All-inclusive vakantie met baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:48

citroen schreef:
Ik ben bang dat het weer in Griekenland al minder gaat worden in Oktober...

Misschien is hotel Barbacan iets? Ligt in Menorca! Erg kindvriendelijk hotel en Menorca staat bekend als het buggy eiland!

Als je toch voor Griekenland wil gaan is misschien hotel Pelagos wel iets? Wordt alleen door Neckerman aangeboden!

Als je geen Turkije wil (en ik gok Egypte ook niet) zou ik toch echt gaan kijken voor de Canarische eilanden: Gran Canaria, Lanzerote, Tenerife en Fuerteventura!

Helemaal mee eens!
Ik werk op een reisbureau en deze twee accomodaties zijn inderdaad heel goed. Ik heb ook mijn nicht geboekt naar Pelagos. Zij gaat in september met een baby'tje. Je zou ook eens kunnen kijken voor Lopesan Costa Meloneras en Lopesan baobab. Zijn ook twee accomodaties die wij veel boeken voor gezinnen.

Succes!

Miss_Arie

Re: All-inclusive vakantie met bay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 07:05

bedankt voor de tips!

ik heb eens gekeken op verschillende sites en qua weer schijnt het in die periode niet veel uit te maken of je naar de Canarische Eilanden gaat of naar Griekenland. eigenlijk overal staat een gemiddelde temperatuur van 23 graden.
dus volgens mij heb je daarmee dan niet veel garantie op beter weer in Spanje.

Turkije wil de man gewoon echt niet, en ook noord-afrika staat op zijn lijstje van landen om nooit naar toe te gaan.

ik zal de andere opties die hier genoemd worden eens bekijken, en misschien boek ik het nog wel om hoor :D

weet iemand hoe het trouwens zit met de ladingen Russen die tegenwoordig steeds reislustiger worden en Europa ontdekken?
dat schijnen nu ook niet het meest fijne publiek te zijn om tussen te zitten. maar ik heb eigenlijk geen idee welke landen/plaatsen erg in trek zijn bij hun.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 07:19

Ik wilde ook echt niet naar Turkije. Ook vanwege de oorlog ernaast en ik dacht dat het waardeloos zou zijn. Ik heb me over kunnen halen. Oorlog niets van te merken. Nu is Turkije ook niet bezig ermee dus dat scheelt. En werkelijk waar wat een goede hotels en all inclusieve schijnt in Turkije het beste te zijn.

Ik zou niet naar Egypte of Tunesië willen. In oktober ook niet aan te raden. Dan is het vakantie seizoen ten einde en gaan ze weer ruzie maken..

Cyprus? Dat lijkt mij ook goed. Hebben wij ook voor gekeken komende oktober, alleen voor ons niet haalbaar met,vakantie en mijn nieuwe opleiding

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 09:59

ik heb nog een keer extra alle tips nagelopen die hier in het topic aangedragen werden :D

en ik heb er toch geen een tussen gevonden waarvan ik overtuigd ben dat het iets voor ons is.

punten waar ik tegenaan loop is:
-het is in Turkije, en ik heb het nog een keer aan de man gevraagd, maar hij wil ECHT niet :o
-geen familiekamers of appartementen meer beschikbaar
-prijzen ruim boven de 700 euro pp
-transfer naar hotel minimaal een uur

een slaapruimte met minimaal 1 aparte slaapkamer is gewoon een must.
de temperatuur kom ik nog steeds op het zelfde uit.
en na een vlucht zie ik het niet zitten om nog meer dan een uur met dat kleintje in een bus te zitten naar je hotel.
de russen zijn geloof ik in heel europa aan het reizen, want ik kom in veel recensies tegen dat er veel russen zijn.

nog iemand een idee?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:11

Mijn schoonzus is ook op menorca geweest, maar dat resort was heel duur, daarnaast heeft Spanje vaak niet zo goede all inclusive, evenals Griekenland :n

Mexico is super, maar dat zal wel te ver zijn (9 u vliegen) maar wel zonnig en top geregeld.

