dolfinarium voor jongvolwassenen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:11

Ik ben er geweest en vind het zielig...Die arme dieren in een klein zwembad te houden, en ze te laten optreden als circus dieren voor een visje....

Ga ze eens in het wild, waar deze dieren horen bekijken. Dan begrijp je waarom ik er zo op tegen ben. Ze kunnen nu niks van hun natuurlijke gedrag laten zien, alleen gemanipuleerd gedrag.

Dolfijnen horen niet in gevangenschap gehouden te worden. Als het dan toch moet dan sowieso niet in kleine bassins. Gun die dieren toch hun vrijheid of een zoveel mogelijk nagebootste vrijheid....Niet met felle lichten in shows waar er bovenop wordt gestaan enze puur voor het vermaak van de mens.

Waarom moet de mens alles domesticeren wat hem lief en leuk lijkt. In gevangenschap moeten dolfijnen gedwongen worden gevoerd omdat ze uit zich zelf geen dooie vis eten. Goh wat vinden ze het leuk in een dolfinarium....Nog maar een promofilmpje van een lachende dolfijn maken, Sneu dat ze er niet gemeen uitzien. Ze lachen toch dus vinden ze het leuk. Ja hoor. Dit soort zoogdieren horen thuis in de oceanen. Kijk maar eens naar het leed in een film als The Cove.

Het blijft lijden voor menselijk plezier. Ik heb een reportage gezien waar de dolfijnen worden geslacht om een paar goede voor de handel te vangen wreed, ook veel mensen weten niet hoeveel dolfijnen en stilletjes overlijden en steeds worden vervangen in de toeristen industrie.

Ik ga er nooit meer naar toe, om zulke dingen niet te promoten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:35

Arabelle schreef:
Ik ben er ook nog pas geweest en ik vond het een beetje tegenvallen. Ik hoef er niet direct nog een keer heen. Ik was als laatste bij de zeeleeuwenshow en toen wou de trainster een vis geven en ze gooide mis. Toen kon er een man van het publiek erbij en gooide dat naar de zeeleeuw maar dat mocht die niet doen. Omdat ze anders natuurlijk niet meer naar haar luisteren. Dus ik had er een beetje een dubbel gevoel bij.

Arabelle, dat is niet omdat de zeeleeuw dan niet meer luisterd. Het mag niet vanwege de hygiene. Als een vis op de grond heeft gelegen of door een bezoeker is aangeraakt dan hebben ze liever niet dat die nog door de dieren wordt opgegeten. Zo mag je in de meeste parken ook geen ballen terug gooien die uit het bad worden gegooid.

_Nancy

Re: dolfinarium voor jongvolwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:35

Vriendlief en ik gaan 8 augustus ook naar Dolfinarium :):) (ik 22, hij 23) en we hebben er veel zin in!
Zoveel mogelijk shows bekijken

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 14:52

Ben benieuwd. Wij gaan waarschijnlijk morgen of overmorgen. Bedankt voor de reacties allemaal! Ben benieuwd

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:24

Ik ben het met CK88 eens. Verschrikkelijk.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:06

hoe vond je het bij dolfinarium?

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:08

.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:25

Sandraa schreef:
CK88 schreef:
Ik ben er geweest en vind het zielig...Die arme dieren in een klein zwembad te houden, en ze te laten optreden als circus dieren voor een visje....

Ga ze eens in het wild, waar deze dieren horen bekijken. Dan begrijp je waarom ik er zo op tegen ben. Ze kunnen nu niks van hun natuurlijke gedrag laten zien, alleen gemanipuleerd gedrag.

Dolfijnen horen niet in gevangenschap gehouden te worden. Als het dan toch moet dan sowieso niet in kleine bassins. Gun die dieren toch hun vrijheid of een zoveel mogelijk nagebootste vrijheid....Niet met felle lichten in shows waar er bovenop wordt gestaan enze puur voor het vermaak van de mens.

Waarom moet de mens alles domesticeren wat hem lief en leuk lijkt. In gevangenschap moeten dolfijnen gedwongen worden gevoerd omdat ze uit zich zelf geen dooie vis eten. Goh wat vinden ze het leuk in een dolfinarium....Nog maar een promofilmpje van een lachende dolfijn maken, Sneu dat ze er niet gemeen uitzien. Ze lachen toch dus vinden ze het leuk. Ja hoor. Dit soort zoogdieren horen thuis in de oceanen. Kijk maar eens naar het leed in een film als The Cove.

