Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:12

Ik geloof dat jullie mening nu wel duidelijk is :) TS heeft hiervoor gekozen, leven en laten leven. Had TS dit niet gedaan, was er wel iemand anders in haar plaats geweest. Over dit onderwerp zijn gewoon diverse meningen, en die van jullie is nu duidelijk dus een beetje zonde om TS haar topic hiermee te verzieken toch?

TS, gave foto's! Snap dat je er blij mee bent. Lekker van genieten hoor, van je foto's!

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:13

Ts je begint zelf een topic het is een openbaar forum iedereen geeft een eigen mening. Verwacht niet altijd maar koek en ei reactie`s, de ene reactie zal wat minder leuk zijn als de ander.

Misschien had je dan beter de foto`s gewoon voor je zelf kunnen houden :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:16

Wat leuk! Hoop dat je verder ook een mooie vakantie hebt gehad?

Ik heb ook een keer met dolfijnen gezwommen in curaçao, was echt een super ervaring.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 22:17

Love_myhorse schreef:
Ts je begint zelf een topic het is een openbaar forum iedereen geeft een eigen mening. Verwacht niet altijd maar koek en ei reactie`s, de ene reactie zal wat minder leuk zijn als de ander.

Misschien had je dan beter de foto`s gewoon voor je zelf kunnen houden :)

Misschien kunnen sommige mensen hun commentaar gewoon voor zichzelf houden?
Jezus moet nou elk topic hier zo verziekt worden? Er is nu vaak genoeg gezegd hoe zielig dit wel niet is dus dat weet ik nu ook heus wel hoor. Dit is mijn keuze en niet die van jullie ;)

HappyBuddha

maj0 schreef:
Wat leuk! Hoop dat je verder ook een mooie vakantie hebt gehad?

Ik heb ook een keer met dolfijnen gezwommen in curaçao, was echt een super ervaring.

Ja dat zeker! :)

HappyBuddha

Jinte schreef:
Ik geloof dat jullie mening nu wel duidelijk is :) TS heeft hiervoor gekozen, leven en laten leven. Had TS dit niet gedaan, was er wel iemand anders in haar plaats geweest. Over dit onderwerp zijn gewoon diverse meningen, en die van jullie is nu duidelijk dus een beetje zonde om TS haar topic hiermee te verzieken toch?

TS, gave foto's! Snap dat je er blij mee bent. Lekker van genieten hoor, van je foto's!

Bedankt!

Anoniem

Re: Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:22

Ik kan me voorstellen dat de TS niks weet van de problematiek rond gevangen dolfijnen.Dat hier mensen uitleggen hoe en wat ,is niet het verzieken van een topic maar uitleggen waarom je beter niet dit soort dingen doet.Je kan het vergelijken met paardjes in een kermismolen ,of broodfokkers.Allemaal dingen die niet leuk zijn voor dieren.
Maar als je nooit gewezen word op wat er met deze dieren gebeurt kan je er ook nooit van leren.Dus mischiens denkt de ts er een volgende keer ook eens over na voordat ze weer zo iets doet,ze is ook nog jong tenslotte.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:26

Bianca41 schreef:
Ik kan me voorstellen dat de TS niks weet van de problematiek rond gevangen dolfijnen.Dat hier mensen uitleggen hoe en wat ,is niet het verzieken van een topic maar uitleggen waarom je beter niet dit soort dingen doet.Je kan het vergelijken met paardjes in een kermismolen ,of broodfokkers.Allemaal dingen die niet leuk zijn voor dieren.
Maar als je nooit gewezen word op wat er met deze dieren gebeurt kan je er ook nooit van leren.Dus mischiens denkt de ts er een volgende keer ook eens over na voordat ze weer zo iets doet,ze is ook nog jong tenslotte.

Ja, maar na 1 keer zeggen weet ze het ook wel he? Dan hoeft niet meteen half bokt er bovenop te springen. En iedereen heeft z'n eigen mening erover. Als een dolfijn in een bassin zielig is, is een paard in een stal ook zielig. Zullen we nu met z'n allen bij alle stallen waar de paarden 24/7 op stal staan gaan demonstreren?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 22:31

Jinte schreef:
Bianca41 schreef:

Ja, maar na 1 keer zeggen weet ze het ook wel he? Dan hoeft niet meteen half bokt er bovenop te springen. En iedereen heeft z'n eigen mening erover. Als een dolfijn in een bassin zielig is, is een paard in een stal ook zielig. Zullen we nu met z'n allen bij alle stallen waar de paarden 24/7 op stal staan gaan demonstreren?

Bedankt!
Ja ik snap ook nu dat het misschien niet juist is, maar als iemand dat even had verteld en anderen hadden daar opbouwend commentaar bij gegeven had ik er meer aan gehad als alleen maar van "oh wat zielig." En dit is niet het eerste topic waarin dat gebeurt zegmaar.

