Ik wil graag in het buitenland werken, maar....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: Ik wil graag in het buitenland werken, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 22:06

Waarom zou ik niet nog een hoop kunnen leren?
Waarom zou ik dit niet kunnen als ik echt de drive en de passie heb?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:07

Omdat je te snel opgeeft.. Waar is je bijrijdpaardje eigenlijk in dit verhaal?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:10

fleurtjeuh schreef:
Waarom zou ik niet nog een hoop kunnen leren?
Waarom zou ik dit niet kunnen als ik echt de drive en de passie heb?

Misschien keihard: je hebt het talent en het doorzettingsvermogen volgens mij niet.

En nu ken ik je niet persoonlijk maar uit je schrijfgeschiedenis op bokt, trek ik die conclusie. En heel misschien zit ik er helemaal naast. :o Maar zo kom je bij mij over. Zo gauw je op een NK of WK mee rijdt sta ik aan de ring om je persoonlijk mijn welgemeende excuses aan te bieden :+

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:18

[/quote]

Misschien keihard: je hebt het talent en het doorzettingsvermogen volgens mij niet.

En nu ken ik je niet persoonlijk maar uit je schrijfgeschiedenis op bokt, trek ik die conclusie. En heel misschien zit ik er helemaal naast. :o Maar zo kom je bij mij over. Zo gauw je op een NK of WK mee rijdt sta ik aan de ring om je persoonlijk mijn welgemeende excuses aan te bieden :+[/quote]

nou ik rij 21 jaar met veel plezier en ik heb jaren op een manege gewerkt en heb een orun, maar je zult mij nooit op een nk tegenkomen. Dat betekend toch niet dat ik niet handig ben met paarden omdat ik geen wedstrijden rij :?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:23

Er zit wel verschil tussen jaren rijden, er voor de hobby wat in bijklussen of echt je baan er in vinden .... en dan ook nog eens in het buitenland. TS heeft geen enkele opleiding afgemaakt. Heb jij vast werk in de paarden har166? Heb jij daarmee ooit je onderhoud kunnen bekostigen?

RooschJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:23

Nou kom op zeg slimmerik, dit is gewoon echt onaardig. Ontzettend demotiverend voor iemand die iets wil bereiken in het leven, one way or another.
Ik heb overigens ook nog nooit op een NK of WK gereden. Heb ik nou ook geen talent of doorzettingsvermogen? -O-

TS, er zijn 2 manier van leren. De manier van leren via school, zodat je een diploma krijgt, en de leerervaring die je op doet in het leven. Beiden enorm belangrijk. Dat is dan ook de reden waarom ik je aanraad om wel aan je studie te denken, zodat je een diploma op zak hebt. Zonder een diploma kom je nergens tegenwoordig.
Natuurlijk zou je er wel aan kunnen denken om er voor een bepaalde tijd tussenuit te gaan. Werken op een stal, groomen, etc. Maar zorg ervoor dat dat slechts een weg is om je doel te bereiken en niet je uiteindelijke doel.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 22:24

Omdat het uit is gegaan tussen mijn ex en mij moest ik weer thuis gaan wonen.
Dat is 2 uur enkele rit bij bijrijdpaard vandaan.

Het volgende wat ik ga zeggen komt ongetwijfeld naief en geromantiseerd over, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te lleggen.

Ik rij vanaf dat ik 11 was. Ik ben zoals de meesten begonnen op de manege. Ik reed al snel in de`gevorderde` les. Maar het was een erg basic manege, dus ik leerde er niks meer.
Toen heb ik her en der paarden gereden over een aantal jaren heen. Ik heb nooit geld gehad om veel les te nemen, of echt goede paarden onder mijn kont gahad die me wat konden leren.
Toen ben ik een half jaar in belgie geweest, en heb ik keihard gewerkt, voor uiteindelijk bijna niks.
Maar ik heb wel geleerd paarden deels op te leiden, en voor mijn gevoel mijn rijden verbeterd. In ieder geval mijn gevoel voor het rijden als je snapt wat ik bedoel.
Maar in dat halve jaar heb ik relatief wrinig begeleiding gehad wat betrefd het rijden.
Daarna heb ik 2 maanden voor de engelsen gewerkt als groom. In die tijd heb ik super veel geleerd over hoe het is om met echte top paarden te werken, te verzorgen tot in de puntjes, en hoe het eraan toe gaat op internationale wedstrijden.
Ik leer snel door dingen mee te maken en te ervaren.
Maar voor mijn gevoel heb ik nooit de kans gehad om echt goed te kunnen gaan rijden.
Wat als er wel meer in mij zit dan wat ik tot dusver heb bereikt?
Ik wil het weten, ik wil ervoor werken. K wil beter worden dan ik ooit ben geweest.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:29

