Mexico 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:04

Hier ervaren playa ganger (keertje of 16 geweest). Je hebt het hele jaar door kans op regen , korte hevige buien eest lag de piek van het orkaanseizoen in september tegenwoordig is het orkaanseizoen van begin juni tot eind november. Wij gaan zelf altijd eerste 2 weken van december , je kan geluk hebben met het weer in september maar wij gaan dus bewust niet die periode. Als iemand vragen heeft mijn inbox staat open....

Babeth

Re: Mexico 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 05:49

Ik ben afgelopen woensdag in mexico aangekomen. Eerste 3 dagen in cancun en nu zit ik op isla mujeres. Ik blijf 3 maanden denk ik, daarna door naar guatamala, belize en de rest van de amerika's.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:42

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:00

Er staat vaak een flinke stroming in zee , loopt snel af en bij de meeste hotels zijn er wel boeien om het zwen en vaar zones te scheiden. Als wij er 16 dagen zijn hebben we vaak elke dag een andere zee. Wij zitten in Sandos Playacar, laatste hotel van de hotelzone Playacar. Hier altijd vlag op het strand en strandwacht. Er zijn veel goede hotels alleen kan je een 3 sterren hotel niet vergelijken met een sterren hotel hier.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:38

Sandos Playacar zijn wij ook verschillende keren geweest, zeer goed bevallen. En een heerlijk strand.

Sandos Caracol is een heel fijn hotel, maar de zee daar is niet fijn. Heel veel rotsen en stenen op de bodem je kunt daar echt niet normaal de zee in lopen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:20

merel_gomez schreef:
Duikpaardje: dankje, het is een groot risico idd. lastig allemaal.. Nog tips voor een allin. hotel met fijn/veilig zwemstrand?

Babeth: heerlijk veel plezier! :D Voor je studie? Of gewoon rond reizen?

Reizen. Ik reis al 2,5 jaar de wereld rond.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:50

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:54

Sandos playacar en dan in de adults only een kamer boeken. Ze hebben eigen strand (laatste van de hotelzone) en tussen de kamers van de adults only loopt een langerekt zwembad met swim-up bar en podium voor muziek. Het is alleen ver a zingend Hoe hoog de prijzen zijn geworden dit jaar. Tip lees ook eens op tripadvisor over de diverse hotels.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:06

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:47

Ik kom even binnenvallen <:).

we zijn aan het oriënteren voor een vakantie voor 2016. En Mexico maakt een grote kans *\o/*.

Vorig jaar naar Gran canaria geweest, wat ook geweldig was. Twijfelde nu tussen nog keer gran canaria, curaçao of Mexcio.

We willen graag veel bewonderen en ook veel excursies ect doen. Mooie plekjes bewonderen ect. Maakt het kwa dat uit in welke plaats je zit?

Verder nog aanraders kwa hotel?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 13:26

briitje schreef:
Ik kom even binnenvallen <:).

we zijn aan het oriënteren voor een vakantie voor 2016. En Mexico maakt een grote kans *\o/*.

Vorig jaar naar Gran canaria geweest, wat ook geweldig was. Twijfelde nu tussen nog keer gran canaria, curaçao of Mexcio.

We willen graag veel bewonderen en ook veel excursies ect doen. Mooie plekjes bewonderen ect. Maakt het kwa dat uit in welke plaats je zit?

Verder nog aanraders kwa hotel?

Wij zaten in Playa Del Carmen, heel centraal tussen Tulum en Cancun.
Dus, met uitzondering van Chitzen Itza (dat ligt meer bij Tulum dan), was alles vrij dichtbij.

Ons hotel was Riu Lupita, het Riu concept is erg goed en de service ook, maar het zwembad daar was erg vies. Ze hadden daar geen filters oid, maar gingen er af en toe met een zeef doorheen.
Hierdoor veel haren/beestjes in het water, niet erg fris.
Buiten dat was alles goed geregeld.

Ik zou de volgende keer toch eerder kiezen van Riu Palace of iets anders wat dicht aan het strand zit.

Wij hebben heel veel gedaan, veel excursies gedaan oa met zeeschildpadden gezwommen en in een jeep gereden en gesnorkeld en Chitzen Itza en Tulum bezocht etc.
Hun hebben daar van die busjes, ben even de naam kwijt, waardoor je heel goedkoop tussen Tulum en Cancun kunt reizen.

Als je bijvoorbeeld een excursie boekt bij een organisatie om met zeeschildpadden te zwemmen, betaald je heel veel geld..
Wij gingen met zo'n busje en hebben wat snorkel materialen gehuurd en waren daarmee veeeeeel goedkoper uit :j Dus verdiep je daar dan wel in.

Verder niet boeken bij de reisorganisatie, maar bij een ander tentje, er zijn er meer dan genoeg. Dat scheelt ook al gauw de helft van het geld.
Het enige is dan dat je geen Nederlandse gids hebt, maar een Spaanse/Engelse, wat voor ons ook prima was.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:08

Die busjes heten colectivo's. Voor 30 peso's reis je tussen de steden.
Voor alle vragen mag je me een bericht sturen, ik woon er.