Maar ik heb wel een superleuke dag en vakantie gehad!

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:32

Leuk dat je met dolfijnen gezwommen hebt! Echt!
Maar ik vind het wek sneu als je denkt aan alle dingen voorafgaand. Maar genieg daarover weet je genoeg denk ik nu. Geniet lekker van je foto's en man wat stonk tunesië echt

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 22:36

kesha1 schreef:
Leuk dat je met dolfijnen gezwommen hebt! Echt!
Maar ik vind het wek sneu als je denkt aan alle dingen voorafgaand. Maar genieg daarover weet je genoeg denk ik nu. Geniet lekker van je foto's en man wat stonk tunesië echt

Dank je wel!

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:37

Jeetje wat een gezeik weer.... Dat je het er niet mee eens bent oké, maar dat hoeft niet 20 keer verteld te worden lijkt mij... En daarbij heeft TS al aangegeven dat het commentaar wel genoeg was, waarom dan nog doorgaan? Of boos worden dat ze niet tegen kritiek kan? Ze heeft het toch al geaccepteerd? En ze kan het ook niet meer terug draaien dus wat heeft ze eraan?
En dan over dat mening geven op een openbaar forum; dat mag ja, maar er zit verschil tussen je mening geven of je mening doordrammen, wat willen jullie nou? Dat ze spijt krijgt??

Ontopic: Super leuk Sophie!! Had de foto's natuurlijk al gezien maar t blijven prachtige foto's! :~
Pff jaloers! Ik wil ook!

P.S. :P Heb getemd voor uitgelicht :))

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:38

Superleuk meid! :) Jouw leven, jouw keuzes.

herintreder1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:39

Jinte schreef:

Helemaal mee eens!!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 22:43

Bedankt iedereen voor de leuke reactie's en bedankt voor de gene die me netjes hebben uitgelegd hoe t zit!
En natuurlijk voor de pb :)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:45

Het plezier straalt er af TS!

Ik heb even zitten tellen (nee, klopt dat ik niks beters te doen heb :P ) er zijn 24 reacties in dit topic (ex TS), 25 met mij erbij. Van die 24 zijn 14 die TS vertellen dat dit niet goed is. Van die 10 die over zijn zijn ook een aantal posts van dezelfde poster.
Ik kan me voorstellen dat TS niet had verwacht dat iedereen lyrisch zou zijn over het feit dat ze heeft gezwommen met dolfijnen in gevangenschap. Als ik de foto's zie vond TS het zwemmen heel erg fijn, die ervaring heeft ze en dat gevoel wil ze graag delen. Dat dan meer dan de helft het alleen maar heeft over hoe slecht dit eigenlijk is, valt wel rauw op je dak. Ik kan me dan de geprikkelde reactie van TS wel voorstellen.
Aan de andere kant begrijp ik wel dat dit een forum is met dierenliefhebbers die elkaar graag willen vertellen wat je beter kunt doen en kunt laten v.w.b. het omgaan met dieren, dat is ook alleen maar goed!

Maar ik denk dat TS dat ook wel gezien had met 4 of 5 onderbouwde reacties, dan was wellicht het gevoel van TS geweest: het was een mooie ervaring, ik weet nu dat dit de volgende keer misschien beter niet kan vanwege het welzijn van de dieren.
Nu is het wel érg overheersend met 14x hetzelfde, dan is het mooie gevoel van de foto's ook wel weg. Ik denk niet dat we met zijn allen iemand een vervelend gevoel aan willen praten, dat kan toch de bedoeling nooit zijn?

Het zou kunnen dat na het plaatsen de aantallen in mijn post niet meer kloppen i.v.m. nieuwe berichen, het gaat me ook meer om het punt dat ik probeer te maken :) maar daar was iedereen vast wel achter :P

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 22:47

Butterfly schreef:
Het plezier straalt er af TS!

Ik heb even zitten tellen (nee, klopt dat ik niks beters te doen heb :P ) er zijn 24 reacties in dit topic (ex TS), 25 met mij erbij. Van die 24 zijn 14 die TS vertellen dat dit niet goed is. Van die 10 die over zijn zijn ook een aantal posts van dezelfde poster.
Ik kan me voorstellen dat TS niet had verwacht dat iedereen lyrisch zou zijn over het feit dat ze heeft gezwommen met dolfijnen in gevangenschap. Als ik de foto's zie vond TS het zwemmen heel erg fijn, die ervaring heeft ze en dat gevoel wil ze graag delen. Dat dan meer dan de helft het alleen maar heeft over hoe slecht dit eigenlijk is, valt wel rauw op je dak. Ik kan me dan de geprikkelde reactie van TS wel voorstellen.
Aan de andere kant begrijp ik wel dat dit een forum is met dierenliefhebbers die elkaar graag willen vertellen wat je beter kunt doen en kunt laten v.w.b. het omgaan met dieren, dat is ook alleen maar goed!

