op reis als lesbisch koppel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:10

ik snap echt niets van deze vraag?
ik bedoel, je gedraagt je toch als een normaal mens of vallen lesbo's onder een bepaald soort ofzo?
ga je sex hebben op straat of iets in die richting?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 23:14

connie64 schreef:
ik bedoel, je gedraagt je toch als een normaal mens of vallen lesbo's onder een bepaald soort ofzo?

is maar een normale vraag hoor. in sommige landen krijg je al de kogel door de kop door het hand vast te houden van iemand van hetzelfde geslacht. als je op reis bent wil je ook niet de hele tijd moeten zorgen maken over "oh mag ik haar wel vasthouden" "mag ik haar wel een snelle kus geven/hand vasthouden/knuffelen" dit hoeven hetero's ook niet te doen en hier in Nederland/belgie gaat het allemaal koek en ei maar zeker niet overal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:15

Wat kort door de bocht connie64! Kom zeg! Er zijn gewoonweg landen waar het al godslaster is als je elkaar als holebi zijnde een beetje verliefd aankijkt, zelfs al kom je niet aan elkaar. Vindt het dus een heel normale vraag.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:16

Dit is bij vrouwen echt amper t geval. Dat zijn al snel twee vriendinnen samen op reis.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:18

ik vind de vraag kort door de bocht, je stelt je nu als lesbo Koppel op alsof je iets heel apart bent.
De landen waar je een kogel door je kop krijgt als je mekaars hand vasthoudt zijn dat de landen waar je uberhaupt naar toe wil (ook als je niet lesbisch bent)
dus dat zijn al geen vakantielanden toch?ze heeft t over griekenland niet over een land waar ze kogels door je kop jagen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:19

TsarinaZ schreef:
connie64 schreef:

is maar een normale vraag hoor. in sommige landen krijg je al de kogel door de kop door het hand vast te houden van iemand van hetzelfde geslacht. als je op reis bent wil je ook niet de hele tijd moeten zorgen maken over "oh mag ik haar wel vasthouden" "mag ik haar wel een snelle kus geven/hand vasthouden/knuffelen" dit hoeven hetero's ook niet te doen en hier in Nederland/belgie gaat het allemaal koek en ei maar zeker niet overal.

dat is alleen in extreem islamitische landen en daar wil je sowieso als vrouw niet komen :=
in elk ander westers welvarend land kun je gewoon met een vrouw op vakantie. (en volgens mij ook daarbuiten, , verre oosten/australie/ VS enzo.
In de mediterrane en oost europese landen is het overigens heel normaal om elkaar (ook als het niet je partner is en ook mannen onder elkaar) een vriendschappelijke kus te geven. Dus tenzij je elkaar uitgebreid aflebbert of gaat boemsen op straat is er echt geen probleem lijkt me :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:19

connie64 schreef:

Ik zat me ook al af te vragen: je hebt toch niet vetgedrukt op je voorhoofd staan: IK BEN LESBISCH

Loop er niet mee te koop in het openbaar en de kans op problemen is vrij gering.
Het probleem is niet je geaardheid maar je gedrag. gedraag je dus als een mens, niet als een provocerende malloot.

Smee__

Re: op reis als lesbisch koppel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:20

Mijn tantes zijn lesbisch en gaan al jaaaaaaren naar Griekenland op vakantie en ze hebben al heel veel verschillende eilanden gehad! En zij steken het absoluut niet onder stoelen of banken dat ze samen zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:21

Blijkbaar is dit nog allemaal iets recents vermoed ik (vriendin is nog niet uit de kast) en weten ze ook nog niet echt hoe hier mee om te gaan? Als ze dat wil vragen mag ze toch? Reageer jouw frustraties op een ander af, alsjeblief. Als iemand voor de 1000x vraagt hoe ze aan haar ouders moet duidelijk maken dat ze een pony wil blaf je ze dan ook zo af?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 23:22

connie64 schreef:
ik vind de vraag kort door de bocht, je stelt je nu als lesbo Koppel op alsof je iets heel apart bent.
De landen waar je een kogel door je kop krijgt als je mekaars hand vasthoudt zijn dat de landen waar je uberhaupt naar toe wil (ook als je niet lesbisch bent)
dus dat zijn al geen vakantielanden toch?ze heeft t over griekenland niet over een land waar ze kogels door je kop jagen!

