Een jaar lang studeren voor de taal in Engeland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:58

OneAndOnlyx schreef:
Nagini schreef:
Ik heb sinds Augustus terug nadat ik 13 maanden in USA heb gewoond.
Enige optie die je hebt is of studeren, wat bakken vol met geld kost..

Of als au pair (via een organisatie).. anders krijg je geen visum.
Als je op toeristen visum gaat kun je 3 maanden, maar dan mag je uiteraard niet werken. Zelfs vrijwilligerswerk is niet altijd toegestaan.

High school wilde ik ook altijd doen maar ook dan (tenminste die tijd dat ik dat opzocht) tik je bijna 10.000 euro aan.

Nu woon ik dus in London, maar ik werk fulltime.

Ja heb net even wat doorgelezen over werken in Amerika, dat is allemaal helemaal niet zo makkelijk. Is het in Engeland makkelijker?

jup, in England mag je gewoon aan t werk, omdat je uit een europese uni land komt :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 23:02

saddledancer schreef:
jup, in England mag je gewoon aan t werk, omdat je uit een europese uni land komt :)

*\o/* *\o/* .

Ik ga meer informatie opzoeken over een kamertje in Engeland.

Nagini

Re: Een jaar lang studeren voor de taal in Engeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:32

Saddledancer: East London.
Limehouse (bij Canary Wharf :) ) jij?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:41

@TS Ik zou een kamer zoeken even laten voor wat het is. De kamer is namelijk het minst belangrijke als je naar een land verhuist. Ik zie dat je nog jong bent.. weet je wat het inhoudt om op jezelf te wonen?
Daar komt niet alleen de kale huur bij kijken.

Ik heb even de moeite genomen en simepl ingetypt ''Taalcursus voor tieners engeland'' en 100-en opties komen boven.
Als ik jou was zou ik daar eens op focussen.

https://www.google.co.uk/webhp?sourceid ... 20engeland

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:44

Mijn vriendin heeft na de middelbare school een tussenjaar genomen en zit nu bij een gastgezin in Minnesota. :) Ze heeft het echt heel erg naar d'r zin en het sneeuwt daar nu ook al, echt heel leuk! Eventueel heb ik haar blog voor je voor als je een beetje een idee wilt krijgen ?

http://lifebylisax.blogspot.nl/

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 12:21

Nagini schreef:
@TS Ik zou een kamer zoeken even laten voor wat het is. De kamer is namelijk het minst belangrijke als je naar een land verhuist. Ik zie dat je nog jong bent.. weet je wat het inhoudt om op jezelf te wonen?
Daar komt niet alleen de kale huur bij kijken.

Ik heb even de moeite genomen en simepl ingetypt ''Taalcursus voor tieners engeland'' en 100-en opties komen boven.
Als ik jou was zou ik daar eens op focussen.

https://www.google.co.uk/webhp?sourceid ... 20engeland

Alleen wil ik zodra ik klaar ben met het MBO naar Engeland gaan. Wilde er eerst tussendoor gaan maar mijn moeder zei dat ik echt beter mijn MBO af kan maken en daarna naar Engeland gaan. Kan ik dan niet 'gewoon' een kamer huren in Engeland en daar voor een jaar wonen om de taal te leren? Of is dat praktisch onmogelijk/niet haalbaar? Ik heb wel een idee hoe het is om alleen te wonen. Je betaalt alles, maar dan ook écht alles zelf. Niet alleen huur enzovoort. Mijn zus woont nu ook al zo'n 3 jaar niet meer thuis.

Taalcursus daar begrijp ik van dat je het alleen tíjdens je school kan doen(Een taalkamp Engels in Engeland is de ideale oplossing als de lessen op je school niet spannend of niet effectief genoeg
zijn)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 12:22

RdLFoto schreef:
Mijn vriendin heeft na de middelbare school een tussenjaar genomen en zit nu bij een gastgezin in Minnesota. :) Ze heeft het echt heel erg naar d'r zin en het sneeuwt daar nu ook al, echt heel leuk! Eventueel heb ik haar blog voor je voor als je een beetje een idee wilt krijgen ?

http://lifebylisax.blogspot.nl/

Dankjewel! Ik ga zo even kijken :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:34

Tuurlijk kun je ''gewoon'' een kamer huren. Waar ga je die kamer van betalen dan? En wat ga je dan doen in die tijd?

Je zou toch 4 weken ofzo op zo'n taalcursus ding kunnen gaan? Doe je dan een mbo en zie je dan verder? Je bent nu 5 jaar? in de toekomst aan't kijken (als je een 4jarige mbo studie doet). Dat is me nogal wat. :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 12:41

Nagini schreef:
Tuurlijk kun je ''gewoon'' een kamer huren. Waar ga je die kamer van betalen dan? En wat ga je dan doen in die tijd?

Je zou toch 4 weken ofzo op zo'n taalcursus ding kunnen gaan? Doe je dan een mbo en zie je dan verder? Je bent nu 5 jaar? in de toekomst aan't kijken (als je een 4jarige mbo studie doet). Dat is me nogal wat. :)

Dan zou ik dit jaar al moeten gaan, dat word hem echt niet. Ik wil eerst goed nadenken en alles weten voordat ik ga. Bovendien moet mijn beste vriendin nu nog een jaar middelbare school. En volgens mij duurt mijn MBO maar 3 jaar, dus dat valt mee.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:44

Prima ;)

Mijn tip: Plan nooit iets om iemand anders heen. Als je iets wilt. Doe het zelf. Als je vriendin nu zegt 'het is te ver weg' zal ze hoogstwaarschijnlijk niet gaan.