Maar ik denk dat TS dat ook wel gezien had met 4 of 5 onderbouwde reacties, dan was wellicht het gevoel van TS geweest: het was een mooie ervaring, ik weet nu dat dit de volgende keer misschien beter niet kan vanwege het welzijn van de dieren.
Nu is het wel érg overheersend met 14x hetzelfde, dan is het mooie gevoel van de foto's ook wel weg. Ik denk niet dat we met zijn allen iemand een vervelend gevoel aan willen praten, dat kan toch de bedoeling nooit zijn?

Het zou kunnen dat na het plaatsen de aantallen in mijn post niet meer kloppen i.v.m. nieuwe berichen, het gaat me ook meer om het punt dat ik probeer te maken :) maar daar was iedereen vast wel achter :P

Bedankt! :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:50

Het lijkt mij een hele mooie ervaring om met dolfijnen te zwemmen, helaas nog nooit de mogelijkheid gehad maar aan jou gezicht te zien had je er veel plezier in. :)

Hele mooie foto's! :D

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:52

Meestal reageer ik niet op dit soort dingen, maar ik vind het nu wel erg veel worden.

Iedereen zegt wel 'dolfijnen hoor niet in gevangenschap' maar PAARDEN horen ook niet met een mens op hun rug rond te lopen van nature!
Maar daar word ook niet over gezeikt omdat men dit al lang gewend is.
Er word niet meer op of om gekeken als iemand op een paard rijd!

Ts: ik vind het prachtige foto's en ben blij voor jou dat jij en erg leuke ervaring rijker bent!
Laatst bijgewerkt door x_Nadia op 30-06-14 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pepermunt14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:55

Leuke foto's ts! Lijkt me gaaf om ook eens te doen.

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 23:01

Hele leuke foto's TS! Met dolfijnen staat ook nog op mijn Bucketlist.

Wat betreft alle kritiek op TS, het is haar eigen keuze om met dolfijnen in gevangenschap te zwemmen.
Ieder een eigen mening daarover.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 05:54

x_Nadia schreef:
Meestal reageer ik niet op dit soort dingen, maar ik vind het nu wel erg veel worden.

Iedereen zegt wel 'dolfijnen hoor niet in gevangenschap' maar PAARDEN horen ook niet met een mens op hun rug rond te lopen van nature!
Maar daar word ook niet over gezeikt omdat men dit al lang gewend is.
Er word niet meer op of om gekeken als iemand op een paard rijd!

Ts: ik vind het prachtige foto's en ben blij voor jou dat jij en erg leuke ervaring rijker bent!

Dat is natuurlijk niet te vergelijken. Lees eens meer over de dolfijnenhandel in Taiji of kijk de documentaire The Cove.
Dan zie je hoe ze deze dieren op gewelddadige wijze vangen, de beste dolfijnen verhandelen en de overige dieren doodsteken met harpoenen. (Dat doen ze in een 'cove' die vervolgens rood kleurt van het vele bloed, vandaar de naam). Ik krijg die docu niet meer van mijn netvlies af :n en deze handel waar TS met dolfijnen gezwommen heeft, haalt daar ook zijn dolfijnen vandaan.
Dat is toch niet te vergelijken met een paard dat in een wei staat? :=

Maar goed, TS wist dit niet, dus het is weer eens les. Geeft niets :) Als TS verder een fijne vakantie heeft gehad is er toch niets aan de hand?
Ik zie hier verder geen rel.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 06:18

Wat zijn het toch prachtig mooie dieren. Speciaal gevoel geven ze. <3

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 07:58

Dus omdat ts haar topic niet verpest wilt hebben moeten we maar even negeren wat voor leven die beesten hebben (gehad)?
Als iemand een topic opent die met 1.70m op een Shetlander rijdt wordt er toch ook niet gezegd nou jongens na 1 keer weet ts dit ook wel?! Dan komt bokt massaal op dat topic afgestormd.

Ik kan me ook erg boos maken om reacties van mensen dat ze dit ook zeker nog eens willen doen, ondanks alle berichten hier in het topic. Verdiep je er eens in, dan praat je (hopelijk) wel anders..

Verbaas me echt heel erg hoeveel mensen hier het plezier van ts belangrijker vinden dan het leven van die beestjes..

Ook al krijg ik nu waarschijnlijk half bokt over me heen, het kan wat mij betreft niet vaak genoeg gezegd worden.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:08

Enige wat ik kan zeggen TS (maar dat wist jij van te voren natuurlijk ook niet) is dat Tunesie net zo duur is als Egypte en het zwemmen met dolfijnen in bassins net zo veel kost als een 2daagse excursie met overnachting op de boot bij de wilde dolfijnen.

Dus voor de toekomst een tip :)