[FOTO] Een waanzinnige reis door het westen van Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: [FOTO] Een waanzinnige reis door het westen van Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:57

Wat een práchtige foto's en oh, ik moet eerlijk waar bijna huilen van de heimwee die ik nu voel :+ Amerika heeft ook op mij echt indruk gemaakt en ik mis 't gigantisch!
Bedankt voor het delen van je foto's en ik snap je gevoel dus helemaal!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:02

Gave foto's Berdien! Ik heb toevallig ongeveer dezelfde reis gemaakt afgelopen zomer, ik ben een echte huismus, was nog nooit langer dan 1 week op vakantie geweest, maar wat mis ik het zo! Ik heb ook echt heimwee, zou het zeker iedereen ook aanraden. Ik denk dat ik stiekem een beetje verliefd ben :+

BTW, toen ik in Death Valley was, was het letterlijk 50 graden.. Je kon niet uit de airco of het zwembad komen of je zou bijna ontploffen van de hitte, zo voelde het echt.
Laatst bijgewerkt door xMathilde op 03-11-14 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 15:03

Wat weer een leuke reacties! Ik denk dat iedereen die deze reis heeft gemaakt wel met dezelfde foto's thuis komt, maar dat is juist het leuke ervan :D

:(:) voor iedereen met Amerika-heimwee!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:06

Gaaf, ik heb bijna precies dezelfde reis gemaakt! Vond het geweldig :D

Al zou ik nooit meer naar Death Valley gaan :') Het was bij ons ook 50 graden, het voelde alsof je in een oven stond. Als het ging waaien verbrandde je bijna zo heet was de wind. Heel raar, zo'n warmte. Ik werd er ziek van, ging pas weer beter toen we bij Yosemite kwamen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:09

Wat een waanzinnig gave foto's! Dit topic vraagt minstens om een deel 2. En 3. En 4.... :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 15:27

Ik zou bij een dergelijke temperatuur ook niet naar DV gaan :n Bij ons was het 40, dat was nog best goed te doen. Wij gingen met een reisgezelschap, en daar wordt de tour naar DV ook gecanceld als het zo warm is. Wel zo verstandig ook :j

Haha Amanda ik heb nog foto's zat! Ik kan wel tien delen maken :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:00

wij waren er met 115 fahrenheit (=46 Celsisus), en idem in Vegas. Idd te warm, maar zo lang je je ritme aanpast, nog wel te doen.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:05

Oh Death Valley vond ik fantastisch, Wij hadden 50 graden celsius, wat een belevenis. De volgende ochtend zijn we heel vroeg (voor 6 uur geloof ik) naar de zandduinden gegaan. Het was toen 30 graden de mooiste/meest indrukwekkende plek waar ik tot nu toe ben geweest.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:16

Ohh Berdien wat een foto's! Heerlijk! Je neemt mij mee terug naar de zomer van 2013 toen wij daar 23 dagen hebben rondgereden. <3

SF is super leuk, heb je daar nog walvissen gezien?
Vegas was veeeel leuker dan ik dacht. Ik heb nog spijt dat wij maar 3 dagen Vegas hebben gedaan. Heb je nog een show bezocht?
LA, toch wel een bioscoopje gepakt he? :j Helaas zijn wij ook nog naar de pretparken gegaan.. Zonde van de tijd. Het strand is beter vertoeven.

Dit jaar hebben wij New England (Massachusetts, New Hampshire, Vermont, Connecticut en Rhode Island) tijdens het fall foilage seizoen bezocht. Echt een aanrader. Het is daar heel anders dan bijv. New York, Washington DC en het Westen. Wel miste ik daar de fantastische parken zoals een Yosemite.

Welk reisgezelschap heb je gebruikt? Ik vond het wel heel erg leuk om alles zelf te regelen. Heel veel dingen bezocht waar alleen Amerikanen kwamen. Wat voor hotels doe je dan bijvoorbeeld aan?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 16:57

We zijn met Fox gegaan, dat is erg goed bevallen. Je ziet enorm! veel zonder zelf ook maar iets te hoeven regelen. Aangezien het onze eerste keer in Amerika was en ik ook 40 uur per week werk had ik weinig zin om zelf alles te moeten uitzoeken. Daarnaast was zelf rijden geen optie ivm een zwaar motorongeluk van mijn mams.

Hotels verschillen, van lodges tot hotelketens. Veelal middenklasse hotels.

