Venetie vond ik zelf heel leuk maar ik zou er niet voor een weekend heen gaan ofzo, na een dag heb je het wel gezien. Er zijn wel nog vele leuke kleine stadjes dichtbij, denk aan Verona, en de trein kost daar bijna niets dus dat kan nog een idee zijn.
Barcelona is mijn favoriete stad! Vind het heerlijk daar
Jorinda
Geplaatst: 30-06-14 23:57
Ben je al eens naar Auswitch geweest? Kopenhagen schijnt ook mooi te zijn als je dingen wilt zien. En ik heb Marrakech ook eens horen vallen toen ik om tips vroeg!
Tjah, wat wil je, hoe lang wil je in die stad zijn? Hoe wil je er heen?
Mijn rijtje voor Europa: Wenen Bratislava Belgrado Split Plovdiv Istanbul Lissabon Madrid Barcelona Florence Genua (voor een dagje, vooral het aquarium ) Verona kan in 1 dag (daarna uitstapje naar het Gardameer) Cinque Terre (geen stad, maar rij dorpjes waar je geweldig kan lopen. En mooi!)
Sevilla is voor mij toch wel de stad, veel cultuur heerlijke sfeer. Valencia is ook erg mooi zowel het oude gedeelte als het moderne gedeelte. Bilbao en San Sebastian zijn we afgelopen jaar geweest ook die beiden vind ik echte aanraders. Mooie cultuur, lekker tapas eten, de heerlijke sfeer en bij San Sebastian als extra de zee grenzend aan de stad.
Praag vond ik ook erg mooi, evenals Berlijn en Genua (kan ook voor meer als 1 dag het aquarium hebben wij niet gezien, wel de stad zelf). Nu ben ik niet echt iemand voor een citytrip, maar meer voor een vakantie in de buurt van een paar mooie steden, maar meestal gaan we bij grotere steden er dan wel 2 of 3 dagen heen.
Heel veel mooie steden in Europe die de moeite waard zijn om te bezoeken. Parijs ben ik wel een aantal keer geweest, erg mooi, maar toch is het mijn stad niet. Berlijn is erg de moeite waard, zeker wat recente geschiedenis betreft. Barcelona is een hele leuke en mooie stad.
Zelf kom ik wat vaker dan de gemiddelde Nederlander in Dublin en dat is ook echt een bezoekje waard. Gezellige stad met genoeg te doen voor een paar dagen. Alleen een last-minute zie ik niet zo vaak voorbij komen. Als wij last minute een ticket moeten kopen, betalen we de hoofdprijs.
Marrakech! Ik weet nog wel een leuke lokale hammam zonder toeristen De stad zelf heb je in drie dagen wel gezien denk ik. Maar je kunt verschillende uitstapjes maken de omgeving in (Atlas gebergte, Essaouira aan de kust, de woestijn moet je langer voor uittrekken, dat is wel 5 uur rijden). Al raad ik je dan eerder een rondreis aan. Marokko is ter plaatse heel goedkoop. Ik heb voor 500 euro twee weken gegeten (2x per dag uit eten), excursies gedaan en souvenirs gekocht. Ik zou zo terug gaan
Ik ben recent in Rome geweest, prachtige stad, maar geen aanrader in dit seizoen. Wij vonden het heel erg warm en in combinatie met de drukte was dat een minpunt. Parijs is fantastisch en Stockholm vond ik ook ontzettend leuk.