Het punt is als je lekker weer wilt in oktober kom je al gauw uit bij Turkije of verder weg.
Dus je zal echt moeten bedenken wat je wilt, mocht je verder willen vliegen, dan zou ik naar Mexico gaan :j maar ik kan me goed voorstellen dat als je voor het eerst gaat met je baby dat je dat niet ziet zitten :D

Mocht je Griekenland doen, dan zou ik geen all inclusive doen maar een appartementje oid doen :j

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:16

als we ver zouden gaan vliegen dan zouden we weer lekker naar Texas op vakantie gaan :D ;) maar dat zien we gewoon nog niet zitten met de kleine.

ik vind het wel apart dat de all-inclusive formule in Turkije dan zoveel beter is als in Griekenland of Spanje.
op al die sites die reizen met elkaar vergelijken adhv ervaringen komen er in zowel Griekenland als Spanje toch een heleboel ook met een zeer goede waardering uit.
terwijl er ook een heel aantal in Turkije niet zo goed zijn.

mag ik vragen waarom je een los appartement aan zou raden ipv all-in in Griekenland?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:20

all-inclusive Tenerife is ook zeker wat van te zeggen ;)
daar is het in oktober ook nog lekker weer!
(ben zelf in januari gegaan, kon nog prima in bikini lopen :P)

persoonlijk vind ik griekenland en spanje vaak nog wat onverzorgd qua kamers + eten etc. Ik vind deze landen dan ook niks all-in, je kan 10x beter genieten als je zelf tentjes zoekt etc :j
Als, dan loopt Turkije daar inderdaad op voor..(bij de juiste hotels!)

Maar in Tenerife heb ik toen echt 0 negatiefs meegemaakt, al moet je natuurlijk wel een juist hotel zoeken :)
maar ook de omgeving etc. is daar schoner etc, dan bijvoorbeeld griekenland etc.
het land zelf is beter onderhouden :)

Ik vind griekenland en turkije al snel een beetje vies...
en als je voor all-in gemak gaat, kan ik mij niet voorstellen dat je naar zo'n land wil...
( je bent waarschijnlijk niet de avonturier die daar gewoon overheen kijkt,?)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 11-08-14 10:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:20

Omdat daar echt heel veel leuke restaurantjes zijn die niks kosten en de all incl buffetten vaak minder zijn :j
Je kan ook in een resort appartementen huren :j

Wij zaten bv op Kreta in marinos beach rethymon, was met ontbijt, aan de zee, appartement en verder alles dichtbij

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:21

Maar waarom perse all in? Als je naar Griekenland wilt gaan kan je lekker een terrasje nemen en een heerlijke maaltijd. Ik zou nooit all in nemen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 10:50

het idee wat ik heb van een all-incl vakantie is dat je echt 7 dagen de hele dag onder een parasol aan het zwembad kan gaan zitten, en even nergens achteraan te hoeven.

want elke vakantie die ik tot nu toe heb gehad is het altijd: wat gaan we eten? moeten we nog een supermarkt gaan zoeken dat we in het appartementje/huisje eten of op zoek naar een restaurantje?

en dat terwijl je gewoon de hele dag al in touw ben geweest (wij wandelen graag, en verdwalen nog al eens := ) )

dus ik wil gewoon een keertje helemaal niks MOETEN.
natuurlijk zullen we wel rond gaan kijken en zeer waarschijnlijk ook wel ergens anders eten, maar het HOEFT niet.

en normaal ben ik overal super makkelijk in, dan zie ik wel waar we uitkomen en hoe laat we dan weer eten. maar nu zitten we met die kleine mup die wel een schema heeft qua eten en slapen, en als wij daar dan tussendoor op zoek moeten naar van alles wordt het toch weer zo'n gestress en gedoe elke dag (want ik ken ons :o :D )

maar ik ben ondertussen eens aan het kijken wanneer we het budget wat opkrikken, waar we dan uitkomen :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:00

