TS, gave foto's! Snap dat je er blij mee bent. Lekker van genieten hoor, van je foto's!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Love_myhorse schreef:Ts je begint zelf een topic het is een openbaar forum iedereen geeft een eigen mening. Verwacht niet altijd maar koek en ei reactie`s, de ene reactie zal wat minder leuk zijn als de ander.
Misschien had je dan beter de foto`s gewoon voor je zelf kunnen houden
Jinte schreef:Ik geloof dat jullie mening nu wel duidelijk isTS heeft hiervoor gekozen, leven en laten leven. Had TS dit niet gedaan, was er wel iemand anders in haar plaats geweest. Over dit onderwerp zijn gewoon diverse meningen, en die van jullie is nu duidelijk dus een beetje zonde om TS haar topic hiermee te verzieken toch?
TS, gave foto's! Snap dat je er blij mee bent. Lekker van genieten hoor, van je foto's!
Bianca41 schreef:Ik kan me voorstellen dat de TS niks weet van de problematiek rond gevangen dolfijnen.Dat hier mensen uitleggen hoe en wat ,is niet het verzieken van een topic maar uitleggen waarom je beter niet dit soort dingen doet.Je kan het vergelijken met paardjes in een kermismolen ,of broodfokkers.Allemaal dingen die niet leuk zijn voor dieren.
Maar als je nooit gewezen word op wat er met deze dieren gebeurt kan je er ook nooit van leren.Dus mischiens denkt de ts er een volgende keer ook eens over na voordat ze weer zo iets doet,ze is ook nog jong tenslotte.
Jinte schreef:Bianca41 schreef:Ik kan me voorstellen dat de TS niks weet van de problematiek rond gevangen dolfijnen.Dat hier mensen uitleggen hoe en wat ,is niet het verzieken van een topic maar uitleggen waarom je beter niet dit soort dingen doet.Je kan het vergelijken met paardjes in een kermismolen ,of broodfokkers.Allemaal dingen die niet leuk zijn voor dieren.
Maar als je nooit gewezen word op wat er met deze dieren gebeurt kan je er ook nooit van leren.Dus mischiens denkt de ts er een volgende keer ook eens over na voordat ze weer zo iets doet,ze is ook nog jong tenslotte.
Ja, maar na 1 keer zeggen weet ze het ook wel he? Dan hoeft niet meteen half bokt er bovenop te springen. En iedereen heeft z'n eigen mening erover. Als een dolfijn in een bassin zielig is, is een paard in een stal ook zielig. Zullen we nu met z'n allen bij alle stallen waar de paarden 24/7 op stal staan gaan demonstreren?
Jinte schreef:Ik geloof dat jullie mening nu wel duidelijk isTS heeft hiervoor gekozen, leven en laten leven. Had TS dit niet gedaan, was er wel iemand anders in haar plaats geweest. Over dit onderwerp zijn gewoon diverse meningen, en die van jullie is nu duidelijk dus een beetje zonde om TS haar topic hiermee te verzieken toch?
Butterfly schreef:Het plezier straalt er af TS!
Ik heb even zitten tellen (nee, klopt dat ik niks beters te doen heb) er zijn 24 reacties in dit topic (ex TS), 25 met mij erbij. Van die 24 zijn 14 die TS vertellen dat dit niet goed is. Van die 10 die over zijn zijn ook een aantal posts van dezelfde poster.
Ik kan me voorstellen dat TS niet had verwacht dat iedereen lyrisch zou zijn over het feit dat ze heeft gezwommen met dolfijnen in gevangenschap. Als ik de foto's zie vond TS het zwemmen heel erg fijn, die ervaring heeft ze en dat gevoel wil ze graag delen. Dat dan meer dan de helft het alleen maar heeft over hoe slecht dit eigenlijk is, valt wel rauw op je dak. Ik kan me dan de geprikkelde reactie van TS wel voorstellen.
Aan de andere kant begrijp ik wel dat dit een forum is met dierenliefhebbers die elkaar graag willen vertellen wat je beter kunt doen en kunt laten v.w.b. het omgaan met dieren, dat is ook alleen maar goed!
Maar ik denk dat TS dat ook wel gezien had met 4 of 5 onderbouwde reacties, dan was wellicht het gevoel van TS geweest: het was een mooie ervaring, ik weet nu dat dit de volgende keer misschien beter niet kan vanwege het welzijn van de dieren.
Nu is het wel érg overheersend met 14x hetzelfde, dan is het mooie gevoel van de foto's ook wel weg. Ik denk niet dat we met zijn allen iemand een vervelend gevoel aan willen praten, dat kan toch de bedoeling nooit zijn?
Het zou kunnen dat na het plaatsen de aantallen in mijn post niet meer kloppen i.v.m. nieuwe berichen, het gaat me ook meer om het punt dat ik probeer te makenmaar daar was iedereen vast wel achter
x_Nadia schreef:Meestal reageer ik niet op dit soort dingen, maar ik vind het nu wel erg veel worden.
Iedereen zegt wel 'dolfijnen hoor niet in gevangenschap' maar PAARDEN horen ook niet met een mens op hun rug rond te lopen van nature!
Maar daar word ook niet over gezeikt omdat men dit al lang gewend is.
Er word niet meer op of om gekeken als iemand op een paard rijd!
Ts: ik vind het prachtige foto's en ben blij voor jou dat jij en erg leuke ervaring rijker bent!