Vliegen met vliegangst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:06

Wat vervelend dat je zo'n enorme vliegangst hebt zeg....

Misschien helpt het om relaxte liedjes op je telefoon te zetten zodat je daar mooi naar kan luisteren? :)
Dit filmpjes kwam ik laatst tegen, misschien heb je er iets aan. :)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 14:00

Nou, vliegticket is geboekt, Emirates it is. Ik vlieg 10 december, krijg wel kriebels in mijn buik als ik er aan denk, maar het is wel een stap in de goede richting.

Anoniem

Re: Vliegen met vliegangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:05

Misschien kun je het aangeven bij de maatschappij, dat ze je begeleiden of iets?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 14:10

Ja, ik ga daar volgende week even naar kijken en aangeven bij de maatschappij. Ook moet ik nog contact opnemen met de huisarts met betrekking tot inentingen en ga ik ook even vragen of zij wat kalmerends weet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:30

Ik ben benieuwd hoe de vliegangstigen met het gebeuren rond Germanwings om gaan. Ik zou dit voorjaar naar de USA maar dit is een dusdanig horror verhaal dat ik in staat ben om niet te gaan hoezeer ik me er ook op verheugd had.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:47

Ik vlieg over 3 weken naar de USA. Heb niet echt vliegangst denk ik, hoewel ik lang niet altijd relaxt ben. Soms knijp ik m enorm en soms is er niks aan de hand. Nu met Germanwings denk ik ook :\ anderzijds... in een auto is een stuk onveiliger verhoudingsgewijs,dus daar hou ik me aan vast. :)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:50

Ik moet over twee weken met Germanwings... Maarja, de kans is zo klein dat zoiets je overkomt. Maar ik zal wel eraan denken bij het instappen, dat weet ik nu al

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:54

Dat dit is gebeurd is verschrikkelijk. Maar kijk eens naar de andere landen. Elke dag zelfmoordacties. Ik vind het nu ook niet lekker om in te stappen maar ik wil toch echt over een paar maandjes op vakantie.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:00

Tja ik heb een keer gevlogen vond het best eng := Steeds als dat vliegtuig wat onregelmatig vloog, wat hobbelde of wat het ook was in bepaalde luchtstreken vond ik het al spannend terwijl dat normaal blijkt te zijn :') Ik ga in september weer maar dit soort dingen als MH17 en wat er nu gebeurd is zijn nou niet zo geweldig voor mijn gemoedstoestand haha. Maar idd als je reeël bekijkt hoeveel vluchten er zijn en hoe vaak het mis gaat dan is het eigenlijk onzin om bang te zijn maar helaas werkt dat niet zo. :P Achja ik ga wel gewoon wil geen echte angst ontwikkelen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:13

Hoi TS :) ik heb ook extreem last gehad van vliegangst. Precies zoals jij, in huilen uitbarsten voordat ik het vliegtuig in ging, en daarnaast ook nog flauwvallen, hyperventileren, zweten, nerveus, het was echt verschrikkelijke horror voor mij. Echter wilde ik mij niet laten tegenhouden om de wereld te ontdekken.. Dus elke keer, hoe bang ik ook was, ging ik toch. Weliswaar onder de invloed van oxazepam, reispilletjes, slaappilletjes, paracetamol, allemaal door elkaar heen, maar ik ging wel.

Afgelopen december ging ik terug naar Argentinië (daar heb ik in 2010-2011 gewoond) en om alles te kunnen zien moest ik binnen drie weken 7 keer (!!!) vliegen, waarvan de laatste twee keer in mijn eentje. Ik zag er gigantisch tegen op. Maar na een paar vluchten bedacht ik me ineens dat ik de vluchten vrij goed was doorgekomen, ik had minder paniek als eerst. Uiteindelijk heb ik toen besloten om te stoppen met de medicijnen, en eens te gaan vliegen zonder pilletjes. Dat ging redelijk, ik was wel nerveus, maar met een stressbal ging het.

Op de terugweg naar Nederland moest ik van Buenos Aires naar Madrid, en van Madrid naar Amsterdam. Omdat ik alleen moest vliegen had ik besloten om op de vlucht van BA-MAD wel een oxazepammetje te nemen. Achteraf was het niet nodig en heb ik van MAD-AMS zonder pilletjes gereisd. Ik durf niet te zeggen dat ik er helemaal 100% over heen ben, maar ik durf het nu wel en ik heb minder angst! In januari ben ik in mijn eentje naar Valencia gevlogen en eind april vlieg ik in mijn eentje naar Sevilla. Het enige wat ik je kan aanraden is: gewoon doen! Hoe vaker je het doet in een korte periode, hoe minder je je eigen angst voelt. En geloof mij, ik heb 22 jaar lang angst gehad van extreme angst, dus ik begrijp je helemaal hoe k*t het allemaal kan zijn. Maar laat je niet tegenhouden, er is zoveel moois op de wereld en het zou zonde zijn als je dat mist! Vraag desnoods voor oxazepam aan de huisarts :) Succes!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:21

Als het goed is, is TS al in december naar de Emiraten geweest :)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 07:04

Ik ben inderdaad al lang en breed weer thuis! Ik heb beide vluchten naar Australië overleefd. Morgen plaats ik wel even een verslagje, maar ik ben ondertussen eigenlijk praktisch niet meer bang om te vliegen, heel vreemd eigenlijk. Maar eenmaal in dubai heb ik me er eigenlijk bij neergelegd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 07:18

