Weekje naar London wie wilt mij helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Weekje naar London wie wilt mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:25

Er is een centraal topic, misschien dat je daar wat meer tips nog kunt vinden? :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:27

Scheelt idd wel als je niet naar station hoeft te reizen idd. Dan tel je er zo een uur bij op. Ede-Rotterdam is (uit mijn hoofd, want woon al tijdje niet meer in Nederlands) is met trein toch best nog een stukje. En dan 5 uur naar London King's Cross (St. Pancras eigenlijk, maar goed dat zijn details) en dan vanaf daar de tube nemen naar hostel/hotel/anders. Dat kan idd wel, maar prijs is normal stukje hoger dan vliegen (hangt af van data)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:33

Ja dat is ook zo, hoewel TS dan natuurlijk ook naar het vliegveld zou moeten reizen. Dat het niet veel goedkoper en soms zelfs duurder is klopt wel, maar ik vond het toen wel heel rustig allemaal :j
Nu kan ik inderdaad ook voor £3.60 als ik wil met de bus of voor £7.80 met de trein dus zou het ook niet precies weten, haha.

TS: als je niet met de bus wil zul je het denk ik toch met Ryanair of Easyjet moeten doen, veel goedkoper ga je het niet vinden. Je bent inderdaad best laat, het is met de feestdagen en Londen is nu eenmaal duur (ook vooral met eten e.d. natuurlijk).

Met de bus is overigens goed te doen als je niet alleen bent hoor, dus misschien toch nog overwegen? Weet ook niet hoe jullie zitten met vrij nemen van werk oid, dat speelt dan ook nog mee omdat je zoveel langer onderweg bent.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:34

Kijk eens naar Palmers Lodge Swiss Cottage. Hostel maar heel mooi, luxe en je hebt niet echt een hostel gevoel daar! Maar, ik betwijfel of je ergens dan ook, in en om Londen, voor zo weinig geld rondom kerst kunt vliegen en slapen. Een van de meest populaire tijden in Londen, had je beter aan het begin van het jaar kunnen boeken (tip voor volgende keer)

@Lifaya: Helpt ook heel erg dat jij precies buiten de vrije periodes van de vakantie vliegt. Dan valt het erg mee! Heerlijk is dat he!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:37

Dribbel schreef:
Ferry en trein zijn over het algemeen duurder (en duurt langer). Verder komt je met boot in Dover aan (meestal) en dan ben je nog niet in London.

Ehm, als je in Cambridge zit (been there) dan zou je toch moeten weten dat Londen met de boot veel beter vanuit Harwich gaat.......

Mijn tip: skip Londen, zoek een iets minder voor de hand liggende plaats uit en je hebt meer waar voor je geld.
Meet een beetje handigheid en wat zoekwerk, zit ik, MET auto(!!), een week in York voor dat geld......

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:41

Afbeelding
Je beste en goedkoopste vluchtopties (kan goedkoper (66 euro) maar dan vlieg je in de ochtend al terug) heb een verkeerde vertrekdatum maar de vrijdag is nóg duurder)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:44

Er is een centraal topic maar ik heb wel wat tips.
Vliegen op Gatwick of Heathrow is imo het handigst. City kan ook maar daar heb ik nog nooit op gevlogen. Gatwick en Heathrow zijn relatief makkelijk te bereiken met de trein. Stansted is echt ver weg van de stad, toen ik daar op vloog heb ik een taxi geboekt omdat ik ruim 2 uur onderweg zou zijn met de trein.
Als hotels kan ik je Jurys inn in Croydon aanraden. Zit niet direct in het centrum maar dat is binnen 15 minuten met de trein bereikt. Trein is in 5 minuten lopen bereikt.
Ibis hotel in stratford is wat meer basic, maar als je alleen maar gaat om te shoppen ook een aanrader. Zit vlak bij Westfield Shopping centre dus daar kan je flink los gaan. Dit hotel zit trouwens naast de Nando's, waar je erg lekker en goedkoop kan eten. Trein en metro station zit op 10 minuten lopen.
Oyster card is zeker een aanrader als je naar Londen gaat, je betaald namelijk nooit meer dan 8,90 per dag.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:48

