Weekendje parijs&disney hoe,wat,waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rijsa

Re: Weekendje parijs&disney hoe,wat,waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:19

Ik ben toevallig 2 weken geleden in Parijs geweest met mijn vriend.
Wij wilde ook graag naar Disney en naar de stad zelf.

Wij zijn zondag ochtend gaan rijden (gingen met de auto, veel makkelijker) en toen waren we vroeg in de middag bij ons hotel. Vanuit het hotel zijn we met de auto naar de stad gegaan, in de stad kunnen parkeren en lekker de stad verkend. We hadden een metro kaart gekocht zodat we de highlights konden bezoeken en zijn nog met de fietstaxi naar de Eiffeltoren geweest.

Maandag zijn we naar Disney land geweest en hebben we het park met het roze kasteel gezien, was opzich een rustige dag dus we hebben elke attractie waar we in wilde gehad en lekker rond kunnen lopen.

Dinsdag zijn we naar Disney Studio Park geweest, dit vonden wij toch wel het leukste park, ook was het hier rustig dus hoefde we niet zoveel te wachten. Dinsdag avond zijn we toen vanuit Disney weer met de auto naar huis gereden en onderweg nog een tussenstop gemaakt om te overnachten.

Ik vond het zeer geslaagd en was ook erg blij dat we niet in een vakantieperiode zijn gegaan maar daarna, zodat het niet heel erg druk was.

Wij vonden de hotels van Disney en rondom Disney ook veel te duur. Uiteindelijk had ik via booking.com een aanbieding gevonden. 2 nachten voor 150 euro incl. ontbijt.
Hotel heet Paxton Resort en Spa, erg mooie kamers, een binnenzwembad, wellness centrum bowlingbaan, bar en restaurant. Is ons erg goed bevallen en de meeste gasten zagen we overdag weer lopen in Disney. Disney lag namelijk op wel 7 minuten van het hotel af.

kimkristin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:40

Ik ben toevallig vorige week naar Disney en Parijs geweest georganiseerd door www.effeweg.nl. Ideaal! Echt een aanrader! We gingen met de bus, vrijdag kwamen we aan zijn gelijk naar Montmartre gegaan daarna een rondvaart gemaakt over de Seine en na afloop zijn we naar ons hotel gebracht. Echt een prima hotel niet in Parijs maar net buiten. Zaterdag ochtend werden we naar Disney gebracht en de buschauffeur haalde ons in de avond weer op. Een dag Disney is prima te doen! Laatste dag op zondag zijn we naar de Eiffeltoren gegaan daar kreeg je de tijd om op de Eiffeltoren te gaan. Daarna weer terug gegaan naar NL. We hebben het erg naar ons zin gehad. We hebben bijna alles kunnen zien en dat voor erg weinig geld we waren maar 170 euro pp kwijt. alleen tijd om eventueel te shoppen in Parijs was er niet.

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:51

Wat je ook zou kunnen doen is een appartementje huren, al is dit vaak wel vanaf 2 nachten. Ik ben 2 keer in parijs geweest en 2 keer een appartementje gehuurd, ik vond het echt ideaal. Www.allparisappartments.nl is een hele handige site.

2 dagen is kort, zou toch proberen er een dagje aan te plakken :) :D