Goed om te horen, Manadis! Wilde dat ik dat ook kon zeggen ;)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:34

Misschien een rare vraag dit. Maar ik ken mensen die bergbeklimmen, abseilen in de alpen en weet ik wat allemaal en dan geen greintje angst hebben. Omdat ze zelf (menen) de controle (te) hebben. Maar deze mensen durven dan weer niet in een enge achtbaan omdat ze dan geen controle hebben.
Hoe is dit bij vliegangst? Heeft dat met controle te maken, of met vrees voor de hoogte of met andere zaken?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:17

Hm dat is wel herkenbaar Bootsiebob: Ik vind achtbanen ook eng omdat er geen weg meer terug is... Ik doe ook aan wandklimmen bijv dat vind ik echt niet eng hoor :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:38

Is het niet dat je dan geen controle meer hebt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:40

Nou, dat is het bij mij dan weer niet. Ik stap rustig in de engste achtbanen en dan heb ik ook geen controle.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 01:02

Voor mij is het zeker controle. In achtbanen durf ik trouwens wel, omdat ik precies weet hoe die dingen werken, wat voor beveiligingen er (meestal) opzitten en zo. Vliegtuigen weet ik domweg niet genoeg vanaf EN ik weet niet hoe ik zo'n ding moet besturen, en denk dat er teveel knoppen op zitten om dat heel snel onder de knie te krijgen. Daar helpt alle afleveringen van Air Crash Investigation kijken trouwens ook niet aan mee.

De laatste keer in een vliegtuig heeft het ding meer dan 1 uur vertraging gehad omdat ik letterlijk midden in de deuropening een paniekaanval kreeg en niet van de plek waar ik volledig over de zeik stond te krijgen was, ook niet met geweld. Ze konden de deur dus niet sluiten om (met of zonder mij) weg te gaan. Is wel bijna 20 jaar geleden. En echt niet leuk.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 01:08

Mijn eerste vlucht van Amsterdam naar Dubai was ik nog erg bang. De man die naast me zat had dat door en heeft een paar keer aan me gevraagd hoe het ging. Vervolgens de vluchten erna heb ik me kunnen overgeven aan de vlucht. Ook vrij rustige vluchten gehad met maar een klein beetje turbulentie, denk dat dat ook wel meegeholpen heeft.
Terug had ik op de eerste vlucht, van Melbourne naar Singapore bijna het hele vliegtuig voor me alleen, ik denk dat er in de boeing 777-300ER maar 50 mensen zaten. Heel relaxed, had een hele rij voor me alleen en niemand achter me of voor me. Wel was deze vlucht wat spannend want me moesten over de plek waar de air asia vlucht verdween. Hier moesten we ook de riemen om want het was een 'high risk area'. was ook redelijk wat turbulentie. Ook van Singapore naar dubai was erg bumpy en daar mochten we ook niet lopen. Ook dit heb ik overleefd. De laatste vlucht was in de A380, dat was echt heerlijk, amper lawaai en geen turbulentie of wat.
Ik ben in ieder geval niet meer heel erg bang nu, vind het vooral heel saai, die lange vluchten!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 01:14

Zo leeg was de vlucht
Afbeelding

Afbeelding

Ayers rock, kregen rondje van de zaak

Afbeelding

Dubai
Afbeelding

A380
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 01:24

Mooie foto's joh! Fijn dat je nu wel over je angst heen bent!
Ben zelf ook niet echt angstig met vliegen, maar na de afgelopen paar maanden met die vliegtuigen steeds word het wel iets meer. Maar meestal als ik dan eenmaal zit dan gaat het eigenlijk wel goed. :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 01:27

_xManadisx_ schreef:
Nou, vliegticket is geboekt, Emirates it is. Ik vlieg 10 december, krijg wel kriebels in mijn buik als ik er aan denk, maar het is wel een stap in de goede richting.

Jaaa Emirates! Ik heb/had ook vliegangst, maar met Emirates heb ik eigenlijk alleen zenuwen gehad tijdens de landing en het opstijgen. De vlucht zelf duurt zo lang dat je bijna vergeet dat je aan het vliegen bent! Emirates is ook echt een fijne maatschappij :j.

Fijn dat je je reis dus hebt kunnen maken, ik weet zeker dat het, het helemaal waard was!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 01:29

Ik heb eens een keer gevlogen , heb paar dagen oorpijn gehad maar vliegen is geweldig!. Ik zat bij de vleugel en het raam , eenmaal in Frankrijk die wijnvelden bij landen wauw hihi. Zou het zo weer doen , crasht ie ja domme pech . Klinkt gek maar die kans is zo klein

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 02:11

_xManadisx_ wat een mooie foto's heb je gemaakt. Heerlijk relaxed zo'n leeg vliegtuig. Ik ben ook altijd blij wanneer ik een rij voor mezelf heb, of tenminste een lege stoel ertussen.

De uitzichten zijn altijd echt geweldig, of het nou helder is of dat er mooie wolkenformaties zijn. Of in het donker, wanneer je allemaal lichtjes ziet. Ik vind op de autosnelweg in België zitten veel gevaarlijker dan vliegen :D Gingen eens naar de Ardennen, man wat kunnen die soms slecht rijden!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:28

Mooie foto's hoor!

Ik moet eerlijk bekennen dat het mij ook eng lijkt om over een plek te vliegen waar een vliegtuig is vermist. Zeker als je dan ook nog eens turbulentie krijgt precies op die plek. :=