Wil al jaren reizen, nu is de kans er maar dan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 07:45

Doen!
Voordat je je reis uitstippeld; kijk eerst goed of het geen regenseizoen is in n.o. Australie.
Denk na of je nog wilt werken tijdens je reis, je kunt dan tot 30 jaar oud een working holiday VISA aanvragen, wil je alleen reizen is een toerist VISA genoeg (ik geloof dat je daar 90 dagen mee in het land mag blijven, maar kijk dit even na). Een working holiday VISA mag je slechts 2x aanvragen.
Mijn tip is dan nog, boek niet te veel vooruit, je heen- en terugvlucht, eerste nacht(en) hotel/hostel, evt laatste nacht, en als je wilt een huurauto. Toen ik daar was heb ik de rest allemaal ter plekke opgezocht, dus je hebt de vrijheid te gaan en te blijven wanneer je maar wilt (mits je je terugvlucht maar haalt ;) ) bijna ieder stadje heeft wel een 'vvv' waar je dus kunt informeren voor adressen van overnachtingen en activiteiten in de omgeving.
En spaar genoeg geld, eten en drinken is niet goedkoper als bij ons. Overnachtingen valt wel mee. Activiteiten liggen iets onder NL. Als je uitgaat van 50-75,-/100,- per dag kun je vrij luxe reizen. (Ik heb niet gebackpacked dus dit zal allicht goedkoper zijn)

WM_

Re: Wil al jaren reizen, nu is de kans er maar dan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 10:57

@ Darah2; Dankje voor de tips, ik ga me direct even inschrijven op Wereldreizer of Gumtree! Wie weet is er nog wel iemand die rond dezelfde periode mee wilt, en dat scheelt dan toch weer voor het thuisfront dat ik 'niet alleen ga' (en lijkt mij zelf ook eigenlijk wel heel gezellig uiteraard).
@ TurdusMerula; Dat heb je op zich wel goed ingeschat, ik weet het al wel een beetje maar zonder die moed wordt het lastig ticket boeken en écht gaan.
Ik mag dan wel 23 jaar zijn, en uiteraard helemaal zelf weten wat ik doe. Maar als paps tegen mij zegt; ik wil niet dat je gaat, al kan ik je niet tegen houden maar als je toch gaat ben ik het daar in elk geval niet mee eens...... Dan is het voor mij toch verdomde lastig om daar tegen in te gaan.
@ Boeflover; Ik wilde in eerste instantie alleen een heen-reis boeken, maar heb wel door dat dat niet helemaal de bedoeling is als je alleen een Holiday VISA wilt.. Ik ga op Holiday VISA, mocht het dan zo enorm bevallen dat ik er nog een keer aan het werk wil heb ik die Working Holiday VISA nog achter de hand. De totaalprijs van zo'n reis vind ik nog lastig schatten. Er zijn veel verschillende hostels met verschillende prijzen, en inderdaad zal het prijskaartje van eten niet veel schelen als ik het zo lees (lang leve internet!).
PFFF wat houd dit me bezig zeg!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:16

KOm je eens melden en meelezen in dit topic:
[HK] Australië 2011

Wedden dat je meteen zin krijgt om te boeken? :D

Als je nu de kans hebt moet je het echt doen. Ik ben er nu 4x geweest en zou zo weer gaan, liefst morgen nog. Het is een heel westers, goed te bereizen en veilig land.
Ik zou trouwens de volle 3 maanden benutten en zeker niet korter gaan omdat de thuisblijvers dat niet willen. Jammer voor hen, maar zij gaan toch zeker niet jouw droomreis bepalen of invullen voor je?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:33

Herkenbaar probleem. Helaas wil het dat mijn reizen naar iets wildere bestemmingen gaan, dus als jouw thuisfront iets te klagen heeft moet je ze dat maar voorhouden: je had ook naar het Midden-Oosten kunnen gaan ipv Australië :D

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:25

WM_ schreef:
De totaalprijs van zo'n reis vind ik nog lastig schatten. Er zijn veel verschillende hostels met verschillende prijzen, en inderdaad zal het prijskaartje van eten niet veel schelen als ik het zo lees (lang leve internet!).
PFFF wat houd dit me bezig zeg!

Mijn totale reis heeft zo'n €4000 gekost, incl autohuur, retourvlucht en binnenlandse vlucht. Tevens hebben we een week doorgebracht in een luxe hotel. Omdat zowel de vriendin waarmee ik reisde als ikzelf in een rolstoel zitten, hebben we wat luxer gereisd.

