Één dagje Londen of Parijs (Slangenreizen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike_

Re: Één dagje Londen of Parijs (Slangenreizen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:26

Ik ga heel toevallig gezellig samen met mijn moeder op 20 dec naar Londen voor 1 dag. Voor dat bedrag kon ik het niet laten en ik ben vooral heel benieuwd hoe ik de busreis vind. Misschien zeg ik wel eens en nooit meer, maar aan de andere kant lijkt het me zeker in deze kerst tijd een heerlijk dagje uit :)

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 07:39

M_aaike_ schreef:
Ik ga heel toevallig gezellig samen met mijn moeder op 20 dec naar Londen voor 1 dag. Voor dat bedrag kon ik het niet laten en ik ben vooral heel benieuwd hoe ik de busreis vind. Misschien zeg ik wel eens en nooit meer, maar aan de andere kant lijkt het me zeker in deze kerst tijd een heerlijk dagje uit :)

Ik denk dat ik dan met jou in 1 bus ga, ik ga ook die dag met m'n vriend! :D
Hoe doen jullie het met vervoer in Londen? Kopen jullie een metrokaart of gaan jullie alles lopen?

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 07:51

jamieblont schreef:
M_aaike_ schreef:

Ik denk dat ik dan met jou in 1 bus ga, ik ga ook die dag met m'n vriend! :D
Hoe doen jullie het met vervoer in Londen? Kopen jullie een metrokaart of gaan jullie alles lopen?

haha, gezellig :)

Ik heb gisteren zo'n kaart gekocht waarmee je overal in kan. Het is natuurlijk weekend dus dan zit je in het lage tarief en kost het maar 10,50 euro voor zone 1-4. Die ov kaart die je ook kan nemen kost al 5 pond en dan moet je nog gaan gokken hoeveel je erop gaat zetten.

Wat ik op internet las en wat ik me zelf nog kan herinneren, is het echt te ver om alles te gaan lopen.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 07:58

En waar heb je die gevonden? Want ik kon alleen een travelcard voor 12.50 vinden voor de zones 1 en 2. :o

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 08:41

Ben ik ook benieuwd naar O:)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:52

Volgens mij kan je ook een dagkaartje van de Metrokopen bij een Loket. Dat heb ik een paar jaar terug gedaan, was omgerekend volgens mij iets van 7 euro. De buschauffeur van onze organisatie raadde dat toen ook aan :)

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:28

Ben nu aan t werk. Zal vanavond de site eens opzoeken. Die van 12.50 euro had ik ook gevonden, maar dat is het hoge tarief.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:35

Ik ga 20 dec met 3 vriendinnen met slangenreizen naar parijs! Ik ben benieuwd! Kan normaal wel goed slapen in de bus

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:59

Ik heb Londen gedaan, had genoeg tijd om Londen door te wandelen en daarna nog naar greenwich te gaan met de boot.

Alleen hadden we storm op de terugweg waardoor we (nood) vastzaten in de haven van Dover. Geen bedden, dekens en kussens aanwezig, dus moeten slapen op de harde grond onder mijn jas.

Maar ik denk dat slangenreizen daar niet veel aan kan doen.

Ik zou het zo weer doen! (alleen dan neem ik dekens mee).

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:34

Wie heeft de twee daagse stedentrip gedaan?
Ik zit er over te twijfelen om een twee daagse stedentrip naar Parijs te boeken, ik vroeg mij alleen af in wat voor hotel je dan slaapt.

Iemand daar ervaringen mee?

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:45

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 11:50

Kort verslagje:

Het was super leuk! En inderdaad wel vermoeiend. Beetje jammer dat er een stel aso's achter ons zat die overal over liepen te zeiken en de hele rit hardop aan het boeren waren. Daarnaast liepen ze constant ruzie met ons te zoeken en moesten wij onze stoelen rechtop zetten omdat ze geen ruimte hadden en wij waren zogenaamd 'egoïstisch' (terwijl zij zelf wel hun stoelen helemaal achterover geklapt hadden 8)7 ). Daarnaast werd er de hele tijd tegen mijn stoel aan getrapt. Ik heb dus geen oog dichtgedaan die hele busreis. Maar goed daar kon Slangenreizen niks aan doen, vanuit Slangenreizen vond ik alles top georganiseerd! Zou het zo weer doen :) Was alleen wel echt kapot de dag erna hahahaha

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:36

Goed om te horen dat het leuk was :)

Wel jammer van die reisgenoten. Helaas heb je die niet voor het uitzoeken.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:43

Even een vraagje...

Hoe werkte dit bij jullie met boeken als je een dagje Londen via vakantieveilingen hebt gewonnen bij Slagen reizen?

Want je moet aan het eind bij betalen iets aanvinken? Hebben jullie gewoon vooruitbetaling gedaan?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:00

Ik zie dat er hier nog meer 20 december gaan, ik ook met een vriendin! Wij stappen op vanaf Amsterdam, toevallig meer vanaf Amsterdam? Het parkeren schijnt er erg lastig te zijn en aangezien we zondagochtend vroeg terug komen, is het openbaar vervoer nog niet optimaal. We moeten namelijk weer terug naar het noorden. Was helaas net te laat met boeken en Hoogeveen en Zwolle waren toen al vol..

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:07

krijg je tijdens de reis (in de bus) geen pannen sets aangeboden? of andere koop waar?