als je de vraag goed leest vroeg ik ook achter meningen van andere landen omdat het zeker nog niet vast staat. ik was me er ook niet van bewust tot hoevere het 'mag' in griekenland. ikzelf vind mijn relatie niet apart andere mensen dan weer wel dus heb je 'commentaar' (niet slecht bedoeld voor er weer discussies komen) dan echt niet nodig. ben al door genoeg geweest om te weten dat het niet overal veilig is als holebi zijnde hoe 'hetero' of "normaal' je je ook voordoet.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 23:23

Smee__ schreef:
Mijn tantes zijn lesbisch en gaan al jaaaaaaren naar Griekenland op vakantie en ze hebben al heel veel verschillende eilanden gehad! En zij steken het absoluut niet onder stoelen of banken dat ze samen zijn :)

super dankjewel voor je reactie dat is tof om te horen :D

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:24

wow molenhoek,doe niet zo boos zeg....ik blaf niemand af...vind de vraag alleen raar..
of je nou lesbisch hetero homo of kan mij t schelen wat je bent,je bent een mens en je gedraagt je als mens dus stop jezelf niet zo in een vakje..

dank je ikke en veroo dacht dat ik de enige was die hier de wenkbrauwen optrok.;)

Anoniem

Re: op reis als lesbisch koppel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:26

Lees misschien jouw eerste reactie eens connie64 en denk daar nog eens heel diep over na. Dan snap je mijn reactie ook wel. Zie geen respect van jouw kant.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 23:26

connie64 schreef:
wow molenhoek,doe niet zo boos zeg....ik blaf niemand af...vind de vraag alleen raar..
of je nou lesbisch hetero homo of kan mij t schelen wat je bent,je bent een mens en je gedraagt je als mens dus stop jezelf niet zo in een vakje..

dank je ikke en veroo dacht dat ik de enige was die hier de wenkbrauwen optrok.;)

zoals ik al zei ik stop mezelf alles behalven in een vakje maar niet overal word het gewaardeerd. met andere woorden; jij begrijpt het verkeerd en je kon het op een veel vriendelijkere manier vragen..

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:26

in Nederland zijn ook nog genoeg kleine dorpjes te vinden waar lesbo of andersgezindten niet welkom zijn,dan ben je nog niet eens de grens over.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:27

connie64 schreef:

Marokko en egypte zijn algemene vakantielanden. In een resort is alles wat meer westers, maar een rondreis waarbij je door de stad wandelt is gewoon op en top de regels van het land volgen.
Ik zou als homoseksueel stel na de situatie van die engelsman behoorlijk voorzichtig zijn, de beste man stond met een andere man bij een bushalte. Achteraf is zijn telefoon in beslag genomen waarop meer bewijslast stond dat hij homoseksueel was. In de cel was hij ook niet veilig.
Super als mensen kunnen bevestigen dat je hier als vrouw minder risico op loopt, maar ik denk dat het heel verstandig is om kritisch te kijken waar je heen gaat, dus alleen maar complimenten voor TS
Top dat jij niemand in een vakje stopt, maar dat is niey wereldwijd hetzelfde. En om dan bewust naar een land te gaan waar het strafbaar is (of nog extremer, zelfs de doodstraf er op staat...)

http://nos.nl/op3/artikel/706689-homo-d ... n-cel.html
Laatst bijgewerkt door secricible op 23-12-14 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

