Zelf-georganiseerde fotografie reis; interesse?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:20

Killyenn schreef:
Noorderlicht ga je in de zomer niet zo snel zien nee :)) Het is hier in Glasgow in de zomer al enorm lang licht, hoe noordelijker je gaat hoe meer daglicht je hebt.

Ik weet eigenlijk niet of er vanaf Eindhoven gevlogen wordt, mijn familie woont in Amsterdam dus voor mij is het makkelijk met easyjet :+ Misschien ryanair even checken?

Workshops oid zijn zeker wel te vinden, maar hou er rekening mee dat dat best wat bovenop de prijs gooit. Dus dat is iets wat in overleg besloten zal moeten worden :j

Is het een idee dat ik een grove route uitstippel en een kostenberekening maak en dat we ondertussen bekijken wie er geïnteresseerd is? :) Zal even een lijstje beginnen :D Het gaat dus over de zomer van 2015, voor een tijdsperiode van 10-14 dagen, rond de 1000 euro.

Citaat:
Boktnaam/naam/leeftijd/rijbewijs/voorkeur maand
Killyenn/Bibi/21/ja/begin of eind zomer
Leverage / Kim / 20/ geen voorkeur, wel zomer

Heb eventjes alle bestemmingen opgezocht vanaf Eindhoven Airport, ze vliegen alleen maar naar Zuid Europa -O- Denk dat Kopenhagen hun meest noordelijke bestemming is. Jammer! Kon anders lekker met de fietsje naar 't vliegtuig 8-)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:31

Citaat:
Tezzy / Tessa / 22 / ja / begin of eind zomer

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:53

Citaat:
FR_Foto/ 17(nu nog 16) / tegen die tijd wel/ geen voorkeur

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:59

Citaat:
Marjoow / Marjolijn / 21 / ja / zomervakantie, geen voorkeur. wel ovb van financien

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:03

Citaat:
Marjoow / Marjolijn / 21 / ja / zomervakantie, geen voorkeur. wel ovb van financien
Sani / Sandra / 26 / ja / geen voorkeur

gaucho

Re: Zelf-georganiseerde fotografie reis; interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:37

Even vanaf de telefoon vanuit Schotland ;-) super qua fotografie hier en wil zeker nog een keer (low budget). Ff een stipje dus. Zal jullie komende week als ik terug ben in nl ff stalken met oa foto's van isle of skye. Ik ben 33 en heb een rijbewijs. Ivm foto's bij zonsopgang / ondergang sterke voorkeur voor september.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:38

misschien zouden we ook naar een stal kunnen waar de paarden in de ruige omgeving staan ? dat zijn echt mijn droom foto's ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:44

Ik heb geen interesse :+ Maar wel een tip.
Mochten jullie nog geinteresseerd zijn in Noorwegen, daar is het toeristisch seizoen echt afgelopen eind augustus. Daarna zijn bijvoorbeeld campings en bungalows veelal gesloten.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:51

Frensie schreef:
Ik heb geen interesse :+ Maar wel een tip.
Mochten jullie nog geinteresseerd zijn in Noorwegen, daar is het toeristisch seizoen echt afgelopen eind augustus. Daarna zijn bijvoorbeeld campings en bungalows veelal gesloten.

Noorwegen (en overig Scandinavië) is een prijsklasse hoger dan Schotland. Ik denk daarom dat Scandinavië dan ook niet haalbaar zal zijn om een fotoreis naar te maken voor een redelijk prijsje. :(

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:52

Sani schreef:
Citaat:
XxJustinexX/Justine/ Nu 19, tegen die tijd allang 20 :') / rijbewijs, nee/ zomervakantie/herfstvakantie (wel binnen de maanden die onder zomervakantie vallen en niet extreem vroeg of laat in de vakantie

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 22:06

Mooie lijst al :) Ik twijfel nog even aan het meenemen van minderjarigen, daar komt toch een stukje verantwoordelijkheid bij kijken waar ik niet zeker van ben of ik dat wel wil/kan nemen. Hoe denkt de rest van de groep daar over? Ik heb zelf op die leeftijd ook veel (alleen) gereisd dus het is niet dat ik het totaal afkeur oid, maar ik ben me wel bewust van de risico's.

Op het moment heb ik een grove opzet voor voor jullie. Het idee is om in 12-14 dagen van Glasgow naar Edinburgh te rijden in een clockwise circle door Schotland:
Van
-Glasgow naar
-Dunoon (Puck's Glen),
- Glencoe,
-Glenfinnan Viaduct (ook wel de Harry Potter Bridge),
-Isle of Skye,
-Cairngorms National Park (mogelijkheid tot wildlife tocht, rendieren en paardrijden?),
-Stonehaven (Dunottar Castle), en dan via
-Anstruther (een piepklein vissersdorpje waar ze de beste fish & chips in Schotland hebben) door naar
-Edinburgh (evt. Arthur's seat, heuvel in Edinburgh vanwaar je een prachtig uitzicht hebt).