In SF geen walvissen gezien, we waren daar maar 1 hele dag. Zelfde met LA, daar waren we eigenlijk maar één dag en dan doe je al zoveel (plus een avondprogramma) dat zelf dingen zien/doen geen optie was. Zelfde met Vegas. 's avonds bij aankomst een tour, de dag erop Death Valley en 's avonds nog wat rondgelopen, geshopt en gegeten. En de dag erop gingen we al weer verder. Het is héél veel zien in 17 dagen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:05

dat kan ik me voorstellen. Wij zijn drie weken geweest (alles op eigen houtje) en vonden het ook al een pittige reis.

Ik heb walvissen gezien in Monterey bay, gewoon vanaf de kust.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:09

Wat een gave foto's Berdien!
Die valleien lijken mij zo machtig mooi, he! :+:

En de Blue Angels blijven natuurlijk prachtig met hun show, ben nog steeds aan het nagenieten van Leeuwarden heel wat jaartjes terug. :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:12

Geweldig!!! :+:

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:14

Wauw echt prachtig.
Wij willen zoiets ook nog een keer gaan doen met de kids.
Alleen zit een beetje met prijzen en het niet zelf/zelf regelen..

Liefs wil ik dat alles gewoon geregeld is...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:23

Persoonlijk zou ik juist alles zelf regelen Askim. Zeker met kinderen. Dan kun je je eigen tempo aanhouden, dingen bezoeken die juist leuk zijn voor de kids en ook dingen overslaan als het toch op het laatste moment niet uitkomt. Op zich is het niet veel werk. Bestel via amazon een paar Lonely planets en bezoek regelmatig het alles amerika forum. Dan is het zo gepland :)

Logisch Berdien. Alaska lijkt ons ook mega gaaf! Plan je die reis wel zelf? Ben wel benieuwd wat je wilt zien.
Wij twijfelen nog voor volgend jaar. Vriend wil graag Orlando doen en ik wil naar de Deep South.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:25

Selka thanks voor de tips!
Ik ga mij eens aanmelden op het forum.
Wij willen misschien ook een paar dagen naar mijn tante in LA.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:56

Zelf uitzoeken en regelen is echt heel leuk en bespaart heel veel geld. Dat is zeker de moeite waard!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 20:03

Weten we nog niet Selka, ligt eraan of we met z'n tweetjes of drietjes (paps ook mee gaan). Bij dat laatste sowieso zelf rijden/organiseren (dat vindt paps echt geweldig namelijk) bij het eerste zien we het nog wel.

Ons is georganiseerd (dus met bus etc) reizen zeer goed bevallen. Natuurlijk heb je altijd dat je ergens langer of korter bent dan je zelf had gedaan, maar het reist heel relaxt en als je een dag hebt dat je je wat minder voelt hoef je ook niks. Ik ben één dag echt flink beroerd geweest, we waren héél blij dat ik als een dood vogeltje in de bus kon hangen (en een tukje kon doen in Yosemite :o ) terwijl de rest gewoon doorging. Plus dat we dingen gingen doen waar ik zelf nooit over na had gedacht (wijnproeven, show van de Blue Angels vanaf de baai, etc).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:04

Ik vraag me af of je heel veel geld bespaart met zelf regelen. Ik heb de prijzen van Fox wel gezien en daar heb ik geen tickets, autohuur en hotelovernachtingen voor. Máár daarbij moet ik wel gelijk aantekenen dat wij in Nationale Parken zitten en behoorlijk luxe. En beide is niet het geval bij de rondreizen van Fox.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:12

ik denk het niet. Maar ik vind de vrijheid van zelf regelen onbetaalbaar :-)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:37

Ik ook hoor. En de cabin met terras pal aan de Rim van de GC boek je echt niet via Fox ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 22:38

Klopt :) nou was dat ons doel ook niet :)) Wij wilden na een zwaar jaar relaxt reizen en zoveel mogelijk zien. En dat is gelukt :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:55

Je moet zeker met de tickets wel een beetje geluk hebben, maar ik ben totaal altijd wel goedkoper uit... Je moet er idd wel van houden om vanalles uit te pluizen :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:34

Leuk, toch al iets om naar uit te kijken!

Voordeel van zelf regelen vind ik vooral dat ik naast de bekende dingen ook de kleine totaal onbekende dingen kan zien. Bijvoorbeeld dit jaar naar een farm museum geweest in de middle of nowhere en hier waren we ook meteen de enige bezoekers. Hartstikke leuk :D

Vriend weigert om basic te slapen op vakantie dus goedkoper uit ben ik nooit :+ Al moet ik toegeven dat een grote suite in de Venetian toch wel relaxed was :D