Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dribbel schreef:Ferry en trein zijn over het algemeen duurder (en duurt langer). Verder komt je met boot in Dover aan (meestal) en dan ben je nog niet in London.
ikke schreef:Dribbel schreef:Ferry en trein zijn over het algemeen duurder (en duurt langer). Verder komt je met boot in Dover aan (meestal) en dan ben je nog niet in London.
Ehm, als je in Cambridge zit (been there) dan zou je toch moeten weten dat Londen met de boot veel beter vanuit Harwich gaat.......
Mijn tip: skip Londen, zoek een iets minder voor de hand liggende plaats uit en je hebt meer waar voor je geld.
Meet een beetje handigheid en wat zoekwerk, zit ik, MET auto(!!), een week in York voor dat geld......
Dribbel schreef:Wat je dan doet is vertrekken in avond, slapen, dan in 75 minten naar Liverpool street en vanaf daar naar je hotel. Dan aantal dagjes London (TS wil van 19-24) in hotel, dus daar betaal je dus wel degelijk voor, dan weer naar Harwich, op boot slapen en weer terug. Daarbij tel ik de reis naar Hoek van Holland dan even niet mee voor het gemak.
300 is best duur dan eigenlijk, dat is 150 pp retour. Terwijl je vliegt voor de helpt pp retour. En je slaapt dan wel op de boot, maar echt lekker is dat toch niet (spreek uit ervaring naar Newcastle). Dan ben je toch vermoeid als je aankomt, waardoor je geen volle dag London kunt doe eigenlijk
ikke schreef:Dribbel schreef:Wat je dan doet is vertrekken in avond, slapen, dan in 75 minten naar Liverpool street en vanaf daar naar je hotel. Dan aantal dagjes London (TS wil van 19-24) in hotel, dus daar betaal je dus wel degelijk voor, dan weer naar Harwich, op boot slapen en weer terug. Daarbij tel ik de reis naar Hoek van Holland dan even niet mee voor het gemak.
300 is best duur dan eigenlijk, dat is 150 pp retour. Terwijl je vliegt voor de helpt pp retour. En je slaapt dan wel op de boot, maar echt lekker is dat toch niet (spreek uit ervaring naar Newcastle). Dan ben je toch vermoeid als je aankomt, waardoor je geen volle dag London kunt doe eigenlijk
Je kunt combinatie-tickets kopen vanaf elk station in NL naar elk station in GB met de boot vanuit HvH.
De vaartijden van de boot zijn dusdanig dat je dat prima per trein aan kunt reizen.
Blijft over dat je dik zult betalen voor hotels in Londen. Niet raar opkijken als Cambridge voor de helft van de prijs kan!
Dribbel schreef:ikke schreef:Je kunt combinatie-tickets kopen vanaf elk station in NL naar elk station in GB met de boot vanuit HvH.
De vaartijden van de boot zijn dusdanig dat je dat prima per trein aan kunt reizen.
Blijft over dat je dik zult betalen voor hotels in Londen. Niet raar opkijken als Cambridge voor de helft van de prijs kan!
Slim
Cambridge is waarschijnlijk goedkoper voor de tourist, maar wij zijn de duurste stad voor studenten (samen met London)![]()
Dribbel schreef:Ik vind Oxford minder omdat het wat meer verspreid is dan in Cambridge en het (waar mogelijk) nog meer toeristen heeft. Echter wil dat niet zeggen dat het niet enorm mooi is (net als Cambridge). Ik vind Cambridge gezelliger.
Weet niet of het Hereford accent een compliment is trouwens
Maar dit is lekker offtopic. Weer terug naar het onderwerp
saddledancer schreef:British airlines heeft vaak leuke aanbiedingen, verder natuurlijk easyjet. Al is alles in december wel duurder natuurlijk..
goedkope hotels in central zijn de link hotels, eigenlijk jeugdherbergen, dus als je niet al Te veel aan luxe hecht is dat zeker prima Te doenverder heb ik niet zoveel verstand van hotels omdat ik gewoon een huis had in London, maar er moet vast en zeker wat Te vinden zijn
(er schijnt ook een goedkope bij kings cross Te zitten maar ben even de naam kwijt
)
Dribbel schreef:saddledancer schreef:British airlines heeft vaak leuke aanbiedingen, verder natuurlijk easyjet. Al is alles in december wel duurder natuurlijk..
goedkope hotels in central zijn de link hotels, eigenlijk jeugdherbergen, dus als je niet al Te veel aan luxe hecht is dat zeker prima Te doenverder heb ik niet zoveel verstand van hotels omdat ik gewoon een huis had in London, maar er moet vast en zeker wat Te vinden zijn
(er schijnt ook een goedkope bij kings cross Te zitten maar ben even de naam kwijt
)
Kijk uit met de hotel van King's Cross. Kwaliteit is soms niet geweldig (spreek uit ervaring). Ik heb in betere hostels gezeten (met beter ontbijt). Even goed de reviews lezen op internet. Het is wel lekker central trouwens, maar aan de andere kant kun je ook verder zitten en met de tube reizen.
saddledancer schreef:OH EN je kan kijken voor het king William hotel in Greenwich (steenworp afstand van mijn university en het park waar dressuur verreden is tijdens de os London 2012) die hebben vaak wel goedkope kamers, je zit zo'n beetje op loopafstand van the o2 arena, en met de bus (180 of 190) zit je binnen 15 minuutjes op Canada water, 25 minuutjes bij the big ben an London eye, en 35 minuutjes op oxford street
Dribbel schreef:saddledancer schreef:OH EN je kan kijken voor het king William hotel in Greenwich (steenworp afstand van mijn university en het park waar dressuur verreden is tijdens de os London 2012) die hebben vaak wel goedkope kamers, je zit zo'n beetje op loopafstand van the o2 arena, en met de bus (180 of 190) zit je binnen 15 minuutjes op Canada water, 25 minuutjes bij the big ben an London eye, en 35 minuutjes op oxford street
Greenwich![]()
![]()
![]()
Dan kun je ook met de DLR gaan naar Bank-Monument en dan zit je ongeveer met je neus op de Tower Bridge/Tower of London. Je gaat dan boven de grond (wel door een tunnel onder de rivier), lang Financiel District en door stukje London dat mensen niet veel zien. Dat ritje heb ik vorige week nog gedaan. Of met de waterbus trouwens, wel duur, maar ook leuk.