Deze trip heeft dus een beetje van alles, veel verschillende natuur, maar ook wildlife, stad en toeristische bezienswaardigheden. Eventueel kan ik nog paardenmodellen en/of menselijke modellen vinden.
Een andere optie is om wat van deze plekken over te slaan en in plaats daarvan de eilanden of het noorden te bezoeken. Omdat dit allemaal iets verder weg ligt dan bovenstaande plekken zullen we wat meer rijuren moeten maken, maar het is er enorm mooi. Dan hebben we echter wel een avontuurlijke groep nodig. Het hangt dus eigenlijk helemaal af van wat we zelf willen :) Wel moet er rekening gehouden mee worden dat het hoe dan ook best een actieve trip zal zijn, met veel wandelen en vroeg opstaan voor het mooiste licht.

Ik word er al enorm enthousiast over nu ik alle plaatsen aan het uitzoeken ben, dus hoop dat we een leuke groep bij elkaar kunnen krijgen voor de zomer :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:10

Ik volg!
ben zelf te jong om mee te gaan, maar ben benieuwd wat voor foto's hieruit gaan komen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:15

Citaat:
XxJustinexX/Justine/ Nu 19, tegen die tijd allang 20 :') / rijbewijs, nee/ zomervakantie/herfstvakantie (wel binnen de maanden die onder zomervakantie vallen en niet extreem vroeg of laat in de vakantie
hetlevenwint/Lor/18 (21 Oktober, vanaf de zomer bijna 19)/Geen rijbewijs/Maand geen voorkeur wel zomervakantie)

Ik blijf volgen super dat er al enkele kostenplaatsjes komen :D Ziet er op zich al goed uit hoor 2 posten boven mij :j .

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:39

Citaat:
hetlevenwint/Lor/18 (21 Oktober, vanaf de zomer bijna 19)/Geen rijbewijs/Maand geen voorkeur wel zomervakantie)
Muurp / Muriëlle / 22 / begin of eind zomer

Ik zou persoonlijk niet de verantwoordelijkheid willen hebben als het gaat om minderjarigen.. :o
Sorry als ik hiermee mensen voor hun hoofd stoot, maar het is nogal wat om met mensen die je amper/niet kent zo'n reis te maken. Imo kunnen wij als groepsleden geen verantwoording afleggen richting ouders oid als er iets gebeurt...

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 12:46

Eens met Muurp :o

Globale bestemmingen zien er goed uit! Zelf ben ik beperkt in mogelijkheden wbt avontuurlijkheid vanwege medische redenen. Voor mij hoeft het paardrijden ouzo dan ook niet, maar mocht de rest dat wel willen vind ik het geen probleem om alleen achter te blijven (of foto's van jullie start/aankomst te schieten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:55

Citaat:
Muurp / Muriëlle / 22 / begin of eind zomer
Grease / Frederieke / 18(dan 19) / nope / Geen voorkeur

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:54

Dat klinkt echt als een onwijs gave tour! Ik ben er helemaal voor! Is er al enig idee wat het kostenplaatje is? Ik denk dat qua vliegen ook even moeten kijken of iedereen apart gaat of iedereen gezamenlijk? Ik zou persoonlijk namelijk zelf voor de goedkoopste vlucht en dat zijn vaak echt K*t tijden om te vliegen.

Ik vind de globale reis zoals er nu staat echt geweldig haha en ik wordt er al helemaal enthousiast van! Een buitenrit zou ik ook echt wel heel leuk vinden!

Ik weet het ook niet qua minder jarigen (niet om iemand voor zijn hoofd te stoten of vervelend te doen) maar de hele groep is dan verantwoordelijk voor de minderjarige die mee is. Helemaal omdat dit zelf is georganiseerd. Bij van de standaardreizen zitten er ook allemaal verzekeringen en dat soort dingen bij in qua minderjarigen mocht er iets gebeuren.

Even een kleine noot. Hoe willen we het doen met overnachten? Hotels? B&B's zoeken? Want je zit met al je apparatuur natuurlijk ook dus camperen is niet zo'n strak plan ben ik bang. En mochten we het met auto's doen, hou rekening met dat er genoeg ruimte is of evt. een busje voor alle koffers en spullen als we van plek naar plek reizen. Misschien even handig om daar ook naar te kijken. Want bagage voor 2 weken inclusief je fotografieapparatuur en laptop is nog een beste bagage haha!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:15

Justine ik ga ook voor goedkoopste mogelijk dus dan zouden wij bijvoorbeeld al samen kunnen vliegen.
Zoveel mogelijk samen lijkt mij wel het leukste :)
*al twijfel ik er over om met eigen auto te gaan vanuit NL

wbt overnachten ik moet een bed hebben _O- Iets met lichamelijke problemen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:06

Minderjarigen, ja ik heb er in principe geen probleem mee maar ik ga geen oppas spelen nee... En ik denk ook dat er goed over nagedacht moet worden ivm toelating nav je leeftijd in sommige kroegen? Ik weet niet of we nog ergens wat willen gaan drinken 's avonds maar in Engeland kom je onder de 18 nergens in ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 17:26