Begin hier eens: http://www.stenaline.nl/engeland

Ik heb daar enkele jaren geleden hoogzomer voor 400 euro, twee personen, auto en luxe hotel (inkl ontbijt) vier dagen rondgespookt. Moet je eens proberen in Londen...........
Voor Dribbel: wij zaten in Gonville hotel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:50

Vliegen op Luton is ook goed te doen. Het is vaak een stuk goedkoper, denk er alleen wel aan dat je ook nog een treinkaartje van Luton naar de stad moet kopen en in mijn herinnering was dat de laatste keer dat ik er was echt heel erg duur

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:52

ikke schreef:
Dribbel schreef:
Ferry en trein zijn over het algemeen duurder (en duurt langer). Verder komt je met boot in Dover aan (meestal) en dan ben je nog niet in London.

Ehm, als je in Cambridge zit (been there) dan zou je toch moeten weten dat Londen met de boot veel beter vanuit Harwich gaat.......

Mijn tip: skip Londen, zoek een iets minder voor de hand liggende plaats uit en je hebt meer waar voor je geld.
Meet een beetje handigheid en wat zoekwerk, zit ik, MET auto(!!), een week in York voor dat geld......

Ik vlieg altijd, want ouders wonen in Nijmegen. Met andere woorden, ik vlieg voor 40 pond vanaf Stansted naar Weeze, wat echt geen geld is :P Neem eigenlijk nooit de boot daardoor. Ouders zijn via Dover gegaan laatst (maar die gingen niet helemaal naar London, maar richting het westen.)

Dus het is niet zo raar dat ik niet weet dat je vanuit Harwich kan ;)

En vanaf Stansted met trein ben je niet 2 uur onderweg. Ik ga van Cambridge naar King's Cross in minder dan een uur met de trein en dat is 2x zo ver. Luthon is niet echt dichterbij dan Stansted trouwens. Wel goedkoop vaak
Edit: even snel gezocht en kom uit op een uur (+/- paar minuten)

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:58

Ik zou de nachtboot Hoek-Harwich (Stenaline) pakken. Incl. trein en hut ben je dan met zijn tweeën rond de € 300 kwijt voor een retour. Je spaart dan twee overnachtingen in duur Londen en je trein-/buskaartje van vliegveld naar Londen uit.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:03

Wat je dan doet is vertrekken in avond, slapen, dan in 75 minten naar Liverpool street en vanaf daar naar je hotel. Dan aantal dagjes London (TS wil van 19-24) in hotel, dus daar betaal je dus wel degelijk voor, dan weer naar Harwich, op boot slapen en weer terug. Daarbij tel ik de reis naar Hoek van Holland dan even niet mee voor het gemak.

300 is best duur dan eigenlijk, dat is 150 pp retour. Terwijl je vliegt voor de helpt pp retour. En je slaapt dan wel op de boot, maar echt lekker is dat toch niet (spreek uit ervaring naar Newcastle). Dan ben je toch vermoeid als je aankomt, waardoor je geen volle dag London kunt doe eigenlijk

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:15

Dribbel schreef:
Wat je dan doet is vertrekken in avond, slapen, dan in 75 minten naar Liverpool street en vanaf daar naar je hotel. Dan aantal dagjes London (TS wil van 19-24) in hotel, dus daar betaal je dus wel degelijk voor, dan weer naar Harwich, op boot slapen en weer terug. Daarbij tel ik de reis naar Hoek van Holland dan even niet mee voor het gemak.

