Wat neem jij allemaal mee in je handbagage?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Wat neem jij allemaal mee in je handbagage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 16:21

Ik hou het lekker simpel, Gran Canaria! :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:21

Laptop, telefoon, portemonnee, paspoort, reisdocumenten, oordopjes voor stijgen/landen en voor muziek luisteren, pillen tegen reisziekte en paracetamol voor het geval dat, zonnebril, labello, tictac, en als ik er aan denk vaak een kladblok met pen(nen).

Dan zit ik nog lang niet aan een volle tas en maximaal gewicht maar ik vertik het om rond te sjouwen met teveel troep :D Meestal neem ik een rugzak als handbagage mee met daarin een kleine handtas met de dingen die ik in het vliegtuig bij me wil houden. De rugzak is fijn voor als ik rondloop en het kleine tasje zorgt dat ik beenruimte heb :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:27

fohadie schreef:
Anthea schreef:
Je mag gewoon dropjes meenemen.

Dat hangt er dus vanaf waar je heen gaat. (Zie mijn eerdere post.)

Ik vlieg alweer jaren buiten Europa en nooit problemen mee gehad. :n

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:32

Dat hangt er dus vanaf waar je heen gaat. (Zie mijn eerdere post.)[/quote]

Ik vlieg alweer jaren buiten Europa en nooit problemen mee gehad. :n[/quote]

Hangt er ook vanaf WAAR buiten Europa. Ik gaf als voorbeeld Australie maar er zijn er wel meer. Tuurlijk niet alle landen buiten Europa. Vooral eilanden. Stel je voor dat er een ziekte in je zak drop zit. ;-)

Heb het een keer voor me zien gebeuren (Geen idee meer waar ik heen ging) dat een vrouw ook een zak drop bij haar had en deze werd zonder pardon in de prullenbak gegooit.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:17

Drop meenemen in het vliegtuig is geen probleem. Of je die zak elke land in mee krijgt is meer de vraag ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:20

Ik heb laatst een rotte komkommer meegenomen naar Amerika. _O- Was wel per auto. :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:23

fohadie schreef:
Ik neem altijd wat extra kleding mee, stel je voor dat je koffer ineens zoek raakt? Heb je iig wat schone kleding bij je voor de komende dagen.

verder moet je uitkijken met etenswaar en snoep. Hangt er vanaf naar welk land je gaat want er zijn landen (Denk oa Australie) waar je dat dus absoluut niet mee mag nemen!! naar de meeste Europese landen mag het vaak wel.

Ik heb twee weken geleden alles in mijn handbagage gedaan omdat ik er bij het online thuis inchecken achter kwam dat je zelfs bij KLM nu extra voor je koffer moet betalen. Ik vond dat zo'n onzin (Ik betaal al extra omdat ik met KLM vlieg, en nu mag ik niet eens gratis een koffer meenemen?!) dat ik alles in een grote reistas heb geflikkerd die aan de normen voldeed en geen haan die er naar kraaide. Alleen kon ik nu geen fles plaatselijke drank meenemen (Tenzij op het vliegveld gekocht) en ook de grote flessen shampoo mochten niet mee maar gelukkig had ik mini's.

Dus als je bijv. een weekje gaat en niet veel nodig hebt kan dat ook.

Houd wel in de gaten wat wel en niet mee mag, dit kan je makkelijk via google vinden.

Snoep doen ze echt niet snel moeilijk over.. alleen verse etenswaren als kaas en vlees van zulk soort oliebol mag niet :))

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:22

Belangrijke papieren en paspoort + tickets bewaard mijn vriend, niet dat ik dat niet kan, maar ik ben nogal ongeorganiseerd, dat werkt dus gewoon niet.

Verder iPad, telefoon, oordopjes, handdoekje, ondergoed, medicatie, de pil, iets de kauwen, portemonnee, zonnebril, paracetamol, pen en eigenlijk best standaard zo te lezen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:01

Reisdocumenten, onderbroek + sokken, elektrische apparatuur (tablet/laptop, camera's en telefoon).
Verder heeft mijn man ook altijd een set kleren van mij in zijn koffer, en ik een set kleren van hem in mijn koffer.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:05