TsarinaZ schreef:
connie64 schreef:

als je de vraag goed leest vroeg ik ook achter meningen van andere landen omdat het zeker nog niet vast staat. ik was me er ook niet van bewust tot hoevere het 'mag' in griekenland. ikzelf vind mijn relatie niet apart andere mensen dan weer wel dus heb je 'commentaar' (niet slecht bedoeld voor er weer discussies komen) dan echt niet nodig. ben al door genoeg geweest om te weten dat het niet overal veilig is als holebi zijnde hoe 'hetero' of "normaal' je je ook voordoet.

maar euhm... ik vraag me toch echt af hoe je dan ziet aan de buitenkant dat iemand lesbisch is hoor }:0 Volgens mij maak je je er echt veel te druk om.

connie64

molenhoek, nu weer betichten van geen respect hebben..dan ben ik gefrusteerd,wow

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:28

verootjoo schreef:
maar euhm... ik vraag me toch echt af hoe je dan ziet aan de buitenkant dat iemand lesbisch is hoor }:0 Volgens mij maak je je er echt veel te druk om.

Denk ik ook idd. Jullie zijn gewoon twee meiden op vakantie, gebeurt dagelijks.
Niet druk om maken TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:28

Zie wat je wilt zien Connie. Zoals ik al zei: Lees eens na. Wat is er mis met gewoon wat tips geven ipv even lekker rel te komen stoken over seks op straat etc.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:29

Je ziet het niet zo gauw aan de buitenkant nee maar een lesbische stel zal net als een hetero stel ook wel eens hand in hand willen lopen bijvoorbeeld (wat vriendinnen niet doen) en dat wordt niet overal geaccepteerd. Ik vind het absoluut geen rare vraag van TS, juist heel goed dat ze er rekening mee houdt :j

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 23:31

dat het in eerste instantie gewoon 2 meiden op vakantie lijkt tuurlijk. maar wij zijn verliefd en een koppel als hetero koppel wil je dat ook niet verbergen toch ? zoals connie het oh zo mooi verwoord ben ik ook maar 'mens' en ik hou graag het hand van mijn lief vast als ik op reis ben :j en wil me alleen maar op en top gelukkig voelen. dus dan krijg je al wat meer landen waar je moet opletten e.d.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 23:31

Smee__ schreef:
Je ziet het niet zo gauw aan de buitenkant nee maar een lesbische stel zal net als een hetero stel ook wel eens hand in hand willen lopen bijvoorbeeld (wat vriendinnen niet doen) en dat wordt niet overal geaccepteerd. Ik vind het absoluut geen rare vraag van TS, juist heel goed dat ze er rekening mee houdt :j

dit dus :j dankje

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:31

Op vakantie wil je ontspannen zijn en je veilig voelen, dus ik begrijp je vraag heel goed. Op het strand ook een keer tegen elkaar aan kunnen liggen zonder daar een nare ervaring aan over te houden. Griekenland kan volgens mij prima! Meeste noord en zuid europese landen wel. Hoe het in oost-europa is zou ik eigenlijk niet weten. Het scheelt natuurlijk ook al of je je in de stad begeeft (toch vaak mensen die toleranter/meer gewend zijn) dan midden op het platteland.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:32

Ik ga deze zomer met mijn vriendin naar Lissabon. Ik weet toevallig via een vriendin die een half jaar in Spanje gestudeerd heeft dat ze daar heel open erin zijn. Natuurlijk hoef je elkaar niet af te lebberen in het openbaar, maar dat hoeven hetero stellen in mijn ogen ook niet. :P

Maar het is wel fijn als je gewoon hand in hand over straat kan zonder dat je nagestaard wordt. (Al gebeurt ons dat hier in Nederland ook nog meer dan genoeg.) Gewoon een leuke bestemming samen kiezen en dan komt het helemaal goed joh!

EDIT: Lissabon is ook nog eens heel goedkoop! Wij hebben nu een weekje geboekt, met het vliegtuig vanaf Eindhoven en een pension daar voor in totaal 150 euro ofzo. :)
Laatst bijgewerkt door _Mara_ op 23-12-14 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt