Last minute reisgenoot gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tytonidae

Re: Last minute reisgenoot gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:49

Sorry hoor maar TS dom noemen vind ik ook n beetje overdreven. Ik zou het zelf ook anders doen maar TS is wel een volwassene en dan is ze oud en wijs genoeg om zelfs de risico's in te schatten.

TS, ga lekker genieten van je welverdiende tripje weg! :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 13:54

Ik ga straks boeken! Rechtstreeks met KLM naar Nairobi.

Ik denk dinsdagochtend vroeg.

De entingen, ik maak me niet zo snel zorgen. Maar misschien doe ik het nog even op schiphol.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:19

Top dat je je niet zo snel zorgen maakt, maar oh wat zal je jezelf voor je hoofd slaan als je wel wat op loopt.. Desalniettemin een super initiatief om zo spontaan op reis te gaan.

Susanne100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:26

TS fijne vakantie!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 23:00

Tsja misschien wordt ik uit de lucht geschoten, crasht mn trein naar de luchthaven of krijg ik een auto ongeluk ernaar toe… krijg ik gewone hevige griep , of de ernstige variant van malaria..

Als ik geen risico wil nemen moet ik thuis blijven. En thuis gebeuren de meeste ongelukken :P

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:04

Wow avonturier! super joh, geniet ervan!!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:07

Babsiej schreef:
Tsja misschien wordt ik uit de lucht geschoten, crasht mn trein naar de luchthaven of krijg ik een auto ongeluk ernaar toe… krijg ik gewone hevige griep , of de ernstige variant van malaria..

Als ik geen risico wil nemen moet ik thuis blijven. En thuis gebeuren de meeste ongelukken :P

Maar ik neem aan dat je dat niet uitprobeert door in een vliegtuig zonder motor te gaan vliegen, in een trein te gaan zitten zonder remmen of midden op de snelweg te gaan lopen.. :D

Maar zonder dollen, heel veel plezier!! Hou wel goed je veiligheid in de gaten. Want Ebola is daar het laatste waar ik me zorgen om zou maken. Er zijn andere problemen ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 23:18

Daarom ga ik ook niet naar een gebied waar gele koorts heerst, ebola heerst, of terroristen die 100en zo niet 1000 km verderop zitten … :)

Dank je wel, ik heb er echt zin in ! De reis is geboekt om 11:15 vlieg ik :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:21

Haha! Fijne vakantie :D

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:28

Babsiej schreef:
Het negatief reisadvies geldt niet voor de omgeving waar ik heen ga. Is minimaal 8 uur reizen er vandaan. Net vrij gevraagd op mijn werk en ik mag gaan !! Maandagochtend 09:00 is paspoort klaar. En dan wil ik maandagavond of dinsdag gaan vliegen !

Wat leuk! Super veel plezier

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:37

Oh Kenia, zo gaaf! Dat land staat ook nog heel hoog op mijn verlanglijstje. Ga je ook op safari?

Ben je al eerder in een dergelijk land geweest?

Heel veel plezier en goede reis!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 23:39

Nee niet eerder geweest en ga 4 dagen safari doen ! 3 nachten in 3 verschillende lodges ! Ben zo benieuwd of ik de " big five " ga spotten :D

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 08:24

Oh gaaf! Dat zou ik ook graag nog een keer doen..

Zelf ben ik voor langere tijd in Ghana geweest en ik moest enorm wennen aan het verschil in hygiëne en leefomstandigheden. Ik weet niet in hoeverre je hier mee in aanraking komt, maar hou in je achterhoofd dat dit heel anders is.

Ik weet niet hoe het met de beestjes daar is, maar mijn ervaring in Ghana was dat zo ongeveer alles prikt en steekt. Als ik je een tip mag geven zou ik je dus aanraden om voor de schemering lange mouwen en broek aan te trekken en/of een werend middel te smeren :-)

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:16

TS, ik wil niet banketstaaf doen, vind het heel gaaf dat je zo makkelijk kunt zijn wbt het nog geen week later daadwerkelijk gaan, maarreh, wat betreft de inentingen; Denk je er wel even aan dat het zomaar wél zou kunnen dat je iets oploopt, en nog belangrijker, dat weer meeneemt hiernaartoe? Dat zou wss meerdere mensen benadelen, misschien iets om even over na te denken. ;)

Buiten dat, heel veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:23

Hartstikke gaaf. Ik heb net zoiets in Tanzania gedaan.

Echter, let op, de gele-koorts is wel degelijk verplicht onder bepaalde omstandigheden! Controleer dit heel erg goed, want er wordt op gecontroleerd. Over de risico's van niet-enten, dat moet je zelf weten. Neem wel goed medicijnen mee. Afrika is schitterend en onvergetelijk, maar je moet je wel even instellen op een ander soort zorg/hygiëne dan wij hier gewend zijn.