Er zijn veel youth hostels in Schotland, deze zijn goedkoop maar wel comfortabel, dus dat heeft mijn voorkeur :j Ik dacht eraan om eventueel 1 nacht buiten te slapen, jij zou dan wellicht in de auto kunnen slapen Tessa? Tenzij dat echt geen mogelijkheid is, dan skippen we dat uiteraard gewoon :j Hou er wel rekening mee dat we flinke wandelingen zullen moeten maken, Schotland is best 'leeg' en veel wegen zijn er niet, dus voor de mooiste plekjes zullen we echt aan het wandelen moeten. Ik weet natuurlijk niet wat voor jou wel en niet te doen is, en dat is ook helemaal mijn zaak niet, maar het leek me belangrijk om dat te laten weten :)

Qua bagage gaan we het niet redden als iedereen een koffer meeneemt, ook met een grote auto niet. Ik zal zelf met een normale rugzak reizen, maar ik weet dat dat voor veel mensen een onmogelijkheid lijkt :+ Een (al dan niet grote) rugzak heeft echter wel flink de voorkeur boven een koffer. We kunnen ook gewoon wassen tussendoor en we hoeven geen tenten oid mee, dus buiten je camera apparatuur hoef je ook weer niet zo veel mee te nemen. Maar een grote auto zal wel nodig zijn ja.

De goedkoopste vlucht is vrijwel zeker met easyjet. Als er op tijd geboekt wordt kun je met easyjet voor rond de 100 euro heen en terug vliegen. Overige kosten hangen af van hoe iedereen het in wil richten. Mocht er iemand met de auto vanaf NL willen rijden dan hoeven we geen auto te huren, maar is het wel zo fair om de extra kosten die die persoon daarbij heeft te verdelen. Dan zijn er de slaapkosten, zo rond de 300 euro max, eetkosten sterk afhankelijk van hoe men wil eten (restaurants, zelf koken, een combinatie daarvan), en dan de extra dingen die we willen doen, tochten of paardrijden bijvoorbeeld. Maar zoals al eerder gezegd moeten we best rond de 1000 kunnen blijven :j

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:35

1 nachtje buiten slapen is voor mij geen probleem, maar 2 nachten aan een gesloten niet :)

Veel lopen is te doen, daar heb ik aangepast schoeisel en medicijnen (plus buitenland verklaring) voor.

Ik zou misschien met de auto heen willen maar dan om daarna nog zelf een weekje te pakken :) Heb ook geen grote auto dus wellicht niet zo handig

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:03

Tezzy, dat zou al mooi zijn inderdaad. En wat een gaaf idee om dan nog een weekje erachteraan te pakken. Lijkt me ook supertof. Met de auto zou best nog wel eens kunnen en dan zou ik best mee willen rijden (scheelt ook weer kosten) maar ik betwijfel of vliegen niet goedkoper is.

Ik heb overigens ook echt alleen maar een koffer, het moet wieltjes hebben bij mij aangezien ik met lichamelijke beperkingen zit (Chronische ziekte aka fybromyalgie) En ik zou ook niet weten waar ik een tas vandaan moet plukken waar zooi voor 14 dagen in past :') Of ben ik de enige? Een echte backpack voor backpackers is nogal prijzig vaak helaas -O- Mijn fotografie tas en evt. extra tas kan wel, maar dan zijn mijn schouders na 2 dagen zegmaar al 'kapot' -O-

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:06

Tezzy schreef:
Justine ik ga ook voor goedkoopste mogelijk dus dan zouden wij bijvoorbeeld al samen kunnen vliegen.
Zoveel mogelijk samen lijkt mij wel het leukste :)
*al twijfel ik er over om met eigen auto te gaan vanuit NL

wbt overnachten ik moet een bed hebben _O- Iets met lichamelijke problemen

Ik heb ook liever een bed :+ Al is 1 nachtje op een eiermatje ook geen probleem.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:07

XxJustinexX schreef:
Tezzy, dat zou al mooi zijn inderdaad. En wat een gaaf idee om dan nog een weekje erachteraan te pakken. Lijkt me ook supertof. Met de auto zou best nog wel eens kunnen en dan zou ik best mee willen rijden (scheelt ook weer kosten) maar ik betwijfel of vliegen niet goedkoper is.

Ik heb overigens ook echt alleen maar een koffer, het moet wieltjes hebben bij mij aangezien ik met lichamelijke beperkingen zit (Chronische ziekte aka fybromyalgie) En ik zou ook niet weten waar ik een tas vandaan moet plukken waar zooi voor 14 dagen in past :') Of ben ik de enige? Een echte backpack voor backpackers is nogal prijzig vaak helaas -O- Mijn fotografie tas en evt. extra tas kan wel, maar dan zijn mijn schouders na 2 dagen zegmaar al 'kapot' -O-

Ik denk dat vliegen goedkoper is :j
Al zou een auto mee wel 'makkelijker' zijn voor bagage. Ook mijn lijf wil eigenlijk geen tas, maar heeft die dagen gewoon pech (al leef ik dan wel op medicijnen tegen de pijs/spierspanning).

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:44

vliegen is zeker goedkoper; retour met auto + 2 personen is meer dan 400 euro met de boot; + zeker een tank benzine om van Newcastle naar Glasgow en weer terug te rijden.