300 is best duur dan eigenlijk, dat is 150 pp retour. Terwijl je vliegt voor de helpt pp retour. En je slaapt dan wel op de boot, maar echt lekker is dat toch niet (spreek uit ervaring naar Newcastle). Dan ben je toch vermoeid als je aankomt, waardoor je geen volle dag London kunt doe eigenlijk

Je kunt combinatie-tickets kopen vanaf elk station in NL naar elk station in GB met de boot vanuit HvH.
De vaartijden van de boot zijn dusdanig dat je dat prima per trein aan kunt reizen.
Blijft over dat je dik zult betalen voor hotels in Londen. Niet raar opkijken als Cambridge voor de helft van de prijs kan!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:19

ikke schreef:
Dribbel schreef:

Je kunt combinatie-tickets kopen vanaf elk station in NL naar elk station in GB met de boot vanuit HvH.
De vaartijden van de boot zijn dusdanig dat je dat prima per trein aan kunt reizen.
Blijft over dat je dik zult betalen voor hotels in Londen. Niet raar opkijken als Cambridge voor de helft van de prijs kan!

:)* Slim

Cambridge is waarschijnlijk goedkoper voor de tourist, maar wij zijn de duurste stad voor studenten (samen met London) >;) ^)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:35

Dribbel schreef:
ikke schreef:

:)* Slim

Cambridge is waarschijnlijk goedkoper voor de tourist, maar wij zijn de duurste stad voor studenten (samen met London) >;) ^)

Tja, ik hang alleen maar de toerist uit in GB :D en dat doe ik ondertussen zo lang dat ik heel aardig de weg weet in GB :D Er is mij zelfs ooit gevraagd of ik uit de buurt van Hereford kwam..... of dat een compliment is, weet ik niet, maar het was wel opvallend.

Cambridge heeft als studentenstad natuurlijk wel de naam en eerlijk is eerlijk, als je over Parker's Piece kijkt, kan ik me daar ook wel iets bij voorstellen. Doet Oxford onder voor Cambridge?

Blijft over voor TS: bekijk goed waar je aan begint, zodat je niet voor nare verrassingen (lees: kosten) komt te staan.
Ik snap best dat je achter de meute aan naar Londen wil, daar is best iets voor te zeggen, maar zorg dan ook voor een passend budget of pas je reisschema aan. Bedenk dat ze in GB niet aan sinterklaas doen; vanaf half november is alles daar in kerstsfeer. Het kan zomaar zijn dat je eind november prima voor jouw budget naar Londen kunt, waar je dat vlak voor kerst waarschijnlijk wel kunt schudden.
Laatst bijgewerkt door ikke op 11-11-14 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:38

Ik vind Oxford minder omdat het wat meer verspreid is dan in Cambridge en het (waar mogelijk) nog meer toeristen heeft. Echter wil dat niet zeggen dat het niet enorm mooi is (net als Cambridge). Ik vind Cambridge gezelliger.

Weet niet of het Hereford accent een compliment is trouwens :D

Maar dit is lekker offtopic. Weer terug naar het onderwerp :+

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:41

British airlines heeft vaak leuke aanbiedingen, verder natuurlijk easyjet. Al is alles in december wel duurder natuurlijk..
goedkope hotels in central zijn de link hotels, eigenlijk jeugdherbergen, dus als je niet al Te veel aan luxe hecht is dat zeker prima Te doen :D verder heb ik niet zoveel verstand van hotels omdat ik gewoon een huis had in London, maar er moet vast en zeker wat Te vinden zijn :D (er schijnt ook een goedkope bij kings cross Te zitten maar ben even de naam kwijt :') )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:44

Dribbel schreef:
Ik vind Oxford minder omdat het wat meer verspreid is dan in Cambridge en het (waar mogelijk) nog meer toeristen heeft. Echter wil dat niet zeggen dat het niet enorm mooi is (net als Cambridge). Ik vind Cambridge gezelliger.

Weet niet of het Hereford accent een compliment is trouwens :D

Maar dit is lekker offtopic. Weer terug naar het onderwerp :+

Yep, zie mijn aanpassing.