Ik kan me wel voorstellen dat het lastig is om te gaan, als je ouders nadrukkelijk aangeven dat ze het er niet mee eens zijn. Mijn ouders hebben dit nooit gezegd, al weet ik wel dat zij ook liever niet hadden dat ik ging. Maar ja, ik leef nu..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:58

Als je ouders allerlei vage bezwaren hebben, vooral omdat ze ongerust zijn over jou, wat natuurlijk prima is, dan zou ik juist eens gaan. Daar leren alle partijen veel van: je ouders om jou los te laten en jij om echt zelfstandig te worden en je eigen beslissingen te nemen.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:20

Gaan gaan gaan! *\o/*
Het brengt je zoveel nieuwe ervaringen, inzichten, zelfkennis en zelfstandigheid.
Mijn ouders en exvriend vonden het een vreselijk idee toen ik voor het eerst 3 maanden wegging.
Ik kwam terug, heb onwijs veel gave ervaringen gehad, maar ook heel goed geleerd hoe afhankelijk je je soms op kunt stellen tegenover je familie en/of vriend. Tuurlijk is het fijn als ze bezorgd zijn, maar soms houdt het je onbewust tegen om te doen wat je zo graag zou willen doen. Nu heb je inderdaad de kans, ik zou zeggen ga ervoor!

Vrijheid, blijheid; Lekker gaan! Kun je nooit spijt krijgen dat je het niet gedaan hebt :D

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:22

Ga eens langs Kilroy en zeg wat je wilt. Zij vertellen je alle tips en tricks, helpen je met tickets boeken, visum, eigenlijk alles. Super fijn!

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:26

Of skyscanner.nl , supergoedkoop en je kunt per maand invoeren, het hele jaar, of in welke week je wilt vertrekken. Ik kies altijd "vanuit nederland", naar: "overal", wanneer: "november" bijvoorbeeld, of het hele jaar haha :P Dan krijg je veel goedkope tickets ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:27

Mijn allerliefste buufje is nu sinds 3 weken aan het bagpacken in Australie.

Gewoon doen!!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:28

Zeker doen, ben nu bijna 28 en heb al heel veel van de wereld gezien.
Helaas durf ik niet te vliegen dus heb ik veel per boot en op de motor gedaan.
Weet je wat die thuisblijvers kunnen.... Skypen, dan kun je vertellen hoe fantastisch het is! :D
Met de technologie van tegenwoorig hoeven ze geen moment te missen bekant.
Dalijk heb je vaste lasten en een vaste drukke baan, dan heb je daar echt geen tijd en geld voor.

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:34

Oh meid. Ik ben toen ik 18 was, vlak na mijn havo een half jaar naar Australie/Nieuw-Zeeland vertrokken. Genoeg mensen die tegen mijn ouders hebben gezegd waarom laat je dat kind gaan, ze is nog zo jong, het is zo gevaarlijk. Gelukkig hebben mijn ouders, ondanks dat mijn moeder het echt niet leuk vind (en niemand in mijn familie reist) me nooit tegen gehouden of gedemotiveerd. Ze zien ook in hoe belangrijk het is om na te jagen wat je echt wilt, gelukkig. Ik heb geen seconde spijt gehad van mijn reis, behalve over dat het langer had gemogen ;) Gevaren zijn er ook als je hier in de auto/op de motor stapt, of zelfs als je over straat loopt. Het is geen hulu-bulu land waar ze niks van ons begrijpen. Het is gewoon westers, loopt over van de reizigers, die (net als jij) vaak ook in hun eentje op pad zijn, en waar je sowieso wel wat tijdelijke medereizigers uit kan halen.
Ik heb, zoals ik zei, er geen moment spijt van gehad. Na Australië zijn er nog vele kleine en grote reizen gevolgd, en ik hoop dat er in de toekomst ook nog heel wat aan reizen op me wacht. Het is zo iets heerlijks :)
Ik hoop echt dat je door zet, gá gewoon. En wees niet 1 van de 100 mensen die na al mijn gereis tegen me hebben gezegd, goh, ja, ik wilde ook zo graag, maar toen kwam mijn man/huis/paard/baan/whatever. Dus toen kon het niet meer. Het kán altijd. Soms moet je er alleen heel veel voor opgeven, en dan is het simpelweg een kwestie van echt willen.
Mocht je het leuk vinden om meer te weten, ik kan je mijn blog doorsturen, kun je wat van de avonturen lezen ;) Ik heb destijds ook voornamelijk oostkust gedaan.

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 11:27

Jullie reacties overtuigen mij des te meer! Het is alleen érg lastig als thuis iedereen het 'verbied' (verbieden kunnen ze niet, maar als het het gekund zouden ze het doen). Daarbij vind ik het zelf ook spannend om helemaal alleen te gaan. Ik ben nu dus wel erg actief op zoek naar een reisgenootje. Als dat lukt, dan had ik de knoop door! :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:26

Natuurlijk is het spannend om helemaal alleen te gaan. Zeker als je, zoals jij, nog best wel hecht aan de mening van een ander. Juist als je nu alleen gaat, of na een poosje met een reisgenoot te zijn geweest, alleen verder gaat, wordt je onafhankelijk (en meer volwassen). Ook in je hoofd.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:33

Gewoon doen, hoe vervelend iedereen het thuis ook vind. Je kunt gewoon skypen en bellen vanuit Australie dus verdwijnt niet zomaar van de aardbodem. Ik ben destijds samen met een vriendin heen gegaan, wij zijn uiteindelijk onze eigen weg gegaan en ik moet zeggen ik kan iedereen het aanraden om ook gewoon alleen te gaan. Je leert zoveel nieuwe mensen kennen dat je je weinig alleen zult voelen. En het voordeel is dat je alle dingen die je wilt ondernemen gewoon op je eigen tempo kan doen. Gewoon doen!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 05:05

Zeker doen :) Je gaat er spijt van krijgen als je het niet doet.

