Bedankt voor de leuke reacties iedereen!
Aan iedereen die dit graag wil doen of ook deze droom heeft, ik zou zeggen: Ga ervoor! Het heeft jaren geduurd voor ik deze beslissing heb genomen, maar ik heb er nog geen moment spijt gehad. Ben blij dat ik er eindelijk voor ben gegaan
Enig probleem nu is, is dat ik helemaal niet meer terug naar België wil
haha.
@ lotteElb, goh of het echt zo stoer is om dit alleen te doen, geen idee. Zo voelt het niet aan, maar dat komt mss omdat ik al wat ouder ben en omdat ik best gewend ben om alleen te reizen, dus ja. Al geef ik eerlijk toe dat het in het begin best wel spannend was hoor! Maar je ontmoet zoveel interessante mensen en je maakt zo snel nieuwe vrienden, dat het allemaal best reuze meevalt.
@ takkie_muis, de beenderenfoto's zijn te vinden in mijn Photobucket album, ik wou de link hier liever niet posten i.v.m. eventueel gevoelige kijkers. The Horse Graveyard is ongeveer een uurtje te paard van de ranch.
@ UK_eef, ik ben hier terecht gekomen door (guest) ranches te mailen in Canada. Maar ze zijn ook op workaway.info te vinden, waar je als vrijwilliger tegen kost- en inwoon kan gaan werken (in bvb. housekeeping, de keuken, etc.) en je kan dan 7x/week een trail ride maken. Gezien wrangler hier een betaalde positie is, krijg ik wel betaald voor mijn werk.
Via internet kan je best wel veel interessante werkplaatsen vinden. Ik heb héél veel verschillende ranches gemaild, niet iedereen antwoordde, maar diegene die wel antwoordden, waren meestal erg positief en enthousiast. Uiteindelijk ben ik op Sundance terecht gekomen. Normaal ging ik een heel jaar op een reining breeding farm werken (via Facebook gevonden), maar door omstandigheden is dat een beetje anders uitgedraaid. Al ga ik er wel terug naartoe in november
Op zich ben ik blij dat het zo gegaan is, want nu heb ik deze unieke ervaring meegemaakt!
@ Dreamy, waar ben jij geweest in Amerika en wat heb je daar gedaan? Als het even kon, dan bleef ik gewoon hier
haha. Ik hoef echt niet terug naar België te gaan hoor ^^ Helaas zal dat wel moeten als mijn visa vervalt *zucht* Maar tot die tijd geniet ik van elk moment!