Zet voor jezelf op een rij wat je nu precies wilt doen. :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 12:45

Nagini schreef:
Prima ;)

Mijn tip: Plan nooit iets om iemand anders heen. Als je iets wilt. Doe het zelf. Als je vriendin nu zegt 'het is te ver weg' zal ze hoogstwaarschijnlijk niet gaan.

Zet voor jezelf op een rij wat je nu precies wilt doen. :)

Klopt. Het lijkt mij eerlijk gezegd ook leuker om zelf te gaan, zelf vrienden te maken, zelf de stad leren kennen. Zij gaat het HBO doen en dat kan hoogstwaarschijnlijk wel wat langer duren. Misschien heb je gelijk en moet ik voor mezelf plannen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:46

Wat je kan doen is eens zoeken bij diverse universiteiten of er een 'Foundation Year' wordt aangeboden. Zo leer je de taal en kan je je richten op een vakgebied dat bij je past. Sommige universiteiten vragen een certificaat maar dit kan je vinden bij de toelatingseisen. Succes!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 12:47

Deleted schreef:
Wat je kan doen is eens zoeken bij diverse universiteiten of er een 'Foundation Year' wordt aangeboden. Zo leer je de taal en kan je je richten op een vakgebied dat bij je past. Sommige universiteiten vragen een certificaat maar dit kan je vinden bij de toelatingseisen. Succes!

Dankjewel voor je tip! Ik denk alleen dat ik het studeren achterwege laat. Ik denk dat werken in het buitenland wat meer voor mij is.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:53

OneAndOnlyx schreef:
Taalcursus daar begrijp ik van dat je het alleen tíjdens je school kan doen(Een taalkamp Engels in Engeland is de ideale oplossing als de lessen op je school niet spannend of niet effectief genoeg
zijn)

Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar een taalcursus staat los van school. Mijn klas bij de cursus varieerde van scholieren tot mensen die al afgestudeerd waren. ik zat zelf op de universiteit toen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 12:56

Manou schreef:
OneAndOnlyx schreef:
zijn)

Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar een taalcursus staat los van school. Mijn klas bij de cursus varieerde van scholieren tot mensen die al afgestudeerd waren. ik zat zelf op de universiteit toen.

Van de website die Nagini(?) me gaf. Oké.. Maargoed ik ga er nog goed over na denken.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:59

Nagini schreef:
Saddledancer: East London.
Limehouse (bij Canary Wharf :) ) jij?

ik woonde tot een maandje geleden in southeast London, Woolwich :D
maar nu wonen we in Camberley, surrey. Zo'n 40 minuutjes bij London vandaan :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:07

Werken is ook prima Te doen, als je bedenkt waar je wil wonen, wat voor werk je zou willen doen, en Dan kan je gewoon alvast een Baan zoeken voor je verhuist, dat lijkt me de handige volgorde :) of, je spaart nu alvast een heleboel, zodat je het een paar maanden uit kan zingen zonder salaris, pakt je boeltje en vertrekt (een maat van mij heeft dat gedaan). Mocht je met paarden willen werken hier, doe veel ervaring op. Er zijn hier vrij veel live in positions in de paarden, Dan deel je vaak een huisje met de Andere grooms, en werk je op een Groot paardenbedrijf. Misschien is dat leuk Om eens voor Te kijken?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 13:31

saddledancer schreef:
Werken is ook prima Te doen, als je bedenkt waar je wil wonen, wat voor werk je zou willen doen, en Dan kan je gewoon alvast een Baan zoeken voor je verhuist, dat lijkt me de handige volgorde :) of, je spaart nu alvast een heleboel, zodat je het een paar maanden uit kan zingen zonder salaris, pakt je boeltje en vertrekt (een maat van mij heeft dat gedaan). Mocht je met paarden willen werken hier, doe veel ervaring op. Er zijn hier vrij veel live in positions in de paarden, Dan deel je vaak een huisje met de Andere grooms, en werk je op een Groot paardenbedrijf. Misschien is dat leuk Om eens voor Te kijken?

Ga ik allemaal eens goed over na denken, heb nog een aantal jaar haha. Wat jij zegt dat een vriend deed lijkt me ook wel gaaf haha. En met ervaring opdoen bedoel je...? Ik rij zelf al bijna 9 jaar en heb hier verschillende eigen paarden gehad. Bedoel je zoiets of echt in de 'werk-wereld' met paarden?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:46

Ze willen vaak dat je kan scheren, vlechten, rijden, dat je de wedstrijdwereld Kent, dat je met veel verschillende soorten paarden gewerkt hebt etc. :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:15

OneAndOnlyx schreef:
Van de website die Nagini(?) me gaf. Oké.. Maargoed ik ga er nog goed over na denken.

Ik gaf je een link naar google. :')

@Saddledancer: ha wat grappig! Ik werk in Lewisham/Eltham. :) vrij dichtbij dus!
Surrey, leuk! Het stadje van Harry Potter ;)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:13

Nagini schreef:
OneAndOnlyx schreef:

Ik gaf je een link naar google. :')

@Saddledancer: ha wat grappig! Ik werk in Lewisham/Eltham. :) vrij dichtbij dus!
Surrey, leuk! Het stadje van Harry Potter ;)

oh, ja Lewisham is idd erg dichtbij :D (en surrey is een county ;) maar wel die van harry potter ja :D )