Wat is jouw ervaring? Ik denk dat wanneer TS eerder gaat, ze eenvoudiger binnen haar budget naat Londen kan, zonder dat het minder gezellig is.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:47

saddledancer schreef:
British airlines heeft vaak leuke aanbiedingen, verder natuurlijk easyjet. Al is alles in december wel duurder natuurlijk..
goedkope hotels in central zijn de link hotels, eigenlijk jeugdherbergen, dus als je niet al Te veel aan luxe hecht is dat zeker prima Te doen :D verder heb ik niet zoveel verstand van hotels omdat ik gewoon een huis had in London, maar er moet vast en zeker wat Te vinden zijn :D (er schijnt ook een goedkope bij kings cross Te zitten maar ben even de naam kwijt :') )

Kijk uit met de hotel van King's Cross. Kwaliteit is soms niet geweldig (spreek uit ervaring). Ik heb in betere hostels gezeten (met beter ontbijt). Even goed de reviews lezen op internet. Het is wel lekker central trouwens, maar aan de andere kant kun je ook verder zitten en met de tube reizen.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:47

OH EN je kan kijken voor het king William hotel in Greenwich (steenworp afstand van mijn university en het park waar dressuur verreden is tijdens de os London 2012) die hebben vaak wel goedkope kamers, je zit zo'n beetje op loopafstand van the o2 arena, en met de bus (180 of 190) zit je binnen 15 minuutjes op Canada water, 25 minuutjes bij the big ben an London eye, en 35 minuutjes op oxford street :j

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:48

Dribbel schreef:
saddledancer schreef:

Kijk uit met de hotel van King's Cross. Kwaliteit is soms niet geweldig (spreek uit ervaring). Ik heb in betere hostels gezeten (met beter ontbijt). Even goed de reviews lezen op internet. Het is wel lekker central trouwens, maar aan de andere kant kun je ook verder zitten en met de tube reizen.

oh dankje voor je aanvulling :D heb zelf nooit in een hotel gezeten dus had t van horen zeggen :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:49

Ohhh nu je het zegt, ik heb eens in een heel fijn en heel gezellig hostel in Shepherds Bush gezeten! Weet even de naam niet meer maar moet vast te vinden zijn :) Niet meteen heel centraal, wel tegenover de metro (en tegenover Westfield, dat enorme winkelcentrum).

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:52

saddledancer schreef:
OH EN je kan kijken voor het king William hotel in Greenwich (steenworp afstand van mijn university en het park waar dressuur verreden is tijdens de os London 2012) die hebben vaak wel goedkope kamers, je zit zo'n beetje op loopafstand van the o2 arena, en met de bus (180 of 190) zit je binnen 15 minuutjes op Canada water, 25 minuutjes bij the big ben an London eye, en 35 minuutjes op oxford street :j

Greenwich <3 <3 <3

Dan kun je ook met de DLR gaan naar Bank-Monument en dan zit je ongeveer met je neus op de Tower Bridge/Tower of London. Je gaat dan boven de grond (wel door een tunnel onder de rivier), lang Financiel District en door stukje London dat mensen niet veel zien. Dat ritje heb ik vorige week nog gedaan. Of met de waterbus trouwens, wel duur, maar ook leuk.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:55

Dribbel schreef:
saddledancer schreef:

Greenwich <3 <3 <3

Dan kun je ook met de DLR gaan naar Bank-Monument en dan zit je ongeveer met je neus op de Tower Bridge/Tower of London. Je gaat dan boven de grond (wel door een tunnel onder de rivier), lang Financiel District en door stukje London dat mensen niet veel zien. Dat ritje heb ik vorige week nog gedaan. Of met de waterbus trouwens, wel duur, maar ook leuk.

ohja klopt dat is ook leuk :j en the Greenwich market :j (bleeeh nu mis ik London :( ik woon nu ongeveer een 40-60 mij treinreis van London, huilen hoor :') )

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:57

Redelijk cliche dit trouwens maar je moet sowieso gaan eten bij Camden Market <3 En bij Byron, maar die zitten vrijwel overal in Londen geloof ik.