Wij hebben op kreta een keer in een appartement in Malia (of zo iets) aan het strand gezeten. Er zat een zwembad bij en je kon in het complex eten maar het was er niet standaard bij.
Het is niet mijn soort van vakantie maar het was er netjes en schoon. Weet helaas de naam niet meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:04

Voor goede all in moet je echt richting Turkije... Ik ben geen all in persoon en al helemaal niet iemand die een week niks gaat liggen doen behalve keren en smeren... Waarom wil je vriend niet naar Turkije?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 11:13

ik heb het nog nooit gedaan, en wil het graag eens uittesten. misschien blijkt het helemaal niks te zijn voor ons, en doen we het nooit meer. misschien zijn we er helemaal weg van en willen we het volgend jaar weer. geen idee.
dus we gaan open minded er naar toe.

hij is geen fan van Turken (zelfs wanneer ze daar "horen") en is een beetje huiverig voor dat gedoe wat nu aan de gang is in Irak.

ik heb al verteld dat het qua volk echt niet veel uit zal maken of je nu in Griekenland bent of in Turkije (sorry wanneer ik nu iemand voor zijn hoofd stoot) dat is mij in ieder geval verteld, ben zelf in allebei nog nooit geweest.

maar hij wil ook echt NIET naar Noord-Afrika, ook vanwege de grotere kans dat het daar weer gaat rommelen. en je als vrouw niet zo makkelijk kan gaan en staan buiten het resort.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:18

Jaa, misschien moet ik het ook maar eens gaan doen. Tot nu toe alleen veel vakanties gehad waarbij ik echt dingen zelf heb uitgezocht. Kun je niet langs het reisbureau gaan om te informeren?

Miss_Arie

Re: All-inclusive vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 11:24

dat was ik ook van plan om te doen Purny.
maar ik kwam gisteren tijdens mijn zoektocht die vakantie tegen en er waren niet veel kamers meer beschikbaar. en omdat ik de kans heb tot 3 dagen te cancelen durfde ik het wel aan om al te boeken.

maar misschien lukt het me om morgen even langs een reisbureau te vliegen, en daar eens vragen om wat zij me aan zouden raden en wat ze te bieden hebben.
mocht daar dan iets tussen zitten kan ik alsnog de al geboekte reis cancelen lijkt mij.

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:40

Ik wil nog even inspringen op turkije. Ik weet dat het niet de favoriete plek van je man is, maar wil toch mijn ervaringen delen met Club Paradiso, een all inn resort in Alanya (turkije)
Wij zaten daar op een familiekamer (mini appartementje) voor ongeveer 400 euro pp (full all inclusieve). Dit was in mei.
Elk gebouw had zijn eigen zwembad voor als je het hoofdzwembad net te druk vond. Er was een gratis shuttle naar hun privestrand waar ook een restaurantje + magnetron aanwezig was die viel onder de all inclusieve. Dus lekker op het strand liggen en ook daar gratis eten tussen 12 en 5.

Ik snap met al die rommelingen overal dat Turkije niet boven aan de lijst staat. Maar Alanya is zo ongelofelijk toeristisch dat je niet of nauwelijks merkt dat je in Turkije bent. Ze zijn 200 % gefocust en afhankelijk van toeristen. Je zal dus niks merken van eventuele rommelingen in de buurlanden.

Succes met deze keuze!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 11:48

dankjewel voor je reactie Welliej
ik zal het adres wat je noemt eens opzoeken en naast het lijstje leggen van eisen die ik heb, en kijken hoe die er dan voor staat.
mocht het nu zo zijn dat deze gelijk met stip overal bovenuit steekt dan ga ik het er toch nog maar eens in de groep gooien of Turkije geen optie kan zijn :D

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:08

Zo te horen is er een boel waar je vriend liever niet heen wil,
dan vind ik persoonlijk mijn optie om voor Tenerife (op de canarische eilanden) helemaal geen slechte is :)
goede all-in, lekker weer, op een eiland waar de sfeer en het onderhoud super is, best wel wat mooie dingen te zien als je wilt gaan kijken etc.
en dan vooral jou vriend blij maken met geen ruziënde buurlanden en rommelt zoals in noord-afrika :)

Heerlijk eiland :j
Ik zal eens kijken waar ik toen heb gezeten..