Paardrijden en vooral goed rijden kost geld en anders heel veel aanleg en heel eerlijk ik denk net zoals andere dat je alletwee mist.
Ik zou gaan studeren of alleen maar groomen want stallen zoeken geen beginner... Die zoeken iemand die die paarden wat leert en niet andersom.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:30

slimmerik schreef:
Er zit wel verschil tussen jaren rijden, er voor de hobby wat in bijklussen of echt je baan er in vinden .... en dan ook nog eens in het buitenland. TS heeft geen enkele opleiding afgemaakt. Heb jij vast werk in de paarden har166? Heb jij daarmee ooit je onderhoud kunnen bekostigen?

Ik werkte zomers fulltime en in de wintermaanden naast mn studie. Momenteel ben ik werkzaam in het onderwijs, ik geef Engels in de bovenbouw van het VMBO. Volgens mij denk jij bij 'het in de paardenbranche werken' alleen aan de functie stalruiter of zelfstandig ondernemer maar dat zijn natuurlijk niet de enige functies die daar zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:39

Okee, je gaat naar het buitenland.... je leert rijden als de beste.... zonder baan (geld) zul je echter niet gauw dat toppaard onder je kont krijgen. Ik bedoel daarmee dat goed leren rijden niet meteen in verband hoeft te worden gebracht met een baan....

En ik snap echt niet waarom die droom alleen in het buitenland mogelijk is voor je....

Mijn dochter heeft echt geen ambities om topruiter te worden maar neem nog steeds mijn petje af dat ze tijdens de vakanties van de middelbare school dagelijks 30 km fietste om 10 uur per dag à 1,- vergoeding per uur op een manege de stallen uit te mesten, kinderen les te geven, buitenritten begeleidde, kinderkampen leidde en alle voorkomende poets en ruimwerkzaamheden deed. Gewoon omdat ze wilde leren.... goh...zie ze nog gaan met haar handen in het verband omdat de blaren open gingen..... Ze heeft daar wel een wereldervaring opgedaan. Daar kan geen buitenland tegenop. En dáár leerde ze jonge paarden inrijden.. gewoon op doorzettingsvermogen en de bereidheid alles aan te pakken.

Okee har166 .... duidelijk .... náást je studie.....

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:42

Die ik betaalde van...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:45

Wat TS in buitenland verdient, kan ze iig geen studie van betalen har166.

Maar ik zie ook wel dat ik onaardig overkom..... maar gezien haar twee eerdere topics over werken in het buitenland welke beiden op niets uitdraaiden en waar ze "gestimuleerd"werd tot en met.... nu deze insteek van mij.

TS is ook niet gebonden aan mijn mening voor alle duidelijkheid.... ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:54

Ts, je lijkt me een erg aardige maar impulsieve meid. Dat ben ik ook, is niet per definitie slecht, maar ik denk dat je hierdoor wel telkens de 'fout' ingaat. Ik had je topic in België gevold toen je ook zo graag een hondje voor jou en je vriendje wou hebben en noem maar op. Ook toen ben je niet de hele tijd gebleven (je zou een jaar gaan toch?). Ook was je heel veel negatief, het regende te veel, je was ziek etc etc. Natuurlijk is dit allemaal niet leuk maar het overheerste.

Ik heb 3 maanden in Amerika op een ranch gezeten, waar ik ook wat negatieve zaken heb meegemaakt, maar god, wat vond ik het gaaf! Het was 45 graden, bloedje heet, veel enge spinnen in mijn kamer, katten die verdwenen, veulentje met ontstoken oog, moeder van veulen overleed 2 maanden later en noem maar op. oliebol happend... Maar ik laat dat mijn tijd daar niet beïnvloeden. Ik heb een fantastische tijd gehad en wou dat ik de tijd weer terug kon draaien en het weer over kon doen. Dat gevoel heb ik toentertijd niet bij jouw topic gekregen, het is alsof je iets zoekt, maar het telkens tegenvalt voor je.