Let er wel op (gezien je bovenstaande reactie) is dat als je eerst op een toeristenvisum gaat, je het land uit moet voordat je je WHV kan aanvragen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:40

Reisgenootjes geven meer ellende dan gezelligheid, zeker als je er niet dezelfde ideeen op nahoudt. Je zult daar genoeg reisgenoten tegen komen met als voordeel dat ze tijdelijk zijn.
Het enige wat ik niet graag zou doen alleen is een auto huren/kopen als je niet veel van auto's weet. Dan zou ik de bus nemen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:45

WM_ schreef:
En dan met name omdat niemand het ermee eens is dat ik in mijn eentje wil gaan.. natuurlijk vind ik dat ook spannend, maar ik heb het ervoor over en durf zelf de uitdaging aan. Ben ik dan zo naief of zie ik gevaren niet omdat ik ze niet wil zien?

Maar je gaat naar Australie!? Niet naar een of andere uithoek van de wereld waar je de taal niet spreekt en alle gewoontes helemaal anders zijn dan in Nederland. Als er nu iets makkelijk reizen is lijkt me dat Autstralie wel. Je gaat in Nederland toch ook alleen op pad? Gewoon je gezond boeren verstand gebruiken dan komt dat allemaal wel goed lijkt me.

Ik zie het probleem niet zo. Ik zou gaan. En als het niet leuk blijkt te zijn? Dan ga je gewoon eerder terug.

Veel plezier. :D

edit:
WM_ schreef:
Het is alleen érg lastig als thuis iedereen het 'verbied' (verbieden kunnen ze niet, maar als het het gekund zouden ze het doen).

Maar waarom dan precies? Ik begrijp dat niet zo goed? Omdat het gevaarlijk is? Of omdat ze je niet kunnen missen. :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:38

Gaan!!!!!! *\o/*
En wat Spikkel ook zegt, reisgenootjes kunnen soms veel ellende opleveren. Lekker alleen die kant op en dan vind je daar vanzelf mensen om mee op te trekken. Bijkomend voordeel (vond ik zelf) met mensen die je 'ter plekke' op doet, dat je ook weer wat makkelijker je eigen weg gaat als je wat anders wilt doen. Als je met iemand vanuit NL vertrekt, zijn veel mensen toch geneigd om 'verplicht' samen de reis af te maken.

Auto kopen kan prima in Australie hoor! Alleen zou ik adviseren om het via een dealer te doen als je er zelf de ballen verstand van hebt en dan evt iets meer te betalen. Ik heb mijn trouwe Challenger toen via een dealer voor $1400 gekocht en er ruim 10.000 veilige kilometers mee gereden! *D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:45

Gaan gaan gaaan gaaaaan gaaaaaan!

Ik ben nu al jaloers op je :o :P

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:51

Je thuisfront 'verbiedt' het je.
Ik merkte ook dat niet iedereen op een buitenlands avontuur in mijn studie zat te wachten. Totdat mijn vriend op een gegeven moment juist zei "Als je niet gaat, blijf je spijt houden. En ik wil niet degene zijn die jou dat aandoet."

Misschien moet je dat eens voorleggen aan het thuisfront: als jij niet gaat, blijf je niet alleen zelf achter met het *what if* gevoel maar zul je dat hen op een gegeven moment misschien zelfs kwalijk gaan nemen. Daar wordt niemand gelukkig van.

Daarnaast is Australië hét land bij uitstek om in je eentje rond te reizen; je kent de taal (hopelijk), het is backpackers heaven nummer 1 en er zijn tonnen info over te vinden. Gewoon gaan ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:59

Een reis naar Australie is echt niet enger dan een reisje naar Brussel. Maar wel veel leuker :D

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:12

ik zeg doen.

ik ben dus iemand die al Jaren roept ik wil gaan maar het niet heeft gedaan. nu hebben we een dochter een koophuis een baan en een paard en dan doe je het toch niet zo makkelijk. ik heb er echt onwijs veel spijt van en heb echt het gevoel dat ik iets gemist heb.

dus volg je dromen en doe het!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:23

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:30

Een reismaatje vinden hoeft niet joh! Boek lekker een hostel ergens, en je vindt bij het ontbijt de volgende dag al reismaatjes haha :P Al veel reizen alleen gemaakt, en als je je openstelt voor andere mensen ben je nooit alleen ;) Juist leuk om onverwacht geweldige mensen tegen te komen, krijg je vrienden over de hele wereld waar je ook nog eens lekker op vakantie naartoe kan haha!