Eiland in de winter, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Eiland in de winter, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 14:41

Ook leuk, maar we komen net uit Italie waar we 2 weken regen hebben gehad :') Dus wij zijn voorlopig even klaar met Italie _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:48

Marit schreef:
Jamaica hoor ik veel over! Maar is dat niet erg crimineel? Ik hoor dingen over niet in je eentje 's over het eiland zwerven maar altijd een gids nemen.

Bonaire en St. Maarten gaan sowieso even op het lijstje :D

Bali is inderdaad wel 'even' in het vliegtuig ja :+ Maar wel ontzettend gaaf.. En financieel ook nog heel haalbaar!

Bonaire is heel erg mooi, maar voor een weekje is het wel weer zonde (9-12 uur reistijd, enkele reis).
En je moet daar wel echt heengaan om iets te ondernemen.
Bijvoorbeeld gaan kitesurfen, duiken, snorkelen, anders ben je daar snel klaar.
Veel is er namelijk niet te beleven, nationaal park, bezoekje klein Bonaire en dan houdt het op :+

Makkelijk en snel naar de zon in de winter? Canarische eilanden.
Over het algemeen hebben die ook allemaal wel wat historie en zaken om te bezoeken. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 15:39

Nouja, op de canarische eilanden heb je wel kans op zware regens.. En als je dan toch in de winter gaat willen we wel echt 100% zekerheid..

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:56

Jamaica vond ik erg tegenvallen, inderdaad behoorlijk crimineel en om alleen maar op je resort te blijven vond ik nogal zonde.

Aruba vond ik het minste van de ABC-eilanden.

Curacou heeft echt mijn hart veroverd en raad ik je absoluut aan! Ideale mix tussen buiten/watersporten, vriendelijke mensen en genoeg te doen.

Bonaire is inderdaad een stuk rustiger en andere natuur (droger, meer steen).

Maar voor een weekje goedkoop weg in de winter zou ik toch kiezen voor de Canarische eilanden!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:04

Ik lees even mee :)
Het plan is om met een vriendinnetje in januari ongeveer twee weekjes op vakantie te gaan.
Liefst warm land, cultuur/natuur te zien, in ieder geval meer doen dan alleen zonnebaden ;)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:46

Ik ben (voor het eerst) 2 weken op Curacao geweest, ben ook niet zo van het elke dag aan het strand liggen en je resort niet afkomen/elke dag aan het zwembad hangen.

Maar 2 super weken gehad, ook genoeg dingen gezien en ondernomen. Duiken heb ik niet gedaan maar schijnt er erg mooi te zijn. :j

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:51

DOMINICAANSE REPUBLIEK!!!!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 19:05

pvdbosch schreef:
DOMINICAANSE REPUBLIEK!!!!

Nou daar ben je erg enthousiast over geloof ik :D De vluchten lijken alleen wel meteen wat hoger in prijs te liggen..

Tot nu toe staat Curacao toch wel hoog op het lijstje.. Ik hoor er veel leuke dingen over en ookal is het dan een beetje 'standaard' en toeristisch, dat hoeft natuurlijk niet per se heel slecht te zijn..

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:45

Heb er gewoond/gewerkt van 91 tot 93. Prachtige natuur, schitterende stranden. Lekker eten en drinken en hele mooie hotels. Leuke excursies te doen. Bijkomend voordeel, niet zo toeristisch als Aruba/Bonaire/Curacao/Jamaica/Martinique/Puerto Rico/Barbados/St Maarten.
Daar ben ik ook overal geweest maar vind ik persoonlijk niets aan, maar goed dat is zoals gezegd persoonlijk.
Cuba en Isla Margarita heb ik ook gewerkt, maar vind ik dan een stuk minder leuk/mooi/interessant als de Dominicaanse Republiek.
Waar ik ook gewerkt heb en wat ik ook een echte aanrader vind is Mexico, en dan Cancun of Playa del Carmen op Yucatan, da's een schiereiland.
Puerto Valarte (ook een bekende bestemming in Mexico maar dan aan de andere kant) vind ik dan ook weer minder leuk vooral vanwege de stranden die niet zo mooi zijn.
Sri Lanka heb ik ook gewerkt, fantastische bestemming, maar meer een echte rondreisvakantie en denk wel een stuk duurder, eventueel in combinatie met de Malediven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:39

Kaapverdische eilanden geen optie? Minder ver vliegen dan Curaçao en toch prima weer.

