee reistassen van 39 euro naar Australië gereisd. Zes weken in en uit de auto en nog heel.

Wij sluiten onze tassen en koffers met tie-wraps, Amerikaanse douane knipt ze los en doet er netjes nieuwe op. Altijd een tangetje in een vak wat niet op slot zit, anders krijg je ze zelf niet meer open.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:51

Zachte, en de onze hebben al heel wat reizen meegemaakt (zeker 25000 km over land gereisd, en nog eens zeker 40000 door de lucht). Voor de reizen die wij maken is de voorkeur ook zachte koffers, wij maken echt reis-reizen en trekken dagelijks weer naar een andere plaats. De koffers blijven beter in de bagageruimte, of eventueel op het dak. Zeker harde koffers op het dak kunnen gaan schuiven.

De koffers die wij hebben hebben ook 30 jaar garantie.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:48

Heb een harde Samsonite koffer met ingebouwd TSA slot, en ik zou nooit meer anders willen.

Daar moet ik wel aan toevoegen dat ik op reis nooit ga winkelen (dus met een koffer vol terug is nooit het doel), en ik van mezelf ook relatief weinig spullen meeneem op reis en ik dus bij lange na niet aan 23 kilo kom. Dat de koffer zelf vrij zwaar is, is dus geen probleem voor mij.

Als je wel erg graag veel meeneemt, is een lichte zachte koffer veel handiger.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:57

Ik moet regelmatig op reis voor mijn werk. Dat zijn dan korte zakenreisjes en dat probeer ik altijd met een kleine harde koffer met wieltjes te doen. Die mag in het baggagerek en hoef ik dus niet in te checken. En mocht iets niet volgens schema gaan, dan kan je er prima op zitten en hij kan als voetenbankje dienen. Ik zou niet snel voor een koffer met alleen een rits gaan.

Ik zag laatst in een rij ineens iemand die ook zo'n harde koffer had met een ingebouwde step. De wieltjes zaten op een plankje die je omhoog kon klappen naar het handvat toe. Als ik die ooit eens kan scoren zou ik die graag willen hebben.

Het is hier al gezegd, maar zachte koffers zijn zeker fijner met stapelen. In het vliegtuig gaat het nog wel, maar sommige auto's kunnen echt niet zoveel harde koffers bergen.

MoniqueT

Re: Zachte of harde koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:06

Tegenwoordig kan je bij diverse maatschappijen (Transavia en Ryanair) in elk geval, het verzoek (of de plicht zelfs) krijgen je handbagage in het ruim mee te geven vanwege gebrek aan ruimte in de overhead cabins. Het voordeel daarvan is dat je wel een handtasje extra mee mag nemen.

Ik vind het prima. Ik neem een kleine handtas mee voor mijn iPad, telefoon, portemonnee en ID-kaart en de rest mag van mij in het ruim, heb ik er ook geen omkijken meer na. Dan vind ik een harde handbagagekoffer niet erg, maar als ik alleen dat als handbagage mag, is het een drama dat er geen aparte vakken in zitten. Voor alles wat je nodig hebt, moet je hele koffertje open. Dan liever zacht met ritsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 17:10

Ik heb twee Samsonites, een grote en een wat kleinere, ideaal!
En ik heb al een aantal keer gezien hoe erg ze met koffers gooien en smijten wanneer ze het vliegtuig in en uit gaan. Mijn vader had een peperdure koffer en die was na één ronde vliegen al enorm beschadigd. Zo zonde :(

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 18:35

Iedereen bedankt voor het delen tot nu toe!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:09

Ik heb op dit moment een harde samsonite en een harde koffer met rits mee naar Australië. De koffer met rits gaan mijn kleren in en de andere gaat de rest in. Ze hebben beide de heenweg overleefd!