Ik bedoel dit echt niet banketstaaf naar jou toe, maar dat viel me echt op uit je voorgaande topics. Vat het niet te zwaar op maar denk er wel goed over na. Wil je weer teleurgesteld worden of ga je er nu echt voor zorgen dat je met een positieve instelling ergens aan begint en eindigt? Want weer zo'n dumper is natuurlijk absoluut niet leuk, je hebt veel pech gehad.

Wat je ook beslist, ik wens je het beste toe, ik zal je topic dan in ieder geval ook volgen!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:21

Wat slimmerik en lifaya aangeven bedoelde ik er dus ook ongeveer mee floor.
De kans dat je voor de derde keer de mist in gaat is gewoon groot. Je wilt iets graag maar zodra het niet helemaal in je straatje ligt dan ben je al snel negatief. Als stal zijnde snap ik dan dat ze niet een ongemotiveerde werknemer willen.
Waarom zoek je niet hier een andere baan en denk je er nog even overna? Je lijkt soms net een rollercoaster. Je hebt nu ook nog de kans een opleiding te volgen en een diploma te halen. Nee je hebt niet voor alles een diploma nodig, maar het is een harde maatschappij en geeft je toch een zetje..
Ik snap trouwens je opmerking van langzaam dik worden niet.. :?

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:12

Je komt op mij nogal over als een stuiterbal. Een paar weken werken, dan een studie willen volgen, maar er toch niet aan beginnen, voor de derde keer in korte tijd naar het buitenland willen om op een stoeterij te werken. Word je niet ontzettend moe van jezelf :o ? Als ik je topics lees, moet ik persoonlijk aan de boekjes van Bianca denken :o (alleen het verschil is dat het in echte leven allemaal niet zo gaat). Het is nu twee keer misgegaan in het buitenland. Meestal stoot een ezel zich niet voor de tweede keer aan dezelfde steen. Dromen najagen is niet verkeerd, maar begin anders eens wat dichterbij. In Nederland is toch vast ook wel werken tussen de paarden te vinden? Stallen mesten en groomen kan hier ook.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:26

slimmerik schreef:
Wat TS in buitenland verdient, kan ze iig geen studie van betalen har166.

Maar ik zie ook wel dat ik onaardig overkom..... maar gezien haar twee eerdere topics over werken in het buitenland welke beiden op niets uitdraaiden en waar ze "gestimuleerd"werd tot en met.... nu deze insteek van mij.

TS is ook niet gebonden aan mijn mening voor alle duidelijkheid.... ;)

Ook ik heb je vorige topics gevolg. ...en ik ben het met slimmerik eens.

Natuurlijk kun je het nog een keer proberen.
Mocht het dan weer niet lukken, geef dan niet je collega's/baas de schuld, maar accepteer dat jij te kort komt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:02

fleurtjeuh schreef:
Ik mag graag zeuren op het internet, maar in real life ben ik niet zo zeurderig.
Ik weet van aanpakken en kan lange dagen maken zonder te zeuren.

Ik ga volkomen mee met o.a Slimmerik.

maar afgezien van dat, je weet dat wij samen een paar jaar geleden paardenhouderij gedaan hebt. Ook daar was je er regelmatiger niet als wel en kon je ook zeuren en klagen. dus alleen in internet zeuren is imo niet zo en kun irl ook best goed zeuren en klagen.

Als ik jou was zou ik eerst dat buitenlandverhaal eens laten varen en een opleiding gaan doen. wat wil je zonder diploma's als blijkt dat de paarden in toch niks word? Ga eerst eens een x aantal jarig opleiding doen. Als je dat haalt heb je een stuk meer discipline opgebouwd en zul je het misschien wel halen. maar zoals je nu hebt gedaan vind ik het nog niet eens zo gek dat je na een paar maanden weerom komt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:08

Heb gister je België en Engeland topic in z'n geheel gelezen.
Je kreeg een kans van een Engelsman maar die pakte je niet want je wilde kok worden..
Maar je hebt geen 1 dag gevolgd van die opleiding?
Waarom ben je met die opleiding gestopt zonder hem überhaupt 1 dag te volgen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:12

Je kunt niet stoppen met iets waarin je niet bent begonnen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:23

Om ergens serieus als ruiter aan de slag te komen moet je beter rijden.
En als groom hou je het lichamelijk niet vol.
Dan houdt het toch al heel snel op.
Het is gewoon een wereld waarin je hard en sterk moet zijn (fysiek en mentaal).

