Op naar Cornwall!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 11:45

Nou, ik ben weer terug hoor!

Het was geweldig! We gingen zondag naar Winchester, Steve, de jongen in Winchester die had dus geregeld dat we gratis naar Stonehenge konden (normaal is het 14,90 pond). Dus dat was wel heel erg leuk :D Erg indrukwekkend om te zien! Daarna doorgegaan naar Tintagel, aan de kust, vlak bij Camelford waar we een tour kregen. Een hele klim, maar erg leuk! Daarna even kort naar de pub en toen heb ik van de vriendin van Steve een slokje Rattler gekregen, en ik vond dat wel erg lekker :D Daarna naar Camelford om de tent op te zetten, en te BBQ-en. Het was hartstikke gezellig.

Volgende dag was de eerste dag opgraven, maar eerst een kleine tour gedaan naar een site waar op gegraven werd, daar waren al een paar huizen opgegraven uit de 13de eeuw en het is daar nog lang niet klaar :) Daarna door gelopen naar een plek waar King Arthur zou zijn omgekomen en waar zijn grafsteen zou liggen, hoewel dat hoogstwaarschijnlijk niet waar is :P Toen konden we aan de slag met opgraven :) Ik ging met de andere Dutchies naar die plek met de huizen. Een leuk dagje gehad en geleerd met de trowel te werken. Erg leuk! Die avond naar de pub geweest (Natuurlijk XD) en zelf een Rattler gekocht. Ik ben niet echt gewend aan drank, dus ik was al gauw een beetje aangeschoten. Ik had met een vriendin nog een gedeeld en was al dronken aan het worden... En op de terugweg was ik met een van de Engelsen aan het samenlopen, ik had haar nog niet eerder gesproken, maar het klikte wel en we hebben elkaar wel vaker gevonden naar een nachtje in de pub XD Zijn samen nog in de bosjes gevallen omdat we aan de kant moesten voor een auto :') Veilig teruggekomen, toen we net in onze tent wouden kruipen hoorden we heel zachtjes van een van de jongens: I'm stuck in my tent. De rits van zijn slaapcabine was afgebroken :') Grote hilariteit natuurlijk met het proberen te bevrijden van hem, niet gelukt. De volgende dag heeft een van de 6(!) Toms hem gered van de hongerdood.

De volgende dag weer opgraven :) Dit keer naar een andere site, een met een mogelijk Ijzertijd huis. Eerst de toplaag eraf, allemaal met de shovel en een Mattock (Die mattock is geweldig!). Er stonden ook paarden in die wei, het waren er 4. Die kwamen op ons afgerend, maar toen ze ons in een keer zagen waren ze ook weer heel gauw weg :') Die avond zijn we naar Port William geweest, een restaurant aan de oceaan :P Ik had al op de camping gegeten, dus ik ging gewoon voor een Rattler. Daarna bij een kampvuurtje gezeten op de camping.

Woensdag weer naar de site van dinsdag gegaan, niet echt veel gevonden. Ik had wel een stukje aardewerk. Daarna bij een van de meegravers thuis gegeten, die woonde in Camelford-dorp (camping ligt ong. 2 km buiten het dorp zelf). Heerlijk! Daar ook voor het eerst scones gehad, ik vroeg aan een van de jongens hoe je nou zo'n scone at, hij ging er echt speciaal voor zitten :')

Donderdag gingen we naar een andere site, waar vermoedelijk een paar huisjes liggen. Dat was wel de gezelligste site. In de middagpauze was een van die mensen zo lief op Pastries mee te nemen. Lekker! Het was wel bloedje heet, dus we mochten lekker rustig aan doen en we zijn ook eerder gestopt. Daarna zijn we weer naar Port William gegaan en hebben daar ook nog even in The Atlantic gezwommen. Het werd net vloed, dus het was net een golfslagbad, maar dan 10 keer beter XD Daarna lekker gegeten! Die avond begon het ineens te stormen! We hebben een tijdje op het HQ gezeten. Daarna naar onze tent gegaan. Het waaide zo hard die nacht en ik heb ook bijna geen slaap gehad.

De volgende dag was het in een keer weer bloedje heet en waaide het bijna niet. We hebben eerst bij 3 sites gekeken naar hoe het ervoor stond op de opgraving. Daarna weer naar die site van de vorige dag gegaan. In de middagpauze weer een heerlijke pastrie gehad. We hebben die dag niet lang gehraven, want we gingen nog naar een 4de site toe. Die lag 40 minuten van de camping af, maar het is wel een hele leuke site. Ook nog even een kerkje bekeken. Daarna weer terug naar de camping en op weg naar de pub. Die avond had ik een beetje erg veel Rattler op... Heel erg dronken geweest, ik ben er gelukkig niet ziek van geweest, maar ik had wel hulp nodig met terugkomen. Een van de meisjes had mij gelukkig heel veel water laten drinken en iedereen zorgt daar echt super goed voor iedereen dus ik kwam veilig thuis, ik was niet de enige die zo dronken was gelukkig. Ik heb wel heerlijk geslapen die nacht, maar ik was er niet echt trots op, dus ik heb de volgende dag natuurlijk wel mensen bedankt en excuses aan geboden. Ik weet nu dat ik niet meer zo veel moet drinken omdat ik het niet gewend ben.

De volgende dag hadden we vrij en zijn we naar de Cyder Farm geweest! Een rondleiding gehad en natuurlijk ook geproefd :) Wat een lekkere drankjes hebben ze daar! En ze hebben daar ook de lekkerste appelsap die ik ooit gehad heb. Ook wat Jam geproefd. Ik heb 2 flessen Rattler Apple, 1 fles Rattler Pear, een fles appelsap en een potje jam (Aardbei met chili!) meegenomen. Is daar veel goedkoper. Eerst zouden we de volgende dag pas naar huis toe rijden, maar we gingen met Steve enzo mee weer naar Winchester om daar nog een nachtje te blijven. De volgende dag nog even naar de Tesco (Ik heb heel veel Caramel Wafer Biscuits meegenomen) en weer terug naar Dover. We waren wat vroeg en we konden een boot eerder nemen.

En nu zit ik thuis... Bah, nog nooit zo'n heimwee gehad naar een land en naar mensen :'( Voel me op dit moment echt verschrikkelijk. Engeland is geweldig, de mensen zijn geweldig! En ik heb het zo erg naar mijn zin gehad. Oja, en omdat sommigen Holland zeiden en we zeiden dat we naar niet vandaan komen en The Netherlands te lang is, wonen we voortaan in Dutchland :') Mooi compromis toch?

Scum

Re: Op naar Cornwall!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:56

Klinkt heel geslaagd :)

Tintagel is heel fotogeniet. Heb je trouwens ook foto's voor ons?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 12:15

Was erg geslaagd!

Ik zal eens even kijken :P Ik heb nog niet zo heel veel, er moeten nog foto's online komen :)

Die jongen die naast mij zit zat trouwens vast in de tent :')
Afbeelding

Heerlijke Rattler...
Afbeelding

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 00:45

Het is al een tijdje geleden dat ik hier wat inzette, maar ik leef sinds 28 augustus vorig jaar in Engeland! Dit tot in elk geval 13 juli, want tot dan is de opgraving in Cornwall weer :')

Ik ben nog nooit zo verliefd op een land geweest. Het landschap, prachtig Engels, de supervriendelijke mensen hier... Als ik mijn studie archeologie in Nederland heb afgemaakt, wil ik me zeker permanent vestigen!

(Oh, en als mensen willen meeten, stuur maar een pb!)