Het blijft lijden voor menselijk plezier. Ik heb een reportage gezien waar de dolfijnen worden geslacht om een paar goede voor de handel te vangen wreed, ook veel mensen weten niet hoeveel dolfijnen en stilletjes overlijden en steeds worden vervangen in de toeristen industrie.

Ik ga er nooit meer naar toe, om zulke dingen niet te promoten.

Misschien dan toch eens gaan. Het dolfinarium doet namelijk ook heel veel goeds voor bv. bruinvissen. Een vriendin van ons heeft vrijwilligerswerk gedaan bij de opvang.

En ik vind het zo raar als iemand die paard rijdt zo over dieren in gevangenschap praat. Met een paard doen wij toch niks anders? In een kleine stal/wei houden, wat biks geven en het gedrag manipuleren.
Met een hond of kat, hetzelfde verhaal.

Ik zie alle dieren ook liever in het wild, maar weet nog niet of deze dieren het wel zo slecht hebben...

Dat kun je absoluut niet met elkaar vergelijken , dat is hetzelfde als huiskatten met leeuwen vergelijken, of paarden met zebra's en ik ben er geweest,zoals ik had geschreven vind het zware dierenmishandeling die kleine bassins...

Paard rijden is ook on natuurlijk dat ben ik met je eens, maar ik zorg er wel voor dat een paard in zijn basis behoeftes wordt voorzien, dus hele dagen weidegang, vriendjes, ruwvoer enze, deze dieren -ookal zijn ze in gevangenschap geboren- zijn niet domesticeert dus het wilde dieren, je kunt nooit in zo'n park aan de basis behoeftes voorzien, het is vooral errruug goed voor de behoeftes van een zo'n park directeur... :$

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:30

Ik ben het met CK88 eens hoor, die bassins zijn echt veels te klein voor die dieren. Dieren hebben de ruimte nodig om te zwemmen en dat kunnen ze daar niet.
Ik bezoek dan wel dierentuinen. Puur om te zien hoe de dieren eruit zien. Maar je zult mij nooit op de rug van een olifant zien zitten of een kameel.
Dolfinarium is geschikt voor kleintjes deze doelgroep ziet het leed niet wat erachter schuil gaat.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:40

purny schreef:
Ik ben het met CK88 eens hoor, die bassins zijn echt veels te klein voor die dieren. Dieren hebben de ruimte nodig om te zwemmen en dat kunnen ze daar niet.

Dolfinarium Harderwijk, Nederland

Afbeelding

Afbeelding

Rotte appels zijn er overal. Onder dolfinaria, dierentuinen, dierenwinkels, fokkers etc maar ga niet alle parken die dolfijnen houden over één kam scheren. Ik vraag me af of de mensen die zeggen dat dolfijnen in het dolfinarium slecht verzorgd worden en alleen maar in kleine bakjes zwemmen ook echt in het dolfinarium zijn geweest of gewoon alle parken generaliseren in hun mening..
Zijn alle maneges ook meteen slecht als één manege zijn dieren slecht behandeld en zo in de media wordt gebracht?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:44

We hebben het hier over dolfinarium Harderwijk hoor? Nergens over een andere gehad.. Je hebt ook dolfinariums in het buitenland, waar stukken zee zijn afgezet voor de dieren, veel natuurlijker en al beter maar nog ben ik niet voor het misbruik van wilde dieren voor menselijk vermaakt... En dat is het wel.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 13:13

ariannexrich schreef:
hoe vond je het bij dolfinarium?

We hebben een super leuke dag gehad. We hebben inderdaad alle shows gezien en de dag was ook eigenlijk zo voorbij, terwijl we nog wel wat meer dingen hadden gezien.

Fantastische dag gehad! Al zou ik zonder de tickets via vakantieveilingen niet zijn gegaan, wat een entree prijs zeg 8)7 haha.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 23:45

Super leuk! Ik(20) en mijn vriend(31) (Ja 11 jaar idd) :P
zijn er laatst ook geweest ik vind juist dat de dolfijnen echt super mooi zitten in dat meer! Ik ben in USA geweest en daar zaten ze een stuk minder mooi!
Maar we zijn geweest met het dagjeuit actie van de jumbo dus het koste ons in totaal €28,- anders hadden we ook echt niet gaan zo belachelijk duur als het is !

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:04

Zelf zou ik nooit naar het dolfinarium gaan.
Je promoot het alleen maar en je steunt het park
Dolfijnen horen niet in een omheind gebied te zitten.
Ze horen vrij te zijn.
Als je deze film nog niet kent zou ik hem maar eens gaan kijken Blackfish

Ben het zeer eens met CK88

Maar fijn dat je in elk geval een leuke dag had