Je fijnste kleren als je die hebt, mocht je bagage kwijtraken (wat echt nooit gebeurt maar voor de zekerheid) heb je die nog. Een extra setje kleren voor als je bagage met de verkeerde vlucht meegaat en dus vertraagt wordt. Iets te doen voor onderweg. Een nekkussen vind ik altijd fijn, zeker bij lange vluchten. Muziek + oortjes als je een lange vlucht hebt, die koptelefoons vind ik niet fijn. Snoep, en het klinkt raar maar: Warme sokken! Hoog in de lucht kan het nog best koud zijn en ook in het vliegtuig. Warme sokken is heel fijn vind ik :) Iets van een klein zaklampje voor als ze het licht uit doen en jij wilt lezen/iets waar je licht voor nodig hebt. Veel plezier op reis! *\o/*

@fohadie: Je wilt niet weten hoeveel snoep ik meehad naar St. Maarten voor onderweg := . Een piepklein eiland waar ze heel fobisch (is dat een woord?) zijn met spullen mee terug nemen. Denk aan schelpen ed, dat hoort op het eiland thuis vinden zij. Maar zowel heen en terug was snoep absoluut geen probleem.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:16

Cardy schreef:
Je mag maximaal 100ml vloeistof meenemen in je handbagage.

Ik vraag mij dan ook af, mag ik wel Kruidvat dropjes meenemen of is dat iets wat je achter de douane moet kopen? :)

Je mag 1 liter aan vloeistof meenemen maar de verpakking per vloeistof mag niet meer dan 100 ml zijn.

1 keer naar Italië gevlogen met enkel handbagage dus daar zat alles in.

Normaal gesproken heb ik een boek bij, ds, mobiel, opladers, slippers, paracetamol en reistabletjes dit keer ook mijn slippers. En natuurlijk wat te eten/snoepen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:39

xNavatu schreef:
fohadie schreef:
Ik neem altijd wat extra kleding mee, stel je voor dat je koffer ineens zoek raakt? Heb je iig wat schone kleding bij je voor de komende dagen.

verder moet je uitkijken met etenswaar en snoep. Hangt er vanaf naar welk land je gaat want er zijn landen (Denk oa Australie) waar je dat dus absoluut niet mee mag nemen!! naar de meeste Europese landen mag het vaak wel.

Ik heb twee weken geleden alles in mijn handbagage gedaan omdat ik er bij het online thuis inchecken achter kwam dat je zelfs bij KLM nu extra voor je koffer moet betalen. Ik vond dat zo'n onzin (Ik betaal al extra omdat ik met KLM vlieg, en nu mag ik niet eens gratis een koffer meenemen?!) dat ik alles in een grote reistas heb geflikkerd die aan de normen voldeed en geen haan die er naar kraaide. Alleen kon ik nu geen fles plaatselijke drank meenemen (Tenzij op het vliegveld gekocht) en ook de grote flessen shampoo mochten niet mee maar gelukkig had ik mini's.

Dus als je bijv. een weekje gaat en niet veel nodig hebt kan dat ook.

Houd wel in de gaten wat wel en niet mee mag, dit kan je makkelijk via google vinden.

Snoep doen ze echt niet snel moeilijk over.. alleen verse etenswaren als kaas en vlees van zulk soort oliebol mag niet :))

Snoep doen ze zeker wel moeilijk over naar australie. Je moet het iig aangeven. Customs in australie is echt loeistreng...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 20:19

Zo koffers ingepakt en de handbagage ook. Ik ben klaar voor de vakantie! :D

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:46

Waar haal je die zakjes voor vloeistoffen dan eigenlijk?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:50

Een puppie :D
Hopelijk is die nog heel bij aankomst :')
*doodgeknuffeld*

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 00:05

Lizzle schreef:

Die kan je bij de informatiebalie op Schiphol krijgen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 00:14

Deze zomer had ik mijn laptop, ereader, mp3 speler, een trui, maandverband en wat te eten bij me.
Toen mijn broertje nog mee moest hadden we heel wat gedoe om zijn medicijnen. Hij is verstandelijk gehandicapt en heeft epilepsie. De medizijnen tegen epilepsie zijn allemaal vloeibaar en we moesten ook over onze handbaggage verdelen voor het geval we een koffer kwijtraakte. Ben blij dat ik van dat gezeur van de douane af ben, want het was echt vervelend.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:17

Lizzle schreef:

Ziplockzakjes van 1 liter zijn ook bij de supermarkt te krijgen. IKEA heeft ze ook.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:09

Kijk, weer wat geleerd :o thanks!