HELP! Moet je je legitimeren in Euro Disney?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:18

Ik heb vorige week in 7 verschillende hotels ingecheckt en heb altijd mijn rijbewijs laten zien wat prima was, dit was in Canada en de United States. Bij de grens lieten ze mijn man zelfs zo binnen met een verlopen paspoort, niemand die het zag. :') Zolang het foto id is zou ik me niet druk maken.. Je kan even bellen?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:19

Rijbewijs is inderdaad niet geldig als ID.
Via de site van de overheid kan je formulieren downloaden voor het aanvragen van een noodpaspoort, daarmee naar de gemeente, en dan daarmee naar marechaussee...
Succes!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:19

Ik heb ooit hetzelfde gehad in Duitsland, stond op mijn naam en had een verlopen ID, ze hebben de reservering op mijn vriends naam gezet en hij had wel ID :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:20

Sowieso... zonder geldig ID-bewijs wíl je NL toch helemaal niet uit? Wat als je een ongeluk krijgt? Bij de douane in de steekproef zit? Betrokken raakt bij het een of ander waar de politie aan te pas moet komen? En of dat nou jouw schuld is of niet, als je je niet kunt legitimeren heb je dan echt wel een probleem :7

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:21

Maar dat is niet in Frankrijk ;)
Frankrijk is momenteel zeker alles extra beveiligt en is er extra controle.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:21

Dat vraag ik toch helemaal niet? Bedankt allemaal ik weet voldoende.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:22

Maar is zijn verlopen paspoort wel vervangen? Wat al eerder gezegd is, bij vervanging worden er gaten in gestanst.
Schiet je verder niks mee op, helaas, maar het kan jullie zoeken besparen.

Nuage

Re: HELP! Moet je je legitimeren in Euro Disney?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:26

Ja ik heb de oude met gaten erin. Zo warrig ben ik nu ook weer niet ;) hij heeft al een tijdje een nieuw paspoort. Maar hij is het altijd kwijt en nu kost het ons gewoon onze vakantie en ik ga hem wurgen.

simodi

Re: HELP! Moet je je legitimeren in Euro Disney?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:29

Ik snap dat dit niet de antwoorden zijn die je wilt horen, maar echt ... als er iets onverwachts gebeurt en je moet je legitimeren heb je een groot probleem. Wil je die gok echt wagen, en niet dan maar 1 dag later op vakantie gaan? Als het mis gaat heb je enorme spijt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:29

Als je zoekt op Google en dan noodpaspoort kom je een nummer tegen dat 24/7 bereikbaar is. Bel daar anders eens heen voor info en probeer dan morgen zo'n noodpaspoort te regelen. Misschien mis je dan een paar uurtjes maar kun je wel gaan!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:32

Mroes_1992 schreef:
Als je zoekt op Google en dan noodpaspoort kom je een nummer tegen dat 24/7 bereikbaar is. Bel daar anders eens heen voor info en probeer dan morgen zo'n noodpaspoort te regelen. Misschien mis je dan een paar uurtjes maar kun je wel gaan!

Dat is alleen voor noodgevallen en zeer bijzondere omstandigheden! Dus gaat 'm hier niet worden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:36

In elk geval succes met de zoektocht en hopelijk een toch nog leuke vakantie!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:38

simodi schreef:
Ik snap dat dit niet de antwoorden zijn die je wilt horen, maar echt ... als er iets onverwachts gebeurt en je moet je legitimeren heb je een groot probleem. Wil je die gok echt wagen, en niet dan maar 1 dag later op vakantie gaan? Als het mis gaat heb je enorme spijt ...

Nou het was niet wat ik vroeg? Maar laat maar.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:39

simodi schreef:
Mroes_1992 schreef:

Dat is alleen voor noodgevallen en zeer bijzondere omstandigheden! Dus gaat 'm hier niet worden.

We kunnen wel een noodpaspoort aanvragen hoor in dit geval. Vrees dat dat 'm gaat worden.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:40

Ik heb alleen een rijbewijs en (om principiele redenen) geen ID. Paspoort heb ik ook niet
ik gebruik altijd mijn rijbewijs

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:41

Nuage schreef:
We kunnen wel een noodpaspoort aanvragen hoor in dit geval. Vrees dat dat 'm gaat worden.

Nee dat gaat helaas niet.

Citaat:
Geldigheid noodpaspoort

Een nooddocument is alleen geldig als reisdocument voor de reis waarvoor het is uitgegeven. U kunt het niet als identiteitsbewijs gebruiken.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ijgen.html

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:42

Je kan op Schiphol toch een noodpaspoort laten maken. Zover ik weer maken ze die gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:43

Denk er bij een noodpaspoort wel aan dat je een recent (meen niet ouder dan 3 maanden) uittreksel uit het GBA moet hebben. Dat wordt nog al eens vergeten en dan kan het dus niet.

Thats_Me

Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken. Bij hotels en veel andere gelegenheden is een rijbewijs, voldoende ook in het buitenland. Gewoon gaan en lekker genieten!

Brainless

Zorry schreef:
Je kan op Schiphol toch een noodpaspoort laten maken. Zover ik weer maken ze die gelijk.

Ja alleen voor de geboekte vlucht, en geldt niet als legitimatie.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:45

Wat je kan doen, is hotel bellen met jouw meisjesnaam (niet naam van de reservering. Die wordt veelal gelijk opgezocht bij noemen..). En dan informeren naar hun beleid.
En dan is het aan jou. Als hotel mild is, durf je het aan zo te vertrekken?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:45

Zorry schreef:

Klopt, maar dan heb je wel de papieren van de gemeente nodig.
Dankzij afgelopen zomer Ervaringsdeskundige ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:49

Je doet je naam eer aan zeg sorry dat ik het zeg Brainless...

Marechaussee maar even gebeld, met dat nummer ja wat 24/7 bereikbaar is. Ze gaan ons gewoon helpen. Sterker nog, hij zei dat zijn rijbewijs VOLDOENDE was :D Dat het gedoogd wordt binnen Europa.

Maar mijn man heeft doorgevraagd en nu mocht hij direct komen op Schiphol :D Hij gaat ter plekke een nooddocument voor hem maken. Dus zo zie je maar :D :D *opgelucht*

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:50

Fnanne schreef:
Zorry schreef:

Klopt, maar dan heb je wel de papieren van de gemeente nodig.
Dankzij afgelopen zomer Ervaringsdeskundige ;)

Blijkbaar zijn ze dat even vergeten hihi hij heeft er specifiek naar gevraagd, hoefde niet :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:50

Fijne vakantie gewenst dan !! :)