Ik ben er in februari heengegaan om te werken. Zat even boven Reykjavik ( tussen mosfellsbaer en akranes om precies te zijn), ging werken op een stal, van te voren leek het allemaal heel mooi! Daar eenmaal aangekomen hadden ze erg weinig paarden op dat moment en dus had ik maar 3 paarden te rijden.. In the middle of nowhere. Dus de eerste dagen ben ik begonnen met wandelen in de omgeving, echt prachtig! Maar al snel zie je de omgeving niet meer als je 'ongelukkig' wordt. De man des huizes deed aan paarden ophalen voor de export. Toen ben ik maar twee dagen meegegaan met hem, en daar werd ik niet gelukkig van... Hoe ze met paarden omgingen op de plekken waar ik ben geweest, auw! Werd met de minuut ongelukkiger. En ook 'thuis' als een jong paard geen rem had (zonder goede voorbereiding op het rijden oid), nou dan gooide je er toch een scherp bit in. Ik heb op die plek dus vooral goed geleerd hoe het niet moest! Hier heb ik mij ook wel over uitgesproken en tegen verzet, en dit kwam de band tussen mij en de eigenaren niet ten goede...
Gelukkig zijn er heel veel andere stallen waar het er (Thank god) heel anders aan toe gaat. toen ik eenmaal thuis was heb ik een leuk aanbod van een andere stal, met hem ook veel gepraat over wat ik had meegemaakt, en hij verzekerde me dat het daar heel anders ging, en dat er helaas nog een aantal van 'die (onwetende) stallen' op IJsland waren. Helaas voor mij een dure les.
Toen in April met vriendinnen teruggegaan voor een vakantie, toen wel echt van het land kunnen genieten! Blue lagoon, geysir, gulfoss, heerlijk! echt genoten! En ook gemerkt dat de mensen wel heel aardig zijn. Goed dat we dit nog gedaan hebben dus.
Over het weer is het moeilijk iets te zeggen, in februari was het toen ik er kwam 'warm' maar na 4 dagen lag er een pak sneeuw en was het heel koud door -10 en harde wind. In april hebben we dagen gehad dat je met tshirt naar buiten kon, en 1 dag -6 met wind dat m'n vingers na een rit van 2 uur er bijna afvroren met dikke handschoenen aan, dus wees voorbereid op alles!

In februari was het bij mij van 10 uuur sochtends tot 3/4 uur licht. En in april weet ik het niet precies meer..