Ik ben al op Java en Bali geweest paar jaar terug, maar ga dit jaar backpacken op Bali

Wil de Gili's en - als er genoeg tijd is - Lombok mee pakken. Dus tips zijn welkom!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:maar je staat dus dan bij zonsopkomst vanaf de dichte gate toe te kijken hoe de zon opkomt boven deze plaatsen.. de toegang ging pas ruim na zonsopgang open lol..
Gilli Islands zou ik niet zo snel doen.. drie weken is meer dan genoeg om de wat mooiere stranden op te zoeken.. Gilly Islands zijn een beetje te toeristisch en de riffen vallen daar ook tegen..
Dan zou ik persoonlijk naar Flores gaan (meer afgelegen, minder toeristisch, vele vulkanen) en vandaar uit tripjes maken naar komodo en rinca, waar ook het mooiere duikgebied ligt (kleine sunda eilanden muv gilli islands is super mooi om te duiken en snorkelen.
Darah3 schreef:Welke gebieden zou je dan ontwijken Kelly_ann?
Ubud hoeft voor mij bijvoorbeeld geen tweede keer. Flores vind ik helaas te ver voor het aantal weken dat ik ga.
Ik ben op zoek naar een afwisseling tussen toeristische dingen en niet-toeristische (meer lokale) dingen.
Had al een site gevonden waar locals tours enzo aanbieden![]()
Java vond ik persoonlijk wel mooi, maar misschien komt dat door de persoonlijke betekenis.
Darah3 schreef:Ahh super een lijstje aan tips
Tanah Lot ben ik inderdaad geweest (zonsondergang, mooi!) en voorstelling van Balinese dans heb ik ook gezien. Al vind ik het niet erg om die dingen weer te doen als er tijd over is.
Hoe kun je ergens een bruiloft mee maken als je 'maar' een toerist ben? Ik heb helaas geen contacten op Bali verder. Lijkt me namelijk heel bijzonder om mee te maken