Vanaf Texel kan je inderdaad met een boot naar Vlieland. Schijnt heel leuk te zijn. Op Vlieland wordt je opgehaald door een vrachtwagen met open bak en die brengt je via het strand naar een dorpje (?). Ik heb het nooit gedaan, staat nog wel op de planning om ooit te doen.
Oke Dat is veel info. Ik hou jullie nog wel even op de hoogte van wat we gaan doen. Straks internet afspuren.
Lougino
Geplaatst: 07-08-14 15:53
Ga als het goed is morgen ook met de boot richting texel dus ik lees even mee voor handig tips m'n ouders liggen in de haven met de boot daar. Alleen de weersvoorspellingen zijn niet zo eh geweldig..
Mijn favorieten zijn met afstand eerst Schierminnikoog en daarna Texel.
Ik houd van rust en ruimte, dus een overvol Terschelling zo in de zomer is niks voor mij. Ameland ken ik niet. Vlieland vond ik stukken minder mooi als Schier.
Naar Schier ga ik voor mijn rust, lekker wandelen bij de slenken. Texel is groter, maar ik heb daar zeker niet het eilandgevoel verloren. Texel is wat handiger, de bootreis is kort en relatief goedkoop, auto gaat gewoon mee, dus geen extra parkeerkosten op de vaste wal.
Afgelopen juni waren wij met auto en paardentrailer minder kwijt aan bootkosten dan we gehad zouden hebben als we met fietsen en fietskarren naar Schier of Terschelling waren gegaan. Het parkeergeld voor de auto niet meegerekend.
Nou vriendlief en ik zijn er uit. We gaan naar Ameland. Maandag half 11 hebben we de boot van holwerd naar Ameland. Straks alleen nog eticket uitprinten. Vanaf Ameland kunnen we een dagje Terschelling doen, en dat doen we met de fiets. Campings ook geen probleem. 3 Hebben er nog genoeg plek.
Hee bedankt iedereen! Ja het weer lijkt tegen te vallen volgens de berichten. Aan de andere kant hoor ik vaak dat het op de eilanden vaak over waait. We zullen het zien! Hoe dan ook, het weer mag de pret niet bedreven. Bedankt voor de info
Kinke
Geplaatst: 08-08-14 16:15
Als je dan gaat fietsen op Terschelling…fiets dan naar strandtent Kaap Hoorn. Echt een topadres qua eten en sfeer. Heb daar een paar jaar geleden een cranberry smoothie gehad…man man wat lekker!! http://www.htbv.nl/kaaphoorn/Welkom_bij_Kaap_Hoorn.html