(het is trouwens ook echt niet ver vliegen vind ik)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:23

Jolandaa_ schreef:
Ik wilde ook echt niet naar Turkije. Ook vanwege de oorlog ernaast en ik dacht dat het waardeloos zou zijn. Ik heb me over kunnen halen. Oorlog niets van te merken. Nu is Turkije ook niet bezig ermee dus dat scheelt. En werkelijk waar wat een goede hotels en all inclusieve schijnt in Turkije het beste te zijn.

Ik zou niet naar Egypte of Tunesië willen. In oktober ook niet aan te raden. Dan is het vakantie seizoen ten einde en gaan ze weer ruzie maken..

Cyprus? Dat lijkt mij ook goed. Hebben wij ook voor gekeken komende oktober, alleen voor ons niet haalbaar met,vakantie en mijn nieuwe opleiding

Hoe kom je daar bij?

Ik ben helemaal weg van all-in, maar ik heb geen ervaringen met andere landen dan Spanje, Turkije en Egypte. Persoonlijk zou ik voor Egypte gaan, maar dat valt helaas af.

Turkije weet ik nog steeds niet wat ik daarvan moet vinden, het all-in gedeelte is net als Egypte super. Ik vond het er te koud in de avonden half sept. Mensen zijn er vriendelijk.

Waarom kijk je niet naar Portugal? Mijn vader is er een aantal keer geweest in oktober en die heeft het reuze naar zijn zin gehad, betaalbaar en het weer is goed.
Laatst bijgewerkt door Rienn op 11-08-14 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 12:33

KingYasFan ja graag hoor ik waar jij bent geweest, dan kan ik dat eens opzoeken en bekijken!

Rienn portugal is zeker ook een optie, maar op verschillende sites vond ik dat het daar nogal erg fris is in oktober. gemiddelde temp van 17 graden. dan ga ik niet met een baby naast het zwembad zitten in mijn bikini :brr:

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:37

Haha, nee dat lijkt me logisch. Ik zie ruim 22 graden staan voor de maand oktober, maar dan moet je misschien geluk hebben of begin oktober gaan.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:46

Ik kan het hotel zo snel niet vinden,
maar ik ben 1x in Playa de las Américas geweest met all-in en een keer costa adeja geweest,
vloog dan naar vliegveld Tenerife sur, en was niet al te ver reizen met zo'n hotelbus ;)

Hebben veel mooie hotels etc.
misschien zijn er andere mensen die ook ervaringen hebben van hotels daar? ;)
sorry dat ik hotel naam even zo niet meer weet.. ben er hard over na aan het denken, ALS, dan krijg je het te horen :)

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:02

Wij zijn meerdere malen in oktober naar Gran Canaria geweest. Altijd mooi weer gehad :j!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 13:09

Rienn het verschilt volgens mij heel veel per site hoe het weer is in alle landen :D ik heb inmiddels voor Kreta ook al een aantal verschillende temperaturen gezien.
maar ik ben aan het kijken of er misschien iets tussen zit voor ons.

KingYasFenn ik zal eens zoeken wat ik daar kan vinden. dankjewel!

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:17

Ik kan vrij weinig zeggen over een All-inclusive vakantie, heb dit nog maar 1 keer gedaan.
Maar ik ben zowel naar Grieks eiland geweest in het najaar als naar de Canarische eilanden. Zelf vond ik het weer op de Canarische eilanden fijner en stabieler. Ben in september/oktober naar corfoe geweest (Grieks eiland) en in december naar La Palma ook toen nog gewoon in bikini bij het zwembad kunnen liggen.