Sowieso malaria-pillen kan je nog wel halen. Malarone (de beste!) moet je pas een dag voor aankomst in malaria-gebied beginnen met innemen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 17:08

Het zijn allemaal geen verplichte entingen. Voor Turkije gelden dezelfde entingen, wie haalt die? ;)

Gele koorts is alleen verplicht als je via een land komt waar gele koorts heerst, ik vlieg rechtstreeks dus geen last van :o

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:10

TS: ik ben inmiddels al 5 keer in Kenia geweest zonder entingen, enkel malaria tabletten. Die tabletten zijn dus wel belangrijk en aangezien jij zo kort mogelijke termijn gaat moet je aan de Malerone (elke dag een pil). Voor de rest dus geen zorgen maken, gewoon genieten. Het is een prachtig land

Waar ga je allemaal naartoe? Wij zijn in de Masai Mara geweest, Tsavo East and West en Amboselli. Op de neushoorn na alles gezien, van leeuwenjacht tot aan drie cheeta broertjes naast onze auto

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:12

Ik ben net terug van een weekje Tunesië/Sahara, ook zonder entingen overleefd.

Veel plezier !! Ben benieuwd naar foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:15

Izmir_Condor schreef:
TS, ik wil niet banketstaaf doen, vind het heel gaaf dat je zo makkelijk kunt zijn wbt het nog geen week later daadwerkelijk gaan, maarreh, wat betreft de inentingen; Denk je er wel even aan dat het zomaar wél zou kunnen dat je iets oploopt, en nog belangrijker, dat weer meeneemt hiernaartoe? Dat zou wss meerdere mensen benadelen, misschien iets om even over na te denken. ;)

Buiten dat, heel veel plezier!

Iets mee nemen zal ook met entingen gebeuren hoor. Die zorgen dat ze zelf niet ziek wordt, niet dat TS in een bubbel zit waar geen virusje meer in de buurt kan komen. ;)

Ziektes meenemen kan dus door iedereen gebeuren en die kans zal behoorlijk klein zijn als er geen negatief reisadvies heerst.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 22:13

Douraque schreef:
TS: ik ben inmiddels al 5 keer in Kenia geweest zonder entingen, enkel malaria tabletten. Die tabletten zijn dus wel belangrijk en aangezien jij zo kort mogelijke termijn gaat moet je aan de Malerone (elke dag een pil). Voor de rest dus geen zorgen maken, gewoon genieten. Het is een prachtig land

Waar ga je allemaal naartoe? Wij zijn in de Masai Mara geweest, Tsavo East and West en Amboselli. Op de neushoorn na alles gezien, van leeuwenjacht tot aan drie cheeta broertjes naast onze auto

Masai Mara ga ik ook doen inderdaad, Tsavo east & west inderdaad, dan slaap ik in lion hill lodge en rhino vally.. Misschien doe ik ook nog Taita hills… dan slaap ik in saltlick lodge. Wasini Island staat ook op het programma… en verder zie ik het daar allemaal wel :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:44

Tahita Hills zou ik niet doen, is totaal niets te zien en best saai in vergelijking met de Masai en Tsavo. Wasini Island raad ik persoonlijk ook af, de boten die daar heen gaan zijn 9 van de 10 lek (tenzij je met luxe privé speedboot gaat). En daarbij is de trip het niet waard doordat je over zee gaat welke ontzettend ruw is, waardoor het gevaar toeneemt. En je ziet niets, wij hebben op een boot gezeten waar alle mensen aan het huilen waren omdat ze terug naar land wilde. Zelfs mijn keniaanse vrienden zeiden achteraf waarom ik dat überhaupt heb gedaan?

Verblijf je ook in Diani Beach? Zo ja, dan weet ik nog wel leuk en goede restaurantjes

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:51

Wat ontzettend gaaf dat je dit gaat doen. Veel plezier daar en een fijne vakantie !

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:54

Wat gaaf!! Heel veel plezier!!!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 22:57

wauw, mag ik een beetje van jou avontuurlijkheid. ik had zoiets nooit gedurft zo spontaan binnen een aantal dagen. maar gaaf is het wel. je haalt eruit wat er in zit. mag ik ook wel eens vaker doen.

heel veel plezier! laat je weten hoe het was? :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 12:47

Oke de wasini island ga ik dan ook nog maar eens overdenken, dank je wel !

Diani beach kom ik inderdaad! Het is de bedoeling om ook in Ukunda te overnachten. Dus ben benieuwd naar je tips voor restaurantjes !