Fotografie reis naar IJsland, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:12

Glencoe _/-\o_ Een van mijn favoriete plekjes. Skye is ook overweldigend mooi :D Heb twee jaar terug nog een fototopic geopend over Glencoe.

Een fotoreis lijkt me best leuk, hoewel mijn voorkeur uitgaat naar zelf iets in elkaar zetten, zowel qua prijs als vrijheid. En als jullie hierheen komen is het helemaal makkelijk natuurlijk :+

Astor

Re: Ik wil op natuur-fotografie reis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:14

Ik zou heel graag op pad willen gaan met jou Marit! Of met nog meer leuke gezellige bokkers.
Voor mij is dit totaal nieuw maar het staat zeker op mijn Bucket list om zo'n reis te maken.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:16

Zelf in elkaar zetten is ook veel leuker imo. Kan je tenminste zelf bepalen waar je heen gaat en wanneer :P

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:18

Oehh zo leuk en interessant dit, zeker als er een groepje wordt gemaakt, en inderdaad zelf samenstellen als dat kan is al helemaal beter.

Maar de kosten he, dan moet ik toch echt meer gaan werken en iets langer doorsparen geloof ik :+

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:19

Ik vind het ook fantastisch om foto's maken en zo'n foto reis lijkt mij ook wel wat. (ik ben trouwens 20).

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:20

Marit schreef:
Ja, hier heb ik naar gekeken. Wel erg aan de prijs, maar dan heb je wel alles. En je krijgt ook hulp en tips etc bij het fotograferen toch? Was jij de enige rond de 20? Want ik vind een gevarieerd gezelschap niet zo erg maar ik vind het wel jammer als ik tussen de veertigers zit zeg maar :D

Wat is er mis met 40ers :D

Lijkt me super gaaf. Had ook al eens naar die SNP reizen gekeken maar idd best prijzig. Scandnavie lijkt me ook erg mooi voor dit soort reizen... en minder ver weg.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 13:28

Oh Richard voor jou maak ik een uitzondering :D

Leverage schreef:
Zelf in elkaar zetten is ook veel leuker imo. Kan je tenminste zelf bepalen waar je heen gaat en wanneer :P

Ik ben daar toch een beetje huiverig voor. Ik zou dat zelf qua tijd die ik nu dus niet heb al niet eens aandurven. Zeker een land waar ik nooit ben geweest en de beste plekken niet ken. Die mensen waarmee je gaat weten echt van ALLES waar je wanneer moet zijn, war de zon wanneer het mooist is en hoe je met alle omstandigheden moet werken. Ik heb het idee dat je er dan toch het meest uithaalt.
Om met een groep bokkers zelf alles te regelen daar lijkt me toch een uitdaging, de een heeft bijvoorbeeld meer tijd nodig dan de ander, of vind het ene landschap interessanter dan de ander.
Ik wil zelf toch liever voor een georganiseerde reis gaan denk ik, ook voor de workshops tussendoor etc.

Of het moet bij echt een heel klein groepje blijven, dan vind ik dat wel weer een optie.
Laatst bijgewerkt door Marit op 18-09-14 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:30

:D

Samen met er paar Bokkers op een groepsreis vind ik ook helemaal prima. :)
Alleen Ierland en 2e keer Noorwegen ben ik zelf gegaan met een paar anderen. De overige reizen waren vooral groepsreizen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 13:37

Hoe ging dat Richard? Als je alles zelf regelt? Want dat lijkt me erg lastig om met een groepje te doen met mensen die allemaal iets anders willen, en ook erg tijdrovend. Daar heb ik met mijn studie en honderd bijbaantjes eigenlijk helemaal geen tijd voor :+ Ik vind het wel een heel fijn idee als iemand andres gewoon de auto's, slaapplaatsen, eten regelt, alle foto plekken weet en zorgt dat we er alles uit kunnen halen etc.

Wat vond jij fijner/leuker? De georganiseerde groepsreizen of zelf?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:37

Zijn er geen reizen waar dat je nog dingen aan toe kan voegen in het programma? Bijv. optionele excursies oid :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:40

Marit schreef:
Hoe ging dat Richard? Als je alles zelf regelt? Want dat lijkt me erg lastig om met een groepje te doen met mensen die allemaal iets anders willen, en ook erg tijdrovend. Daar heb ik met mijn studie en honderd bijbaantjes eigenlijk helemaal geen tijd voor :+ Ik vind het wel een heel fijn idee als iemand andres gewoon de auto's, slaapplaatsen, eten regelt, alle foto plekken weet en zorgt dat we er alles uit kunnen halen etc.