Canarische weilanden zou ik echt niet doen :( Kans dat je daar slecht weer hebt is behoorlijk groot, dus dan is het zonde van je geld.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:43

Wij zijn op het eiland Sal geweest, kaapverdie. Witte stranden heerlijk relaxte sfeer en maar 6 uur vliegen (met mijn vliegangst net te doen!) Absolute aanrader!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 20:34

Ah, die hadden we nog niet gehoord! Zeker een voordeel wat betreft het vliegen, dat is dan inderdaad leuk voor een weekje. Dat gaan we ook even bekijken! We willen morgen even langs een reis bureau voor wat extra info.

Canarische eilanden gaan het inderdaad niet worden, kans op slecht weer is wat ons betreft te groot.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:38

Ben een weekje op curacao geweest dit jaar, heel fijn, mooi om te duiken, met dolfijnen kan je zwemmen en als je naar klein curacao gaat en snel in het water gaat heb je kans om schildpadden te zien!!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:08

Sorry voor de late reactie! Maar van criminaliteit heb ik op Jamaica niets gemerkt. We gingen ook buiten ons resort excursies ondernemen. Onze taxichauffeur bleef vaak wel in de buurt (een enkele keer hebben we hem gevraagd om bij de taxi te blijven en niet met ons mee te gaan en dat ging ook prima). Maar we gingen ook wel eens zelf op pad (wandelend) en daar hebben we nooit iets van criminaliteit gemerkt. De hoofdstad Kingston schijnt wel erg crimineel te zijn, maar daar zijn we niet geweest.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:46

En? Wat gaat het worden? :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 19:33

Het is nog lastig :+ We zijn vandaag naar het reisbureau gweest en Curacao zit zo goed als volgeboekt voor de kerstvakantie, dus die valt al af voor die periode.
Ik ga dan nu voor de kerstvakantie wat meer zoeken over Kaapverdie en dat eiland Sal. Wat er te doen is en hoe het weer is in die periode etc. Qua kosten ligt dat sowieso lager vanwege de kortere vliegduur en het is waarschijnlijk ook minder bekend.

Gaat dat het niet worden dan wordt het waarschijnlijk toch Curacao maar dan in februari :) Ik ben wel echt een onderwater liefhebber en duiken met schildpadden heeft me wel over de streep getrokken :D

Edit; Op internet zie ik dat de temperatuur in Kaapverdie in januari minimaal 20 graden en max 25. Dat is wel een risicootje..

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:40

Dan kan je ook naar St. Maarten:)
Boek een boat trip en dan ga je snorkelen bij Tintamarre en met schildpadden idd. Je kunt Axivoca123 wel een mailtje sturen zij woont er :)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:57

Ik lees ff mee wij gaan waarschijnlijk als huwelijksreis naar curaçao in januari

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:59

Bali absolute aanrader en kan zo duur zijn als je het zelf wilt maken..

als je een reis kunt vinden met een paar overnachtingen, maar je wilt langer.. dan gewoon terugreis openbreken en zelf onderkomen zoeken daar.. hotelletjes zat, voor 25 euro per nacht zit je al een in luxe hotel met zwembad dicht bij het strand.. maar voor 5-7.50 kun je ook een nachtje in een homestay verblijven.. hetzij in de stadjes aan het strand, hetzij in het binnenland

losse vluchten zie ik momenteel (retour) bij klm voor 493 euro p.p.

ter vergelijk.. bij vakantie discounter zitten de 10 daagse bali reizen zo rond de 800-1000 euro p.p.

je goed verdiepen en op de bonnevooi gaan is momenteel dus aantrekkelijker.. tenzij je in een superdeluxe hotel wil zitten.. dan kan de discounter misschien wel uit..

ter vergelijk, ik heb er ooit met mijn zusje rondgereisd, laatst nog in verdiept, het is niet echt duurder geworden sindsdien.. waarvan 4 weken zelfstandig in indonesie.. met zijn tweën (exclusief dus het ticket).. niet goedkoop backpackend..in totaal in 8 weken indonesië een kleine 1500 euro met zijn tweeën (dus niet p.p) kwijt aan eten, drinken, overnachten, vervoer (taxi, bemo's en voor lange afstanden bus en meerdere vluchten). De andere 4 weken waren een georganiseerde rondreis, maar niet inclusief alle diners en drankjes etc waren juist duurder dan elders. En we waren het type 'luxe backpacker'

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:27

.