_Cowgirl schreef:Rome is echt niet gevaarlijker dan Amsterdam, Utrecht, Den Haag of wat dan ook. Daarnaast zijn er in Italië zoveel mooie meiden en is het geen Turkije waar zowat alles dat blank is mooi is. Je moet echt beeldschoon zijn wil je heel Rome achter je aan krijgen.![]()
Je moet het alleen niet uit gaan lokken, dát is wat vaak het geval is als een groep meiden lastiggevallen wordt, maar dat heb je overal ter wereld. Gewoon niet teveel aandacht gaan lopen vragen en het komt allemaal goed.Dat heeft verder niets met mooi zijn te maken, jongens die dat willen kijken niet zo nauw.
Ja, leg de schuld bij de slachtoffers. Top idee is dat! Nee is nee, het maakt niet uit hoe je je kleedt of gedraagt. Als een vrouw nee zegt, dan heeft een man dan te allen tijde te accepteren, of het nou 'uitgelokt' is of niet.
Maar goed, ik vind niet dat Rome gevaarlijk is. Feit is wel dat seksueel geweld tegen vrouwen veel voorkomt in Italië. Mijn eigen ervaring is dat het beduidend minder is wanneer je een man bij je hebt. Maakt niet uit of het je vader, je vriend of een willekeurige andere man is.
Ik ben niet beeldschoon, draag geen hele korte rokjes en hoge hakken, maar ben wel degelijk lastig gevallen door mannen in Rome, zo ook meerdere vriendinnen en kennissen van me. Ik ben overigens wel blond, maar daar kan ik ook niks aan doen. Die slechte ervaringen zijn echter vooral in (nacht)bussen en buitenwijken. Als je daar woont, zul je toch op de een of andere manier thuis moeten komen en dat is niet altijd heel relaxed.