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:47

Naath86 schreef:
Ik zie dat er hier nog meer 20 december gaan, ik ook met een vriendin! Wij stappen op vanaf Amsterdam, toevallig meer vanaf Amsterdam? Het parkeren schijnt er erg lastig te zijn en aangezien we zondagochtend vroeg terug komen, is het openbaar vervoer nog niet optimaal. We moeten namelijk weer terug naar het noorden. Was helaas net te laat met boeken en Hoogeveen en Zwolle waren toen al vol..

Ja mijn moeder en ik stappen op 19 dec om 22.?? uur op de bus in Amsterdam. In de mail stond dat we rond 04.00 uur de Nederlandse grens weer over gaan. Ik gok dus dat we zeker niet voor 6 uur in Amsterdam zijn en dan is het gelukkig niet heel lang meer wachten op de trein.

Anders is het misschien een idee om dicht in de buurt van Amsterdam te parkeren en vanaf daar met het OV of taxi richting de opstapplaats te gaan.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:51

In mijn mail stond die ik van de week had gekregen dat we er om 21uur vertrokken?! Wij vertrekken inderdaad ook de 19e. En had al even gemaild, ze verwachten tussen 5.30 en 6.30 weer terug te zijn. Onze eerste fatsoenlijke verbinding gaat pas om 7.50...

En de parkeerplaats bij de RAI is pas vanaf 7.00 open, dat lijkt me nog een betere optie.. Al hoewel als je dan om 5.30 al terug bent is het nog lang wachten..

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:53

Naath86 schreef:
In mijn mail stond die ik van de week had gekregen dat we er om 21uur vertrokken?! Wij vertrekken inderdaad ook de 19e. En had al even gemaild, ze verwachten tussen 5.30 en 6.30 weer terug te zijn. Onze eerste fatsoenlijke verbinding gaat pas om 7.50...

En de parkeerplaats bij de RAI is pas vanaf 7.00 open, dat lijkt me nog een betere optie.. Al hoewel als je dan om 5.30 al terug bent is het nog lang wachten..

Ok bijzonder. In onze mail staat 22.25 uur busnummer 45

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:55

M_aaike_ schreef:
Naath86 schreef:

Ok bijzonder. In onze mail staat 22.25 uur busnummer 45

Wij gaan om 21.00 met busnummer 26!

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 16:35

Dan zitten we iig niet in dezelfde bus. Ben benieuwd hoeveel bussen er dan wel niet gaan :D

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:18

Emita schreef:
Kort verslagje:

Het was super leuk! En inderdaad wel vermoeiend. Beetje jammer dat er een stel aso's achter ons zat die overal over liepen te zeiken en de hele rit hardop aan het boeren waren. Daarnaast liepen ze constant ruzie met ons te zoeken en moesten wij onze stoelen rechtop zetten omdat ze geen ruimte hadden en wij waren zogenaamd 'egoïstisch' (terwijl zij zelf wel hun stoelen helemaal achterover geklapt hadden 8)7 ). Daarnaast werd er de hele tijd tegen mijn stoel aan getrapt. Ik heb dus geen oog dichtgedaan die hele busreis. Maar goed daar kon Slangenreizen niks aan doen, vanuit Slangenreizen vond ik alles top georganiseerd! Zou het zo weer doen :) Was alleen wel echt kapot de dag erna hahahaha

Wij hadden precies hetzelfde 2 van die asocialen die hele tijd herrie maakten en tegen onze stoelen trapten en niet wilden dat we de stoelen naar achteren deden(wat wij toch echt wel gedaan hebben na enige tijd, zij deden het zelf ook) anders heb je helemaal geen ruimte. Vervolgens hielden ze de hele bus wakker met geschreeuw en harde muziek...verschrikkelijk.

Volgende keer betaal ik liever het dubbele en ga ik lekker met het vliegtuig want de reis breekt je echt op. London zelf was echt top en je had genoeg tijd om rond te kijken en te shoppen. Dus niks te nadelen van Slangen Reizen.(maar een luxe touringcar was het echt niet)

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:19

manumol schreef:
krijg je tijdens de reis (in de bus) geen pannen sets aangeboden? of andere koop waar?

Nee nog niet eens iets te drinken :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:53

Ik vond de busreis nog meevallen, al zou ik het nooit weer doen!! Nadeel vond ik dat wij al om 6.30 in Londen werden gedropt, terwijl er dan nog weinig te beleven is. Dus eerst anderhalf uur bijgekomen bij de Mac, want ja dat is het enige wat open was.. Verder genoeg tijd gehad om vanalles te zien en te shoppen. Terugreis ging eigenlijk vrij snel omdat we toen echt kapot waren en veel hebben geslapen. Wij hebben het zaterdag echt wel naar ons zin gehad in Londen en al met al hebben we toch zeker wel een geslaagd weekend gehad!

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 03:01

Hier ook een zeer geslaagd weekend gehad :)

Onze busreis werd uitgevoerd door Jan de Wit. Super bussen dus. Ook hele fijne reisgenoten, de hele reis van niemand last gehad. We zijn om 8 uur Engelse tijd afgezet en 20.00 uur Engelse tijd weer opgehaald. Terug wel vertraging bij de boot gehad waardoor ik pas weer om 9 uur in Amsterdam was en toen nog met de trein naar huis moest.

Op Slangenreizen dus zeker niets te klagen.

Zelf zou ik het alleen nooit weer doen. Ik heb geen oog dicht gedaan in de bus en was daardoor zaterdag in Londen best vermoeid. Had het op het einde dan ook echt gehad en was blij dat ik weer de bus in kon. Vind Londen zelf echt geweldig. Ga dus zeker nog eens een paar dagen heen, maar dan lekker met het vliegtuig