Schotland & Ierland tips gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Schotland & Ierland tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:14

Joh, vanaf Dublin is Galway maar een uur of drie met de bus/trein. Ik heb het beide gedaan, en dat is echt goed te doen. Galway is een vreselijk leuke stad, en een goede uitvalsbasis om trips te ondernemen. Ik heb er gewoond, fantastische tijd gehad.

Dublin vond ik leuk, maar niet echt super ofzo. Dublin kun je met een beetje plannen in een dag wel doen, dan nog een dag voor bijvoorbeeld een tour voor de Wicklow Mountains en dan heb je nog een dag of drie voor west-Ierland. 's Ochtends op tijd vertrekken en dan heb je tijd zat. Het is niet ideaal, en ik zou ook voor elk land meer tijd nemen. Maar het kán wel.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:42

Vorig jaar naar schotland geweest en ik vond het er echt prachtig! Vooral het westen en noorden vond ik erg indrukwekkend. Skye is ook zeker de moeite waard!
Ik heb alleen echt geen idee hoe het OV geregeld is in Schotland.

Ik vond het stuk weg in de link errrrg mooi, je komt dan echt door hele mooie landschappen heen! Daar kun je dan ook weer prachtig wandelen. Volgens google maps gaat er ook een bus langs een keer per dag.

https://www.google.nl/maps/dir/56.43162 ... d56.682697

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 13:38

Dankjewel voor de reacties allemaal!

Die treinreis klinkt inderdaad mooi, dan kun je wat meer van het land zien en nog eens lekker comfortabel ook! :D

Waarom Ierland en Schotland tegelijk? Helaas heb ik extreeeeeem weinig vakanties met werk, en wou ik heel graag beide landen ooit zien. Ik vindt het al superleuk om een paar hoogtepunten per land te zien, en dus leek mij 6 dagen per land wel haalbaar. 'Het ligt op de route' zegmaar haha, vlucht kostte bijna niets dus dan is de beslissing snel gemaakt. Meestal ga ik per vakantie inderdaad 2 weken naar 1 land, of wat langer, maargoed dit is wat anders uitgevallen. Ook heb ik een hekel aan de kou, dus ik dacht...12 dagen is lang genoeg haha!

Ik ga alle tips even opzoeken, wel superleuk om de verhalen zo te horen :D Ik ben benieuwd!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:48

Met 6 dagen per land moet je best wel haasten en zul je echt heel veel mooie locaties moeten overslaan. Zonde. Ik zou 1 land kiezen en er wat langer doorbrengen.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 20:33

Dat is waar! :) De tickets zijn al geboekt en mocht het echt heel goed bevallen kan ik natuurlijk altijd terug om wat extra's te zien ;) Toch bedankt en ik kijk even goed naar de tips die hier voorbij kwamen :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:53

Uiteraard is het te kort, maar je kan altijd terug. En in 6 dagen kan je echt wel wat zien. Je moet alleen niet teveelmwillen xien denk ik. Keuzes maken!

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 12:34

Dankjewel mbkaatje! Heb er in ieder geval al heel veel zin in :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:44

Toevallig vorig jaar naar Ierland geweest, dit jaar naar Schotland. Ik vond vooral Edinburgh erg leuk, hele mooie stad.

Ik denk dat ik Ierland qua land mooier vond dan Schotland, maar ik heb daar ook alleen de Ring of Kerry gedaan. Vanuit Killarney, daar ook nog paarden gehuurd voor een ritje National Park.

Schotland vooral veel rondgereden maar er is zoveel moois, dat ik je niet kan zeggen daar MOET je heen. Ik vond Loch Lomond bijvoorbeeld ook al leuk, maar daar ben je bijv zo klaar.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:41

Ik sluit me aan bij de trein van Glasgow naar Mallaig. Eventueel overnachtingen in Glencoe (wandeltocht) of in Fort William voor de Ben Nevis, ik weet niet of je in Maart met de kabelbaan omhoog kan? ik dacht van wel.

Van Mallaig naar Skye met de veerboot inderdaad.

Vanaf de brug Skye weer af; en vanaf Kyle of Lochalsh met de boot naar Inverness is ook weer 1 van de mooiste treinreizen van Schotland.

Via Pitlochry (leuk plaatsje, aanrader: kleine distillery van Schotland) naar Edinburgh.

Dit is wel best veel in 6 dagen, en openbaar vervoer is in deze gebieden schaars.

Alternatief: Vanaf Glasgow langs de oostkant van Loch Lomond richting de Cairngorm mountains, pitlochry en daarna Edinburgh. Langs de oostkant van Loch Lomond kun je wandelend doen, is een stuk van de West Highland Way.

Aanrader in Edinburg is een spooktocht 's avonds.