Wat vond jij fijner/leuker? De georganiseerde groepsreizen of zelf?

Dat is ook lastig en kost veel tijd om uit te zoeken. Het is ook wel erg relaxed als anderen het regelen. :) En de ervaring is dat als ik het zelf regel ik meer aan de safe side zit en bij georganiseerde reizen we iets verder dan de gebaande paden gingen. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:41

Leverage schreef:
Zijn er geen reizen waar dat je nog dingen aan toe kan voegen in het programma? Bijv. optionele excursies oid :)

Buitenrit IJslanders! <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:41

Wat een gaaf idee!! Lijkt mij enorm wijs om mee te gaan. Prijs is het enige wat mij tegen zou kunnen houden.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:42

Bagheera_206 schreef:
Leverage schreef:

Buitenrit IJslanders! <3

Haha sowieso! :))

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 13:42

Leverage schreef:

:j
Ik ga gewoon eens even wat organisaties mailen met de vraag hoe het zit als ik met een groepje van iets van 8 aankom, hoe die prijs er dan uit ziet en wat de mogelijkheden zijn. Dan kwak ik de opties gewoon hier neer en kunnen we kijken wie dat aanspreekt :D
Ik zal wat verschillende landen meenemen, Schotland, IJsland, Canada, Alaska, zoiets.
En inderdaad, een leuk ritje te paard zou altijd leuk zijn als dat ertussen past :D Haha.

Want ik zie echt een reis waarbij we dan elke dag ergens andres slapen, en dus zoveel mogelijk uit het land halen. En de gedachte dat ik naast al mijn overige activiteiten dan ook iets van 14 verschillende accomodaties moet regelen, en moet bepalen waar we echt heen MOETEN en wanneer en hoe maakt me al een beetje bang :+ Dat is misschien iets teveel voor mijn eerste 'zelfstandige' reis :+ Dus ik denk dat ik persoonlijk toch voor een 'soort van' georganiseerd iets wil gaan :j
Laatst bijgewerkt door Marit op 18-09-14 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:42

Ja dat lijkt mij ook wel gaaf hoor. Om buiten het fotograferen ook wat andere dingen te doen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:44

Helemaal top! +:)+

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:44

Ben benieuwd naar de mogelijkheden! :) Er zijn ook een aantal ZZP'ers die dit soort reizen organiseren. Denk dat je bij hun de meeste speling hebt wat betreft activiteiten en excursies.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:46

Bij die reis van Slawik hadden we een vaste slaapplek en gingen iedere dag andere pekken fotograferen.
Aantal andere reizen deden we ook een rondreis en bleven 1 of 2 nachten op een locatie voordat we verder gingen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 13:47

Ik zal inderdaad echt even goed zoeken en verschillende individuele fotografen ook benaderen, zoals Loulou Beavers die hier ook al genoemd werd.

Ik wil wel even zeggen dat ik het echt awesome vind dat ik hier zoveel supertoffe reacties op krijg. Ik liep hier al zo lang mee in m'n hoofd met de gedachte 'meh das duur ik wil niet alleen dat zijn oude mensen', maar ik had dit veel eerder moeten doen. Echt super +:)+ Ik ga m'n best doen wat gave mogelijkheden te verzamelen!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:48

Anders was ik wss toch zelf een groepsreis gaan zoeken om volgend jaar met mee te gaan. :)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:11

Heb je al een idee van de kosten? Vind alle plannen hier in het topic zo leuk dat ik misschien toch maar moet beginnen met sparen :D Maar Canada en Schotland is natuurlijk een heel verschil, dus ik weet niet wat voor bedrag jullie in je hoofd hadden?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 14:13

De bedragen die je voorbij ziet komen op internet liggen zo rond 2.000 euro, mijn budget ligt zo rond 2.500/3.000 euro.

Maar ik ga dus even bekijken wat de mogelijkheden zijn en dan zullen er ook wat definitievere prijzen voorbij komen :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:16

Ik kan mij vinden in een begroting van 2,5 - 3 K. Dat is wat mij betreft prima voor 2 a 3 weken.

RenskeLap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:20

jaaa ik wil ook wel heel graag mee :)
Alleen ben ik nog niet echt heel ver met het ontdekken van mijn camera :o Maar lijkt me wel leuk om dat op zo'n vakantie te leren :)

Ps ik ben 20 jaar en in juni wordt ik 21 ;)