Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabelle schreef:Ik ben er ook nog pas geweest en ik vond het een beetje tegenvallen. Ik hoef er niet direct nog een keer heen. Ik was als laatste bij de zeeleeuwenshow en toen wou de trainster een vis geven en ze gooide mis. Toen kon er een man van het publiek erbij en gooide dat naar de zeeleeuw maar dat mocht die niet doen. Omdat ze anders natuurlijk niet meer naar haar luisteren. Dus ik had er een beetje een dubbel gevoel bij.
Sandraa schreef:CK88 schreef:Ik ben er geweest en vind het zielig...Die arme dieren in een klein zwembad te houden, en ze te laten optreden als circus dieren voor een visje....
Ga ze eens in het wild, waar deze dieren horen bekijken. Dan begrijp je waarom ik er zo op tegen ben. Ze kunnen nu niks van hun natuurlijke gedrag laten zien, alleen gemanipuleerd gedrag.
Dolfijnen horen niet in gevangenschap gehouden te worden. Als het dan toch moet dan sowieso niet in kleine bassins. Gun die dieren toch hun vrijheid of een zoveel mogelijk nagebootste vrijheid....Niet met felle lichten in shows waar er bovenop wordt gestaan enze puur voor het vermaak van de mens.
Waarom moet de mens alles domesticeren wat hem lief en leuk lijkt. In gevangenschap moeten dolfijnen gedwongen worden gevoerd omdat ze uit zich zelf geen dooie vis eten. Goh wat vinden ze het leuk in een dolfinarium....Nog maar een promofilmpje van een lachende dolfijn maken, Sneu dat ze er niet gemeen uitzien. Ze lachen toch dus vinden ze het leuk. Ja hoor. Dit soort zoogdieren horen thuis in de oceanen. Kijk maar eens naar het leed in een film als The Cove.
Het blijft lijden voor menselijk plezier. Ik heb een reportage gezien waar de dolfijnen worden geslacht om een paar goede voor de handel te vangen wreed, ook veel mensen weten niet hoeveel dolfijnen en stilletjes overlijden en steeds worden vervangen in de toeristen industrie.
Ik ga er nooit meer naar toe, om zulke dingen niet te promoten.
Misschien dan toch eens gaan. Het dolfinarium doet namelijk ook heel veel goeds voor bv. bruinvissen. Een vriendin van ons heeft vrijwilligerswerk gedaan bij de opvang.
En ik vind het zo raar als iemand die paard rijdt zo over dieren in gevangenschap praat. Met een paard doen wij toch niks anders? In een kleine stal/wei houden, wat biks geven en het gedrag manipuleren.
Met een hond of kat, hetzelfde verhaal.
Ik zie alle dieren ook liever in het wild, maar weet nog niet of deze dieren het wel zo slecht hebben...
purny schreef:Ik ben het met CK88 eens hoor, die bassins zijn echt veels te klein voor die dieren. Dieren hebben de ruimte nodig om te zwemmen en dat kunnen ze daar niet.
ariannexrich schreef:hoe vond je het bij dolfinarium?