Verder vraag je om een schop onder je kont, dat zegt al genoeg, die had je jezelf al tien keer kunnen geven als je serieus in de paarden had willen werken..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:33

Ik ken je helemaal niet, maar je hebt blijkbaar geen opleiding? Wat voor opleiding was dat? Is er een mogelijkheid om die opleiding toch - in de de avonduren - af te maken zodat je in elk geval kans hebt op op een betere baan dan je nu hebt, al,is het dan niet in de richting die je wil.

Verder schrijf je dat je thuis moest gaan wonen toen het uit ging met je vriend. Je was toen toch al volwassen? Hoezo moest dat dan? Het was natuurlijk wel gemakkelijker om weer naar pappie en mammie te gaan i.p.v. zelf woonruimte te zoekn in de buurt van je paard.

Uit de berichtjes hiervoor begrijp ik dat je nogal impulsief bent en de gevolgen van je eigen beslissingen niet altijd overziet. Is dat altijd al zo geweest? Hoe was je als kind? Wel eens aan AD(H)D gedacht?

Waarom deed/doe je niks met de tips die hiervoor al gegeven zijn? Moet alles kant en klaar aangeleverd worden?

In elk geval wens ik je veel succes.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 10:47

Ok
@Marie111
Zonder baan is het erg lastig om een eigen plekje te huren, anders had ik dat zeker gedaan. Je kent het verhaal niet, dus je kan er niet over oordelen. Ik woon niet graag thuis, de band met mijn ouders is niet goed.
Ook oordeel je over mij vanuit wat je leest uit de berichten boven je, en op de vorige pagina's, deze mensen kennen mij allemaal niet.

En dan nu de rest.
Zoals ik net hierboven typ, kennen jullie mij allemaal niet.
Ladybird heeft mij 5 jaar geleden gekend, en in die 5 jaar ben ik veel veranderd.
Dat ik online misschien zeur, zegt niet dat ik dat irl ook doe.
Ik probeer juist altijd door te zetten.
Ik heb gewerkt met een zwaar verdraaide schouder, 40 graden koorts en met een opgezwollen kaak van een ontstoken kies. En nog wel meer.
Ik wil niet zeggen:'oh kijk naar mij wat ben ik goed, ik heb doorgewerkt met pijn'. Dat absoluut niet.
Maar jullie hebben het beeld van mij dat ik met elk wisse wasje het bijltje erbij neergooi.
Dit is niet zo.
Ik heb maanden doorgewerkt zonder loon te krijgen. Ik woonde in een vies, muf schimmelig hutje, zonder verwarming, en zonder douche. In de winter moest ik door de kou naar de douche lopen, die in een buitenhuisje was. Daar zou bijna iedereen wel ziek van worden.
Dat ik klaag op internet, zorgt er juist voor dat ik dat irl niet doe. Het is mijn uitlaat klep.

Voor de duidelijkheid, Ik heb geen ADHD, nooit gehad, zijn ook nooit vermoedens naar geweest.
Ik ben geen druk persoon, maar als ik iets wil veranderen in mijn leven dan ga ik ervoor.
Ik blijf niet hangen in wat mij ongelukkig maakt.

En ik heb nooit mijn bazen de schuld gegeven. Ja 1, omdat ik geen loon kreeg. Maar zouden jullie door blijven werken als je geen loon meer kreeg?

De tijd die ik in belgie heb gewerkt was super. Ik heb mega veel geleerd, en zou het onder iets betere omstandigheden zo weer doen.
Engeland was ook super. Ik heb weer veel geleerd, en mocht zelfs mee naar Italie, waar ik nog meer heb geleerd. Dat ik daar ontslagen was zal ongetwijfeld aan mij liggen, ik paste volgens hun niet in het team. Een team dat al 2 jaar samenwerkte.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:50

Ok, maar dat beantwoord nog steeds de vraag niet waarom je de koksopleiding nooit hebt geprobeerd waar je een groom baan voor afgezegd hebt?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 10:51

Toen was ik samen met mijn vriend, en had ik besloten om voor hem te gaan, en in nederland te blijven.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:52

Waarom volg je geen opleiding, ga je daarna full time werken, een super paard kopen met goede instructie! Denk dat dat nog veel leuker is..